De lol in autorijden hervonden.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
GTRene

Re: De lol in autorijden hervonden.

Bericht door GTRene » 24 aug 2013, 21:54

ik zie zelfs een 7.37.90 op de Ring voor de carrera S :shock:

en 0 naar 200 in slechts 13.2sec :shock:
0 naar 100 in slechts 3.8 sec

http://fastestlaps.com/cars/porsche_991_carrera_s.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hielke

Bericht door Hielke » 24 aug 2013, 22:02

Sjoerd, een 1M trackday uitvoering? Daar is ie veel te zwaar voor.

1M is een geweldige hooligan. Speelbaarheid op de openbare weg is geweldig. Zoveel trekkracht en power, zo'n gewillige kont. Elektronische hulpjes die je op precies de goede manier helpen het spul in het gareel te houden (mocht je daarvoor kiezen). Reed ik alleen op de openbare weg en moest ik 1M geld aan een auto uitgeven, dan kwam zo'n ding er wellicht wel.

Maar een trackdayauto is het niet. Tot 90% van de limiet gaat alles prima, maar juist op dat laatste, allerleukste stukje tot 100% laat ie het door z'n massa (en configuratie met de motor in de neus) afweten. Kan ook niet anders. Tussen een 130i cupauto en een 1M zitten er op een circuit bijna 10 seconden en in beleving een aantal lichtjaren. Daartussenin zit een GT3. Ik heb dan wel nooit in een Boxster of Cayman gereden maar ik verwacht dat iedere moderne Porsche het op een circuit op 100% lekker blijft doen.

Wat wil ik eigenlijk zeggen? Oh ja. Als een sportieve auto het zo uit de showroom ook tijdens trackdays erg goed moet doen, dan moet ie van het merk Porsche zijn.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 aug 2013, 23:57

0-200-0:

981 Boxster S: 23.7
981 Cayman S: 22.6
BMW 1M: 22.0

Dat klopt niet, er zijn meerdere testen die voor de 1M een krappe 17 seconden aangeven..

Een E46 M3 deed het al in 18, een 1M is zeker sneller.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 aug 2013, 23:58

Correctie, ik lees niet goed,

0-200-0

My bad................ :tooth: :oops:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2013, 00:38

:mrgreen: no problem

Luco

Bericht door Luco » 25 aug 2013, 10:30

romo schreef:Correctie, ik lees niet goed,

0-200-0

En weer een DVH klantje gevonden :tooth:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 25 aug 2013, 12:07

Luco schreef:
romo schreef:Correctie, ik lees niet goed,

0-200-0

En weer een DVH klantje gevonden :tooth:
krijg jij een aanbreng fee Luco? :mrgreen:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 aug 2013, 12:45

En nu heading for Spa Francorchamps . Jippie:)
En? Was het wat?

Wat zei Maldonado na afloop van de race over zijn ongelukje waar hij echt helemaal niks aan kon doen? :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 aug 2013, 13:33

Wij zaten hier dus en als je de rode paal rechts ziet en daar de basis van , ga je horizontaal en zit ik onder de tweede LL van Shell met 'n groep van 17. We hadden ook verbaal 'contact' met die kut van Greenpease hangend rechts. Ze zei niks terug:)

Afbeelding

Geweldig dus!. Rest van 't verslag volgt. Ook met Maldonado , Bottas en zelfs(kort) Sir F Wiliiams mogen spreken!

Hoop gave karren gezien. Geen Boxsters! LOL.
Laatst gewijzigd door Robin op 26 aug 2013, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 26 aug 2013, 13:34

dubbel.

Robin

Bericht door Robin » 26 aug 2013, 14:15

Bij ons hotel in Vaals:
Macca uit Londen, leuke eigenaar :
Afbeelding

Lambo:
Afbeelding

Groepje mooi spul uit de UK dus:
Afbeelding

----------

Spa
Wiliams paddock:
Afbeelding

Pastor en ik zei de gek. Meteen champagne bij binnenkomst:)
Afbeelding

Sir Frank...
Afbeelding

Engineer Patrick Head:
Afbeelding

Uitleg in de Pits. Mochten geen foto's verder worden gemaakt dan van de auto en dat was 't .

Afbeelding

De kar van Botas in Parc Fermé met muskietennet eroverheen.

URL=http://s171.photobucket.com/user/Mokkiw ... c.jpg.html]Afbeelding[/URL]

Rest volgt...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 aug 2013, 14:22

Heey de Schmeemobile. Grappig.

Ziet er leuk uit Robin! Gaaf!

Robin

Bericht door Robin » 26 aug 2013, 14:58

Ja die R8 cabrio V10. Die klonk eigenlijk 't mooist van allemaal:GT3 RS, 458, Macca included.

Het groepje reed weg 'met kouwe motor' en dat bleef niet bij 3000rpm. Allerjesest wat mooi mechaniek verkrachten(..)

Oordopjes waren inderdaad noodzaak zo dicht zaten we erop. Na 'n half uur wel wat irritant zelfs...en je kunt amper volgen wat er gebeurt. Die 495,- voor die seat op Gold 1 zou ik er zelf niet voor over hebben gehad:)

Giedo(ook nog moeilijk 'n shot te vangen, want ze gaan al 200 daar denk ik) met daarboven één van de Greenpeacers...

Afbeelding

Ze werden door ons allen wel uitgejoeld ook later 'n tuthola die van boven 't erveschavot/podium kwam irriteren tegenover ons. Later opgepakt. Maar de politie kon niks doen en deed ook niks. Naar het dak van ONZE tribune is geen trap/iets naartoe... Ze zijn d'r 'snachts opgeklommen stiekum ofzo? Niemand die daar 'n antwoord op had? Een is misschien geland met 'n deltawing/parachute, maar de rest van de 6(?) daarbovenop(????)

Voor de rest wat videos. (Weet niet hoe dat moet) Start, en finish relaxed van Vettel(reed ie 100 ofzo, enorme voorsprong lol) . Zit je gewoon bovenop...wel kicke!

Richardt.

Bericht door Richardt. » 26 aug 2013, 15:06

Gaaf hoor! :thumbup:
Ik vind overigens de hoofdtribune bij start/finish nooit zoveel aan. Ik zit liever in een leuke bocht waar de kans op actie wat groter is.

Aan de andere kant, de voorbereidingen door de teams op de grid zijn wel interessant in de F1 en natuurlijk niet te vergeten een veld vol F1 auto's die starten, onvergetelijk lijkt me zo....

Klein detail Robin, Patrick Head is toch echt Pat Symonds ;)

Luco

Bericht door Luco » 26 aug 2013, 15:12

Die williams is zelfs trager dan een caterham :tooth: :lol:

Robin

Bericht door Robin » 26 aug 2013, 15:15

Die parade met die ouwe meuk waar de rijders uitstapten en gejuich. Hamilton en Kimi zijn het populairst heb ik zo'n idee. Alhoewel Ferrari an sich'het meest popi is (denk ik) Applaus toen Alonso 'n plek opschoof, maar dat kun je amper volgen op dat grootbeeld...

Na de parade:
Afbeelding

Die SLS pacecar klinkt machtig.

STERKER: De F1 karren komen bij ons dan 't rechte stuk op en rijden 200 plus(?) tot aan de bocht(La 250 ofzo? bij La Source...

De snelheid van het langskomen viel mij 'mee'(tegen) , MAAR het remmen bij La Source is ongelovelijk hoe laat...

De SLS pacecar en die Medic C63 Amg Station kwamen ook volgas langs en de PERCEPTIE van de snelheid van 'n object wat langskomt is niet eens zo verschillend met die F1 auto's . LIJKT het want je hebt geen vergelijk(waarvan ik weet dat dat gewoon nergens over gaat en ik hoef geen discussie), maar 't viel mij op dat die C63 ook als 'n gek SNEL langskwam bulderen. En 'n F1 is 30x sneller maar zo leek dat niet, gewoon PERCEPTIE: een beetje sneller.

Dat hadden wij als groep allemaal...

Ik snap ook dat de acc. uit die bocht met 80-100(?) naar ons rechte stukje en dan binnen 3 sec op 200 ofzo fenomenaal idioot is tot aan 250(?) bij La Source(Wie weet dat) maar 't remmen was te gek. De acc qua PERCEPTIE( de start ook dus) had ik SNELLER verwacht... qua hoe het lijkt.

:hmmm: :bag:

Robin

Bericht door Robin » 26 aug 2013, 15:17

Richardt. schreef:Gaaf hoor! :thumbup:
Ik vind overigens de hoofdtribune bij start/finish nooit zoveel aan. Ik zit liever in een leuke bocht waar de kans op actie wat groter is.

Aan de andere kant, de voorbereidingen door de teams op de grid zijn wel interessant in de F1 en natuurlijk niet te vergeten een veld vol F1 auto's die starten, onvergetelijk lijkt me zo....

Klein detail Robin, Patrick Head is toch echt Pat Symonds ;)
Was in de war. Head zag ik verderop. Sorry. :lol:

Verder klopt qua niet zoveel aan in acties . Na 3 kwartier had ik wel zin in 'n bak koffie en minder herrie aan de kop:)

Als ik 'n F1 team begin gaat ie Migraine Racing heten:)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 aug 2013, 15:18

Robin schreef:Die parade met die ouwe meuk waar de rijders uitstapten en gejuich. Hamilton en Kimi zijn het populairst heb ik zo'n idee. Alhoewel Ferrari an sich'het meest popi is (denk ik) Applaus toen Alonso 'n plek opschoof, maar dat kun je amper volgen op dat grootbeeld...

Na de parade:
Afbeelding

Die SLS pacecar klinkt machtig.

STERKER: De F1 karren komen bij ons dan 't rechte stuk op en rijden 200 plus(?) tot aan de bocht(La 250 ofzo? bij La Source...

De snelheid van het langskomen viel mij 'mee'(tegen) , MAAR het remmen bij La Source is ongelovelijk hoe laat...

De SLS pacecar en die Medic C63 Amg Station kwamen ook volgas langs en de PERCEPTIE van de snelheid van 'n object wat langskomt is niet eens zo verschillend met die F1 auto's . LIJKT het want je hebt geen vergelijk(waarvan ik weet dat dat gewoon nergens over gaat en ik hoef geen discussie), maar 't viel mij op dat die C63 ook als 'n gek SNEL langskwam bulderen. En 'n F1 is 30x sneller maar zo leek dat niet, gewoon PERCEPTIE: een beetje sneller.

Dat hadden wij als groep allemaal...

Ik snap ook dat de acc. uit die bocht met 80-100(?) naar ons rechte stukje en dan binnen 3 sec op 200 ofzo fenomenaal idioot is tot aan 250(?) bij La Source(Wie weet dat) maar 't remmen was te gek. De acc qua PERCEPTIE( de start ook dus) had ik SNELLER verwacht... qua hoe het lijkt.

:hmmm: :bag:
Mooie Gtrene post. :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 26 aug 2013, 15:20

Robin, klopt wel een beetje hoor, de gt autos van bv de scc rijden aan het einde rechte stuk na eau rouge ook ongeveer 280 a 290, een F1 rijd daar "maar" 310, de topsnelheid van een F1 is beperkt door de verschrikkelijke downforce, vandaar dat ze zo hard kunnen remmen, bij gas los remt zon F1 al harder dan dat jij met de 1m vol in de abs trapt, en dan moeten ze nog gaan remmen :duh:

Hitz
Auto: KIA

Bericht door Hitz » 26 aug 2013, 15:22

Gaaf! Ik was er ook en zat zelfs op dezelfde tribune, alleen dan helemaal aan de andere kant. Stoel 1, dus rechts van mij zat niemand en keek ik een aantal metertjes omlaag. Kon ze daardoor al vanaf Blanchimont aan zien komen tot aan La Source. Heel gaaf met de Start, de Finish, de ceremonie, de pitstops en ik zag de Force India nog crashen. Leuke race!

Richardt.

Bericht door Richardt. » 26 aug 2013, 15:26

Ik denk ook wel te snappen wat je bedoelt Robin. Snelheid inschatten vanaf de tribune is lastig, het verschil tussen 200 en 250 lijkt me lastig te zien.
De idiote vertraging bij het remmen zal dan meer opvallen.

De snelheid bij een F1 auto zit hem, zoals Luco al zegt, in de downforce, het remvermogen en de grip van de banden. Qua acceleratievermogen doet bijv. de MotoGP het ook beter.

Overigens zijn de safety cars ook niet lullig. Ik heb Olav Mol wel eens horen zeggen dat de safety cars qua rondetijden niet onder doen voor een WTCC auto.

Robin

Bericht door Robin » 26 aug 2013, 15:29

Wel leuk. Ik was de enige uitgenodigde die echt even met Pastor sprak(Spaans) . Later kwam ie weer binnenlopen en ik 'schreeuwde' iets van doe je best man morgen. Hij stopte en liep naar me toe. DE man lacht nooit , maar hij glimlachte en gaf me 'n schouderklopje en zei in 't Spaans: Aan jouw enthousiasme zal dat niet liggen. Ik vond dat toch mooi en oprecht! Petje erbij met handtekening natuurlijk. Voor iedereen van ons.

Zag ik Bottas nog binnenkomen. Zeg ik in 't Engels(doh) :Je lijkt op Kimi maar jij rijdt beter! Hij (redelijk verlegen) Nou ja dat moet allemaal nog(schuchter). Aardig mannetje denk ik.

De dames van de catering had ik ook wel lol mee. Ik vertel een Italiaanse dat ik maagzuur kreeg van 3 champagne. Meteen 'n Heineken want 'I thought you were from the UK, but aparantly you'r from Holland' met 'n big smile:)

Robin

Bericht door Robin » 26 aug 2013, 15:49

Bedankt voor de reacties en techn uitleg mannen:)

Kortom: Wat is de snelheid ongeveer langs waar wij zaten, middenstuk pitstraat? En einde stuk aanremmen La Source? Wie weet dat?

Robin

Bericht door Robin » 26 aug 2013, 15:59

Maar volgens mij heb ik al 'n ideewaarom die accelleratie qua PERCEPTIE niet zo denderend is: Een lame 2.4 blokje zonder koppel en géén turbo:)))

Dus volgend jaar komt 't allemaal weer goed. :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 26 aug 2013, 16:03

230-260 zo ongeveer vermoed ik

Plaats reactie