Alpina BMW
-
Re: Alpina BMW
Nee, alpina alleen af fabriek.
Geen aftermarket.
Geen aftermarket.
- 328Ti
Leonard,leonard schreef:ff gekeken. idd... Goede tip!Mark N schreef:B3 gt stoelen misschien?leonard schreef:TNX voor de reactie's
Onderstel moet dus prima zijn. Als ik dan ook nog het ,bij de huidige generatie BMW's voorkomende, onderstuur er uit kan krijgen zou het de perfecte auto voor mij zijn.....
Zou Alpina ook interieurs afleveren met Mperformance stoelen? Ik heb wel ideeen voor een gaaf interieur.....
wit, 20inch, privacyglas, harmann kardon, interieurlijsten met alcantara, schaalstoelen, navi prof, wat kunnen we nog meer verzinnen....![]()
![]()
Op de IAA dus maar een def. aanbieding laten maken....![]()
dat is wat ik wil.... Of gewoon recaro CS stoelen kopen laten bekleden bij Cools......
Heb je wel eens in een Alpina (mee)gereden?
Groet Jans
-
Denk dat ze bij alpina de gekste dingen voor je kunnen maken. U betaald dus bepaald.leonard schreef: ff gekeken. idd... Goede tip!![]()
dat is wat ik wil.... Of gewoon recaro CS stoelen kopen laten bekleden bij Cools......

- Chris van S.
Femme schreef:Alpina heeft nooit meegedaan aan de onzinnige trend die zo'n tien jaar geleden de kop op stak waarbij elke sportieve Europese auto opeens een plankharde demping moest hebben die elke hoogfrequente oneffenheid in het wegdek snoeihard het interieur in deed komen. Dit heeft weinig met sportiviteit te maken maar alles met gebrekkige demping en een gebrek aan verfijning. Het is prima mogelijk om een onderstel te maken dat niet overdreven rolt en deint en toch soepel omgaat met oneffenheden in het wegdek. Een kneiterhard onderstel dat de auto alle kanten doet opstuiteren levert bovendien geen betere prestaties op dan een onderstel dat de wielen netjes aan de grond houdt voor optimale tractie.leonard schreef:Chris van S. schreef:Leonard,
Snap ik Chris maar het gaat me meer om hoe ik de beleving van het totaalpakket moet zien. Is de auto meer op comfort gericht of op sportiviteit. Het draait dan niet alleen om de wielen maar ook om de onderstelafstemming e.d....
Als snoeiharde demping ook jouw idee van een sportieve onderstelafstemming is dan moet je niet bij Alpina zijn.
Leonard,
1x raden waarom mijn Sr. in een Alpina rijd en niet in een M3....
- Chris van S.
Bij Alpina kan je alles opgeven wat je wilt en ze maken het. Dus het zal mij niet verbazen als op basis van de Performance stoelen wat voor je kunnen betekenen. Mits je je knip maar trekt, full leder in de E90 kan ik mij nog vaag iets herinneren dat het in 2009 iets van 14/15k kostte. Let wel op de Alpina logootjes en striping in het leer, dus goed specificeren wat je wilt.leonard schreef:Zou Alpina ook interieurs afleveren met Mperformance stoelen? Ik heb wel ideeen voor een gaaf interieur.....
Maargoed, andere kant verbaasd het mij ook niet als Alpina alleen werkt met de "standaard" BMW sportstoelen.
Dan zou je wellicht kunnen uitwijken richting Cools. Naar ik weet kunnen zij ook Alpina interieurs bouwen.
- Martijn_bmw
http://m.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m7 ... -2003.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaaf
Gaaf

- Tim N
Is het nou een 3.4 met 305pk (B3 S dus) Of een "gewone" 3.3 B3....
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
B3S, 305 pk dus
- dvh
Nice indeed
- GTRene
die is idd wel gaaf zeg, 3.4

http://svl.autodealers.nl/BMW/3-touring ... so=galerij" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Schijnt dat de B3S over het algemeen wat meer heeft dan de opgegeven 305pk, een stuk of 320... Dat is wel heel leuk in zo'n touring! 

- Chris van S.
B3s met handbak! (Bak van E36 M3) Zijn er heel weinig van gemaakt omdat de meeste met switchtronic waren. En de B3s is echt een van de meest fijne auto's die ik ooit heb gereden.
Auto heeft 305pk, maar er zijn testen geweest waarbij de motor vele malen meer had dan opgegeven.
Dus wie koopt dit ding??
Auto heeft 305pk, maar er zijn testen geweest waarbij de motor vele malen meer had dan opgegeven.
Dus wie koopt dit ding??
- GTRene
zat al even te kijken naar dat gewicht, er staat 1.600kg...
ik dacht is dat niet wat veel?
blijkt het 1.500kg te zijn (leeg gewicht) ivm wegenbelasting, scheelt weer
ik dacht is dat niet wat veel?
blijkt het 1.500kg te zijn (leeg gewicht) ivm wegenbelasting, scheelt weer

- Martijn_bmw
ik hou deze al tijden in de gaten stond vorige keer op het punt te gaan kijken en eventueel te kopen maar toen was hij net verkocht (ook bij molenaar overigens)
vind wel vreemd dat hij nu in een jaar of 2 a 3 al 3x terug is gekomen bij molenaar...
vind wel vreemd dat hij nu in een jaar of 2 a 3 al 3x terug is gekomen bij molenaar...
- Tim N
Staat toch slechts 2 eigenaren bekend in tijd dat ding in NL is.
Toch maar inruilen Martijn, je hebt je 325i tenslotte al weer een tijd

- Martijn_bmw
een half jaar is voor mijn doen inderdaad alweer aardig langTim N schreef:Staat toch slechts 2 eigenaren bekend in tijd dat ding in NL is.

das inderdaad wel vreemd! misschien zelf mee gereden en nu weer te koop ofzo... iig ik heb hem nu 3x te koop zien staan met tussenpozen van een half jaar tot een jaar dat hij nergens te koop stond.
en voordat ik de 325i kocht heb ik contact gehad omdat ik wilde gaan kijken en toen werd mij gemeld dat hij net verkocht was...

- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Prachtig ding zeg, is toch wel de ultieme E46 touring.
Keertje kijken kan altijd toch?
Keertje kijken kan altijd toch?
- Martijn_bmw
das waar, misschien binnenkort even langs rijden als ik tijd heb 

- GTRene
als je niet opschiet is ie straks weer, net verkocht...
wel de moeite waard lijkt me, als het wat is heb je ook wat moois.
wel de moeite waard lijkt me, als het wat is heb je ook wat moois.
- Petrolhead Tom
Als ik het geld had liggen!!!
- Chris van S.
Ah joh, hij komt dan toch weer na een half jaar terug.
@Tom: Jij moet voorlopig nog in je S2000 blijven rijden.....
- Petrolhead Tom
Dat doe ik ook zeker maar een e46 alpino's touring met pook staat hoog op de lijst om een keer te bezitten.Chris van S. schreef:Ah joh, hij komt dan toch weer na een half jaar terug.
-
@ Martijn: Misschien heeft hij een van de werknemers er een tijdje in gereden? Er staat trouwens ergens in Europa nog een hele mooie B3S touring te koop, wel switchtronic geloof ik.. Weet alleen niet meer in welk land/welke site ik deze nou gezien had
Misschien bezoek ik te veel verkoopsites haha!
Zal vanavond nog eens even zoeken.. was stuk goedkoper dan deze ook.

-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
http://spba.nl/autos/alpina-b3s/" onclick="window.open(this.href);return false;