Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Robin Hartog » 02 sep 2013, 17:56

Petrolhead Tom schreef:
Robin schreef:
Petrolhead Tom schreef:Wanneer je rijdt en de auto nat is. Ik durf sowieso wel te stellen dat de f30 een stuk minder stil is dan de e90.
Ik ook. Ik had 'n E90 320d mee een paaar mnd terug. een van de laatsten. Ding was superstil bij 80-120-140-160. Veel stiller dan de F30 335i.
Dat roep ik al sinds de proefrit. Heeft iemand gegevens die dit onderbouwen? Ik zat laatst in een C-klasse die was ook aanmerkelijk stiller dan de F30. Dat zijn toch dingen die je gaat waarderen bij 70k per jaar.
Net nog even uitgeprobeerd; niks aan het handje. 100 en radio uit en het enige irritante wat ik hoorde was het rolgeluid van die Runflats..

I stand corrected trouwens; 'al' 41k op de teller. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Davy MR2DRIFT » 02 sep 2013, 18:51

Dank voor alle reacties:-).

Alhoewel het twee echt verschillende auto's zijn, is het toch een heel lastige keuze. De Golf voelt heel solide aan, is zelfs wat stiller en het dashboard is wat sportiever (lees: opzichtiger). De BMW is bij het bezichtigen in de showroom wat saaier, maar bij het plaatsnemen achter het stuur en rijden, tovert die toch een grotere lach op mijn gezicht en ik kan niet exact zeggen waardoor.

Het totale plaatje tijdens het rijden met de BMW voelt voor mij wat beter aan, maar de buitenkant vind ik alleen echt mooi, als het M-pakket is gemonteerd.

Voor wat betreft de kwaliteit... De Golf 6 GTD die ik nu rijd, voelt echt heel erg solide aan in alle omstandigheden. Tijdens de 148.000 km nog nooit ook maar 1 kwaaltje gehad, dus niets dan lof daarover. Aan de andere kant moet ik zeggen dat ik er toch niet echt gevoelig voor ben als er eens wat zou mankeren aan mijn auto. Garantie en leenauto doet veel:-).

Uiterlijk: De Golf vind ik mooi, maar de achterkant kan er net mee door. De BMW met M-pakket vind ik gewoon echt een dikke auto, die tegelijkertijd toch stijlvol is.

Motor: De Golf heeft een goede motor. Lekker soepel, veel koppel en een mooi geluid. De BMW heeft een iets minder fel karakter, maar is wel sneller.

Sturen: De Golf kan echt ongehoord hard door de bochten. De 6 GTD kan dat ook, maar dan helt de auto bij korte bochten veel over. De 7 GTD is wat dat betreft beter in balans (stabilisatoren??) en voelt daardoor veel sportiever dan de 6 GTD. De BMW heeft heel veel gevoel in het stuur en zet zich echt met de achterwielen in het asfalt in de bochten. Dat voelt weer veel spectaculairder. Ik ben eigenlijk een RWD-liefhebber in hart en nieren, maar heb (buiten een AE86, MR2 AW11 en SW20, BMW E30 en E36 vroeger) altijd een FWD auto zakelijk gereden. Een RWD-auto als zakelijke auto voelt voor mij dus als een traktatie:-).

Prijs: De aanschafprijs van € 47.000,- voor een Golfje blijft mij een verkeerd gevoel geven. Lease-prijzen zijn voor mij trouwens helemaal verrassend!! Mijn Golf 6 GTD kost € 1.060,-!! (excl. BTW/brandstof) per maand, 42 maanden, winterbanden, geen eigen risico, vervangend vervoer, nooit gezeik over banden, enz. De BMW 320d EDE voor een collega van me kwam volgens de offerte uit op € 920,- met dezelfde voorwaarden. Zal puur in restwaarde zitten dan, of niet?

Moeilijk, moeilijk.

Over de opties bij BMW: Wat is nou de combinatie voor het interieur? Pianolak zwarte delen op het dashboard vind ik spuuglelijk! Persoonlijk vind ik dit super:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Davy MR2DRIFT » 02 sep 2013, 18:52

Alleen dan die lederen armsteun in combinatie met die stoelen!!!

Robin
Berichten: 55095
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Robin » 02 sep 2013, 20:26

Doe dan de BMW toch en nadien 't M pakket erop.

Verder nog dit, dus ik denk dat de nieuwste versies niet het windgeruis hebben(?)
http://www.f30post.com/forums/showthrea ... st14600689" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28529
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Martijn_bmw » 02 sep 2013, 20:32

Robin Hartog schreef:Dat dus idd. Ik weet het, 30.000 is nou niet echt bijzonder veel voor een diesel. Ben wel benieuwd naar de km-standen waar die problemen kwamen Martijn?
50.000 is voorgekomen, ik zeg niet dat ze het allemaal krijgen maar het komt wel nog steeds voor en dat is jammer want voorheen had BMW dit nooit ;-)

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Davy MR2DRIFT » 02 sep 2013, 20:39

Dus dat M-pakket kan er gewoon achteraf op Robin. Hoe zit dat dan met het onderstel enzo? Weet eigenlijk niet eens wat er allemaal in het M-pakket zit :hmmm:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28529
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Martijn_bmw » 02 sep 2013, 20:46

vind die leaseprijzen niet gek hoor ;-)

zit inderdaad in de restwaarde een 320ede is veel algemener en dus relatief meer waard.

GTD is voor de meeste tweedehands toch gewoon een golf diesel met wat extra paardjes die je ook makkelijk met chippen kan behalen dus niet heel veel meer waard dan een gewone golf tdi..

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34229
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door JP » 02 sep 2013, 20:51

€47k voor een Golf is gek, maar €47k voor een 3 serie ook. Dat zijn toch geen bedragen meer?

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Davy MR2DRIFT » 02 sep 2013, 20:58

Zo zou mijn ideale 320d eruit zien:-). Alleen is dit dan geen EDE. http://mybmw.nl/x2s0u1b0

Trouwens. Variable Sport Steering? Aan te raden?

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 452
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Daan » 02 sep 2013, 21:13

Verder nog dit, dus ik denk dat de nieuwste versies niet het windgeruis hebben(?)
Ik heb een 328i met M pakket, gebouwd in Mei van dit jaar. Hoewel, mijn auto iets meer windgeruis produceert dan mijn vorige E90 325i, is het voor mij nog niet van een hinderlijk nivo. Dus ik denk dat het wel iets verbeterd is t.o.v. van de MY2012 F30's als ik bovenstaande zo lees. Ik vind het dreunende geluid van de runflats (Bridgestone Potenza's) bij >140km/h hinderlijker op dit moment. Die vervang ik tzt wel voor iets anders.

Wat het 'suis' geluid bij natte portier rubbers betreft, dat heeft mijn F30 ook heel af en toe. Echter alleen als ik mijn auto gewassen heb en niet bij regen. Ditzelfde had mijn E90 ook trouwens. Mijn theorie is dat als de portier is open geweest bij een natte auto, er een waterfilmpje achter kan blijven tussen de portier rubbers en de carrosserie. Bij hogere snelheden komt hier dan makkelijker lucht langs, wat het suis geluid kan veroorzaken. Na een tijdje rijden gaat dit vanzelf weer weg. BMW heeft volgens mij geen beste reputatie als het gaat om portier rubbers ontwerpen. Bij de 5 series van mijn vader (E39, E60 en zelfs F10) kwam er ook altijd een flink aantal water druppels op de bekleding wanneer de portier werd opengetrokken. Erg irritant, vooral met stoffen bekleding. Ook vind ik deze rubbers bij meerdere modellen vaak slordig om de buitenkant van de carrosserie zitten.

Daan...

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4881
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door sitechris » 02 sep 2013, 21:57

Je kunt ook een 2013 Seat Leon bestellen met 184 pk blok (zelfde blok). Die heeft volgens mij ook dat geluidsdingetje van de Golf. En inc alle leverbare opties ben je niet meer dan 35k kwijt. Alleen zonder automaat. Maar de handbak schakelt heerlijk. Ik spreek uit ervaring. En 20% bijtelling. De nieuwe Leon rijdt heerlijk. Ik rijd hem nu in de lease. Hij doet me in rijden heel erg denken aan mijn Golf 6 GTI, maar dan zonder de benzinevreugde en uiteraard minder snel natuurlijk.

Andere optie in VAG concern is de Octavia RS TDI die binnenkort uitkomt, ook met 184 pk blok. Qua ruimte de absolute koning. En ook gewoon een prima reisauto. Dan ben je met 40k ook klaar. Die is standaard van 35k leverbaar, maar met zaken als standaard xenon aan boord.

Als ik kijk naar je voorgestelde keuzes: 47k voor een Golf diesel vind ik echt waanzinnig veel geld. Zou ik er niet voor over hebben. Doe dan maar de 3 serie dus.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Tristan » 03 sep 2013, 09:24

Davy MR2DRIFT schreef:Zo zou mijn ideale 320d eruit zien:-). Alleen is dit dan geen EDE. http://mybmw.nl/x2s0u1b0

Trouwens. Variable Sport Steering? Aan te raden?
Als je M-pakket achteraf laat monterem hou rekening met ruim 3 a 4K ex montage voor een compleet M-pakket. Dan nog een M-sport remmenset erbij, ook niet goedkoop omdat deze niet op de EDE leverbaar is. Dus ook achteraf. Tevens kan je niet het alcantara krijgen zoals met het M-pakket. Dus is of stof of leer.

Variable Sport Steering vind ik in dagelijks gebruik fijn. Vind het alleen jammer dat je het stuur niet afhankelijk van het onderstel kan programmeren. Zoals bv. dempers op Sport maar stuur op Comfort of andersom.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door RVV » 03 sep 2013, 10:45

JP schreef:€47k voor een Golf is gek, maar €47k voor een 3 serie ook. Dat zijn toch geen bedragen meer?

Voor een Golf wel, maar voor een 3 serie volgens mij al jaren normaal hoor. Mijn eerste e46i 323i die ik gebruik kocht in 2003 had in 1999 ook een nieuwprijs van €50000,- de e46 325i touring deed ook al iets van €58000,- qua nieuwprijs. Een Golf kocht je toen voor rond de €20000,-

Robin
Berichten: 55095
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Robin » 03 sep 2013, 11:31

@ Davy: 320d EDE handbak en 'n Drexlersper: Geen M pakket nodig:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43047
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Arthur » 03 sep 2013, 13:18

Maar een Golf GTI niet. Die kostte in 2000 ook minimaal 26k. Voor 20k had je een 1.4-16v :wink:
De diesel GTi met 150pk kostte toen ook al dik 35k... Qua rangschikking bij VW te vergelijken met de huidige GTD.
Blijft gekkenwerk natuurlijk.
RVV schreef:
JP schreef:€47k voor een Golf is gek, maar €47k voor een 3 serie ook. Dat zijn toch geen bedragen meer?

Voor een Golf wel, maar voor een 3 serie volgens mij al jaren normaal hoor. Mijn eerste e46i 323i die ik gebruik kocht in 2003 had in 1999 ook een nieuwprijs van €50000,- de e46 325i touring deed ook al iets van €58000,- qua nieuwprijs. Een Golf kocht je toen voor rond de €20000,-

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34229
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door JP » 03 sep 2013, 14:07

RVV schreef:
JP schreef:€47k voor een Golf is gek, maar €47k voor een 3 serie ook. Dat zijn toch geen bedragen meer?

Voor een Golf wel, maar voor een 3 serie volgens mij al jaren normaal hoor. Mijn eerste e46i 323i die ik gebruik kocht in 2003 had in 1999 ook een nieuwprijs van €50000,- de e46 325i touring deed ook al iets van €58000,- qua nieuwprijs. Een Golf kocht je toen voor rond de €20000,-
Een Golf is een hatchback, en een 3 serie imo niet meer dan een hatchback met kont -> sedan. Zoveel duurder hoeft die kont niet te zijn, want het is ook nog eens minder praktisch dan een hatchback. Alleen omdat het BMW is moet het zoveel duurer? Bij de Golf kan de achterbank plat (bij de BMW ook) en de hoedenplank weg. Heb je meer ruimte dan een 3 serie met de bank plat. Zeg ik, die van een Golf naar een 3 serie is overgegaan...... :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Macboy » 08 sep 2013, 16:13

Zeer leuk draadje. Heb zelf bijna 2 jaar in een Golf 6 GTD DSG 5-deurs gereden en was werkelijk briljant. Geluid vond ik juist super. Laat staan die nieuwe.

De keuze tussen €47.000 Golf 7 GTD vs 320d is voor mij simpel: altijd de BMW nemen. Veel meer auto. De reden dat VAG voor mij superieur is tov andere merken is zijn prijs. Zodra je hem gaat afladen met onzinnige opties verdwijnt de meerwaarde en moet je een klasse hoger shoppen.

Mijn afgeladen Golf 6 GTD kostte €39.000. Dat is voor mij ook zon beetje de grens van een VAG. Natuurlijk had ik veel korting met de uitloop modellen maar toch. Een BMW voor €40.000 is "bagger". Maar zodra je richting die 50k kunt gaan zou ik voor een echt merk gaan.

Overigens ben ik gek op de nieuwe 7 GTD. Na mijn M135i overweeg ik gewoon ook weer een Golf 7 GTD. Tegen die tijd (over 2 jaar) lekker veel kortingen weer. Dan weer veel auto voor weinig geld.

Dat de Golf 7 GTD zoveel beter stuurt en sneller is heeft overigens te maken met het gewicht: de nieuwe Golf is 100kg lichter :thumbup:

Wat mij betreft zou ik je ook adviseren om toch een proefrit te maken in de 120d/123d. Erg fijne auto.

Wat betreft de 320d altijd voor de variant met M-pakket gaan zonder leer. Dan heb je echt een porno combo en hoef je niets te kiezen (blauwe lijsten).

@Tristan: daarom heb ik dus dat adaptieve onderstel ook niet genomen. Sandaard M onderstel superieur.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door allen » 08 sep 2013, 18:17

Macboy schreef:Overigens ben ik gek op de nieuwe 7 GTD. Na mijn M135i overweeg ik gewoon ook weer een Golf 7 GTD. Tegen die tijd (over 2 jaar) lekker veel kortingen weer. Dan weer veel auto voor weinig geld.

:shocking:

Je verrast me. Ik had gedacht dat je zo BMW gek was dat je er dan ook gelijk nooit meer vanaf zou stappen.

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Davy MR2DRIFT » 16 sep 2013, 08:46

Macboy schreef:Zeer leuk draadje. Heb zelf bijna 2 jaar in een Golf 6 GTD DSG 5-deurs gereden en was werkelijk briljant. Geluid vond ik juist super. Laat staan die nieuwe.

De keuze tussen €47.000 Golf 7 GTD vs 320d is voor mij simpel: altijd de BMW nemen. Veel meer auto. De reden dat VAG voor mij superieur is tov andere merken is zijn prijs. Zodra je hem gaat afladen met onzinnige opties verdwijnt de meerwaarde en moet je een klasse hoger shoppen.

Mijn afgeladen Golf 6 GTD kostte €39.000. Dat is voor mij ook zon beetje de grens van een VAG. Natuurlijk had ik veel korting met de uitloop modellen maar toch. Een BMW voor €40.000 is "bagger". Maar zodra je richting die 50k kunt gaan zou ik voor een echt merk gaan.

Overigens ben ik gek op de nieuwe 7 GTD. Na mijn M135i overweeg ik gewoon ook weer een Golf 7 GTD. Tegen die tijd (over 2 jaar) lekker veel kortingen weer. Dan weer veel auto voor weinig geld.

Dat de Golf 7 GTD zoveel beter stuurt en sneller is heeft overigens te maken met het gewicht: de nieuwe Golf is 100kg lichter :thumbup:

Wat mij betreft zou ik je ook adviseren om toch een proefrit te maken in de 120d/123d. Erg fijne auto.

Wat betreft de 320d altijd voor de variant met M-pakket gaan zonder leer. Dan heb je echt een porno combo en hoef je niets te kiezen (blauwe lijsten).

@Tristan: daarom heb ik dus dat adaptieve onderstel ook niet genomen. Sandaard M onderstel superieur.
Tijdje niet meer online geweest vanwege verhuizing:-(. Leuke reacties en de voorpret van het uitkiezen van een nieuwe auto is vaak leuker dan het rijden zelf.

MacBoy, ik weet dat de Golf 6 GTD in enkele gevallen ook uitgerust is met een soundactuator, maar niet allemaal. De mijne was dat blijkbaar niet, want die klinkt als de Tdi van de buurman:-).

De prijs van de nieuwe GTD houdt mij inderdaad tegen. Als je in de Golf zit, dan hoort die auto eigenlijk een segment hoger (kwaliteitsbeleving) en dan wordt de prijs wel gerechtvaardigd, maar voor een Golf is het gewoon gekkenwerk.

Voor de zaak komen de verschillende modellen qua kosten een heel eind op hetzelfde neer. De ene een hogere aanschafprijs, maar lager leasetarief. De andere veel lagere brandstofkosten, maar hoger leasetarief, enz.. Voor mijzelf komt het een beetje op het volgende neer:

-VW Golf 7 GTD = € 47.000,- = € 407,- bijtelling/mnd
-BMW 320d = € 53.000,- = € 575,-
-Volvo V60 Plug-in = € 210,-

Mijn gevoel zegt nu: Volvo = hele snelle auto, veel mooie opties, mooi geluid, maar klein en geen stuurauto. Golf GTD = snelle auto met mooi geluid, auto die klopt, maar eigenlijk wil ik dan een DSG. BMW= leukste rijdersauto, maar kost me ook meer.

Rudie Kawa
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 aug 2007, 15:21
Auto: A5 SB, 993, 330ci, Ducati 1098

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Rudie Kawa » 17 sep 2013, 12:17

Je bijtellingsberekening van de Golf en V60 snap ik, maar die van de 320d klopt volgens mij niet:

Volvo 70k tegen 7% en 52% ib = € 212/mnd
Golf 47k tegen 20% en 52% ib = € 407/mnd
320 53k tegen 20% en 52% ib = € 459/mnd.

Bij zo'n klein verschil tussen BMW en VW zou het voor mij een no brainer zijn en valt de VW gewoon af.
Dan blijft de enige afweging nog de V60, want gave techniek, fully loaded auto, komt lekker mee in verkeer en is goedkoop te rijden. Hij is alleen zwaar en bagageruimte is kleiner dan de normale V60, maar zou voor mij volstaan.

Als ik daar nu tussen moest kiezen zou ik het moeilijk hebben. BMW is zonder twijfel de beter rijdende auto, maar is en blijft ook een compromis. Dan is bijtelling besparen en aan andere leuke (auto)hobby uitgeven ook een goed alternatief.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Macboy » 17 sep 2013, 14:14

Als je datgene wat je bespaart aan een andere auto uitgeeft wordt het vaak veel duurder dan je had gepland. Dus daar moet je dan goed over nadenken. Dikke daily is ook wel lekker !

Rudie Kawa
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 aug 2007, 15:21
Auto: A5 SB, 993, 330ci, Ducati 1098

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Rudie Kawa » 17 sep 2013, 14:19

Macboy schreef:Als je datgene wat je bespaart aan een andere auto uitgeeft wordt het vaak veel duurder dan je had gepland. Dus daar moet je dan goed over nadenken. Dikke daily is ook wel lekker !
Zeker mee eens, maar is een V60 tutti lampioni geen dikke daily dan??? (En zo niet, wat dan nog wel, in normalemensenleaseland?)

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Davy MR2DRIFT » 17 sep 2013, 18:49

Rudie, de 320d EDE is inderdaad 20%, maar die is af fabriek niet leverbaar met de m-pakket goodies;-). Die kunnen wel achteraf aangebracht worden, maar dat is vrij duur. Daarom ben ik uitgegaan van de normale 320d.

Moeilijk, moeilijk, maar wel leuk. Zeker omdat ik vroeger alleen maar oude, goedkope funauto's heb gereden:-).

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2883
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Mark 320iS » 17 sep 2013, 20:30

En als je de Volvo in D4 uitvoering pakt? 20% bijtelling en 181pk. Ik vind hem na de facelift écht mooi. Bij mij staat de D4 iig op het lijstje, samen met de 320d, als vervanger voor de Alfa.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29344
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Golf 7 GTD of BMW F30 320d

Bericht door Luco » 17 sep 2013, 20:50

Dat ik dit ooit zou zeggen

De BMW

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten