Psies ! Je hoeft niet in het zwembad te gaan liggen om een natte slip te krijgen........Bram schreef:
![]()
![]()

Jammer dat 9 van de 10 keer een productieversie veel saaier is dan zo'n concept.
Psies ! Je hoeft niet in het zwembad te gaan liggen om een natte slip te krijgen........Bram schreef:
![]()
![]()
Robin schreef:Snipe:LOL, maar je hebt 'n punt:)
Romo inderdaad. De 570(?) pk van de LCI M5, als je 570 deelt door 4.4(motorinhoud) x 3(motorinhoud M3/4 ) kom je op 389pk ofzo uit. Dat schiet niet op. 450/60 lijkt mij reeel en dan de M2 380-400 met dezelfde basis min of meer...
1495kg is voor zo'n lel van 'n auto natuurlijk top. Maar 'n i8(je) weegt dat ook al(mede door die accushit)
Ik hoop 't, maar ik heb er geen fiducie in eigenlijk.
MParallel schreef:2979cc volgens Autobild
Staat toch echt biturbo...Robin schreef:2979cc is basisblok N54...
Met 3 turbos ipv 2(?)
Dit zijn aannames van Autobild. Maar ok.MParallel schreef:Staat toch echt biturbo...Robin schreef:2979cc is basisblok N54...
Met 3 turbos ipv 2(?)
Als we zouden zeggen dat die 2979cc klopt, dan zou biturbo ook moeten kloppen.
Originally Posted by SCOTT26
You must be patient...Making snap judgements at this point is premature.Originally Posted by i001947
BMW should have drop the current M6 twin turbo engine in this puppy. Then I would have been excited. Without a V8 engine, it's just a very nice looking car without the drama that I need.
romo schreef:Op Bimmerpost gaat de site ballistic momenteel.
Onderstaande is toch wel enigszins interessant IMHO;
Originally Posted by SCOTT26
You must be patient...Making snap judgements at this point is premature.Originally Posted by i001947
BMW should have drop the current M6 twin turbo engine in this puppy. Then I would have been excited. Without a V8 engine, it's just a very nice looking car without the drama that I need.
Volgens mij worden (kleine) turbo's vooral gebruikt in (kleinere) auto's om het verbruik en de CO2 uitstoot te reduceren. In een M4 kan ik me voorstellen dat ze met name ingezet worden om de prestaties van een flinke boost te voorzien en dat zorgt voor meer CO2 uitstoot.romo schreef:Ik moet nog zien of bovenstaande klopt, buitengewoon speculatief. Afwachten maar
Als ik naar de CO2 uitstoot kijk en ik vergelijk even met een Cayman S (atmo dus ) dan doet een handbak 206 gr/km en een PDK 188 gr/km, dit bij een 3.4 Liter blok
Dan is het raar(?) dat een 2979 cc Turbo blok dan 225 gr/km uitstoot? Of zie ik het nu verkeerd? We gingen toch aan de turbo om de uitstoot?
Of variabelen als massa en rolweerstand zoveel invloed op CO2 uitstoot? Maar goed het blok is toch flink kleiner en turbo.
Tam? Ik wou dat mijn auto zo'n tam blok had.Robin schreef:In de E9x M3 'n V8 gooien was imo een marketingverhaal van jewelste. Had niet gehoeven. Blok was te tam als daily voor de te zware koets. Zuipschuit. Ik vond 't voor z'n prijs echt niks sorry....Pas boven de 200 was je echt sneller dan 'n goeie 335i....
MParallel schreef:Tam? Ik wou dat mijn auto zo'n tam blok had.Robin schreef:In de E9x M3 'n V8 gooien was imo een marketingverhaal van jewelste. Had niet gehoeven. Blok was te tam als daily voor de te zware koets. Zuipschuit. Ik vond 't voor z'n prijs echt niks sorry....Pas boven de 200 was je echt sneller dan 'n goeie 335i....
Robin
Dat vat ik iig niet op als biturbo M5 V8 in de M3/4. Ik 'ken' Scott's schrijfstijl ook:)
Hij zegt 'subtiel': Wacht af hoe die M3/4 met die bi/triturbo 6 pitter gaat presteren want dat gaat ie doen en goed ook!
Of iets in die richting.
In de E9x M3 'n V8 gooien was imo een marketingverhaal van jewelste. Had niet gehoeven. Blok was te tam als daily voor de te zware koets. Zuipschuit. Ik vond 't voor z'n prijs echt niks sorry....Pas boven de 200 was je echt sneller dan 'n goeie 335i....
Gebruikers op dit forum: Robbert92 en 18 gasten