Fotografie
- Michele
Re: Fotografie
dan doe je toch iets fout....
- KW
Helemaal niet, de meeting lag precies onder een drukke aanvliegroute van Schiphol 
2 vliegen in 1 klap!
2 vliegen in 1 klap!
- Michele
Ik zou de auto een tikje oplichten. Nu valt ie een beetje weg tegen de achtergrond.
-
ErikS
Ik vond hem bijna pijn doen aan m'n ogen!
Gebruik geen PS.......
Gebruik geen PS.......
-
ErikS
Het was trouwens extreem heiïg.......
Niet echt handig foto weer...
- KW
Ligt er aan wat je wil bereiken, kan wel een gaaf effect hebben op je foto. In de 2 die je hier post vind ik het wel positief bijdragen aan het diepte-effect. Geeft ook een rustiger beeld dan dat alle details van de bergen verder weg ook nog te zien zijn.
Zeker wel een gave foto compositie, maar vind hem in z'n geheel erg donker. Heb hem even in Lightroom geopend maar heel veel mooier kan ik hem niet maken (komt wellicht door de lage resolutie/hoge jpg compressie).ErikS schreef:Ik vond hem bijna pijn doen aan m'n ogen!![]()
Gebruik geen PS.......
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
-
ErikS
Ik zal kijken of ik het origineel ff kan uploaden... Foto is hier inderdaad ook erg donker. (Andere computer.)
kwaliteit is ruk inderdaad... (Word toch tijd voor een nieuwe laptop + photoshop + RAW schieten en wat nieuw 'glas'..... Dit is gewoon de 'standaard 18-55, en de kwaliteit van m'n tele is ook van de niet te dure soort....)
kwaliteit is ruk inderdaad... (Word toch tijd voor een nieuwe laptop + photoshop + RAW schieten en wat nieuw 'glas'..... Dit is gewoon de 'standaard 18-55, en de kwaliteit van m'n tele is ook van de niet te dure soort....)
- KW
RAW is niet perse nodig, en met die 18-55 moet je ook best aardige kiekjes kunnen maken. Ik denk net iets meer belichting (groter diafragma, langere sluitertijd of hogere iso) en het origineel door Lightroom halen en je hebt ongetwijfeld al een veel mooiere plaat 
- dvh
Vandaag een retourtje Bilster Berg gedaan.
Hier alvast de preview

Hier alvast de preview
-
MartijnS
Strakke foto's! 
- dvh
Thnx.
Hier nog wat plaatjes van vanmiddag.. ( ff crossposten :--------) )

Hier nog wat plaatjes van vanmiddag.. ( ff crossposten :--------) )
- Archiebald
ErikS schreef:kwaliteit is ruk inderdaad... (Word toch tijd voor een nieuwe laptop + photoshop + RAW schieten en wat nieuw 'glas'..... Dit is gewoon de 'standaard 18-55, en de kwaliteit van m'n tele is ook van de niet te dure soort....)
Dat RAW gaat je al zoveel schelen! Probeer dat maar eens. Foto is oke hoor, vind hem erg leuk, maar wat flets. Als je hem als RAW zou bewerken haal je er veel meer uit.
DVH: Prachtig! Hobby of je werk? Die Morgen staat er heerlijk op.
- Dennis Cavallino
Gaaf!
- dvh
Thnx!
En Archie, enkel hobby
En Archie, enkel hobby
- Michele
Ah, Bilsterberg... dus daar was Luuk v K. heen met die Morgan. Vroeg me al af waarom ze meer dan 300km gingen rijden met dat ding (FB bericht).
-
ErikS
Top, dvh! 
- Dennis Cavallino
800 km.Michele schreef:Ah, Bilsterberg... dus daar was Luuk v K. heen met die Morgan. Vroeg me al af waarom ze meer dan 300km gingen rijden met dat ding (FB bericht).
-
MartijnS
Hele strakke foto's DVH, mooie toning.
Gelukkig maar, uur of 8 in de auto zitten voor een paar foto's, mogen ze wel goed zijn ook
Gelukkig maar, uur of 8 in de auto zitten voor een paar foto's, mogen ze wel goed zijn ook
- Peric
Erg mooie foto's David!
Maar.... Regelmatig wordt er gemiept over een foto waarvan de auto precies in het midden staat.. En waar staan de auto's op de foto's van David??
Maar.... Regelmatig wordt er gemiept over een foto waarvan de auto precies in het midden staat.. En waar staan de auto's op de foto's van David??
-
Xave30
- dvh
Thnx voor de reacties 
En ja.. 8 uurtjes rijden.. it better be good. Maar was een leuk ritje.
@Peric. Auto vult heel de foto op. Links of rechts, er is geen eens meer ruimte om 'm te verschuiven
En ja.. 8 uurtjes rijden.. it better be good. Maar was een leuk ritje.
@Peric. Auto vult heel de foto op. Links of rechts, er is geen eens meer ruimte om 'm te verschuiven
- MartijnGizmo
Fijne plaatjes David! Het valt me sowieso op dat je over een gezonde dosis talent lijkt te beschikken. Kort geleden van iPhone naar redelijke camera overgestapt, en er dan meteen dit soort beelden uit toveren! De valkuil der techniek (waar men hier op DF nogal gevoelig voor is, ondergetekende inclusief) lijk je te vullen met creativiteit... ga zo door!