Na 25 dagen de auto retour. Nu alles afgesloten.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT

Bericht door Robin » 07 sep 2013, 12:26

Tja Rico, ik hou m'n hart vast als jouw Mii wat overkomt.

3 weken een Ibiza 1.2 mee. :mrgreen: De servers van DF staan in de hens:)

Snipe

Bericht door Snipe » 07 sep 2013, 12:27

allen schreef:
RVV schreef:Ja en waarschijnlijk wel met druk van dit topic!.
Erg naiëf als je het mij vraagt. Luca wil een werkende auto, het zit helaas even tegen.
De dealer stopt z'n auto in een hoekje van de garage en de werknemers gaan met toezegging van de baas even een bakkie doen. Ze hebben gewoon even geen zin om de gevraagde software op te vragen die ze in drie tellen kunnen inladen. De hele auto is namelijk gewoon plug & play.
Na een aantal weken inclusief wat rellen van wat leden op dit forum nodigt de directeur z'n personeel uit voor een bbq in z'n tuin. Daar verzoekt hij de mannen toch maar even de software op te vragen en in te laden omdat het grapje nu wel lang genoeg heeft geduurd. Zo gezegd, zo gedaan.
Als Luca terug komt doen ze nog even een :bloemetje: erbij en bedanken hem voor de vermakelijke weken die hij hun heeft bezorgd.

Dichter bij de waarheid is waarschijnlijk een bug, die er ondanks het vele testen bij het ontwikkelen van de auto, over het hoofd is gezien. Dan ben je wel even op zoek gezien de auto's tegenwoordig rijdende computers op wielen zijn. Ooit weleens meegemaakt dat Microsoft of Apple een besturingssysteem uitbracht zonder fouten?
Maar goed, probeer eens rationeel na te denken en dan ben je op Df gelijk pro Zijm. Geen idee wie die beste man of vrouw is. 3 Weken zonder je eigen auto en dan al denken dat je bij windkracht 6, balancerend op het randje van de aarde staat. De aarde is rond!
Er zit wel wat in, maar toch...
Even drie maanden terug:
Luca schreef:Ondanks dat de aflevering van de GTI op korte termijn is vandaag toch even gaan kijken bij de GTI.

Wat een geweldig mooie auto!!! Helemaal top. Blijdschap was alleen van korte termijn....... Irritatie kwam al snel om de hoek kijken...... Een beschadiging........ (natuurlijk heb ik weer :oops: :oops: :oops: )

Precies op de rand (zichtbaar) is de Diffusor beschadigd....... :oops: :oops:

Enige oplossing: vervangen.

En natuurlijk komt het goed maar ik baal wel.

Nu maar hopen dat de Diffusor op korte termijn leverbaar is.

Wel weer teleurstellend. :roll:
Dus je koopt een auto waarvoor je meer dan een modaal jaarsalaris aftikt, vervolgens levert je dealer die beschadigd af en na twee maanden kun je 'm voor bijna een maand achterlaten bij je dealer die je de indruk geeft dat je niet moet zeuren omdat de dealer zelf razend druk is met wachten op nieuws van de importeur of de fabriek, terwijl jij als autoliefhebber rondrijdt in een pruttelend kut-Ibizaatje.

Stuk voor stuk stellen die problemen niks voor. Met een beschadigde diffusor rijdt je auto net zo lekker (ik heb zelfs nog nooit een auto gehad die überhaupt een diffusor heeft). Een paar dagen met zo'n Ibiza is ook best te doen. Een software-storing in een nieuwe auto kan voorkomen. Maar alles bij elkaar komt het toch tamelijk klungelig over.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 sep 2013, 12:28

helemaal plug and play zal het niet zijn, ja het meeste wel maar neem aan dat de kar zijn eigen startblokkering code en alarm code heeft?
zo te horen waren er veel zaken aan elkaar verbonden met die elektronica problemen en wellicht zit dat persoonlijke alarm prut er ook nog bij tussen

en zo kan het maar zijn dat die elektronica prut toch een eigen code oid meekrijgt en stel dat die nwe VW een verbeterd alarm systeem heeft omdat er zoveel gestolen zijn, dan zou dat voor extra problemen kunnen zorgen.

doe mij dus maar een leuke klassieker :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 07 sep 2013, 12:33

Allen en Robin vinden jullie dan dat Luca geen begrip heeft gehad voor de situatie? En dat Zijm heeft laten zien dat ze het echt vervelend vinden?

Zijn auto heeft er drie weken en toen was er nog geen duidelijkheid. Dan begin je het geduld en je begrip wel te verliezen en ga je je verhaal eens doen op een forum. Afgelopen vrijdag waren we ruim vijf weken verder en nog steeds hetzelfde verhaal: Zijm kon geen datum roepen en doet ook geen moeite om hem tevreden te houden. Nee, ze laten ze hem nog altijd rondrijden in een Ibiza 1.2 met de mededeling dat dat niet gratis is, hij zijn verhaal niet op social media mag doen, verschuilen achter Pon en ga zo maar door. Dan kan ik geen andere conclusie trekken dan dat je het als bedrijf echt niet begrepen hebt.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2013, 12:34

Snipe snap ik ook hoor. Maar ik ken Luca niet, hij had daarin feller moeten zijn naar die dealer. Nu dendert DF eroverheen alsof de wereld vergaat(tm allen::) terwijl het 'hun' niks aangaat en 'hun' wereldje ook gewoon verder draait. En men zich niet bekommert om Luca. Men wil z'n gal hier spuwen. Eigen frustraties gevoed door Luca's beslommeringen voeren bij sommigen de boventoon, lijkt 't (imo)

Maar ok.

Iemand nog genoten van die video enzo?

:tooth:

dvh

Bericht door dvh » 07 sep 2013, 12:34

Robin schreef:Tja Rico, ik hou m'n hart vast als jouw Mii wat overkomt.

3 weken een Golf 7 gti mee. :mrgreen: De servers van DF staan in de hens:)

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2013, 12:35

Tom.

Luca lijkt mij JUIST heel ingetogen, te netjes en met alle begrip!

Het zijn juist hier op DF een 'paar' die zich laten gaan:)

Zonder daar baat bij te hebben....

Dit forum draait toch allang niet meer om de fun in 't rijden?

Dit is een verkapte radar/kassa/koning klant/kieskeurig. :sealed:

En de leuke driving fun dingen wordt niet op gereageerd... :bag:

RVV

Bericht door RVV » 07 sep 2013, 12:37

Robin schreef:Tja Rico, ik hou m'n hart vast als jouw Mii wat overkomt.

3 weken een Ibiza 1.2 mee. :mrgreen: De servers van DF staan in de hens:)

Robin, in tegenstelling tot Luca of jij schrijf ik nooit over mijn ervaringen over klachten met dealers (zoek maar, er staats niks op DF van mij over slechte ervaringen met autodealers op het forum) of op andere vormen van social media. Dat is voor mij een bewuste keuze. Dus mocht ik gezeik krijgen met de Mii in de toekomst of andere auto's dan ga je daar niets over lezen.

Overigens moet ik zeggen die Mii is een probleemloos ding.

Neemt niet weg dat ik over het handelen van andere wel een mening heb.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2013, 12:41

Nee maar je 'relt' wel lekker tegen die VAG dealer uit naam van Luca.
Terwijl je er zelf niks mee te msaken hebt en 't jouw dealer niet eens is.

Kudos Rico! :lollerdelol:

Snipe

Bericht door Snipe » 07 sep 2013, 12:44

Robin schreef:Maar ok.

Software-bug in m'n tv. Staat al vijf weken bij de dealer!

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2013, 12:47

Snipe schreef:
Robin schreef:Maar ok.

Software-bug in m'n tv. Staat al vijf weken bij de dealer!
Hoe heet ie? We nagelen aan de schandpaal! Dit moet op TV zodat heel NL en de wereld 't weet!

RVV

Bericht door RVV » 07 sep 2013, 12:47

LOL denken in jou en mijn dealer.. zal je de herinnering aan tranentrekkende posts betreffende je 335i die op instorten stond maar besparen. :D Is die al verkocht bij de Beier? Niet? goh hoe zou dat nou komen.

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2013, 12:52

RVV schreef:LOL denken in jou en mijn dealer.. zal je de herinnering aan tranentrekkende posts betreffende je 335i die op instorten stond maar besparen. :D Is die al verkocht bij de Beier? Niet? goh hoe zou dat nou komen.
Handbak en niet mijn zorg:)

Maar volgens mij was dat draadje geen 16 pagina's lang en zwaar op de hand ouwe backstabbert :lol:

dvh

Bericht door dvh » 07 sep 2013, 12:56

Robin schreef:
RVV schreef:LOL denken in jou en mijn dealer.. zal je de herinnering aan tranentrekkende posts betreffende je 335i die op instorten stond maar besparen. :D Is die al verkocht bij de Beier? Niet? goh hoe zou dat nou komen.
Handbak en niet mijn zorg:)

Maar volgens mij was dat draadje geen 16 pagina's lang en zwaar op de hand ouwe backstabbert :lol:
Gewoon precies 16 pagina's!
Dat wist je al neem ik aan :--)

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=24945" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar laten we niet flauw gaan doen. Luca reageert (begrijpelijk) emotioneel. Sommige hier ook. Andere wat minder. En sommige helemaal niet.

Ik neem aan dat er niemand witheet achter zijn beeldscherm verhaaltjes zit te typen. Evenals ik aannneem dat de dealer toch wel zijn best ( wat dat ook mag zijn) ervoor doet.

Laten we niet op elkaar gaan zitten vitten over iets wat voor niemand anders belangrijk is dan voor Luca en z'n dealer.

Allemaal
Positieve intenties...

Toch?

:beer:
:angel:
Laatst gewijzigd door dvh op 07 sep 2013, 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 07 sep 2013, 12:57

Maar goed laten we weer on topic gaan, en de dealer zegt nu dat de auto in orde is en door Luca geïnspecteerd mag worden. Hopen voor Luca dat hij daarna onbezorgd verder kan rijden, de komende 6 weken totdat die ingeruild gaat worden :D

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2013, 13:02

dvh: LOL

16 paginas zwaarmoedigheid , advocaten, koopontbinding en ellende klopt!

Robin

Bericht door Robin » 07 sep 2013, 13:03

RVV schreef:Maar goed laten we weer on topic gaan, en de dealer zegt nu dat de auto in orde is en door Luca geïnspecteerd mag worden. Hopen voor Luca dat hij daarna onbezorgd verder kan rijden, de komende 6 weken totdat die ingeruild gaat worden :D

Op de Ibiza 1.2 en zakgeld toe, want hij reed toch wel lekker en voordelig.
:wink:

RVV

Bericht door RVV » 07 sep 2013, 13:05

Wel een advocaat in dat topic :lol:

Luco

Bericht door Luco » 07 sep 2013, 13:08

Rico gaat gewoon op een matras voor de deur liggen tot die zijn zin krijgt :lol:
Ik rij hem volgas naar binnen, ik schade, jullie schade :lol:
Robin gooit er gewoon nog een 20k extra tegenaan, geld speelt geen rol :lol:

Zo heeft iedereen zijn eigen manier van uitdagingen oplossen :tooth:

Hielke

Bericht door Hielke » 07 sep 2013, 13:16

raymondw

Bericht door raymondw » 07 sep 2013, 14:22

RVV schreef:Dit topic gaat over een splinternieuwe auto, waarvan je als klant mag verwachten dat die aan de laatste stand der techniek voldoet. De dealer is verantwoordelijk, die levert het product waarvan de klant mag verwachten dat die volledig voldoet aan al zijn eisen en wensen die zeker niet overdreven zijn van Luca. Luca wil gewoon een goed functionerende auto. Lijkt me normaal.
+1 :thumbup:

En ik denk dat iedereen het daar mee eens zal zijn, ook een leverancier. Als die leverancier dat niet deelt, heeft deze m.i. geen bestaansrecht.

Het zou heel goed kunnen dat dit probleem zijn oorzaak vindt in het onvolwassen zijn van het product/techniek. Ik heb daar ook alle begrip voor, maar laat de verantwoordelijke partij dan inzicht geven in het proces.

- Wat zijn de problemen ?
- Welke stappen zijn ondernomen ?
- Wat zijn de afhankelijkheden die de doorlooptijd bepalen ?
- Welke partijen zijn nodig (TD, TD importeur, technische support afdeling fabrikant of zelfs de R&D afdeling van fabrikant)
- Vraag begrip voor de situatie en doe een voorstel om de klant tegemoet te komen zodat het vertrouwen blijft bestaan.

In het geval dat op de laatste vraag het probleem door meerdere partijen heen moet, kan ik mij indenken dat dit veel tijd kost en dan is drie weken zelfs kort (zeer kort indien Wolfsburg er bij moet komen). Maar de klanttevredenheid wordt niet alleen gemeten door de (on)tevredenheid in het product, maar ook door de (on)tevredenheid in de communicatie !

En in dat laatste mag je van een professionele organisatie verwachten dat deze dat op een nette manier oppakt. Niet zozeer met het mes op de keel, maar als na drie weken nog geen duidelijkheid in het te volgen proces is en er nog gene verwachting is wanneer de door jouw afgetikte centen (40000 Euro in dit geval) weer tot jouw beschikking staat, schiet er wel iemand te kort !

Andersom gezegd; als diezelfde directie die geen aansprakelijkheid toont, 40k Euro investeert in een nieuwe werkplaats en de leverancier van dat nieuwe diagnose tool lost de problemen niet op...... Wat zouden zij dan doen ?
Laatst gewijzigd door raymondw op 07 sep 2013, 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 sep 2013, 14:32

Tja +2 (en daar zal iedereen het mee eens zijn maar Luca neemt dat risico door een VW te kopen :mrgreen: ) maar als dat niet lukt dan moet je als dealer voorzien in een goed alternatief voor op dat moment. En daar ligt gewoon het pijnpunt. Voor een smak geld een GTI aanschaffen voor de hobby om vervolgens met 1200 Spaanse cc's op pad gestuurd te worden voor een te lange periode. Ik geloof niet dat als Luca in een beetje aardige auto was gezet het dan ook zo hoog op was gelopen bij hem.

martll

Bericht door martll » 07 sep 2013, 18:51

Wie durft er nu nog een auto bij Zijm te kopen?

Ibiza's zijn hier niet zo populair zo te zien, wie durft er nu nog een Ibiza te kopen?

Luca

Bericht door Luca » 08 sep 2013, 15:42

Geachte heren,

Na een weekendje eifel net retour. Ik kon helaas in DLd niet inloggen op DF. Daarom had ik Rico en Chris gevraagd om jullie te informeren dat ik (eindelijk) morgen mijn GTI kan ophalen.

Ondanks dat ik niet kon inloggen kon ik wel natuurlijk alles lezen.

Met verbazing enkele dingen gelezen.

Even mijn kant van het verhaal in het kort icm het gebruik van het forum.

Om heel eerlijk te zijn heb ik nooit verwacht dat het onderrwerp hier op DF zo groot zou worden.

Heb ik er spijt van; nee!

De getoonde interesse, begrip en steun heeft zeker geholpen. Het draadje is uit pure frustratie geopend en gehoord worden is dan zeker prettig. Heb ik er van geleerd jazeker. Zou ik het anders doen..... Misschien.

Ik vind het nog steeds onacceptabel dat een nieuwe auto zo snel kapot gaat en dat het zo lang moet duren.

Was het anders verlopen als ik een gti als leenauto had gehad????? Misschien in het begin wel maar uiteindelijk was mijn geduld ook minimaal geworden.

Iom mijn advocaat en op verzoek van de dealer was er een in gebreke stelling opgesteld icm twee weken. Zou betekenen dat de dealer nog twee weken had gehad om de auto te herstellen. Ontbinding of een geforceerde inruil was dan echt aan de orde geweest.

Ben ik te soft geweest??? Mogelijk. Ik ben wel van mening dat je van alles kan willen maar je moet wel reëel blijven. Ik heb duidelijk mijn mening gedeeld met de dealer. Mogelijk had ik meer met de vuist op tafel moeten slaan. Of dit echt de situatie had veranderd???? Ik denk van niet

Dit draadje heeft mij zeker geholpen. De steun, adviezen en begrip! Dat het geheel uiteindelijk ook op FB, twitter terecht zou komen had ik niet verwacht.

Mogelijk dat de dealer "schade" heeft opgelopen door dit draadje MAAR bij een goede oplossing / tegemoetkoming zou ik ook zeker niet de laatste zijn die ervoor zou zorgen dat de oplossing ook goed via dit draadje zou worden gecommuniceerd!!! Maaaaar we zijn er nog niet!

-Ik heb de auto nog niet terug
-Ik weet nog niet zeker of de auto 100% is hersteld
-Ik weet niet of er toch kleine beschadigingen zijn achtergebleven
-Ik weet nog niet wat de compensatie is

Het is dus nog zeker niet afgerond.

De dealer maakt heel veel gebruik van social media (FB, internet, twitter Ed) Ze zijn heel goed om goede berichten en ervaringen van klanten te delen. Is er een klant minder positief :bag: dan is dat juist een grote kans van de dealer om hier wat aan te doen.

Ondanks alle berichten hier hebben ze weinig gedaan. Natuurlijk ben ik regelmatig op de hoogte gehouden over de auto (vaak hoorde ik alleen dat de auto nog niet klaar was) , en ja ik heb op eigen verzoek een leenauto gekregen maar verder hoorde ik alleen; " we zijn afhankelijk van........"

Heel veel mensen weten heel goed hoe om te gaan met en hoe te handelen bij...... Maar kom maar eens in zo,n situatie als je 2 (nu bijna 3 mnd) mnd geleden bijna 40.000 euro (cash) heb betaald voor een auto (hobby) die vervolgens kapot gaat. :evil:

Morgen in de ochtend ga ik de gti ophalen. Thuis ga ik vervolgens elke cm van de gti bekijken en controleren. (icm de hand wassen vd gti)

In de middag hoor ik wat de compensatie is. Als zowel de auto als compensatie top zijn hoop ik alles positief af te ronden en achter me te laten.

Maar gezien ik altijd wat heb ben ik bang dat............ Het ligt nu bij de dealer om de afgelopen 3 klote mnd positief af e ronden. De afgelopen 3 mnd heeft mij heel veel energie, geld, tijd, frustratie, woede, onmacht gekost. Ik hoop dit niet meer mee te maken!!!!

Wordt vervolgd. (hopelijk nog maar kort)
Laatst gewijzigd door Luca op 08 sep 2013, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 sep 2013, 16:22

Thuis controleren gaat je niets helpen. Als er een kleine beschadiging op zit dan zal de dealer dat na de hand toch wegwuiven onder het mom van: dat zal dan onderweg wel gebeurt zijn want toen hij het pand verliet was hij tadeloos.

Plaats reactie