E46 M3 getest

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Michel P

E46 M3 getest

Bericht door Michel P » 27 apr 2007, 21:52

Vanavond belde Markk, en vroeg of ik zo thuis was, hij zou op de terugweg van cursus in de buurt zijn. Even snel een kop koffie gepakt en de e30 M3 even warm gereden met Mark, waarna hij even kon sturen. Terug gereden en in even in de E46 M3 gereden, prachtig strak exemplaar, helemaal goed, gelijk maar de sport stand in, zodat het gas lekker snel op de voetbeweging zou reageren. Eigenlijk dient dit altijd aan te staan voor DF :-) E46 M3 is een echte GT, prachtig rustig te rijden, maar maakt ook even graag toeren.

Was een kort maar krachtig ritje, maar zeker de moeite waard, om beiden even back to back direkt na elkaar te ervaren.

Michel

Erik K.

Bericht door Erik K. » 27 apr 2007, 21:59

Erg leuk zo 'oud' en nieuw(er) vergelijken!

Dat is iets waar sommige autobladen wel wat voor over hebben denk ik :D

Joy

Bericht door Joy » 27 apr 2007, 22:07

De vraag is natuurlijk, Michel zie jij jezelf een E46 M3 kopen :?: :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 27 apr 2007, 22:12

Joy Jolliffe schreef:De vraag is natuurlijk, Michel zie jij jezelf een E46 M3 kopen :?: :wink:
Nee, wel in de setting die Markk tot zijn beschikking heeft, met de Evo er naast. E46 is wel een pracht auto als alles kunner. De enige E46 M3 die ik zou overwegen is de CSL.

Michel

Joop

Bericht door Joop » 27 apr 2007, 22:26

Alleen: probeer maar eens een 'kale' CSL te vinden, de meeste zijn qua opties flink aangekleed, waardoor je je kunt afvragen of de CSL nog wel superieur ten opzichte van de M3 is.
Op papier zal dit wel ten alle tijde het geval moeten zijn.

En idd de M3 is een echte allrounder; dat verschil is zeker goed te merken als je hem vergelijkt met een 1er zoals ik laatst een aantal keren heb kunnen ervaren. De 1er lijkt qua handling wel op de E30 en als je dan terug in de E46-coupe stapt, dan voelt de auto toch groot aan; maar vooral een snelle reis-wagen, meer een GT dus.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 apr 2007, 22:28

Ik zou de meerprijs voor een CLS er nooit voor over hebben, "gewone" M3 is meer dan genoeg, geloof me, all you need................

Michel P

Bericht door Michel P » 27 apr 2007, 22:32

Idd Joop de 130i van Rico heb ik ook gereden, echt een auto die goed te vergelijken is met de E30 M3, wat ik voor een moderne BMW een super compliment is. Dat is ook het eerste wat ik toe zij tegen Rico.

Einser is ook de enige nieuwe BMW die ik echt in overweging zou nemen.

Michel

Knot

Bericht door Knot » 27 apr 2007, 22:46

romo schreef:Ik zou de meerprijs voor een CLS er nooit voor over hebben, "gewone" M3 is meer dan genoeg, geloof me, all you need................
En daarom hebben we Rico, met een M3 CS zonder L :)

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 27 apr 2007, 22:57

Probleem is echter wel dat als je een keer met een CSL gereden hebt, een gewone M3 nog saaier wordt dan ie al was. Niet dat de CSL zaligmakend is overigens.

Michel P

Bericht door Michel P » 27 apr 2007, 23:12

Dick Hoekendijk schreef:Probleem is echter wel dat als je een keer met een CSL gereden hebt, een gewone M3 nog saaier wordt dan ie al was. Niet dat de CSL zaligmakend is overigens.
Dat geloof ik gelijk Dick! Geen enkele auto is zaligmakend!

Michel

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 apr 2007, 23:12

Dick Hoekendijk schreef:Probleem is echter wel dat als je een keer met een CSL gereden hebt, een gewone M3 nog saaier wordt dan ie al was. Niet dat de CSL zaligmakend is overigens.
Das allemaal perceptie, daar komt uiteraard bij dat de grootste groep nog nooit in een normale M3 gereden heeft, dus die zouden daar de vingers al bij aflikken....................................wanneer is genoeg dan genoeg, iedereen wil beter, maar de meesten zullen het niet/nooit kunnen.
Duurder is ook niet het equivalent van beter, gewoon nuchter blijven, en uitgaan van je eigen (on) mogelijkheden, gewoon beseffen dat er altijd baas boven baas is, niet wakker van liggen, gewoon accepteren, dan leef je rustig(er)

Dickh.

Bericht door Dickh. » 28 apr 2007, 08:15

Natuurlijk is dat perceptie, Romo. Maar is 99% van alle bijdrage op een forum geen perceptie?

Ik heb een eigen mening over de M3 en de rest van het huidige BMW programma. Ben echter altijd bereid om mijn mening bij te stellen zoals je hebt kunnen lezen in het verslag van de Papenburg driftdag. Elke vorm van merkenblindheid is mij echter vreemd.

Michel heeft overigens in mijn ogen groot gelijk als hij de M3 een GT noemt.

romo

Bericht door romo » 28 apr 2007, 08:26

Dick Hoekendijk schreef:Natuurlijk is dat perceptie, Romo. Maar is 99% van alle bijdrage op een forum geen perceptie?

Ik heb een eigen mening over de M3 en de rest van het huidige BMW programma. Ben echter altijd bereid om mijn mening bij te stellen zoals je hebt kunnen lezen in het verslag van de Papenburg driftdag. Elke vorm van merkenblindheid is mij echter vreemd.

Michel heeft overigens in mijn ogen groot gelijk als hij de M3 een GT noemt.
Ben het wel met je eens, alleen veel mensen hebben percepties zonder deze ooit te kunnen staven, that`s my point.

Dickh.

Bericht door Dickh. » 28 apr 2007, 10:45

Dat zal best gebeuren. Maar niet iedereen heeft het geluk om af en toe met leuke auto's te kunnen rijden. Daarom gun ik iedereen zijn mening en idee, ook al is het vaak niet de mijne.

Michel P

Bericht door Michel P » 28 apr 2007, 13:15

Dick Hoekendijk schreef: Ik heb een eigen mening over de M3 en de rest van het huidige BMW programma. Ben echter altijd bereid om mijn mening bij te stellen zoals je hebt kunnen lezen in het verslag van de Papenburg driftdag. Elke vorm van merkenblindheid is mij echter vreemd.
Ik ben ook niet behebt met merkenblindheid. Er zijn genoeg pareltjes bij diverse merken te vinden. Ik het huidige modellen programma van BMW zijn dat voor mij de Z4 Mcoupe en de 130i dre edition. Moet wel constateren dat er steeds minder pareltjes zijn. Golf V GTI staat als hothatch hoog op de lijst.

@Romo,

Niets ten nadele van de E46 M3, echt een prachtige allrounder, met 2 gezichten. Relax rijden is geen probleem, en een snelle rit is ook feest. Ook het voel in iets bijzonders te rijden is meer dan aanwezig, looks zijn ook fraai. Als enige auto dus een alles kunner.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 28 apr 2007, 15:07

M3 is inderdaad een GT

Joop

Bericht door Joop » 28 apr 2007, 17:59

De 3er coupe is gewoon een GT, vandaag ook maar weer eens naar Düsseldorf geblazen; je stapt gewoon onvermoeid uit.
'k Mis alleen in sommige gevallen wat vermogen, dus inruilen voor een E46 M3 zal 'k graag doen als ik het financieel ook rond kon breien.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 apr 2007, 18:27

Joop schreef:De 3er coupe is gewoon een GT, vandaag ook maar weer eens naar Düsseldorf geblazen; je stapt gewoon onvermoeid uit.
'k Mis alleen in sommige gevallen wat vermogen, dus inruilen voor een E46 M3 zal 'k graag doen als ik het financieel ook rond kon breien.
Niet doen Joop.................werkt verslavend :lol:
Ik heb je gewaarschuwd :wink:

Joop

Bericht door Joop » 28 apr 2007, 20:12

Dat Autobahn rijden niet hoor... Zeker niet met die drukte vandaag.

Maar dat 'binnendoor' rijden blijft wel verslavend. 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 28 apr 2007, 21:30

Ik bedoel in een echte M power mobiel rijden :lol:

romo

Bericht door romo » 28 apr 2007, 22:11

Een M3 is niet echt een autobaan auto...........................ja julie hebben het goed gelezen............................Tuurlijks is ie snel, maar hard rechtuit blazen kan je ook met andere auto`s ( niet noodzakelijkerwijs een BMW), het grootste punt van kritiek is simpel dat de M3 te veel lawaai op hoge snelheid produceert, bij lange ritten gaat dat mij, persoonlijk althans, tegenstaan, met een 335i ben je mi dan vele malen beter af en minstens zo snel.
De M3 is het meest lekker op het "Rico Parcour" gewoon lekker achteraf, mooie landweggetjes, sturen en knallen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 apr 2007, 23:56

E46 M3 is gewoon een heerlijke auto 'punt' een E36 M3 is spartaanser, een E30 M3 is hardcore. oftwel de nieuwe M3 is te soft :-)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 apr 2007, 07:48

romo schreef:Een M3 is niet echt een autobaan auto...........................ja julie hebben het goed gelezen............................Tuurlijks is ie snel, maar hard rechtuit blazen kan je ook met andere auto`s ( niet noodzakelijkerwijs een BMW), het grootste punt van kritiek is simpel dat de M3 te veel lawaai op hoge snelheid produceert, bij lange ritten gaat dat mij, persoonlijk althans, tegenstaan, met een 335i ben je mi dan vele malen beter af en minstens zo snel.
De M3 is het meest lekker op het "Rico Parcour" gewoon lekker achteraf, mooie landweggetjes, sturen en knallen.
M'n pa reed wel eens in de M3 en het enige wat HEM(Genesis 3:2) tegenstond was idd dat gebleeeer van dat ding, bij lage snelheid, bij accelleratie en bij constant 160 oid ook(relatief). Ik vond dat allemaal 'gewoon' en prima, maar voor velen is dat een punt van discomfort, hoe rap en goed die kar ook is. Als ik dan voluit de A32 op accellereerde en voor het Abe Lenstra Stadion al 2X 100 ervoor had riep HIJ(Deutronomium 34:3): "Gvd wat een kogel is dit!"

:P

Het rare is dat hij dat in een 911 nooit zei. Wel dat een Carrera 3.2 in tussenaccelleratie hem wat tegenviel, maar die boxerbrom stond 'm wel aan en hij heeft een zwak voor normale 911s(en da's naast een Mercedes SL ook ongeveer 't enige qua auto's waar hij een 'zwak' voor heeft)

romo

Bericht door romo » 29 apr 2007, 09:34

Robin schreef:
romo schreef:Een M3 is niet echt een autobaan auto...........................ja julie hebben het goed gelezen............................Tuurlijks is ie snel, maar hard rechtuit blazen kan je ook met andere auto`s ( niet noodzakelijkerwijs een BMW), het grootste punt van kritiek is simpel dat de M3 te veel lawaai op hoge snelheid produceert, bij lange ritten gaat dat mij, persoonlijk althans, tegenstaan, met een 335i ben je mi dan vele malen beter af en minstens zo snel.
M'n pa reed wel eens in de M3 en het enige wat HEM(Genesis 3:2) tegenstond was idd dat gebleeeer van dat ding, bij lage snelheid, bij accelleratie en bij constant 160 oid ook(relatief). Ik vond dat allemaal 'gewoon' en prima, maar voor velen is dat een punt van discomfort, hoe rap en goed die kar ook is. Als ik dan voluit de A32 op accellereerde en voor het Abe Lenstra Stadion al 2X 100 ervoor had riep HIJ(Deutronomium 34:3): "Gvd wat een kogel is dit!"

:P

Het rare is dat hij dat in een 911 nooit zei. Wel dat een Carrera 3.2 in tussenaccelleratie hem wat tegenviel, maar die boxerbrom stond 'm wel aan en hij heeft een zwak voor normale 911s(en da's naast een Mercedes SL ook ongeveer 't enige qua auto's waar hij een 'zwak' voor heeft)
In "normaal alledaags" verkeer, dus niet snelweg, is het meer dan prima. Maar langdurig snelweg verkeer, dan wordt de sportieve toon snel een vervelende dreun. Zo beleef ik het althans, ik praat echt niet over 160 km/h, nee 200+ , dat had wel wat stiller gemogen.

Even uit mijn geheugen; een autoblad had in een ver verleleden ook dit als kritiek punt.

Andre

Bericht door Andre » 29 apr 2007, 10:55

M3 is vanaf de E46 een GT geworden en de E92 wordt niet veel anders.

Als je voor het eerst in een e46 m3 komt te rijden is het allemaal fantastisch. Maar rij je er wat langer in en ga je extremer wat bochten aanvallen dan heeft ie veel zwakheden. IK zelf ben beter af met een auto die wat behendiger is en rwd heeft.

Filmpje van de E92 m3 op de ring is prachtig om te zien voor mij. Daaraan kan ik namelijk al zien dat ik hem niet hoef. Ik zou met die auto op ring na 1 ronde al klaar zijn en dan denk ik er zijn auto s die kosten een klap minder en brengen meer driving fun. De M3 is sinds E46 m3 gewoon anders op de markt gezet.

Plaats reactie