Uh nou wordt het weer verwarrend. De 3.2 heeft wel gewoon die CO stelschroeven (naalden). Die zitten onder die BMW dopjes waarvan Vlokmans er 2 mist.///Joost schreef:MParallel, I stand corrected! Je hebt absoluut gelijk. De B32 heeft inderdaad niet die aansluitingen en ook geen afstelbaarheid voor de CO...hier had ik eigenlijk totaal niet bij stilgestaan. Dat maakt de verwarring in ieder geval al een stuk minder.
Sterker nog, de drukstangetjes voor je ITB's zijn ook niet afstelbaar (op een 3.0L zit daar schroefdraad om ze in te korten of langer te maken). Het enige wat je lijkt te kunnen verstellen is de max. draaihoek van alle gaskleppen samen op vollast. Maar dat stel je 1 keer en dan is het verder ook klaar.
De 3.0L is wat dat betreft nog echt gebaseerd op de S38 en de S14. Deze hebben ook al die afstel en regeltoestanden erop zitten.
Dat van die drukstangetjes viel me ook op ja. Bij de 3.2 zijn dat doodgewone plastic gevallen, op de 3.0 zien die er een stuk beter uit (en verstelbaar idd).
Iemand op dat engelse forum die vaak aan beide heeft gezeten noemt de ITB's van de 3.2 "cheap and nasty" t.o.v. de 3.0.
Verder geeft die aan dat de 3.2's wel op vacuüm zijn te synchroniseren, maar niet via die aansluitingen:
"The b30 its can be balanced with vacuum gauges as these have take off ports. the b32 would need to be balanced using a bit of bmw equipment that puts a probe into the removable nuts on the manifold and balanced using those readings.
The difference is that you can pick up a good multiport vacuum gauge for under £100 where as a multi port gas tune would be mega money."
Wat ie ook aangeeft, op de 3.2's zou je dat ene afgeblokte gat kunnen uitboren en daar dan ook die buisjes in kunnen persen/draaien, dan heb je ook die aansluitingen.