Arthur schreef:Nee, ook de DVH's onder ons

Dat zeg ik.
De onderklasse
Nu zit ik een beetje te geinen.
Maar wat Tom benoemd is gewoon een normaal Nederlands woord. Oftewel de arbeidersklasse.
En hoe kijk ik ertegenaan?
Tja. Dubbel.
Mijn vader is een harde werker uit de 'onderklasse'. Een echte werker. Ondanks dat heeft hij zijn zaakjes goed voor elkaar. Niks bijzonders. Maar gewoon verstand conservatief geleefd. Huis afbetaald. Wat je niet hebt kun je niet uitgeven. Dat idee.
Mijn moeder heeft vrijwel heel haar leven van een uitkering geleefd. Waar je steun kon trekken. Daar trok zij het.
Die heeft nooit wat gehad. En zal ook nooit wat hebben.
Toen ik opgroeide werd ik verwend en voorzien door mijn vader. En mijn moeder hielp waar ze kon. Maar moest vooral zelf geholpen worden.
Dus ik heb het van 2 kanten meegemaakt. En van beide is wat te zeggen.
Ik kan mijzelf goed voorzien. Ik heb niks gekregen. Heb geen mazzeltjes gehad en heb zeker niet de snelst weg bewandeld om te zijn waar ik nu ben. ( en dat is niet zo heel ver

)
Maar ik onderhoud mezelf. En dat is prima.
Mijn vriendin. Ook gescheiden ouders. Die moeder zat vroeger in een bejaardehuisje met 5 kinderen waarvan een gehandicapt. En die deed boodschappen van het statiegeld..
Die hadden werkelijk waar geen drol.
Voedselpaketten van de kerk rond de kerst was hun hoogtepunt.
Een keer in de week vlees en op zaterdag één bakje chips.
Tegenwoordig hebben ze het stuk voor stuk, ook moeders, goed. Gelukkig maar.
Maar zijn wij, ondanks dat we absoluut niet in rijkdom opgegroeid zijn nou zo bezig met het goede doel?
Nee.. Niet echt.
Je helpt mensen rond je heen. Uit je eigen kringetje. En dat is ook prima naar
mijn mening.
Want ik ben het deels ook gewoon met Robin en Tom eens.
Maar Luco snap ik ook.
Punt bij paal. Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt. Maar ga nou niet met vingers naar elkaar wijzen.
Tijden kunnen verkeren en dan moet , of kun, je het van de andere kant bekijken.