Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Metchu

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Metchu » 27 sep 2013, 09:49

haha ;)

Inderdaad, het is goed dat mensen zich op die manier kunnen uiten. Anders gaat het fout in onze rechtsstaat hoor. Je hoeft het niet overal mee eens te zijn en je mag je echt wel druk maken en opwinden over dingen. Maar op het moment dat er ergens draagvlak voor is in de democratie binnen de wetgeving, heb je ermee te leven. Het gaat pas fout als er niet meer valt te praten en je niet meer mee kan doen! Dat is namelijk een dodlopende weg...

HansD

Bericht door HansD » 27 sep 2013, 10:17

Waarom wordt hier nu ineens zo'n 'paniek' over gemaakt? Er zijn al vaker moslimpartijen opgericht en deze hebben ook meegedaan aan verkiezingen, tot nu toe nooit wat geworden.

In NL is het een recht dat iedereen een politieke partij op mag richten -ook met extreme(re) en/of afwijkende standpunten- binnen de grenzen van de wet en dat lijkt me een groot goed.
Zo niet kan er ook wel een eind gemaakt worden aan SP, PVV, SGP, CU, PvdD, libertarische partij, piratenpartij en ik vergeet er vast nog een heel aantal.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 27 sep 2013, 10:21

Blijkbaar wordt een aanhanger van de islam al snel een extremist gevonden?

Fernando

Bericht door Fernando » 27 sep 2013, 10:34

Bram schreef:Blijkbaar wordt een aanhanger van de islam al snel een extremist gevonden?
Mwah vooral die haatbaarden in witte soepjurken die een aantal jaar geleden nog in nickelson-jasjes inclusief bontkraag en schoudertasjes rondliepen...

Bram

Bericht door Bram » 27 sep 2013, 10:37

Die vertegenwoordigen maar een heel klein deel en hebben weinig te maken met dat andere deel wat graag politiek wil bedrijven.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 sep 2013, 10:45

Bram: Één rotte appel in de mand maakt al 't fruit tot schand..

Kijk bijv naar de 'tegenpartijen' die elke PVV stemmer aka Henk en Ingrid over één kam scheren.

HansD schreef:Waarom wordt hier nu ineens zo'n 'paniek' over gemaakt? Er zijn al vaker moslimpartijen opgericht en deze hebben ook meegedaan aan verkiezingen, tot nu toe nooit wat geworden.

In NL is het een recht dat iedereen een politieke partij op mag richten -ook met extreme(re) en/of afwijkende standpunten- binnen de grenzen van de wet en dat lijkt me een groot goed.
Zo niet kan er ook wel een eind gemaakt worden aan SP, PVV, SGP, CU, PvdD, libertarische partij, piratenpartij en ik vergeet er vast nog een heel aantal.
Graag allemaal weg. Die hele zooi die je opnoemt. We zien door de bomen 't bos niet meer.

Robin

Bericht door Robin » 27 sep 2013, 10:48

Bram schreef:Blijkbaar wordt een aanhanger van de islam al snel een extremist gevonden?
Als het zo is dat een aanhanger van de Islam als basis de Koran heeft dan kun je hoog en laag springen, maar dan is hun gedachtengoed dat in mijn ogen wel....

Bram

Bericht door Bram » 27 sep 2013, 10:58

Voor zover ik weet geldt de Koran voor alle moslims als basis. Dus dat zou betekenen dat er onderhand anderhalf miljard extremisten rondlopen op deze aardbol. Dat vind jezelf toch ook wel wat kort door de bocht neem ik aan?

Robin

Bericht door Robin » 27 sep 2013, 11:06

Bram schreef:Voor zover ik weet geldt de Koran voor alle moslims als basis. Dus dat zou betekenen dat er onderhand anderhalf miljard extremisten rondlopen op deze aardbol. Dat vind jezelf toch ook wel wat kort door de bocht neem ik aan?
Aangezien ze in het algemeen niet duidelijk afstand nemen(angst? onverschilligheid?) van hun bomgordeldragende broeders, vind ik dat op termijn niet zo heel kort door de bocht. Verre van zelfs.

1,5 miljard...dat zijn er nogal wat anno 2013.

Ander verhaal:
http://www.nu.nl/algemeen/3586530/opwar ... -mens.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Here we go again.

Fernando

Bericht door Fernando » 27 sep 2013, 11:06

Bram schreef:Die vertegenwoordigen maar een heel klein deel en hebben weinig te maken met dat andere deel wat graag politiek wil bedrijven.
Klopt en gelukkig maar, maar zij zijn wel diegene die ik schaar onder de noemer extremist.

Fernando

Bericht door Fernando » 27 sep 2013, 11:07

Bram schreef:Voor zover ik weet geldt de Koran voor alle moslims als basis. Dus dat zou betekenen dat er onderhand anderhalf miljard extremisten rondlopen op deze aardbol. Dat vind jezelf toch ook wel wat kort door de bocht neem ik aan?
Het woord moslim komt zo vaak voor in combinatie met extremisme of fundamentalisme of radicaal, dat je je zou kunnen gaan afvragen of het geen tautologie is om extremistische moslims te zeggen, zoiets als nat water.

Luco

Bericht door Luco » 27 sep 2013, 11:12

Metchu schreef:haha ;)

Inderdaad, het is goed dat mensen zich op die manier kunnen uiten. Anders gaat het fout in onze rechtsstaat hoor. Je hoeft het niet overal mee eens te zijn en je mag je echt wel druk maken en opwinden over dingen. Maar op het moment dat er ergens draagvlak voor is in de democratie binnen de wetgeving, heb je ermee te leven. Het gaat pas fout als er niet meer valt te praten en je niet meer mee kan doen! Dat is namelijk een dodlopende weg...
Ben het voor een groot gedeelte wel met je eens hoor Metchu, maar ik snap Robin ook wel, je kan dan wel zeggen dat de Moslims een minderheid zijn, en cijfermatig zijn ze dat ook, maar, als er een slimme moslim is die een moslimpartij kan laten floreren in nederland en bijna alle moslims zouden daarop stemmen dan konden ze toch wel aardig wat in de melk te brokkelen krijgen.

Eerlijk gezegd moet ik daar niet aan denken, de wereld kan dan wel veranderen, maar ik zou toch echt niet in een land willen wonen waar de moslimgedachte met alle bijbehorende randzaken een grote invloed zou hebben.

Robin

Bericht door Robin » 27 sep 2013, 11:14

Pleonasme, wiite sneeuw.

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 27 sep 2013, 11:15

Robin schreef:
Ander verhaal:
http://www.nu.nl/algemeen/3586530/opwar ... -mens.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Here we go again.
terwijl andere rapporten laten zien dat iets van de laatste 15 jaar (oid?) er geen opwarming heeft plaats gevonden maar zelfs een lichte daling van (weet het verhaal niet precies meer) in elk geval gebruiken ze weer die harde taal om iets voor elkaar te krjgen waarschijnlijk.

Rupie

Bericht door Rupie » 27 sep 2013, 11:16

Ik zou als moslim ook denken, ze zoeken het maar uit die Nederlanders. Ik doe lekker mijn ding, maar ik ga mezelf hier een beetje lopen verdedigen... Jammer Bram, een mooi genuanceerd gestelde vraag, maar we zitten hier op DF he. De plaat draait hier al jaren rondjes en het zijn geen grote rondjes kan ik je vertellen. Meer een single met één nummer en niet eens een B kant.
:attentie:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 sep 2013, 11:19

@Robin, owja hiero>>

http://www.niburu.nl/natuur-en-milieu/5 ... 60-procent" onclick="window.open(this.href);return false;
Als gevolg van een koude Arctische zomer is in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar bijna een extra 1,5 miljoen vierkante kilometer oceaan bedekt met ijs, een toename van 60 procent.
Zes jaar geleden waarschuwde de Britse publieke omroep BBC nog dat de Noordpool rond de zomer van 2013 wel eens ijsvrij zou kunnen zijn.
en
Vorig jaar bleek uit vrijgegeven data dat de aarde al 16 jaar niet meer warmer is geworden. Tussen begin 1997 en augustus 2012 is de temperatuur op aarde niet gestegen. Ook in de periode vóór 1980 is de aarde gedurende 40 jaar niet warmer geworden of werd het zelfs kouder op onze planeet.

Robin

Bericht door Robin » 27 sep 2013, 11:20

Ruben schreef:Ik zou als moslim ook denken, ze zoeken het maar uit die Nederlanders. Ik doe lekker mijn ding, maar ik ga mezelf hier een beetje lopen verdedigen... Jammer Bram, een mooi genuanceerd gestelde vraag, maar we zitten hier op DF he. De plaat draait hier al jaren rondjes en het zijn geen grote rondjes kan ik je vertellen. Meer een single met één nummer en niet eens een B kant.
:attentie:

^^^^
Over in herhaling vallen gesproken. LOL :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Bedenk eens wat anders dan dit.

Hoe kan 'n moslim zichzelf lopen te verdedigen. Dat is 'n omgekeerd pleonasme:)

Robin

Bericht door Robin » 27 sep 2013, 11:22

Ja René daar doelde ik op. We worden voor de gek gehouden door banken, overheden, door overheden betaalde organisaties en boeken als de Bijbel, Koran, en Das Kapital.

Dan maar liever 'n minderheid zijn. :mrgreen:

*denkt terug aan hoe genuanceerd het er daar aan toeging in Nairobi*

Bram

Bericht door Bram » 27 sep 2013, 11:29

Het spijt me zeer, maar om als argument te gebruiken dat het allemaal extremisten zijn omdat ze zich niet genoeg afzetten tegen de radicalen, vind ik echt ontzettende kolder.

Ik verkondig ook niet iedere dag bepaalde ideeën van Wilders of de SGP ondoordacht, discriminerend of gewoon achterlijk te vinden, maakt me dat dan een aanhanger van hun gedachtegoed?

Iedere radicaal/extremist is eng en gevaarlijk. Ik zie de ontwikkelingen in Rusland (homofoob, Greenpeace enteren) dan ook met de nodige bezorgdheid aan.

Robin

Bericht door Robin » 27 sep 2013, 11:33

Dat mag jij vinden Bram:)

Het woordje 'kolder' vind ik niet zo genuanceerd en duidt erop dat jij mij in een lager hokje dan jezelf staat, plaatst:))))))

Oh ja, bij de ideen van Wilders en SGP vallen geen doden...

Snap je.
:beer:

Anyway. Vraag 'n gematigd moslim z'n ideeen over homo-en vrouwenrechten en je zult zien hoe genuanceerd men de boel probeert te ontwijken:)

Rusland idem inderdaad.

Femen vind ik trouwens 'n heerlijke organisatie. :tooth:

Bram

Bericht door Bram » 27 sep 2013, 11:45

Zo is dat niet bedoeld hoor :)

Maar goed, ik verwacht eerlijk gezegd geen doden vanwege de oprichting van een toekomstige moslimpartij in Nederland. Dat die wel vallen buiten de landsgrenzen maakt dat nog geen bedreiging hier, in de naam van Christus of terrorisme zijn er ook al velen over de kling gejaagd.

Voor wat betreft je punt over hun opvattingen over vrouwen en homo's, dat deel ik uiteraard, maar dat was al duidelijk denk ik :)

GTRene

Bericht door GTRene » 27 sep 2013, 11:49

het gaat er hoofdzakelijk omdat ze niet de politiek kunnen en of mogen beinvloeden als het om een geloof gaat en al helemaal zo'n 'besmet' geloof, geloven doe je maar in je eigen tijd, val er geen ander mee lastig en voer al helemaal geen druk uit op je medemens met je geloof.

Robin

Bericht door Robin » 27 sep 2013, 11:59

Metin heeft wel goed uitgelegd waarom IN NEDERLAND dit soort partijen niet gaat werken, ik ben het met hem eens dat ik denk(hoop) dat dat zo zal gaan.

Op de PVV zat IK iig niet te wachten(ook al lijkt dat vaak niet zo), op de Partij voor de Dieren al helemaal niet etc etc.

We mogen hier wat dat betreft teveel en daar wordt vaak disproportioneel ge/misbruik van gemaakt imho.

Bijv toen Theo van Gogh door Mohammed B werd doodgestoken. Half links Nederland vond 't ongeveer 'eigen schuld dikke bult' als je de columns en dingen toendertijd las.

Mede door dat geval is mijn stukje meelevendheid en 'n vorm van 'accoord zijn met' wat ik nog had met 'links Nederland' tot onder nul gedaald.

Peric

Bericht door Peric » 27 sep 2013, 12:03

Bram schreef: in de naam van Christus of terrorisme zijn er ook al velen over de kling gejaagd.
Dat is inmiddels enkele eeuwen geleden Bram.
En in de naam van de Islam gebeurde dat deze week in een winkelcentrum nog..

En eehhh Metchu, leg 's uit??
Metchu schreef:Moslims bevolken een veel te klein deel van Nederland

Metchu

Bericht door Metchu » 27 sep 2013, 12:10

Peric schreef: En eehhh Metchu, leg 's uit??
Metchu schreef:Moslims bevolken een veel te klein deel van Nederland

nou ok
Afbeelding

Afbeelding

dat zijn er dus nog geen miljoen! en dan hebben we het niet eens over culturele verschillen gehad... Zo is de ene moslim de andere niet. Marokkaanse moslims zijn anders dan Turkse moslims. Niet elke turk is moslim. Daarbovenop komt ook nog eens dat er ook nog verschillen onder bijvoorbeeld de moslims zijn met WEL dezelfde culturele achtergrond. Dus de ene marokkaanse moslim is weer anders dan de andere marokkaanse moslim...

stel dat AL deze mensen op 1 partij in Nederland zouden stemmen, komen ze denk ik uit op 13 zetels ofzo? maar zoals je ziet is dat gewoon ondenkbaar! Dus ALS je je druk maakt om een moslimpartij, die kans is gewoon klein... Ik ben voorstander van integratie (samenwerken met eigen achtergrond) en tegenstander van segregatie (verschillende kleine partijen) en assimilatie (geen partijen)..

Ik ga verder niet in op argumenten gebaseerd op emotie en gevoelens. Dit zijn feiten.

dus dat :verveeld:

Plaats reactie