Vandaag de nwe voor remmen geïnstalleerd en de rvs omvlochten remleidingen en de nwe velgen voor passen...

- 30082013790.jpg (71.87 KiB) 3245 keer bekeken
Eerst maar eens de nwe wielen passen, immers bredere velg maar wel 1 inch kleiner en ook iets smallere banden, nu
225 (die echter wel vrij breed uitvallen) x 40 x 18.
Ik de auto op de krik en de andere kant ook zodat ik de wielen kon draaien en sturen om te kijken of ik overal ruimte heb...
dus hup eerst rechts maar eens er op, paste gelukkig mooi, niet te breed en toen ff het wiel sturen om te kijken of het wiel
vrij blijft ronddraaien...damn...nee dus, loopt net aan...grrrr het zal toch niet? nogmaals proberen...pech dus of....
toen keek ik eens goed en dacht huh? hij raakt de kuip helemaal niet, maar doordat ik het wiel stuurde veranderde die van hoek
en de band raakte de vloer en dus vandaar dat die niet vrij liep, whaha, mazzel dus...iets hoger opkrikken en yes! loopt helemaal
vrij gelukkig en dus kan ik alles plaatsen (dikke remklauwen e.d.)
was best nog ff werk, de remschijf op een goede manier vast zetten ala Z3M/M3 E36 en ala CSL manier, van beide wat.
dus 1 schijfbout gat 12mm door boren en toen met boor 16mm diep genoeg verzinken zodat die gebruikt kan worden
ala Z3M manier (borging schijf/lager-as) en als extra ook het 2de CSL gat gebruikt, maja dan moest je dus wel in de harde
lager-as boren...7mm boren en M8 tappen zodat ik ook die kleine 'borging' kan gebruiken.

- 30082013792.jpg (93.64 KiB) 3245 keer bekeken
dan de remklauw bracket er op en de dan de schijf monteren om daarna de remklauw te bevestigen.
Het mooie van dat systeem is dat de klauw er niet af hoeft als je nwe blokjes moet plaatsten.
Meteen ook de nwe remblokjes er in, had nog wel heel goed gebruikte (90%) maar dacht wil alles nieuw en een wat
sportiever blok, wat ook weer wat duurder is magoed.

- 30082013795.jpg (89.45 KiB) 3245 keer bekeken
Toen maar eens aan de gang met de rvs omvlochten remleidingen (voorkant vandaag) wat opzich wel mooi ging
maar omdat ik een set van de Z3M heb vreesde ik al dat ze wellicht wat kort waren ivm remklauw verder van as af, maar soms leveren ze standaard langere
ivm omdat velen vaak ook groter gaan...maja deze set dus niet en dus als ik de as/schijf max verdraaide/stuurde zou die net te kort (strak)
zijn via de standaard route...balen, maar zag als ik hem hoger plaatste dat het dan precies kan en dan nog wat speling
over houd zodat het niet onder spanning kan komen bij max stuuruitslag.
hier wat voorbeeld foto's, bij de 18inch lijken ze ook wat groter nog voor het effect, heel wat beter ok qua looks dus deze
set-up met 345 CSL remschijven en de 4-pots lichtere Brembo remklauwen.

- 30082013798.jpg (97.34 KiB) 3245 keer bekeken
verschil nwe set-up en standaard (let niet op de crappy foto's....wat zei ik nou

)
in het eggie natuurlijk veel beter te zien.

- 30082013800.jpg (69.69 KiB) 3245 keer bekeken

- 315mm Z3M + klauw=k.jpg (61.7 KiB) 3245 keer bekeken