Het grote E38 (occasion) topic

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 30 aug 2013, 00:06

Nah, denk met strakker onderstel en sper dat het heel wat soepeler gaat, ook op zo'n Mickey mouse baantje.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3095
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door 328Ti » 30 aug 2013, 09:57

Knot schreef:Hier ook een mooi topic, e38 740i drift auto:

http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... ter-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Die halen niet de middendempers weg maar juist de einddempers :?

"Been a while since an update. Went to pod, and been to mallory twice, second time on thurs just gone, where I had an off and bent the subframe and broke a driveshaft, so not a mint day. "

Al klinkt het subframe dus (net als de E36) wel als een aandachtpuntje.
OMFG.... dat doet echt zeer aan mijn ogen... wat een zwaarverne*kte auto zeg....

Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen een e38 drifter.

Alles is groot.. banden in de "verkeerde" maat, draagarmen die verrot zijn, trillen in de voortrein, faden v/d remmen ( 740i heeft enkelpots 324mm remmen) waardoor je snel leegloopt qua running costs. Aftermarket Até / Febi / Delphi / Moog slijtagedelen hoef je niet te proberen, rij je allemaal na 10k naar de klote. Met Lemförder / TRW maak je meer kans omdat dit de delen zijn die OEM ook worden geleverd. Een schroefset vindt een e38 niet leuk, B12 kit is comfortabeler en trefzekerder in het bochtenwerk. De FK Konigsport is totaal uit verhouding, De veren zijn kneiterhard.

Ik heb in 3 jaar tijd 10k aan onzin verspijkerd om er een auto van te maken die het niet is en nooit is geworden. En eens, de looks van een verlaagde E38.... damn dat is gewoon geil, het rijden erin is alleen drama. 1 ding is zeker, het gaat een kostbaar project worden. Daarom mijn E39 project :tong:

Maar goed, ik blijf je topic zeker met volle aandacht volgen.

Plaatje bij het arrogante praatje:

FK Konigsport ( FK windingen met Koni dempers ) :blackeye:
Afbeelding


275/40/19 Michelin :crazy:
Afbeelding


Mijn oude Bilstein B6 dempers met K.A.W. veren 60/40mm i.c.m. M parallel breedset 8,5J / 9,5J
Staan onder een 750i die tevens te koop staat van een kameraad
Afbeelding

Afgedraaide Até remschijf na 7k rijden. Na afdraaien na 2,5k wéér krom
Afbeelding


Tja...... wel een nekkentrekker...... :kikker: :love:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door MartijnGizmo » 30 aug 2013, 10:07

GTRene schreef:je ziet ook goed hoe die aardig deint en je bij zo'n kar aardig wat pk's moet hebben...
wellicht meer dan die 286 om makkelijk te gaan?
Dat dachten ze bij FMU ook:

Afbeelding

Dus dan maar een S62 erin:

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6713
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door EvdP » 30 aug 2013, 10:08

Die 286 zal wel minimaal 300 zijn.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3095
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door 328Ti » 30 aug 2013, 10:18

EvdP schreef:
Ar schreef: Dat is zo. Die dynamo is tegenwoordig niet zo duur.
De 740 heeft een watergekoelde dynamo. En die zijn niet heel goedkoop.
- De M60 4.0 heeft een oude luchtgekoelde dynamo.
- Over dat Inlaatspruitstuk: van de 4.4 non vanos ademt beter en is groter. Deze motor is alleen zeldzaam. Ik weet er nog wel eentje te liggen, niet goedkoop. Daarna uiteraard wel chippen. Kom je dichtbij v12 specs
- Sper: de v8 modellen hebben een 210 groothuis diff. De E36 / E46 M3 diffs zijn passend te maken als de achterplaat wordt gewisseld

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3095
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door 328Ti » 30 aug 2013, 10:25

Hier is een E38 voor gemaakt:
Afbeelding
Bron: Dzowonek / bmwunited

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 30 aug 2013, 10:38

E39 M5 sper moet er volgens mij zo 1 op 1 op passen, 6bak is ook van de E39.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3095
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door 328Ti » 30 aug 2013, 10:51

Knot schreef:E39 M5 sper moet er volgens mij zo 1 op 1 op passen, 6bak is ook van de E39.
Klopt, is alleen vaak ook M5 geld.

6 bak kan je van alle V8 modellen pakken, zelfs van de E34 / E32. Bellhouse is bij V8 alles hetzelfde. De steek v/d hardyschijf zou kunnen verschillen. Niet zeker van. Cardan aanpassen (evt. inkorten en andere flens erop) is noodzakelijk als de steek anders is, al is dit niet heel erg duur. Voor de Ti (M3 6 bak) kostte mij het aanpassen en uitbalanceren 115 ex

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3095
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door 328Ti » 30 aug 2013, 10:55

Je zou de achterbrug ook kunnen aanpassen naar E38 728i. Dan heb je een 188 groothuis opbouw wat aanzienlijk lichter is als 210 ( subframe/cardan/diff an sich) en zou je Z3 25% sperretjes kunnen gebruiken. Die diffjes zijn toch overgedimensioneerd en kunnen veel aan. Daarbij hebben 188 diffjes veel uiteenlopende overbrengingen.

Het is maar een idee.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 30 aug 2013, 13:22

passen de brembo 4 zuiger klauwen (en lightweight) van bv de 735i en die modellen daaronder niet?

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6713
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door EvdP » 30 aug 2013, 14:56

De schijven van een 735 zijn 316 bij 28, die van de 740 324 bij 30.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 30 aug 2013, 15:00

Ik lees het alweer... heel gedoe om zo'n E38 rijdend te houden dus als ik ermee ga smijten...

Woppa
Berichten: 327
Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Woppa » 30 aug 2013, 15:31

Onlogisch is dat natuurlijk ook niet, die auto had de aanschafprijs van een leuke gezinswoning.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3095
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door 328Ti » 30 aug 2013, 19:04

Knot schreef:Ik lees het alweer... heel gedoe om zo'n E38 rijdend te houden dus als ik ermee ga smijten...
Op een E38 kan je hard op leeglopen, die dingen zijn vanaf 1750kg tot 2150kg in IL versie. Nog niet te denken over de gepantserde versies. Das trouwens wel vette poep...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 30 aug 2013, 20:50

ik zag laatst nog een gepantserde te koop op MP dacht ik...en de verkoper heet GUN :lollerdelol:

ik dacht WTF :D

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6713
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door EvdP » 30 aug 2013, 20:58

Heel erg veel aanbieders maken gepantserd van dubbel glas.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 30 aug 2013, 21:10

nee die auto bedoelde ik niet, die andere is schijnbaar eraf gehaald?
zag hem van de week nog...
die naam van de verkoper GUN kan ik zo ook niet weer vinden. :hmmm:

wellicht heeft MP die eraf gehaald?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door dvh » 30 aug 2013, 21:12

Afbeelding

Vet !

Zo'n 7 blijft geniaal.....

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Tim N » 30 aug 2013, 21:14

waar stond deze te koop 328ti?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 30 aug 2013, 21:15

via google kan ik denk nog iets van die auto vinden, denk dat het deze is, was dus schijnbaar een 540i>
Gepantserd 540i Security 4.4L Automaat V8 B4 Protection ... heel goed onderhouden alle bonnen aanwezig recentelijk is… 1999 | 195.642 km. € 12.500,00. 08 aug. '13. gun.
ik weet niet hoe je een oude pagina kan vinden?

al iets verder>
Gepantserd 540i Security 4.4L Automaat V8 B4 Protection
Full gepantserd, b4 protection, 540 v8 4,4l automaat full options, o.a.: Intercom systeem leer; xenon; mk4- dvd grootbeeldscherm;…
€ 11.000,00
11 jul. '13
gun
Amsterdam, NH
gun uit amsterdam :mrgreen:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ction.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3095
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door 328Ti » 01 sep 2013, 07:45

Tim N schreef:waar stond deze te koop 328ti?
Bij http://www.spba.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, dit is een jong bedrijf die zich richt op BMW Alpina en tevens specialist is van de E38/E39 qua kennis en onderdelen. Lennard en Fabian zullen zich t.z.t. aanmelden, alleen lukt dat niet helemaal met info @ adressen.

Maar goed, de E38 is bij uitstek een BMW waarbij je eindeloos kan "modden" tot aan koelkastjes, adaptive CC (toen al!), klaptafeltjes, elektrische stuurkolommen, hydro kofferkleppen en tot in waanzin dingen kunnen programmeren gezien het een rijdende computer is. Daarom wint dit (betaalbare) model qua aanschaf het aan populariteit.

Zelf ben ik na 3,5 jaar afgestapt van dit model qua running costs en het zeer hoge limousine gehalte inzake driveability. Daarom dat ik Knot's zijn topic volg met een dubbel gevoel gezien ik dit pad ook heb bewandeld om er een gooi- en smijtbak van te maken.

Maarr: Een goed rijdende E38 is echt goddelijk en heb eigenlijk nog nooit zo lang een auto in bezit gehad. Dus Knot, gewoon doorzoeken naar een E38, je kan altijd nog de limo-driver uithangen. Geen straf! :tooth:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 01 sep 2013, 14:10

Twijfel nu dus ook een beetje tussen 6bak met sper maken wat je nooit meer verkoopt, of toch maar een luxe 740i automaat om die een jaartje te rijden en weer door te schuiven.

In geval van automaat dus beste de 4.0 nemen (of een 4.4 met gereviseerde dynamo) omdat die simpeler in elkaar zit, al heeft de facelift weer de betere automaat.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 01 sep 2013, 14:16

je kan altijd pech krijgen, maar mijn voorkeur zou uit gaan (ook voor later verkoop) naar een mooie 4.4

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 01 sep 2013, 14:18

De automaat van de facelift/4.4 is adaptief toch (is ook een steptronic, die 4.0 heeft nog die lange lap met 1/2/3/N/D/R/P.

Enige minpunt wat ik steeds voorbij zie komen is de watergekoelde dynamo.

Laat eens een nette zilvergrijze of dat donkergroen vind ik ook mooi met kmstand onder de 250.000, zwart lederen contour (sport) stoelen, navi, schuifdakje, stoelverwarming etc voorbij komen.....

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Will F. » 01 sep 2013, 14:42

Voorkeur van mij zou uitgaan naar de 4.4 alleen al vanwege die automaat, vond ik een groot verschil.
e36 bij papenburg stallen en er dan als een heer naartoe zoeven in de limo. Kijk dan snap je het. :thumbup:
728iA is met 1: 9/10 meest verstandige keus en voldoende gemotoriseerd voor het vlakke NL.
Laatst gewijzigd door Will F. op 01 sep 2013, 14:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten