Gisteravond de auto opgehaald.... 3x oke en 1x toch beetje dubbel gevoel.
Uitlaat was blijkbaar anders dan een 325i, hier geen 48mm maar 55mm aan de kant van de katalysator en 48mm aan de achterkant dus was iets meer zoeken maar zit eronder. Je hoort m bij volgas een beetje meer rochelen onder de stoelen maar niet echt veel meer uitlaatgeluid. Is bij Rick anders denkik omdat hij een eisenmann einddemper erachter heeft.
Schrick inlaat doet geen wonderen maar je merkt wel duidelijk dat ie erop zit. Gasreactie is vele malen beter en bovenin loopt ie nu netjes door. Zeker op de snelweg merk je dat er meer gang in zit als je in 3/4 doorhaalt naar de redline. Of dat 450 euro + een paar uur arbeid waard is... tsja.. je moet wat toch?
Koppeling valt me reuze mee, valt nog normaal mee te rijden, ook in de file. Is een OMP 5puk plaat wat erin zit op de standaard drukgroep met standaard vliegwiel. Wel een nieuw druklager is erin gegaan. Standaard heb je een paar centimeter pedaalslag om te slippen, nu is dat zegmaar 1cm geworden dus met een gevoelige voet kan je er prima mee overweg. Normaal gooi je je voet hard van de koppeling om eventueel slip te voorkomen, moet je nu niet meer doen want dan schud je de hele koets door elkaar, is even wennen. Wegburnen in 1 is nu ideaal, meteen vol wielspin. Opschakelen naar 2 gaat ook, alleen mijn goodyear 225/45/17 hebben teveel grip (wist ik al van Bilsterberg) dus even 15inch zooi eronder vanavond. Je hoort echter wel elk geluidje in de aandrijflijn nu en voelt wel harde klappen als je ruig met de koppeling om gaat, kan niet anders maar de auto wordt er niet beter van.
Handrem.... tsja, paul is van de techniek en ik van het millimeterwerk, ik had verstaan dat de handrem compleet onder het plastic zou komen maar dat is nog lastig. Moet ik zelf nog even aan gaan knutselen.
Omdat ik het interieur netjes wil houden en de armsteun wil hebben voor 15.000km per jaar etc is het lastig maar denk dat ik als het mogelijk is de raambediening moet verplaatsen naar de plek waar stoelverwarming normaal zit, de losse knopjes daar in zien te krijgen. Alarmlicht schakelaar ook ergens naar boven en dan nog een flinke hoek uit het paneel om hem te laten zakken. Vind het wel zo mooi als ie er helemaal plat op zit weer. Dit paneel even verklooien en dan als je de afmetingen hebt een ander paneel halen en die naast elkaar leggen om precies pas te maken, dremelen, vijlen en dan terug.
Dus wie er nog zo'n paneeltje heeft (sedan of coupe), laat maar weten