BMW M4 Concept
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: BMW M4 Concept
Deze al voorbij gekomen?
-
Ja mooie PR. Maar wacht toch liever even op een M2.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Beide............of tegelijk of na elkaar...............jij hebt de ervaringAndre schreef:Ja mooie PR. Maar wacht toch liever even op een M2.

Anyway; mooi ding, mooie specs hoewel enige onduidelijkheid t.a.v. van max koppel ((want >500Nm) hoeveel > is dan de vraag, overboost? Niets over gehoord.
Even zien wat er van die opgegeven 1500kg overblijft en in hoeverre dit ///Marketing praat is. Wel mooie innovaties met Carbon, hoewel niet uniek ( had een Mazda ook niet reeds een carbon cardan?)
De 20" jetsers op de concept car zijn niet leverbaar en uit het program gegooid, 18" standaard, 19" optioneel en alleen met de 19" is de keramische remmerij mogelijk.
Benieuwd ook naar EPS (electrical power steering) en hoe deze gewogen wordt door de kenners.
Ik lees, en das verrassend, dat het om een totaal nieuw bok gaat ( lees boring/slag komt NIET overeen met het N 55 blok.....
Kortom; ik denk dat BMW tav de M3/4 nog niet het achterste van de tong heeft laten zien, mogelijk heeft de komende Lexus en Merc C klasse daarmee van doen.
Overall wil ik hem wel, ook als opvolger 1M, komt alleen het kostenplaatje nog even om de hoek kijken

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Wij van WC eend...Robin schreef:Deze al voorbij gekomen?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ander blok indeed;
Wellicht een nieuwe generatie DCT die max 700Nm aan kan..........
http://www.getrag.com/media/products/po ... I700~2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou wel above 500Nm was het toch? ok kom maar door dan.........
^ lijkt me niet te kloppen•3.0L inline 6 cylinder engine (S55) with two mono-scroll turbochargers
◦3,027 cc (compare to 2,979 cc of N55)
◦89.6mm over-square bore / 80mm stroke (compare to 89.6mm / 84mm of N55)
Wellicht een nieuwe generatie DCT die max 700Nm aan kan..........
http://www.getrag.com/media/products/po ... I700~2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou wel above 500Nm was het toch? ok kom maar door dan.........
- Hielke
Als je echt 4 zitplaatsen nodig hebt, ECHT, dan is het een hele fijne machine. Voortreffelijke motor, knappe gewichtsbesparing.
In alle andere gevallen rond de ton:

In alle andere gevallen rond de ton:
- romo
Die krijg je niet rond de ton, daar moet wat meer bij.......
Wat een M3/4 prijstechnisch doet is vers 2 idd..................is ie veel duurder dan laat ik hem staan, dan voor een ton een leuke Cayman..........
Wat een M3/4 prijstechnisch doet is vers 2 idd..................is ie veel duurder dan laat ik hem staan, dan voor een ton een leuke Cayman..........
- Macboy
Ik doe mijn best Hielke. Hoewel de M4 flink goedkoper zal worden dan de M3.
- romo
Macboy schreef:Ik doe mijn best Hielke. Hoewel de M4 flink goedkoper zal worden dan de M3.
Ik kijk net even op BMW.nl
En zie tot mijn schrik dat een E92 M3 te koop is van af;
€ 138.254,--

Als een M4 in die regionen komt weet ik wat me te doen staat..........

- Snipe
Een E92 M3 heeft een prijs die vergelijkbaar is met een M5, maar daar zit een flink deel slurptax in. De nieuwe is 25% zuiniger en het moet dus wel heel vreemd lopen als 'ie niet goedkoper is dan de E92.
- romo
Snipe schreef:Een E92 M3 heeft een prijs die vergelijkbaar is met een M5, maar daar zit een flink deel slurptax in. De nieuwe is 25% zuiniger en het moet dus wel heel vreemd lopen als 'ie niet goedkoper is dan de E92.
Ja dat verwacht ik ook wel, maar ik schrok van de hyperinflatoire M3 prijs, niet normaal meer
Weet iemand de CO2 uitstoot al van de nieuwe?..........

- MParallel
- Auto: BMW
Super techniek hoor die nieuwe motor/aandrijflijn van de M4, maar als ik mocht kiezen zou ik toch echt wel voor die magistrale S65 gaan.
Er gaat niks boven een hoogtoerige motor die ademt door itb's.
Er gaat niks boven een hoogtoerige motor die ademt door itb's.
-
Ja maar ik vind 'n tweedehands 458 nog zo verrekte duur, M Parallel:)
Ik heb ook zo'n van de standaard ITBs voorziene E90 M3 gehad. Mooie techniek(ook op papier), maar dan
a)'vergeten' ze er 'n flat plane krukas in te zetten, waardoor ie echt exotisch zou klinken. Nog meer toeren kan maken (meer hp ) , ok minder torque dan 'n crossplane krukas. En hij had al geen torque relatief(lag ook aan gearing bij handbak plus het hogere wagengewicht)
b)'vergeten' ze er 'n dry sump op de zetten.
Dat hoort toch gewoon op 'n sportieve 'racy'motor vind ik.
Doe 't dan helemaal goed. En exotisch. Dat was 't niet imo.
Ik vond 't het altijd maar net niet. (Zoals de I6 in de E36/46 M3 dus, die dat ook niet had , maar the whole package klopte wel)
M3 V8: Geen echte sleurder in middengebied, enorm dorstig en alle specs bekijkend gewoon minder exotisch dan ik wil(de) voor de centen...
Dus veel liever 'n C63 die door displacement wel de power heeft in elk redelijk toerenbereik. Dan klinkt ie maar als 'n Nascar, maar dan ook echt(grote motorinhoud dit itt de 4.0 in de BMW)
Vandaar dat ik denk dat the whole package)motor, bak, chassis, gewicht etc) van de nieuwe M3/4 de spijker op z'n kop slaat itt de E9x M3.
De sound van 'n M3 4.0 V8 is gewoon goed, maar imoh niet exotisch genoeg.
De sound van 'n BMW i6 biturbo is ook gewoon goed, met 1 probleempje, te weinig dB, (andere uitlaat dus)
want dan klinkt in mijn ogen die laatste beter dan de V8 M3.
Nu 't prijskaartje nog.
Ik heb ook zo'n van de standaard ITBs voorziene E90 M3 gehad. Mooie techniek(ook op papier), maar dan
a)'vergeten' ze er 'n flat plane krukas in te zetten, waardoor ie echt exotisch zou klinken. Nog meer toeren kan maken (meer hp ) , ok minder torque dan 'n crossplane krukas. En hij had al geen torque relatief(lag ook aan gearing bij handbak plus het hogere wagengewicht)
b)'vergeten' ze er 'n dry sump op de zetten.
Dat hoort toch gewoon op 'n sportieve 'racy'motor vind ik.
Doe 't dan helemaal goed. En exotisch. Dat was 't niet imo.
Ik vond 't het altijd maar net niet. (Zoals de I6 in de E36/46 M3 dus, die dat ook niet had , maar the whole package klopte wel)
M3 V8: Geen echte sleurder in middengebied, enorm dorstig en alle specs bekijkend gewoon minder exotisch dan ik wil(de) voor de centen...
Dus veel liever 'n C63 die door displacement wel de power heeft in elk redelijk toerenbereik. Dan klinkt ie maar als 'n Nascar, maar dan ook echt(grote motorinhoud dit itt de 4.0 in de BMW)
Vandaar dat ik denk dat the whole package)motor, bak, chassis, gewicht etc) van de nieuwe M3/4 de spijker op z'n kop slaat itt de E9x M3.
De sound van 'n M3 4.0 V8 is gewoon goed, maar imoh niet exotisch genoeg.
De sound van 'n BMW i6 biturbo is ook gewoon goed, met 1 probleempje, te weinig dB, (andere uitlaat dus)
want dan klinkt in mijn ogen die laatste beter dan de V8 M3.
Nu 't prijskaartje nog.

-
Gisteren maakte 'n M3 testrijder 'n foutje op de NS. Kan gebeuren. Zal wel niet DER Bruno zijn geweest:)
Man is ok:
http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... p?t=893673" onclick="window.open(this.href);return false;
Man is ok:
http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... p?t=893673" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
Rumor: Lightweight M4 Model Coming in 2016 for BMW's 100th Birthday
The M4 will not hit dealers until next Summer, but the rumor mill is already churning for a lightweight track model.
Carsales claims BMW M sources have hinted at a lightweight track focused M4 coming in 2016 as part of the celebrations for BMW's 100th birthday.
Taking after the E92 M3 GTS, the lightweight M4 is rumored to feature two seats only, more power, less weight (target below 1400 kg / 3086 lb) and manual transmission only.
BMW M will attempt to achieve this weight by expanding the use of carbon fiber from the current areas (roof, trunk, drive shaft, strut brace) to include the hood and front wings, while also switching the steel doors to aluminum construction. Of course, the interior will also see weight reduction by way of rear seats removal and use of non-electronic carbon fiber race seats.
Whether North America would receive such a model remains to be seen. The E92 M3 GTS did not make it here for homologation reasons.
Bron; Bimmerpost
- MParallel
- Auto: BMW
^^
Hmmm M4csl
Hmmm M4csl
- Leen
was gisteren in Amsterdam waar die m4 concept stond , als je er m6 op plakt geloof ik het ook , hij is mij wat te gestrekt /groot , motor klonk als een diesel stationair , kreeg niet het hebbe hebbe gevoel .
- Tim N
Wat maakt men tegenwoordig toch bij verschillende producenten foeilelijke wielen, die gepolijste spaakoppervlakken met antraciet zijkanten ziet er keer op keer zo tuning uit.
-
Waarschijnlijk hebben ze wel een dik motorgeluid over de speakersLeen schreef:was gisteren in Amsterdam waar die m4 concept stond , als je er m6 op plakt geloof ik het ook , hij is mij wat te gestrekt /groot , motor klonk als een diesel stationair , kreeg niet het hebbe hebbe gevoel .

-
- Auto: M3P, 130i
Dat heb ik dus ook bij bijv. een 458 Italia. Klinkt stationair en in lage toeren verschrikkelijk.Leen schreef:was gisteren in Amsterdam waar die m4 concept stond , als je er m6 op plakt geloof ik het ook , hij is mij wat te gestrekt /groot , motor klonk als een diesel stationair , kreeg niet het hebbe hebbe gevoel .
-
+1Tim N schreef:Wat maakt men tegenwoordig toch bij verschillende producenten foeilelijke wielen, die gepolijste spaakoppervlakken met antraciet zijkanten ziet er keer op keer zo tuning uit.
- Peric
+veul!Jussi schreef:+1Tim N schreef:Wat maakt men tegenwoordig toch bij verschillende producenten foeilelijke wielen, die gepolijste spaakoppervlakken met antraciet zijkanten ziet er keer op keer zo tuning uit.
Meerdere merken maken zich er schuldig aan.
Vriend van mij rijdt een Golf VI GTD, daar zitten ook van die gepolijste met zwarte velgen onder. Doet mij een beetje té Autostyle aan.
- Leen
Ok , die gele m4 concept schijnt dus eigenlijk gewoon een 328 i met m4 bodyparts te zijn , verklaart de totaal geblinderde ruiten en teleurstellende motorsound .
-
Waar heb je dat vandaan Leen? Je bedoelt 428i Coupe met M4 delen.
MR
MR
-
Klopt er zijn geloof ik maar 2 echte concepts. Deze was inderdaad voorzien van een bromfiets motor.