en net onder de 1450 grens (ivm belasting)
Kinderen. Wel of geen station.
- GTRene
Re: Kinderen. Wel of geen station.
dat gewicht valt nog mee idd
-
OnlineMartijn_bmw
6 tientjes HSB in de maand voor een redelijke ruime auto met 6 pitter is inderdaad best te doen 
- D20VT
Heb toen ik net een kleine had ook een Touran gereden, zeeën van ruimte maar eigenlijk niet nodig.
Nu al een aantal jaren een golf, alles past erin, geen dakdoos erop oid.
En waarom perse een grote auto om met de tent op vakantie te gaan. Met een beetje passen en meten gaat het met een kleinere auto ook

En waarom perse een grote auto om met de tent op vakantie te gaan. Met een beetje passen en meten gaat het met een kleinere auto ook
-
Eric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Hmm, bij ons was het vroeger een aanhanger mee. Maar wat wij meenamen op vakantie is denk ik niet heel erg vergelijkbaar met de situaties hier. Bij ons stond er een skelter+aanhanger en 6 fietsen op de aanhanger en nog een paar tassen. Verder was het in de auto ook wel redelijk vol, maar wel van alles en nog wat bij ons voor 6personen en bijna niet hoeven wassen op vakantie. Hier zaten dan weer geen kampeer spullen bij.
Dit jaar met vrienden weg geweest in een grand voyager en dat was met z'n 5'en en alle kampeer spullen aardig passen en meten, maar iedereen kon nog wel fatsoenlijk zitten. Dus vijf stoelen en een tuintafel kosten behoorlijk ruimte kwamen we achter.
Konden tussen de stoelen weer mooi 2 skimboards gestoken worden.
Mocht iemand nou denken, jullie nemen te veel zooi mee, dan moet ik jullie daar wel gelijk in geven
Ik denk dat een station vooral praktischer is, maar dat je ook met een sedan een heel eind komt. Mits je alles fatsoenlijk inpakt en indeeld in de auto.
Dit jaar met vrienden weg geweest in een grand voyager en dat was met z'n 5'en en alle kampeer spullen aardig passen en meten, maar iedereen kon nog wel fatsoenlijk zitten. Dus vijf stoelen en een tuintafel kosten behoorlijk ruimte kwamen we achter.
Mocht iemand nou denken, jullie nemen te veel zooi mee, dan moet ik jullie daar wel gelijk in geven
Ik denk dat een station vooral praktischer is, maar dat je ook met een sedan een heel eind komt. Mits je alles fatsoenlijk inpakt en indeeld in de auto.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Dit is waar dit hele draadje om gaat.Eric Z schreef: Ik denk dat een station vooral praktischer is, maar dat je ook met een sedan een heel eind komt. Mits je alles fatsoenlijk inpakt en indeelt in de auto.
-
ErikS
Tja, ik houd wel van ruimte als het regent........D20VT schreef:Heb toen ik net een kleine had ook een Touran gereden, zeeën van ruimte maar eigenlijk niet nodig.
Mijn tent is zo groot dat mijn auto er makkelijk in zou passen, verheldert dat het een beetje?!
Ging overigens prima in de E36 (cabrio). De tent nam de volledige achterbank in beslag! konden precies de tafel voor, 2 stoeltjes op en de 2 weekendtassen daar weer bovenop. de spullen voor het koken, dus de gasfles en skottel, koelkastje en pan + borden + bekers konden precies achterin........
Als daar 1 jong kind bij komt: kinderwagen, reiswieg, autostoel/maxicosi, luiers etc etc.......
Tja, dan gaat het niet meer passen.
-
allen
Reiswieg hoef je alleen de eerste maanden rekening mee te houden, maar of je dan überhaupt wil kamperen? Voor jou wellicht leuk, voor de kersverse moeder kan dat weleens vermoeiend zijn.
- Tim N
Station, omdat ik ze veelal mooier vind dan de sedan versie.
Reed al stations lang voor er kinderen waren, inladen is makkelijker(behoudens de E30 T), MTB kan makkelijker mee enz enz.
Daarbij houd ik mijzelf voor dat een oude touring minder last heeft van "bepaald volk" dan een sedan of nog sterker coupe.
Reed al stations lang voor er kinderen waren, inladen is makkelijker(behoudens de E30 T), MTB kan makkelijker mee enz enz.
Daarbij houd ik mijzelf voor dat een oude touring minder last heeft van "bepaald volk" dan een sedan of nog sterker coupe.
-
ErikS
Reiswieg zullen we net nodig hebben, of we moeten heel laat gaan.allen schreef:Reiswieg hoef je alleen de eerste maanden rekening mee te houden, maar of je dan überhaupt wil kamperen? Voor jou wellicht leuk, voor de kersverse moeder kan dat weleens vermoeiend zijn.
'moeders' wil zelf graag. Niks zo relax als kamperen. Ik kook natuurlijk, dus ze heeft zelf ook echt vakantie.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Euhh...
Destijds met 2 kleine kinderen (geen honden) was dit onze gezinsauto

Destijds met 2 kleine kinderen (geen honden) was dit onze gezinsauto
- ///Joost
- frank de jonge
Denk mocht het zover zijn dat de MPS wel groot genoeg is..... hoop ik.. 
-
M@rcel
Voor mij ook een station hoor. Tijdens de kinderwagen periode sowieso veel handiger, zonder demonteren onderstel en bak in de lengte zo achterin schuiven. Kunnen er ook nog tassen vol boodschappen bij. Ook wel eens m'n dochter onder de achterklep verschoond. Als het dan ook nog regent, sta je nog eens lekker droog ook.
Voordeel van een stationwagon vind ik ook de uitstraling bij de wat oudere modellen.
Als voorbeeld, een E60 sedan zie je hier in DH nog nauwelijks origineel rond rijden. De één nog uitbundiger dan de andere. Bij de Tourings is dat veel minder het geval.
Een E34 M5 Touring, E61 M5, mooier wordt het voor mij niet.
Overigens, m'n Pa zat vroeger in de muziek. Vanaf m'n 3e levensmaand (1970) tot m'n 3e jaar in in Zuid Europa in een BMW 2000 en hotels geleefd. Incl. drumstel is dat volgens mij ook altijd gelukt.
Voordeel van een stationwagon vind ik ook de uitstraling bij de wat oudere modellen.
Als voorbeeld, een E60 sedan zie je hier in DH nog nauwelijks origineel rond rijden. De één nog uitbundiger dan de andere. Bij de Tourings is dat veel minder het geval.
Een E34 M5 Touring, E61 M5, mooier wordt het voor mij niet.
Overigens, m'n Pa zat vroeger in de muziek. Vanaf m'n 3e levensmaand (1970) tot m'n 3e jaar in in Zuid Europa in een BMW 2000 en hotels geleefd. Incl. drumstel is dat volgens mij ook altijd gelukt.
- frank de jonge
Ik werd in een Opel GT verplaatst samen met mn broer.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Ik in een E36 316ti compact samen met m'n broer. Dat was wel krap, dus toen kwam er een E36 320i Sedan.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Mijn ouders hadden destijds geen auto & rijbewijs.. jullie zijn verwend
Ik heb sinds kort ook een station ; 2 kids (2jr & 4½jr) in een compact gaat niet.
Maar dat komt misschien doordat de compact geen achterbank meer had.
Vrouw des huizes heeft een Astra. Past wel redelijk allemaal maar ik vind 't een grafbak.
Vandaar de 3-serie Touring. Praktisch gemak is gewoon een handige bijkomstigheid.
Ik heb sinds kort ook een station ; 2 kids (2jr & 4½jr) in een compact gaat niet.
Maar dat komt misschien doordat de compact geen achterbank meer had.
Vrouw des huizes heeft een Astra. Past wel redelijk allemaal maar ik vind 't een grafbak.
Vandaar de 3-serie Touring. Praktisch gemak is gewoon een handige bijkomstigheid.
- VLA
Ben zelf totaal geen fan van stations (vind ze minder mooi dan een sedan of coupe), maar het is gewoon erg praktisch, niet alleen voor kids maar ook als je een hond hebt, of wel eens met grote spullen in de weer bent.
Heb zelf (nog) geen kinderen maar vrienden en collega's die wel kids hebben, en in een sedan rijden moeten bijna allemaal de kinderwagen gaan demonteren (wielen of onderstel eraf) om het passend te krijgen in de achterbak, en dan is er nog maar nauwelijks ruimte over voor spullen.
Heb nu naast de S2k een station (Volvo V50) en de extra ruimte is nu al vaak goed van pas gekomen, bevalt mij dus prima.
Heb zelf (nog) geen kinderen maar vrienden en collega's die wel kids hebben, en in een sedan rijden moeten bijna allemaal de kinderwagen gaan demonteren (wielen of onderstel eraf) om het passend te krijgen in de achterbak, en dan is er nog maar nauwelijks ruimte over voor spullen.
Heb nu naast de S2k een station (Volvo V50) en de extra ruimte is nu al vaak goed van pas gekomen, bevalt mij dus prima.
- JP
De nieuwe qashqai lijkt me toch ook een mooie ruime family-car.....en weegt "maar" 1250kg.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Mazda CX5 weegt ook maar1280kg. Heb je een 2.0 met 165pk. Mazda6 Sportbreak ook, zag ik.
- Joy
Nissan is goed bezig met zijn SUV's. Mooie auto's om te zien.
- 328Ti
Nee! wat een drama bak is een Compact als het om ruimte gaat. Als je je schoonouders echt niet mag en zij hebben geen vervoer, haal je ze op met een compact.Michel Huisman schreef: Ik heb sinds kort ook een station ; 2 kids (2jr & 4½jr) in een compact gaat niet.
.
Gelukkig is een compact geschikt voor andere doeleinden
- 328Ti
Kwijl..... kitcar of welk merk? Ben niet zo into English carsD20VT schreef:
- JP
Toevallig vorige week nog iemand hier gehad met een CX5. Absoluut geen verkeerde auto, alleen van voor vind ik hem persoonlijk maar mwahmwah. Trouwens ik zie als je die configureert met 19", leder en camera schiet je zo €10k meer weg dan een QQ. Die around view monitor op de QQ vind ik wel handig.Arthur schreef:Mazda CX5 weegt ook maar1280kg. Heb je een 2.0 met 165pk. Mazda6 Sportbreak ook, zag ik.
Toch maar eens testrijden of die 1.2 een beetje vooruit komt in zo'n "grote" auto.
- WJ
Ik vind die nieuwe Qashqai echt super.
- GTRene
Morgan Aero 8328Ti schreef:Kwijl..... kitcar of welk merk? Ben niet zo into English carsD20VT schreef: