Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Luco » 17 aug 2013, 12:51

Robin schreef:2892 is topcaliber Frank. DVH ook netjes die Longines.

Ik denk dat we wel oordopjes krijgen uitgedeeld daar, maar ik neem er wat mee:)

Oordoppen is voor homos, zeker bij de start als je op de hoofdtribune zit moet je echt zonder doppen meemaken.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 aug 2013, 12:54

Ja, maar na een kwartier zonder ben je er wel klaar mee is mijn ervaring, behoorlijk vermoeiend.

Luco

Bericht door Luco » 17 aug 2013, 13:07

:tooth:

Bram

Bericht door Bram » 17 aug 2013, 13:15

:mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 17 aug 2013, 19:04

Liep alweer een aantal weken horlogeloos rond. Mijn Omega heb ik verkocht. Leuke klok alleen die stalen band.. niks voor mij. Vond hem ook niet zo mooi (de band) en een lederen band ging ook niet lekker qua kleur.

Ik heb het even laten rusten wat ik nu wilde. Aantal horloges overwogen zoals de IWC Ingenieur op textielen band. Erg mooie maar de band is zeer slecht en kost een paar honderd euro wanneer je hem wil vervangen ( zo'n 3 a 4x per jaar bij een smalle pols. ) De Omega Speedmaster FIOS heb ik echt bijna gekocht. Het is dat ik het op een 100,- euro na niet eens kon worden met de verkoper. Anders had ik deze nu om mijn pols gehad. Vond ik ook een heel erg mooie klok. Zelf de (vernieuwde 39mm) Explorer I is nog even langsgekomen als serieuze kandidaat. Maar de prijscatagorie 3k+ blijft voor mij nog moeilijk. Ik ben er nog niet aan toe om zoveel geld eraan uit te geven. Dat moet nog groeien denk ik.. ;-)

Ik zocht een klok die netjes staat onder een pak. Maar ook casual goed te combineren is. Ook vind ik het leuk als andere straps hem goed staan. Geen keiharde eis maar dat is wel een pre. De klok moest tijdloos zijn en liefst een maatje of wat groter dan dat ik gehad heb ( 36-38mm )

Deze Longines Legend Diver voldoet aan al die eisen. er zit een caliber L633.5 in. Wat in feiten gewoon een ETA2824-2 uurwerk is. Gewoon een solide betrouwbaar uurwerk wat ook dienst doet in verschillende andere horloges. Ik heb hier zelf geen problemen mee. Wat ik belangrijk vind ik dat het betrouwbaar is. Belangrijker vind ik de looks en de afwerking van het horloge. En dat zit wel snor.

Qua looks moet je ervan houden, denk ik. Ik vind hem erg fraai. Stijlvol. Goed te combineren met werk/prive. En andere bandjes staan hem top. De maat ( 42mm ) draagt prima op mijn smalle polsen en het textielen/lederen bandje vind ik ook super.

Al bij al ben ik er erg content mee. Dit voelt als een blijvertje.

Hier nog 2 picces van m'n laatste aanwinst.

Afbeelding

Afbeelding

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 17 aug 2013, 19:12

Mooi beoog. Eerste I druk is ook een mooie klok. Na wat langer te hebben teken, toch te druk voor mij.

dvh

Bericht door dvh » 19 aug 2013, 09:23

Vond deze post uit een ander forum wel interessant :-)

Ben nog steeds erg tevreden met mijn homage PAM op basis van een Molnija 3601 uit 1952; bouwtechnisch hetzelfde als de Rolex uurwerken die in die originele PAMs zitten. Het originele ontwerp was van Cortebert, zij licenseerden dit uurwerk aan zowel Rolex als Molnija :). Rolex gebruikte alleen een eigen vorm bruggen.

Afbeelding
Links Molnija, rechts Cortebert

Afbeelding
Mijn Molnija 3601

Afbeelding
Rolex 618

Dan zou je ook kunnen zeggen dat iedere willekeurige unitas Panerai kwaliteit is voor een prikkie.
Het is niet zo simpelweg te zeggen, maar feit blijft wel dat een halve eeuw geleden dit uurwerk in de basis al tot betere van die periode behoort. Uurwerken van die tijd kunnen waarschijnlijk niet meer meekomen met de huidige uurwerken qua nauwkeurigheid (uitzonderingen zoals IWC cal 89 niet meegerekend)

Bram

Bericht door Bram » 19 aug 2013, 09:29

Zat die ook net te lezen :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 aug 2013, 12:49

Zo'n Unitas is 'n prima beproefd caliber en niks mis mee. Maar hij zit in 'n Invicta en 'n Meistersinger, al dan niet mooi(er) afgewerkt en ook in andere redelijk betaalbare 'top'merken.

Hij komt dus nogal veel voor en dat maakt 'm ook weer niet zo bijzonder. Dat Panerai 'm in z'n basismodellen gooit is prima, ware het niet dat Panerai er de totale hoofdprijs voor vraagt en ze amper mooi afwerkt, tot gewoon niet(!).(Boutique Editions). Stalen deksel erop en geen haan die er naar kraait totdat vorig jaar ofzo er nogal tramelant was bij Paneristi en hun onafgewerkte Unitascalibers....Da's dus 'n uurwerk van 100 euro in 'n klok van > 3,5/4 mille zegmaar....

RVV

Bericht door RVV » 19 aug 2013, 13:37

Mooie klok David!

dvh

Bericht door dvh » 19 aug 2013, 14:02

Thnx :)

Robin

Bericht door Robin » 19 aug 2013, 15:18

Longines is ondergewaardeerd/ondergesneeuwd door broer Omega( Marketingtechnisch Swatch Group)

Mooi merk met historie(racerij Ferrari 70s/80s) etc.

Feli dus. Ik vind dit model zeer ok. Maar ik hou dus ook meer van retroachtig in de horlogewereld dan plastic/carbonachtig. Vandaar.

dvh

Bericht door dvh » 19 aug 2013, 16:49

Ja ik dus ook. Valt toch altijd meer op de vintagelook. Heel modern vind ik meestal niet zo mooi.
Longines is een bekend merk voor me. Maar ik heb er geen speciale band mee.
Dat wil ook wat zeggen. Want ik vind dit horloge oprecht mooi, los van het merk.
Natuurlijk is het leuk als het merk wat gewaardeerde historie heeft.

Belangrijk vind ik de looks, en de kwaliteit.
Uitstraling is top vind ik.
En hij draagt heerlijk.

:)

@ uurwerkje

Die hommage pam met hetzelfde (basis) uurwerkje als het oudere origineel. Is wat van te zeggen.
Ik begrijp goed dat mensen in een Panerai een eigen uurwerk willen zien. En daar een meerprijs voor betalen.
Maar als je voor 3/4k een horloge koopt waar het uurwerk (in de basis ) gedeeld wordt met klokjes van (een paar) honderd euro. Zou toch knagen bij me...

Dat is nu ook. Echter, is mijn aankoop verschil niet zo groot...

Anderzijds kun je ook zeggen dat zo'n hommage Pam een prima klokje is.. :hmmm:

Elmar

Bericht door Elmar » 19 aug 2013, 18:57

Legend diver is een aparte klok, had wel iets voor mij kunnen zijn, weet echter niet of die nu zo goed onder een pak staat.

frankv

Bericht door frankv » 19 aug 2013, 19:08

Ik heb een paar jaar geleden ook een longines legend driver gehad, even een terugblik naar 2011:
Afbeelding

Ik vond hem toen ik hem kocht heel mooi, maar ik merkte na een paar maanden dat het toch niet echt mijn ding was. En bovendien kon ik niet tegen iets dat ik hier voor dvh niet zal noemen omdat hij misschien ook wel last heeft van:

Afbeelding

zoals dit bijvoorbeeld (sorry Elmar):
Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 19 aug 2013, 19:17

Dan had jij een v/d eerste 'dates' Frank !
Ben wel benieuwd wat het nu is................................... :whistle:

@Elmar. Persoonlijk vind ik hem goed kunnen onder een pak, of net gekleed. En daarnaast casual ook goed te dragen. Niet te netjes , niet te opzichtig. Gewoon goed, imho.

Robin

Bericht door Robin » 19 aug 2013, 20:06

dvh schreef: . Persoonlijk vind ik hem goed kunnen onder een pak, of net gekleed. .
Een pak wat? Een duikerpak? Of een pak melk?;)

Ik hou van veelzijdigheid in n klok. Sportief voorop bij mij. Beetje nostalgie en vintage ook. En daarna bij mij pas onder n pak/netjes. Eerst de klok dan het pak. Vandaar m'n tevredenheid dat ik weer terug ben bij n duikertje van het merk met de kroon: dat ding kan overal bij.

frankv

Bericht door frankv » 19 aug 2013, 20:18

Bij mijn legend diver lijnden de binnenmarkeringen niet precies uit met die op de ring. Als de ene markering goed stond, stond de andere net niet gelijk. Op een gegeven moment ging mij dat tegenstaan. Samen met dat ik hem niet veel droeg maakte dat dat ik hem heb verkocht. Maar het blijft een mooi horloge.

Ik zou nog wel eens zo'n onbetaalbare jlc memovox willen hebben:
Afbeelding

Of deze:
Afbeelding

Maar goed, niet te betalen. Of ik moet al mijn horloges verkopen en de fondsen voor zoiets aanwenden. Is misschien ook wel een goed idee :-)

Oh, ik zie op chrono24 dat zo'n memovox tribute 11.900 kost, dan moet ik een van mijn auto's verkopen om daar aan te komen ipv al mijn horloges :-(

allen

Bericht door allen » 19 aug 2013, 20:30

Wellicht is het niet onbetaalbaar voor je, maar kan sparen wel handig zijn? Hoef je niets te verkopen. :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 19 aug 2013, 20:31

Duikpak zou wel cool zijn Robin :-D Samen met een passende duikbril......

@Frank
Ok.. Gelijk checken natuurlijk maar ik zie het (nog) niet.. :hangloose:

Snipe

Bericht door Snipe » 19 aug 2013, 21:10

Ik zat eens even te kijken op de site van Amsterdam Watch Company, de eigenaar (Roel van den Haak) schrijft namelijk in ieder nummer van Octane een leuk artikel over horloges.

Deze sprak me wel aan: http://www.awco.nl/index.php?taal=1&id=1331&spec=1545" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

...maar goed, ik draag zelden of nooit een horloge, ik vind ze alleen maar mooi ;-)

RVV

Bericht door RVV » 19 aug 2013, 21:22

Snipe ik heb wel eens een IWC om je pols gespot!

Xave30

Bericht door Xave30 » 19 aug 2013, 21:28

Erg gaaf! Veel plezier met je nieuwe timepiece Dvh. :D

dvh

Bericht door dvh » 19 aug 2013, 21:33

Thnx Xav :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 19 aug 2013, 22:07

RVV schreef:Snipe ik heb wel eens een IWC om je pols gespot!
Klopt, da's de enige die ik nog heb. Een bescheiden Flieger (dus niet eens een grote).

Plaats reactie