Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
- EvdP
- Berichten: 6714
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
en het scheelt vrij veel gewicht de bandencombo van de Hartge incl banden e.d.
en van deze velgen en banden het totaalgewicht, kon ze nu mooi wegen allemaal.
totaal zeker 12.5kg (iets meer) lichter rondom, waarvan voor iets meer dan 5kg (velgen banden remset ook al is die groter) en achter dus meeste winst, die waren redelijk zwaar van de hartge
nu wel extra goed uitkijken met stoeprandjes her en der nu de velg(rand) vrij breed is.
en van deze velgen en banden het totaalgewicht, kon ze nu mooi wegen allemaal.
totaal zeker 12.5kg (iets meer) lichter rondom, waarvan voor iets meer dan 5kg (velgen banden remset ook al is die groter) en achter dus meeste winst, die waren redelijk zwaar van de hartge

nu wel extra goed uitkijken met stoeprandjes her en der nu de velg(rand) vrij breed is.
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Super man, blijft een dikke wagen. Hoop hem eens van dichtbij te mogen bekijken. 

- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Ben wel benieuwd hoe het bevalt en of je duidelijk verschil merkt met de 19"
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
wellicht dat ik je daar over een tijdje meer over kan vertellen, ik rijd zo weinig...
daarbij staat de auto nu iets hoger omdat ik die voorveer hoger op moest draaien destijds ivm als beide wielen los staan mag de veer niet los zitten en ik had destijds de hulpveren eruit gehaald en opgedraaid, maar schijnbaar niet genoeg dus nog hoger...en toen kwam dus de auto ook wat hoger en heb onlangs achter ook maar wat hoger gezet zodat ie weer gelijk kwam.
merk dus wel dat de kar nu hoger staat, eigenlijk moet ie weer ongeveer 1cm rondom omlaag (dan heb ik nog steeds vrij veel bodem vrijheid) amar dan moet de hulpveer er weer tussen
dus ik laat het nog even zo...eerst die banden wat inrijden en 'mijn' spanning erin zetten, heb vandaag alleen ff klein rondje Almelo gedaan om even de remmen licht te checken en de band/velg combo.
vind de 18" wel groot genoeg en eigenlijk net wat mooier passen qua grote dan 19" in de wielkasten, bovendien zijn in 18" de banden vaak een stuk goedkoper en meer keuze in.
daarbij staat de auto nu iets hoger omdat ik die voorveer hoger op moest draaien destijds ivm als beide wielen los staan mag de veer niet los zitten en ik had destijds de hulpveren eruit gehaald en opgedraaid, maar schijnbaar niet genoeg dus nog hoger...en toen kwam dus de auto ook wat hoger en heb onlangs achter ook maar wat hoger gezet zodat ie weer gelijk kwam.
merk dus wel dat de kar nu hoger staat, eigenlijk moet ie weer ongeveer 1cm rondom omlaag (dan heb ik nog steeds vrij veel bodem vrijheid) amar dan moet de hulpveer er weer tussen

dus ik laat het nog even zo...eerst die banden wat inrijden en 'mijn' spanning erin zetten, heb vandaag alleen ff klein rondje Almelo gedaan om even de remmen licht te checken en de band/velg combo.
vind de 18" wel groot genoeg en eigenlijk net wat mooier passen qua grote dan 19" in de wielkasten, bovendien zijn in 18" de banden vaak een stuk goedkoper en meer keuze in.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Ik zat ook al een tijdje te denken aan 18" vandaar 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
belangrijkste bij de M modellen met 1cm langere wielbasis wat voor via de draagarm gaat...als je dan 19" hebt en verlaging kan die soms bij insturen en oneffenheid in weg bv het plastic binnenscherm raken, dat slijt dan een stukje weg over tijd
Net 18" en dus iets lagere omtrek banden heb je bijna de originele 17" af fabriek omtrek wat weer ruimte scheelt als je ook niet te breed gaat want de uitslag bij insturen rijkt dan ook weer verder.
bovendien bij een stug of verlaagd onderstel is 18" in verhouding met een 19"set-up wat gemoedelijker ivm de wat hogere bandwang en ook wat meer comfort.
dus toen maar doorgepakt na alle feiten en gegevens e.d. te hebben afgewogen, en wilde gewoon eens wat 'nieuws' anders

Net 18" en dus iets lagere omtrek banden heb je bijna de originele 17" af fabriek omtrek wat weer ruimte scheelt als je ook niet te breed gaat want de uitslag bij insturen rijkt dan ook weer verder.
bovendien bij een stug of verlaagd onderstel is 18" in verhouding met een 19"set-up wat gemoedelijker ivm de wat hogere bandwang en ook wat meer comfort.
dus toen maar doorgepakt na alle feiten en gegevens e.d. te hebben afgewogen, en wilde gewoon eens wat 'nieuws' anders

- Martijn M
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Staat echt top Rene!
- 328Ti
- Berichten: 3095
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
GTRene schreef:Vandaag de nwe voor remmen geïnstalleerd en de rvs omvlochten remleidingen en de nwe velgen voor passen...
Ziet er lekker uit GTRene. Rij je E46 zo te zien aan de ophanging of heb ik het verkeerd. Je avatar geeft een Italiaanse bolide aan

Groet Jans
- 328Ti
- Berichten: 3095
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Ah, opgezocht, Ik wist niet dat de Z3Coupe een andere stabistang ophanging had. Weer wat geleerd.
Vette bak hoor die Hartge V8!

Vette bak hoor die Hartge V8!
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Velgen staan top Rene!
Grotere remschijven altijd +1
Alleen al optisch voegt dat erg veel toe!
Grotere remschijven altijd +1
Alleen al optisch voegt dat erg veel toe!
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Staat goed René. Mooi hèh, donkere wielen onder een grijze auto. 
Maar nu je de rijhoogte gewijzigd heb moet je ook weer uitlijnen..

Maar nu je de rijhoogte gewijzigd heb moet je ook weer uitlijnen..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Hoi Jans, dankje, trouwens die avatar lijkt idd wat Italiaans, doch die Italianen hebben dat gepikt van Porsche, het is een Porsche 904 GTS328Ti schreef:Je avatar geeft een Italiaanse bolide aan![]()
Groet Jans

dankje, de voorhoogte had ik al laten uitlijnen onlangs en achter is alleen maar iets hoger gezet, niet veel en achter kan je ook niet instellen qua uitlijning bij dit type auto, dus niet nodig, scheelt weer.Peric schreef:Staat goed René. Mooi hèh, donkere wielen onder een grijze auto.
Maar nu je de rijhoogte gewijzigd heb moet je ook weer uitlijnen..
idd david, het oog wil ook wat en het mooie van deze rem set-up is dat het ondanks het groter is en 4-piston ipv 1 van het m coupe systeem, het toch nog iets lichter is dan de M coupe rem set-updvh schreef:Velgen staan top Rene!
Grotere remschijven altijd +1
Alleen al optisch voegt dat erg veel toe!

Ben ook blij dat het allemaal mooi uit kwam zo.
- 328Ti
- Berichten: 3095
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Auwwww....GTRene schreef:Hoi Jans, dankje, trouwens die avatar lijkt idd wat Italiaans, doch die Italianen hebben dat gepikt van Porsche, het is een Porsche 904 GTS328Ti schreef:Je avatar geeft een Italiaanse bolide aan![]()
Groet Jans![]()

-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:34
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Hé GTrene ik kwam op jalopnik een leuke v12 z3 tegen. Daar kan een v8 natuurlijk niet tegenop.
http://oppositelock.jalopnik.com/the-v1 ... 1235043326" onclick="window.open(this.href);return false;

Er staat onderaan het artikel ook nog een plaatje van één of andere Hartge v8 z3.


http://oppositelock.jalopnik.com/the-v1 ... 1235043326" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staat onderaan het artikel ook nog een plaatje van één of andere Hartge v8 z3.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
whahah leuke link Masuyo, die V12 roadster ken ik idd en wat leuk dat ze mijn kar er ook in hebben staan
die V12 is natuurlijk leuk om te zien/rijden just for fun, maar dat gewicht/balans en pk's wat minder

die V12 is natuurlijk leuk om te zien/rijden just for fun, maar dat gewicht/balans en pk's wat minder

Mijn Hartge is precies 50/50 en ook met 6-bak en 420pk dus vele malen beter all round, ow...en meer dan dubbel zo sterke carros torque/nm/draai? bestendig zeg maar.The engine used in this car is the 5.4 liter M73 V12, also used in the e38 7 series, as well as latter versions of the e31 8 series. This unit provided 322 horsepower, so no advantage over the Z3 M (S54 engine at least) horsepower figures. Combined with the fact BMW’s golden 50-50 weight distribution was annihilated in this nose heavy exercise, with reported numbers closer to 70/30 front to rear, it is hard to see the point of this prototype. Only the V12’s turbine like delivery would have proved interesting, as well as the fact it was still mated to a 6 speed manual transmission.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
70/30? Wat zou je er mee moeten?
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Typisch een gevalletje van 'omdat het kan'..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
zou best een willen rijden in die met V12 en die niet zo mooie balans om te voelen hoe dat dan rijd of wat voor impact dat heeft.
denk trouwens dat oude porsche's ook een vreemde verdeling hebben maar dan achter het meeste, zal iets van 40/60 zijn ? of wellicht 35/65?
zal wel mooi klinken/lopen en zal het waarschijnlijk leuk doen op een bmw event, hele dag de kap open
@Niels, vandaag ff de kar laten zien bij 2 auto bedrijven die mij daar destijds om vroegen en ik het beloofd had het eind resultaat (velgen/remmen) te laten zien.
Dus banden op de goede spanning gezet (wat harder dan ik normaal doe maar nu ook een wat hogere wang heb) en de wielbouten na gelopen en nagedraaid wat maar goed was ook, achter konden beide kanten nog redelijk strakker met de momentsleutel.
Normaal deed ik dat nooit maar met deze lichter velgen en ander type bout (tuner bolts) maar eens braaf gedaan, dan zitten ze dus ook heel iets minder strak
maja dan moet je ze dus wel controleren (nodig ook achter) na de eerste paar ritten, althans doe ik ff to be sure.
maar wat ik wilde zeggen, met die 18" en de banden op spanning rijd dat erg goed al heb ik nu alleen de meer gewone wegen gereden, de Nokian zLine doen het schijnbaar ook erg goed, althans ze liggen er nog geen 30km op en wellicht nog niet optimaal? maar geven geen krimp als je even een zware voet krijgt
owja, op die banden staan ook gegevens op van spanning en tot/bij welke snelheid en of aantrek koppel nm tot/bij een bepaalde snelheid? althans dat denk ik dat het zoiets is?
hier de foto van die gegevens>
denk trouwens dat oude porsche's ook een vreemde verdeling hebben maar dan achter het meeste, zal iets van 40/60 zijn ? of wellicht 35/65?
zal wel mooi klinken/lopen en zal het waarschijnlijk leuk doen op een bmw event, hele dag de kap open

@Niels, vandaag ff de kar laten zien bij 2 auto bedrijven die mij daar destijds om vroegen en ik het beloofd had het eind resultaat (velgen/remmen) te laten zien.
Dus banden op de goede spanning gezet (wat harder dan ik normaal doe maar nu ook een wat hogere wang heb) en de wielbouten na gelopen en nagedraaid wat maar goed was ook, achter konden beide kanten nog redelijk strakker met de momentsleutel.
Normaal deed ik dat nooit maar met deze lichter velgen en ander type bout (tuner bolts) maar eens braaf gedaan, dan zitten ze dus ook heel iets minder strak

maja dan moet je ze dus wel controleren (nodig ook achter) na de eerste paar ritten, althans doe ik ff to be sure.
maar wat ik wilde zeggen, met die 18" en de banden op spanning rijd dat erg goed al heb ik nu alleen de meer gewone wegen gereden, de Nokian zLine doen het schijnbaar ook erg goed, althans ze liggen er nog geen 30km op en wellicht nog niet optimaal? maar geven geen krimp als je even een zware voet krijgt

owja, op die banden staan ook gegevens op van spanning en tot/bij welke snelheid en of aantrek koppel nm tot/bij een bepaalde snelheid? althans dat denk ik dat het zoiets is?
hier de foto van die gegevens>
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Mooi...kreeg vandaag mijn nwe gereedschap binnen, eigenlijk had ik alleen een setje remnippel sleutels nodig, zodat je wat meer kracht kan zetten en meer grip hebt op die leiding moeren (sleutel 11), maar zag ook nog wat andere handige dingen en dus ook maar besteld. 
remsleutels zagen er goed uit en dus meteen naar de garage gelopen om eindelijk die laatste rvs omvlochten remleiding LA te kunnen monteren.
met de gewone goede steeksleutel kreeg ik hem niet los, ook natuurlijk wd40 e.d. gebruikt voor die tijd en zelfs een ringsleutel ingeslepen zodat je een soort remsleutel had
maar daar merkte je ook al dat die er over zou schieten dus gestopt.
Dus hup mijn nwe sleutel er op en je merkte meteen dat die veel meer punten pakte en wat meer kracht kon zetten, maar helaas...
het mocht niet baten, wilde niet los en toen herinnerde ik mij dat in 2007 voor de APK RA er af moest voor die rubber remleiding en die koper leiding fitting ook niet los wilde en de boel toen eronder uit moest en er daarna een nwe leiding gemaakt werd.
Die RA ging dus mooi los, maja LA (old style) dus niet...toen maar de beetje priegelen en waterpomptang erop en sleutel 17 onderkant...zelfs dat wilde niet...en moertje naar de galafilisteinen
dus maar gestopt...zit te vast.
Dus meteen vandaag maar 2 nwe leidingen besteld L + R die R gewoon als reserve, was niet duur en je zult hem ooit over een paar jaar eens nodig hebben (vandaar dat ik steeds meer reserve spul heb liggen
)
Volgende week dus ff die leiding doorknippen en een nwe aanleggen en niet zo onbenullig vast als iemand anders heeft gedaan, of door de jaren is vast gaan zitten kan ook?, anyways, dicht is dicht.
Dan eindelijk die laatste rvs omvlochten leiding er op.

remsleutels zagen er goed uit en dus meteen naar de garage gelopen om eindelijk die laatste rvs omvlochten remleiding LA te kunnen monteren.
met de gewone goede steeksleutel kreeg ik hem niet los, ook natuurlijk wd40 e.d. gebruikt voor die tijd en zelfs een ringsleutel ingeslepen zodat je een soort remsleutel had

maar daar merkte je ook al dat die er over zou schieten dus gestopt.
Dus hup mijn nwe sleutel er op en je merkte meteen dat die veel meer punten pakte en wat meer kracht kon zetten, maar helaas...
het mocht niet baten, wilde niet los en toen herinnerde ik mij dat in 2007 voor de APK RA er af moest voor die rubber remleiding en die koper leiding fitting ook niet los wilde en de boel toen eronder uit moest en er daarna een nwe leiding gemaakt werd.
Die RA ging dus mooi los, maja LA (old style) dus niet...toen maar de beetje priegelen en waterpomptang erop en sleutel 17 onderkant...zelfs dat wilde niet...en moertje naar de galafilisteinen

Dus meteen vandaag maar 2 nwe leidingen besteld L + R die R gewoon als reserve, was niet duur en je zult hem ooit over een paar jaar eens nodig hebben (vandaar dat ik steeds meer reserve spul heb liggen

Volgende week dus ff die leiding doorknippen en een nwe aanleggen en niet zo onbenullig vast als iemand anders heeft gedaan, of door de jaren is vast gaan zitten kan ook?, anyways, dicht is dicht.
Dan eindelijk die laatste rvs omvlochten leiding er op.
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Waar heb je dat pijpsleutelsetje vandaan?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
alles bij dezelfde, ik haal daar wel vaker gereedschap, vriendelijke prijzen
en zocht nog wat pijpsleutels vooral de 6<>7 voor bv bepaalde nippels/ontluchters die wat hoger zijn.
heb ook wel een paar hele goede maar een paar had ik nog niet en een tijdje terug eigenlijk handig geweest.
haal ze hier, de pijpsleutels zijn redelijke kwaliteit zo ik kan zien, geen top maar ook geen prut en wel handig af en toe>
trouwens die magneet pen is ook handig en erg sterk
heb thuis wel zo'n lang grijpertje maar soms is zo'n magneet-pen veel beter.
http://www.gereedschapland.nl/page/1/ge ... het-zelver" onclick="window.open(this.href);return false;

en zocht nog wat pijpsleutels vooral de 6<>7 voor bv bepaalde nippels/ontluchters die wat hoger zijn.
heb ook wel een paar hele goede maar een paar had ik nog niet en een tijdje terug eigenlijk handig geweest.
haal ze hier, de pijpsleutels zijn redelijke kwaliteit zo ik kan zien, geen top maar ook geen prut en wel handig af en toe>
trouwens die magneet pen is ook handig en erg sterk

heb thuis wel zo'n lang grijpertje maar soms is zo'n magneet-pen veel beter.
http://www.gereedschapland.nl/page/1/ge ... het-zelver" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Dus je hebt nu CSL schijven en 1M klauwen erop Rene? Wel een mooie upgrade voor een Z3
Die V12 is niks man, de Z3 is al listig en dat wordt met een zware neus alleen maar erger.

Die V12 is niks man, de Z3 is al listig en dat wordt met een zware neus alleen maar erger.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Ik heb CSL schijven en Brembo 4-pots er nu op, dus wel met een bracket. GT-345 kit
die andere kit de GT-325 is met de 1M remklauwen en de M3 E46 schijven
die lijkt wellicht wat mooier nog omdat die klauw groot uitvalt en toch vrij licht is...
die GT-325 kit kan je monteren zonder spacers en als je nog een wiellip hebt ipv de spaken op de rand zeg maar, die past onder standaard BMW velgen e.d. deze brembo's niet zo snel.
owja, en de 18 inch (deze lichte tenminste) rijden heerlijk, heb de banden op 2.4 en 2.7 en stuurt prettig en wat lichter ook in verhouding tot die zwaardere wielen.
vind het ook mooier bij de carros passen, als ik jou was zou ik ook een set 18" kopen, als je dan een set koopt met spaken naar de rand kan je ook later update doen naar dikke klauwen, of heb je in elk geval de mogelijkheid dat te doen.

die andere kit de GT-325 is met de 1M remklauwen en de M3 E46 schijven
die lijkt wellicht wat mooier nog omdat die klauw groot uitvalt en toch vrij licht is...
die GT-325 kit kan je monteren zonder spacers en als je nog een wiellip hebt ipv de spaken op de rand zeg maar, die past onder standaard BMW velgen e.d. deze brembo's niet zo snel.
owja, en de 18 inch (deze lichte tenminste) rijden heerlijk, heb de banden op 2.4 en 2.7 en stuurt prettig en wat lichter ook in verhouding tot die zwaardere wielen.
vind het ook mooier bij de carros passen, als ik jou was zou ik ook een set 18" kopen, als je dan een set koopt met spaken naar de rand kan je ook later update doen naar dikke klauwen, of heb je in elk geval de mogelijkheid dat te doen.
Laatst gewijzigd door GTRene op 14 dec 2013, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
kijk, eerste foto is de GT-325 set en 2e foto de GT-345 set die ik er nu op heb.
op die eerste foto is even de LV 325mm M3 schijf voor de foto gebruikt, maar hoort eigenlijk op de andere kant, zie gaatjes patroon, maar is alleen om te laten zien.
onderstaande GT-325 kit kan achter de meeste velgen gemonteerd worden, ze zijn dan wel mooi groot maar is niet dik/breed naar de zijkant toe (naar de velg toe) en past dus zonder spacers maar lijkt heel dik
is bovendien heel iets lichter nog dan de standaard stalen kleine M remklauwen!
Zijn gemaakt van een magnesium alu legering en zit een iets grotere zuiger in dan van een Z3M/M3-E36 bv en heeft ook iets meer remkracht neem ik aan, staan in elk geval goed. (of foto is ff alleen om te laten zien want schijf is voor de andere kant zie rotatie en gaatjes)
Heeft geen extra brackets nodig en hoeft slechts licht aangepast te worden om te passen ala Z3M/1M
eneuh heb nog een complete set hier liggen, dus goede set remklauwen met of zonder remblokjes en nwe M3 E46 remschijven en schijfboutjes (maar je kan ook je oude gebruiken)...leuke update op je Z3M
Is niet goedkoop maar eigenlijk ook niet duur en onderdelen dus gewoon via BMW (of anderen of course)
Onderstaande GT345 kit heeft dus spacers nodig ivm de brede brembo 4-pots of velgen in de geest zoals ik ze heb met spaken op de zijkant (stuurt ook fijner qua gevoel) dan kan het ook.
op die eerste foto is even de LV 325mm M3 schijf voor de foto gebruikt, maar hoort eigenlijk op de andere kant, zie gaatjes patroon, maar is alleen om te laten zien.

onderstaande GT-325 kit kan achter de meeste velgen gemonteerd worden, ze zijn dan wel mooi groot maar is niet dik/breed naar de zijkant toe (naar de velg toe) en past dus zonder spacers maar lijkt heel dik

is bovendien heel iets lichter nog dan de standaard stalen kleine M remklauwen!
Zijn gemaakt van een magnesium alu legering en zit een iets grotere zuiger in dan van een Z3M/M3-E36 bv en heeft ook iets meer remkracht neem ik aan, staan in elk geval goed. (of foto is ff alleen om te laten zien want schijf is voor de andere kant zie rotatie en gaatjes)
Heeft geen extra brackets nodig en hoeft slechts licht aangepast te worden om te passen ala Z3M/1M
eneuh heb nog een complete set hier liggen, dus goede set remklauwen met of zonder remblokjes en nwe M3 E46 remschijven en schijfboutjes (maar je kan ook je oude gebruiken)...leuke update op je Z3M

Is niet goedkoop maar eigenlijk ook niet duur en onderdelen dus gewoon via BMW (of anderen of course)
Onderstaande GT345 kit heeft dus spacers nodig ivm de brede brembo 4-pots of velgen in de geest zoals ik ze heb met spaken op de zijkant (stuurt ook fijner qua gevoel) dan kan het ook.
- Bijlagen
-
- GT-325 kit.jpg (81.21 KiB) 3242 keer bekeken
Laatst gewijzigd door GTRene op 14 dec 2013, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: matthyssie en 8 gasten