BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Verkocht...]
- Frank280zx
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Circuitdoop gehad op Zandvoort]
De Ring, Spa en Assen, altijd beetje zelfde verhaal als jij verteld. Een paar rondjes draven en dan maar weer laten afkoelen, het is speelgoed maar trappen is hij gewoon te netjes en duur voor ( al is dat laatste relatief)
Ik vond hem verdacht goed rijden voor een straatauto inderdaad. Je zou het bijna Ok noemen. als je dan denkt dat het een straatauto is.. dan is het eigenlijk gewoon super! Moet je voorstellen wat er gebeurt als je deze auto als basis neemt voor een echt goed gebouwde racer....
Ik blijf een zwak houden voor mijn ouwe coupeetje
Ik vond hem verdacht goed rijden voor een straatauto inderdaad. Je zou het bijna Ok noemen. als je dan denkt dat het een straatauto is.. dan is het eigenlijk gewoon super! Moet je voorstellen wat er gebeurt als je deze auto als basis neemt voor een echt goed gebouwde racer....
Ik blijf een zwak houden voor mijn ouwe coupeetje
- Knot
En dan heb ik m nu van Rico met frisse M sport dempers en eibach veren, dacht dat jij hem op standaard dempers en veren had?
Nooit wat met de remblokken of remvloeistof gedaan? Vloeistof is met 5 rondjes niet zomaar aan de kook (standaard gaat tot 230 graden ofzo dacht ik?) maar die blokken was ik wel bang voor verglazen of dat ze ineens weggesleten waren (wat ik in 5 ronden ring had met textar op de E36).
Nooit wat met de remblokken of remvloeistof gedaan? Vloeistof is met 5 rondjes niet zomaar aan de kook (standaard gaat tot 230 graden ofzo dacht ik?) maar die blokken was ik wel bang voor verglazen of dat ze ineens weggesleten waren (wat ik in 5 ronden ring had met textar op de E36).
- Frank280zx
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
I.d.d. standaard onderstel wel performance friction straat blokken ( z rated of i.d. heten die grappig genoeg) en dot 5.0 remvloeistof gereden.
Het onderstel was toen natuurlijk wel redelijk fris, en zelfs standaard was dat gewoon goed ( 2:17 op Zandvoort)
Het onderstel was toen natuurlijk wel redelijk fris, en zelfs standaard was dat gewoon goed ( 2:17 op Zandvoort)
- Knot
Miste jij het sperretje zeker ook wel?
Ik rem eerst dit op en als ik de auto dan nog heb zet ik er wel een stapje beter op, een Hawk HPS of EBC yellow (geen zin in Hawk HT10 of CL RC5/6 remstof).
Vind ook dat die Hawk HP+ nogal wat remstof geven, krijg het er bij de E36 niet goed meer vanaf van de voorwielen.
Ik rem eerst dit op en als ik de auto dan nog heb zet ik er wel een stapje beter op, een Hawk HPS of EBC yellow (geen zin in Hawk HT10 of CL RC5/6 remstof).
Vind ook dat die Hawk HP+ nogal wat remstof geven, krijg het er bij de E36 niet goed meer vanaf van de voorwielen.
- Knot
Had overigens nog een leesfout op de BMW High navi DVD toen ik de zeeweg in Zandvoort wilde invoeren/opzoeken.
Op marktplaats staan de DVD's wel aangeboden maar is volgens mij ook allemaal kopie/zelfproduct.
Iemand een idee waar een originele DVD te kopen, of iemand nog een navi high liggen van 2010, 2011, 2012?
Op marktplaats staan de DVD's wel aangeboden maar is volgens mij ook allemaal kopie/zelfproduct.
Iemand een idee waar een originele DVD te kopen, of iemand nog een navi high liggen van 2010, 2011, 2012?
-
Gewoon zelf een isotje binnen halen. Werkt perfect.
- Knot
Is erg slecht voor de laser van de MK4, gaat ie hard van achteruit en dat merk je dan met leesfouten op een gebrande dvd, dat is het begin.
-
Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom dat slecht zou zijn voor de laser. Is daar een gegronde uitleg voor?Knot schreef:Is erg slecht voor de laser van de MK4, gaat ie hard van achteruit en dat merk je dan met leesfouten op een gebrande dvd, dat is het begin.
- Knot
Had ik met de E39 ook, hij moet vaker een retry doen ofzo en daar slijt de laser van, staat her en der bescheven, ook in mijn M5 topic nog wel ergens.
-
Ik denk dat het gewoon door ouderdom komt.
De mijne was ook brak, met hele oude firmware op de unit. Denk niet dat daar kopietjes in hebben gezet.
Een nieuw leeswerk kost maar 125 euro.
De mijne was ook brak, met hele oude firmware op de unit. Denk niet dat daar kopietjes in hebben gezet.
Een nieuw leeswerk kost maar 125 euro.
- Knot
Ding is van eind 2006, dat moet toch wel goed zijn....?
Die van de E39 was van 1999, dan kan ik er nog in komen.
Die van de E39 was van 1999, dan kan ik er nog in komen.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
MK4 Laser houdt er nogal snel mee op, algemeen bekend probleem. Die van ons ging ook stuk in 2007. De E46 320d die we toen hadden komt uit 2003. Destijds garantiekwestie dus kosten heb ik geen weet van.
- Knot
Gisteren even de checker eraan, maar die abgas melding van 2 maanden geleden stond er niet eens meer in.

Navi DVD haal ik toch denkik een originele voor 159 euro, beter dan een zelfbrand schijfje.
http://www.navigatie-webshop.nl/webshop/software/bmw/" onclick="window.open(this.href);return false;
Navi DVD haal ik toch denkik een originele voor 159 euro, beter dan een zelfbrand schijfje.
http://www.navigatie-webshop.nl/webshop/software/bmw/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
Na een paar rondjes Nordschleife heb ik linksvoor een xenon die soms hapert.
Na inschakelen links geen dimlicht en vaak na 10 a 20 sec gaat ie wel aan.
Lampje lijkt me dan niet defect maar een los stekkertje ofzo, of dat blokje wat je erop klikt.... iemand dit vaker gehad?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=63&fg=05" onclick="window.open(this.href);return false;
Lampje lijkt me dan niet defect maar een los stekkertje ofzo, of dat blokje wat je erop klikt.... iemand dit vaker gehad?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=63&fg=05" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Xenon met eigen wil]
Oh ja, en ik zoek ook nog een originele Navi HIGH DVD, mag ook van 2012, 2011, 2010, 2009 etc om te kijken of het aan de kopie/dvd ligt dat die slecht leesbaar is.
Heeft iemand die nog liggen? Nieuwe 2013 DVD kost namelijk 159 euro.
Heeft iemand die nog liggen? Nieuwe 2013 DVD kost namelijk 159 euro.
-
Ik had een xenon die na 3 minuten ong uit ging. En bij een herstart (licht aan en uit) het dan weer zo'n 3 minuten uit hield. Lampje vervangen, probleem opgelost.Knot schreef:Na een paar rondjes Nordschleife heb ik linksvoor een xenon die soms hapert.
- Knot
Lampje kost 200 euro ofzo, best aan de prijs en zou een autoleven mee moeten gaan.
Ik dacht iets los door dat gebeuk over de ring, maar zal eerst deze week eens kijken, wiel schuin of eraf en dan van binnenuit klepje eraf zag ik op een DIY op youtube.
Ik dacht iets los door dat gebeuk over de ring, maar zal eerst deze week eens kijken, wiel schuin of eraf en dan van binnenuit klepje eraf zag ik op een DIY op youtube.
- Knot
Oh ja, ondanks de drukte kreeg ik toch nog een momentje om te bevestigen dat de begrenzer erop zit (die er bij Frank dus niet op zat, dus bij Rico een keer een sw update gedaan bij de beier denk)... 260 teller exact reed ik tegen een muurtje aan.
- Knot
Apart, gisteravond nog een rondje gedaan, deed het perfect, auto, uit, stadlicht, dimlicht, grootlicht.... Zal hem wel een keer loshalen en opnieuw alles erop klikken.
Heb daarna ook nog wat km's gemaakt in de E36 maar je zit in de Z4 echt een stuk lager hoor en de sportstoelen van de E36 bieden bij je bovenlichaam ook geen steun dus dat helpt je in de Z4 ook niet als ik toch die dikkere stoelen had, alleen aftermarket stoelen zit je echt strak in. Bij de E36 gaat alles ook 3x zo zwaar, sturen, koppeling, rem, gas, zeker als je op blote voeten rijdt merk je dat erg. Enige wat de Z4 echt mist is een sper (en dan iets betere remblokken), dan is ie af.
Zou eigenlijk zonde zijn om deze te verkopen, best sturende en vooral best ogende auto die ik tot nu toe gehad heb!
Heb daarna ook nog wat km's gemaakt in de E36 maar je zit in de Z4 echt een stuk lager hoor en de sportstoelen van de E36 bieden bij je bovenlichaam ook geen steun dus dat helpt je in de Z4 ook niet als ik toch die dikkere stoelen had, alleen aftermarket stoelen zit je echt strak in. Bij de E36 gaat alles ook 3x zo zwaar, sturen, koppeling, rem, gas, zeker als je op blote voeten rijdt merk je dat erg. Enige wat de Z4 echt mist is een sper (en dan iets betere remblokken), dan is ie af.
Zou eigenlijk zonde zijn om deze te verkopen, best sturende en vooral best ogende auto die ik tot nu toe gehad heb!
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Je hebt zeker een mooi exemplaar in handen! mooie combinatie ook dat grijs (zilver?) met zwarte velgen.Knot schreef:Apart, gisteravond nog een rondje gedaan, deed het perfect, auto, uit, stadlicht, dimlicht, grootlicht.... Zal hem wel een keer loshalen en opnieuw alles erop klikken.
Dat met die sportstoelen heb ik ook last van terwijl ik van mensen juist lees dat ze de z3 coupe stoelen veel houvast vinden bieden. Als ik even flink ga sturen glij ik alle kanten op in mijn coupe.
Jij hebt de standaard stoelen in de z4 coupe, of zijn dat M-stoelen?
groetjes Floris
-
(Philips) D2S xenon lampen zijn echt niet zo duur, laatst 39 euro per stuk betaald meen ik.Knot schreef:Lampje kost 200 euro ofzo
Navi DVD heb ik trouwens ook voor je liggen, kan ook goed aan je laser/loopwerk liggen, dat 'ie hem niet leest.
Kwestie van testen.
- Knot
Standaard stoelen, de M stoelen zien er dik uit, stappen moeilijker in, geven wel meer steun aan je bovenbenen maar bovenlichaam en schouders heb je nogsteeds niks en daar gaat het mij om.e30touring1990 schreef:Jij hebt de standaard stoelen in de z4 coupe, of zijn dat M-stoelen?
B46, mail me maar even op knot at planet nl welk jaartal originele DVD high je hebt.
Bvd.
-
idd, Xenon lampen worden steeds beter betaalbaar!
en nemen in de loop der jaren best wat van de lichtsterkte af, dus een keer vervangen is nooit verkeerd.
wat je wel kan proberen is lamp tussen links en rechts wisselen en kijken of het probleem meer verhuist, idem met de starter.
en nemen in de loop der jaren best wat van de lichtsterkte af, dus een keer vervangen is nooit verkeerd.
wat je wel kan proberen is lamp tussen links en rechts wisselen en kijken of het probleem meer verhuist, idem met de starter.
- Knot
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Verkocht...]
Gister de auto verkocht.... half jaartje gereden, was een mooie tijd maar toch een te nette auto om in de randstad op straat te parkeren.
Wel beetje dubbel gevoel bij hoor, het was echt een prachtig gelijnde auto, stuurde erg strak, voldoende vermogen (ook onderin), goed in de opties, diepe bassen uit het 10 speaker hifi systeem........ maar ik heb er 5000km van genoten gelukkig!
Wel beetje dubbel gevoel bij hoor, het was echt een prachtig gelijnde auto, stuurde erg strak, voldoende vermogen (ook onderin), goed in de opties, diepe bassen uit het 10 speaker hifi systeem........ maar ik heb er 5000km van genoten gelukkig!
- VLA
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Verkocht...]
Was idd een erg fraaie wagen, maar snap wel wat je bedoeld met het op straat parkeren van zo een mooie wagen. Ik zou zelf ook veels te bang zijn voor vandalisme o.i.d.
Al een opvolger in gedachte?
Al een opvolger in gedachte?