Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mnrk
Auto: R53 tracktool

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Mnrk » 26 jun 2013, 21:17

Vandaag mijn 'nieuwe' fiets opgehaald; een Cannondale R900 (65cm frame) die Shimano Ultegra afgemonteerd is. Fiets van een paar jaar oud, maar supergoed onderhouden. Hij stond nog net niet in z'n woonkamer :D

Net een klein rondje op gereden en wat een verschil is dat met m'n mtb. Nu nog een ander zadel halen en dan kunnen we echt kilometers gaan maken!
Bijlagen
IMG_3525.JPG
IMG_3525.JPG (595.34 KiB) 2029 keer bekeken

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 26 jun 2013, 22:02

Leg voor vertrek ook de ketting nog even om de tandwielen :mrgreen:

Max V

Bericht door Max V » 26 jun 2013, 22:14

Vorige zomer een prachtige Giant TCR 1 en een Cube mountainbike gekocht. Nadat ik vroeger in clubverband gefietst heb maar tijdens het trainen dusdanig geblesseerd raakte dat ik de fietscarrière vaarwel kon zeggen, had ik de fietsen aan de wilgen gehangen. Vorige zomer begon het toch weer te kriebelen...

Nu had ik twee prachtige fietsen, maar geen goede manier om ze op te bergen. Ze staan altijd op mijn zolder, die ik als sportruimte gebruik (crosstrainer, gewichten, het gebruikelijke werk). Dus een paar weken geleden een mooi dingetje op de kop getikt. Geen schroeven, geen montage, in elkaar zetten en hangen maar! Helaas hangt de mountainbike er niet bij, die staat nog bij de vrouw. Maar het idee is duidelijk!

Afbeelding
Afbeelding

Mnrk

Bericht door Mnrk » 27 jun 2013, 07:58

Eric Z schreef:Leg voor vertrek ook de ketting nog even om de tandwielen :mrgreen:
:tooth:

Mooi rek, Max! Waar heb je die vandaan?

Max V

Bericht door Max V » 27 jun 2013, 08:51

-Menrik- schreef:
Eric Z schreef:Leg voor vertrek ook de ketting nog even om de tandwielen :mrgreen:

Hij is toevallig weer in de aanbieding voor dezelfde prijs als waarvoor ik hem heb gekocht.

http://sportknaller.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mnrk

Bericht door Mnrk » 27 jun 2013, 08:53

Max V schreef:
-Menrik- schreef:

Hij is toevallig weer in de aanbieding voor dezelfde prijs als waarvoor ik hem heb gekocht.

http://sportknaller.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanks!

ErikS

Bericht door ErikS » 15 jul 2013, 08:52

http://www.nujij.nl/algemeen/vrouw-%286 ... 5883.lynkx

Heel vreemd,
Ken het punt goed, en het is er érg onoverzichtelijk, maar dat ik 15 meter verderop........

Blijft waarschijnlijk dat de wielrenners (groepje van 3) toch te hard om de hoek zijn gekomen, vanachter dat tank-huisje. Waarschijnlijk te hard gegaan en niet meer kunnen uitwijken.............

Tweede optie blijft dat de vrouw gewoon niet op heb zitten letten en tijdens het fietsen de etalage van coutry lifestyle aan het bekijken was.............. Maar dan nog, hadden de wielrenners zeker 20 meter om te anticiperen.....

Lullig om zo aan je einde te komen.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 15 jul 2013, 09:34

Erg vreemd inderdaad...

Er staan, zoals voorspelbaar, weer reacties onder dat wielrenners voorrang nemen ipv krijgen. Dit hoor je veel meer van automobilisten etc. Maar mijn ervaring is juist dat er een hoop mensen gewoon voorrang verlenen terwijl ze dat niet hebben.

S-RS
Auto: Renooit

Bericht door S-RS » 15 jul 2013, 11:26

Bah, zoiets wil je niet mee maken. Moet zeggen dat ik ook regelmatig omkijk als mensen ben gepasseerd op smalle fietspaden of ze nog wel op hun fiets zitten. Kan me voorstellen dat ze uit een schrik reactie naast het fietspad terecht komen en vallen.

Zo weer op de fiets richting Groningen, de eerste 90km weg tikken na de Marmotte. Wat zal dit makkelijk gaan :blink:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 jul 2013, 18:19

Tips hier voor een camping in de Apennijnen?

De Dolomieten ben ik al uit, ik pak dezelfde camping als vorig jaar, maar de Apennijnen ben ik nog nooit geweest. Ik wil midden'in 'de actie' zitten, moet dus direct met de fiets de camping afkunnen de bergen in.

Iemand?

Bram

Bericht door Bram » 23 jul 2013, 16:31

Eerste beklimming zit erop, de Passo di Fedaia. Nog df'ers hier in de Dolomieten met de fiets?

Bram

Bericht door Bram » 27 jul 2013, 19:57

http://app.strava.com/activities/70142579

Vandaag 3 passen gedaan, de Sella, Pordoi en de Fedaia, goed voor 2.800 mtr klimmen en 63 km's :tong:

Komende week het Sella rondje, de Pordoi, Campolongo, Gardena en de Sella. Is eigenlijk minder heftig dan wat ik vandaag gedaan heb, namelijk 1.800 mtr klimmen.

Dat rondje wil ik woensdag doen, dus ik moet nog eens gaan verzinnen wat ik tot die tijd kan doen om mezelf goed te prikkelen :mrgreen: Morgen doet de Ronde van Polen de Pordoi pas, misschien even proberen Wiggins 100 meter bij te houden :roflol:

JP

Bericht door JP » 27 jul 2013, 20:11

Respect Bram :peace: Schitterende omgeving daar, hoop in oktober met de auto weer die kant op te gaan..... :df:

Bram

Bericht door Bram » 27 jul 2013, 20:39

Het is een waar feest om hier te kunnen fietsen JP, wat een fantastisch mooi gebied :D

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 28 jul 2013, 17:16

Ik ga donderdag voor 2 1/2 week naar de Ardennen, ik kan niet wachten om op de A(ll) M(ountain) naar beneden te denderen.
Het klimmen met een 14 kilo zware fiets en 2.4" brede banden met maar 1.8 bar erin zie ik dan weer tegenop :oops:

Afbeelding

RobS

Bericht door RobS » 28 jul 2013, 17:21

We zouden vandaag eigenlijk naar de ardennen gaan om daar een toch van 180km te doen. Wegens slecht weer verwachtingen maar besloten om richting het noorden te fietsen, bestemming Berg en Dal (wel geteld 2 mini klimmetjes :D) en weer terug. Goed voor 195km en iets meer dan 28 gemiddeld.

http://app.strava.com/activities/70409137" onclick="window.open(this.href);return false;

Bram

Bericht door Bram » 28 jul 2013, 17:34

Barre tocht man, goeiendag zeg :D

Die MTB afdaling ziet er ruig uit Stefan, daar moet je geen stuurfoutjes maken :)

Ik wilde vandaag de Passo di Pordoi doen om dan af te dalen richting Arabba om vervolgens de Passo di Fedaia, die ik al meerdere keren gedaan heb, van de andere kant te doen. Het schijnt dat daar een aantal 15% stukken bij zitten en zelfs profs niet dol zijn op die beklimming.

Echter, gisteren drie beklimmingen gedaan dus ik voelde het al in het begin van de eerste klim, het ging voor geen ene meter, ben volledig gesloopt boven bij de Pordoi aangekomen en was er toen al uit, uitrusten en terug naar de camping. Wel genoten van de voorbereidingen op de Tour de Pologne, mooie foto's gemaakt en lekker hard af kunnen dalen aangezien de pas gesloten was voor gemotoriseerd verkeer.

Morgen mooi een rustdag zodat ik dinsdag weer volle bak kan gaan klimmen :crazy:

Bijna bovenop de pas:

Afbeelding

Mnrk

Bericht door Mnrk » 28 jul 2013, 18:20

Mooi hoor Bram! Ik zou ook nog wel eens een tijdje daar rond willen rijden op de fiets :)

Bram

Bericht door Bram » 30 jul 2013, 18:41

http://app.strava.com/activities/70903430

Afbeelding

:headbang:

Met een afdaling nog 'even' de 92.5 km p/u aangetikt :gek: Dat was me echt te gek eigenlijk, maar goed. Had ook echt stinkende remmen op een gegeven moment, dus toen maar even afgestapt :mrgreen:

Mnrk

Bericht door Mnrk » 31 jul 2013, 13:55

En een gemiddelde snelheid van 18 km/h lijkt me voor de omstandigheden ook netjes! :D

Bram

Bericht door Bram » 31 jul 2013, 19:14

Ja dat viel mij ook niet tegen idd :D

Op tweakers lees ik dat die afdaling waar ik die 92.5 km p/u scoorde wel een bekende plek is om je topsnelheid aan te scherpen :)

Vandaag anderhalf uur gefietst, 700 meter geklommen, dus moeten hoop ik dat ik weer goed genoeg ben voor een monstertocht :headbang:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 01 aug 2013, 13:35

Gisteravond op een huurfietsje achter Menrik aan gereden door de Drunense duinen. 1e keer op een mtb in 12 jaar tijd, nog nooit offroad gereden, maandenlang niets gedaan, van nature een volleyballer(geen duursporter) en nog veel meer excuses! Maar uiteindelijk wel veel lol gehad (over de tijd hebben we het even niet), dus heb de oude mtb van Menrik maar overgenomen om dit wat vaker te gaan doen :D

Bram

Bericht door Bram » 01 aug 2013, 19:50

:thumbup:

Bram

Bericht door Bram » 01 aug 2013, 19:54

Aangezien Strava faalde, hier de cijfers voor vandaag vanuit de Dolomieten :) Zes uur netto fietsen, 102 km, 5 beklimmingen (Passo di Pordoi, Passo di Falzarego, Passo di Valparola, Passo di Gardena en de Passo di Sella). Hoogtemeters weet ik niet aangezien m'n GPS vandaag vrij heeft genomen. Met name de Passo di Gardena, die ik nog van vorig jaar ken, is met totaal geen schaduw echt geen pretje. Beloning daarna is het uitzicht bij de afdaling, te bizar. Als afsluiter nog de Passo di Sella opgeharkt, het beste was er onderhand wel vanaf. Morgen lekker een rustdag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 01 aug 2013, 21:40

Zijn de temperaturen daar een beetje te doen, Bram?

Plaats reactie