Het grote E38 (occasion) topic
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Nah, denk met strakker onderstel en sper dat het heel wat soepeler gaat, ook op zo'n Mickey mouse baantje.
- 328Ti
- Berichten: 3095
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Het grote E38 (occasion) topic
OMFG.... dat doet echt zeer aan mijn ogen... wat een zwaarverne*kte auto zeg....Knot schreef:Hier ook een mooi topic, e38 740i drift auto:
http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... ter-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die halen niet de middendempers weg maar juist de einddempers
"Been a while since an update. Went to pod, and been to mallory twice, second time on thurs just gone, where I had an off and bent the subframe and broke a driveshaft, so not a mint day. "
Al klinkt het subframe dus (net als de E36) wel als een aandachtpuntje.
Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen een e38 drifter.
Alles is groot.. banden in de "verkeerde" maat, draagarmen die verrot zijn, trillen in de voortrein, faden v/d remmen ( 740i heeft enkelpots 324mm remmen) waardoor je snel leegloopt qua running costs. Aftermarket Até / Febi / Delphi / Moog slijtagedelen hoef je niet te proberen, rij je allemaal na 10k naar de klote. Met Lemförder / TRW maak je meer kans omdat dit de delen zijn die OEM ook worden geleverd. Een schroefset vindt een e38 niet leuk, B12 kit is comfortabeler en trefzekerder in het bochtenwerk. De FK Konigsport is totaal uit verhouding, De veren zijn kneiterhard.
Ik heb in 3 jaar tijd 10k aan onzin verspijkerd om er een auto van te maken die het niet is en nooit is geworden. En eens, de looks van een verlaagde E38.... damn dat is gewoon geil, het rijden erin is alleen drama. 1 ding is zeker, het gaat een kostbaar project worden. Daarom mijn E39 project

Maar goed, ik blijf je topic zeker met volle aandacht volgen.
Plaatje bij het arrogante praatje:
FK Konigsport ( FK windingen met Koni dempers )

275/40/19 Michelin

Mijn oude Bilstein B6 dempers met K.A.W. veren 60/40mm i.c.m. M parallel breedset 8,5J / 9,5J
Staan onder een 750i die tevens te koop staat van een kameraad
Afgedraaide Até remschijf na 7k rijden. Na afdraaien na 2,5k wéér krom
Tja...... wel een nekkentrekker......


- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Dat dachten ze bij FMU ook:GTRene schreef:je ziet ook goed hoe die aardig deint en je bij zo'n kar aardig wat pk's moet hebben...
wellicht meer dan die 286 om makkelijk te gaan?
Dus dan maar een S62 erin:
- EvdP
- Berichten: 6713
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Die 286 zal wel minimaal 300 zijn.
- 328Ti
- Berichten: 3095
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Het grote E38 (occasion) topic
- De M60 4.0 heeft een oude luchtgekoelde dynamo.EvdP schreef:De 740 heeft een watergekoelde dynamo. En die zijn niet heel goedkoop.Ar schreef: Dat is zo. Die dynamo is tegenwoordig niet zo duur.
- Over dat Inlaatspruitstuk: van de 4.4 non vanos ademt beter en is groter. Deze motor is alleen zeldzaam. Ik weet er nog wel eentje te liggen, niet goedkoop. Daarna uiteraard wel chippen. Kom je dichtbij v12 specs
- Sper: de v8 modellen hebben een 210 groothuis diff. De E36 / E46 M3 diffs zijn passend te maken als de achterplaat wordt gewisseld
- 328Ti
- Berichten: 3095
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Hier is een E38 voor gemaakt:

Bron: Dzowonek / bmwunited
Bron: Dzowonek / bmwunited
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
E39 M5 sper moet er volgens mij zo 1 op 1 op passen, 6bak is ook van de E39.
- 328Ti
- Berichten: 3095
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Klopt, is alleen vaak ook M5 geld.Knot schreef:E39 M5 sper moet er volgens mij zo 1 op 1 op passen, 6bak is ook van de E39.
6 bak kan je van alle V8 modellen pakken, zelfs van de E34 / E32. Bellhouse is bij V8 alles hetzelfde. De steek v/d hardyschijf zou kunnen verschillen. Niet zeker van. Cardan aanpassen (evt. inkorten en andere flens erop) is noodzakelijk als de steek anders is, al is dit niet heel erg duur. Voor de Ti (M3 6 bak) kostte mij het aanpassen en uitbalanceren 115 ex
- 328Ti
- Berichten: 3095
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Je zou de achterbrug ook kunnen aanpassen naar E38 728i. Dan heb je een 188 groothuis opbouw wat aanzienlijk lichter is als 210 ( subframe/cardan/diff an sich) en zou je Z3 25% sperretjes kunnen gebruiken. Die diffjes zijn toch overgedimensioneerd en kunnen veel aan. Daarbij hebben 188 diffjes veel uiteenlopende overbrengingen.
Het is maar een idee.
Het is maar een idee.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E38 (occasion) topic
passen de brembo 4 zuiger klauwen (en lightweight) van bv de 735i en die modellen daaronder niet?
- EvdP
- Berichten: 6713
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote E38 (occasion) topic
De schijven van een 735 zijn 316 bij 28, die van de 740 324 bij 30.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Ik lees het alweer... heel gedoe om zo'n E38 rijdend te houden dus als ik ermee ga smijten...
-
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Onlogisch is dat natuurlijk ook niet, die auto had de aanschafprijs van een leuke gezinswoning.
- 328Ti
- Berichten: 3095
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Op een E38 kan je hard op leeglopen, die dingen zijn vanaf 1750kg tot 2150kg in IL versie. Nog niet te denken over de gepantserde versies. Das trouwens wel vette poep...Knot schreef:Ik lees het alweer... heel gedoe om zo'n E38 rijdend te houden dus als ik ermee ga smijten...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E38 (occasion) topic
ik zag laatst nog een gepantserde te koop op MP dacht ik...en de verkoper heet GUN
ik dacht WTF

ik dacht WTF

- EvdP
- Berichten: 6713
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Heel erg veel aanbieders maken gepantserd van dubbel glas.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E38 (occasion) topic
nee die auto bedoelde ik niet, die andere is schijnbaar eraf gehaald?
zag hem van de week nog...
die naam van de verkoper GUN kan ik zo ook niet weer vinden.
wellicht heeft MP die eraf gehaald?
zag hem van de week nog...
die naam van de verkoper GUN kan ik zo ook niet weer vinden.

wellicht heeft MP die eraf gehaald?
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Vet !
Zo'n 7 blijft geniaal.....
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote E38 (occasion) topic
waar stond deze te koop 328ti?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E38 (occasion) topic
via google kan ik denk nog iets van die auto vinden, denk dat het deze is, was dus schijnbaar een 540i>
al iets verder>
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ction.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ik weet niet hoe je een oude pagina kan vinden?Gepantserd 540i Security 4.4L Automaat V8 B4 Protection ... heel goed onderhouden alle bonnen aanwezig recentelijk is… 1999 | 195.642 km. € 12.500,00. 08 aug. '13. gun.
al iets verder>
gun uit amsterdamGepantserd 540i Security 4.4L Automaat V8 B4 Protection
Full gepantserd, b4 protection, 540 v8 4,4l automaat full options, o.a.: Intercom systeem leer; xenon; mk4- dvd grootbeeldscherm;…
€ 11.000,00
11 jul. '13
gun
Amsterdam, NH

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ction.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- 328Ti
- Berichten: 3095
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Bij http://www.spba.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, dit is een jong bedrijf die zich richt op BMW Alpina en tevens specialist is van de E38/E39 qua kennis en onderdelen. Lennard en Fabian zullen zich t.z.t. aanmelden, alleen lukt dat niet helemaal met info @ adressen.Tim N schreef:waar stond deze te koop 328ti?
Maar goed, de E38 is bij uitstek een BMW waarbij je eindeloos kan "modden" tot aan koelkastjes, adaptive CC (toen al!), klaptafeltjes, elektrische stuurkolommen, hydro kofferkleppen en tot in waanzin dingen kunnen programmeren gezien het een rijdende computer is. Daarom wint dit (betaalbare) model qua aanschaf het aan populariteit.
Zelf ben ik na 3,5 jaar afgestapt van dit model qua running costs en het zeer hoge limousine gehalte inzake driveability. Daarom dat ik Knot's zijn topic volg met een dubbel gevoel gezien ik dit pad ook heb bewandeld om er een gooi- en smijtbak van te maken.
Maarr: Een goed rijdende E38 is echt goddelijk en heb eigenlijk nog nooit zo lang een auto in bezit gehad. Dus Knot, gewoon doorzoeken naar een E38, je kan altijd nog de limo-driver uithangen. Geen straf!

- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Twijfel nu dus ook een beetje tussen 6bak met sper maken wat je nooit meer verkoopt, of toch maar een luxe 740i automaat om die een jaartje te rijden en weer door te schuiven.
In geval van automaat dus beste de 4.0 nemen (of een 4.4 met gereviseerde dynamo) omdat die simpeler in elkaar zit, al heeft de facelift weer de betere automaat.
In geval van automaat dus beste de 4.0 nemen (of een 4.4 met gereviseerde dynamo) omdat die simpeler in elkaar zit, al heeft de facelift weer de betere automaat.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E38 (occasion) topic
je kan altijd pech krijgen, maar mijn voorkeur zou uit gaan (ook voor later verkoop) naar een mooie 4.4
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
De automaat van de facelift/4.4 is adaptief toch (is ook een steptronic, die 4.0 heeft nog die lange lap met 1/2/3/N/D/R/P.
Enige minpunt wat ik steeds voorbij zie komen is de watergekoelde dynamo.
Laat eens een nette zilvergrijze of dat donkergroen vind ik ook mooi met kmstand onder de 250.000, zwart lederen contour (sport) stoelen, navi, schuifdakje, stoelverwarming etc voorbij komen.....
Enige minpunt wat ik steeds voorbij zie komen is de watergekoelde dynamo.
Laat eens een nette zilvergrijze of dat donkergroen vind ik ook mooi met kmstand onder de 250.000, zwart lederen contour (sport) stoelen, navi, schuifdakje, stoelverwarming etc voorbij komen.....
- Will F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Voorkeur van mij zou uitgaan naar de 4.4 alleen al vanwege die automaat, vond ik een groot verschil.
e36 bij papenburg stallen en er dan als een heer naartoe zoeven in de limo. Kijk dan snap je het.
728iA is met 1: 9/10 meest verstandige keus en voldoende gemotoriseerd voor het vlakke NL.
e36 bij papenburg stallen en er dan als een heer naartoe zoeven in de limo. Kijk dan snap je het.

728iA is met 1: 9/10 meest verstandige keus en voldoende gemotoriseerd voor het vlakke NL.
Laatst gewijzigd door Will F. op 01 sep 2013, 14:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Erik dB, Majestic-12 [Bot], MarcH, Mark 320iS, SlowCo en 37 gasten