Het grote E38 (occasion) topic
- Knot
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Denk dat ik deze nog beter vind als die Privatjet van 4000 euro met E65 wielen en blindering.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
- schuifdak
- zwart lederen interieur
- sportstoelen
- digitale clima
- navi
- bekend onderhoud
Alleen een 4.4 als ik de verhalen mag geloven hangt de 4.0 beter aan het gas en heeft die nog een dubbele ketting.
"Verkaufe einen gepflegten 740i E38 als seltenen 6 Gang-Schalter. Der Wagen hat erst 2 Vorbesitzer und ist durchgehend scheckheftgepflegt. Komplette Bordmappe ist vorhanden. Der BMW hat eine umfangreiche Ausstattung, wie z.B. Xenon, Navi (mit TV und DSP), elektr. Sportsitze, Klimaautomatik, CD-Wechsler, Schiebedach, Sitzheizung, Alpina Fahrwerk 20mm etc. Alles funktioniert einwandfrei. Vor einiger Zeit sind der Kühler, die Batterie und die Reifen erneuert worden.
Ganz aktuell wurden am 28.06.13 folgende Dinge erneuert: Ölwechsel + Filter, Luftfilter, Zündkerzen, Ölwannendichtung, Ventildeckeldichtungen, Koppelstangen vorne und Druckstreben vorne. Der Wagen wird, wie auf den Bildern zu sehen, mit neuwertigen Winterrädern verkauft. "
Geen idee wat zundkerzen en olwannendichtung zijn (keerring van iets?) ventildeckeldichtungen zijn kleppendekselpakkikngen denk, dat is een bekend probleem, lopen de bougies/bobines vol olie en is arbeidsintensief.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
- schuifdak
- zwart lederen interieur
- sportstoelen
- digitale clima
- navi
- bekend onderhoud
Alleen een 4.4 als ik de verhalen mag geloven hangt de 4.0 beter aan het gas en heeft die nog een dubbele ketting.
"Verkaufe einen gepflegten 740i E38 als seltenen 6 Gang-Schalter. Der Wagen hat erst 2 Vorbesitzer und ist durchgehend scheckheftgepflegt. Komplette Bordmappe ist vorhanden. Der BMW hat eine umfangreiche Ausstattung, wie z.B. Xenon, Navi (mit TV und DSP), elektr. Sportsitze, Klimaautomatik, CD-Wechsler, Schiebedach, Sitzheizung, Alpina Fahrwerk 20mm etc. Alles funktioniert einwandfrei. Vor einiger Zeit sind der Kühler, die Batterie und die Reifen erneuert worden.
Ganz aktuell wurden am 28.06.13 folgende Dinge erneuert: Ölwechsel + Filter, Luftfilter, Zündkerzen, Ölwannendichtung, Ventildeckeldichtungen, Koppelstangen vorne und Druckstreben vorne. Der Wagen wird, wie auf den Bildern zu sehen, mit neuwertigen Winterrädern verkauft. "
Geen idee wat zundkerzen en olwannendichtung zijn (keerring van iets?) ventildeckeldichtungen zijn kleppendekselpakkikngen denk, dat is een bekend probleem, lopen de bougies/bobines vol olie en is arbeidsintensief.
- Ar
- Auto: Prius
Bougies en carterpakking meen ik.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
De 740 heeft een watergekoelde dynamo. En die zijn niet heel goedkoop.Ar schreef: Dat is zo. Die dynamo is tegenwoordig niet zo duur.
- Ar
- Auto: Prius
Dat weet ik. Niet meer zo duur als voorheen.
- Peric
Zundkerzen(vonkkaarsen) zijn bougies.Knot schreef:Geen idee wat zundkerzen en olwannendichtung zijn (keerring van iets?) ventildeckeldichtungen zijn kleppendekselpakkikngen denk, dat is een bekend probleem, lopen de bougies/bobines vol olie en is arbeidsintensief.
Ölwannendichtung = karterpanpakking.
- Knot
Dan lijkt me dit de beste auto die er aangeboden wordt naar mijn smaak met goed onderhoud.
Alleen die foeilelijke wielen eraf en standaard 16inch putdeksels of die M parallels. Zal m zondag eens bekijken als de verkoper tijd heeft op de rit naar de Nordschleife.
Die wielen vern**ken alleen het hele aanzicht van de auto vind ik, hij is 20mm verlaagd dus die standaard 16inch staan m dan ook niet denk.

Alleen die foeilelijke wielen eraf en standaard 16inch putdeksels of die M parallels. Zal m zondag eens bekijken als de verkoper tijd heeft op de rit naar de Nordschleife.
Die wielen vern**ken alleen het hele aanzicht van de auto vind ik, hij is 20mm verlaagd dus die standaard 16inch staan m dan ook niet denk.
-
Vind ik juist prachtig zo!
Mijn oom rijd er ook een exact zoals deze hierboven.
Alles erop en eraan, eerste eigenaar.... Gaat nooit meer weg!
Ding heeft alleen beurtjes gehad, nooit wat kapot..... In 250K km....
Mijn oom rijd er ook een exact zoals deze hierboven.
Alles erop en eraan, eerste eigenaar.... Gaat nooit meer weg!
Ding heeft alleen beurtjes gehad, nooit wat kapot..... In 250K km....

- GTRene
knot, zo'n 4.4 is volgens mij wel goed, maar je zou dan de inlaat oid van de 4.0 (M60) erop moeten zetten, die is dacht ik groter ofzo?
vandaar wellicht de betere repons? ik heb op mijn bouwpakket
dacht ik ook die van een M60 erop op de M62 basis, al weet ik niet wat je dan allemaal moet wijzigen en of dat prijzig is oid?
vandaar wellicht de betere repons? ik heb op mijn bouwpakket

- Knot
Voglens steve had de 4.0 een directe korte gaskabel en de 4.4 digitaal.
Die uit Koln is mn volgende target, alleen die style 18 (volgens mij) misstaat echt in mijn ogen.

Iemand een idee wat voor einddempers dit zijn?

Die uit Koln is mn volgende target, alleen die style 18 (volgens mij) misstaat echt in mijn ogen.
Iemand een idee wat voor einddempers dit zijn?
- GTRene
steve praat wellicht over de latere 4.4
die basis wat ik heb van de M62 heeft ook gewoon een gaskabel, laat je niet gek maken
vraag het de eigenaar bv then you are sure.
die einddempers lijken wel Hartge of AC Schnitzer
die basis wat ik heb van de M62 heeft ook gewoon een gaskabel, laat je niet gek maken

vraag het de eigenaar bv then you are sure.
die einddempers lijken wel Hartge of AC Schnitzer
-
OnlineWill F.
Schnitzer eindstukjes waren trapezium vormig, die zijn het dus niet. Hoeft helemaal geen andere demper te zijn, Vaak worden er gewoon andere eindstukjes opgelast, omdat de eigenaar uitlaten wil (laten) zien. Ik vind het een beetje 'n verbassteld ding, die zwarte verlaagde ookal lijkt de onderhoudshistorie ok. Dat laatste is een absolute voorwaarde want anders loop je er echt gegarandeerd op leeg. Vette rekeningen moeten erbij zitten. Comfortstoelen hadden ook die in het middenverstelbare leuning maar weer geen uitschuifbare zitting. Dat laatste is een pré en zit alleen op de zeldzame sport/contour zetels.
Die wielen lijken mij aftermarket, dwz non OEM.
- GTRene
ze hebben daar ook ovale bij AC Schnitzer in de classic range, dat zijn dan zulke als onder getoonde met of zonder dat laatste deel inhoud (2 gaten of 1 groot gat)Will F. schreef:Schnitzer eindstukjes waren trapezium vormig, die zijn het dus niet. Hoeft helemaal geen andere demper te zijn, Vaak worden er gewoon andere eindstukjes opgelast, omdat de eigenaar uitlaten wil (laten) zien. Ik vind het een beetje 'n verbassteld ding, die zwarte verlaagde ookal lijkt de onderhoudshistorie ok. Dat laatste is een absolute voorwaarde want anders loop je er echt gegarandeerd op leeg. Vette rekeningen moeten erbij zitten. Comfortstoelen hadden ook die in het middenverstelbare leuning maar weer geen uitschuifbare zitting. Dat laatste is een pré en zit alleen op de zeldzame sport/contour zetels.
en Hartge heeft dat tye oop met of zonder maar dan een gladde rand doch zelfde model.
en zelfs bv Eisenmann zoals ondergetoonde
- Knot
Lijken die onderste wel moet ik zeggen....
- GTRene
hartge heeft diezelfde vorm als die laatste foto, althans in die vorm kon je die kopen.
benieuwd welk 'merk' stempel er nou uiteindelijk in staat
benieuwd welk 'merk' stempel er nou uiteindelijk in staat

-
OnlineWill F.
originele schnitzer e38 eindstukjes
- Knot
Toch jammer dat men niet goed op email reageert, zijn NL'ers veelal veel alerter op.
Zal morgenochtend nog een bellen of we erlangs kunnen rijden.
Zal morgenochtend nog een bellen of we erlangs kunnen rijden.
- GTRene
ben benieuwd en idd er zijn maar weinig duitse adverteerders die snel of reageren...
wellicht omdat ze regelmatig mails in het Engels krijgen en vaak oplichters oid zijn.
wel jammer, ik stuur heel af en toe ook wel eens een geinteresseerd mailtje door de jaren heen voor bepaalde auto's en maar heel zelden krijg je wat terug.
dus bellen is zeker beter, of en...en, succes alvast
wellicht omdat ze regelmatig mails in het Engels krijgen en vaak oplichters oid zijn.
wel jammer, ik stuur heel af en toe ook wel eens een geinteresseerd mailtje door de jaren heen voor bepaalde auto's en maar heel zelden krijg je wat terug.
dus bellen is zeker beter, of en...en, succes alvast

- Hitz
- Auto: KIA
http://www.bimmerportal.nl/forum/viewto ... 26#p477726" onclick="window.open(this.href);return false;
In prijs verlaagd!!
In prijs verlaagd!!
- Knot
Tsja, heb m bekeken maar niet gereden (geschorst en geen apk) maar als ik m naar mn zin wil maken zit er wel werk aan. Heb niet geboden op de auto maar zal ergens rond de 2500 euro worden, denk dat een andere koper meer geld voor de auto geeft.
-
De markt voor een E38 is erg slecht momenteel, je kan altijd proberen te bieden.
Het naar je zin maken van een E38 is juist ook het leuke, zolang de basis maar goed is.
Het naar je zin maken van een E38 is juist ook het leuke, zolang de basis maar goed is.
- Knot
Die auto had ik alleen gekocht omdat ie goedkoop is en pas op 175dkm staat. Echter geen opties (en ik wil graag o.a. fabrieks schuifdak).
Kijk wel rustig rond.
Kijk wel rustig rond.
- Knot
Denk dat een Bilstein B12 pro-kit het meest voor de hand liggende onderstel is op een E38.
http://www.fineline-imports.nl/eibach-b ... 85773.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben je 1025 euro verder, montage en uitlijnen zit je op ruim 1250 euro. Al lees ik hier en daar wel dat E38 eigenaren problemen hadden met lekkende dempers (kleppen niet goed dicht).
Staat er wel goed/beter bij t.o.v. origineel/versleten.

En anders een eibach pro-kit verenset voor 229 en bmw/oem sportdempers erbij zoeken.
http://eibach.verlagings-veren.nl/contents/nl/p496.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fineline-imports.nl/eibach-b ... 85773.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben je 1025 euro verder, montage en uitlijnen zit je op ruim 1250 euro. Al lees ik hier en daar wel dat E38 eigenaren problemen hadden met lekkende dempers (kleppen niet goed dicht).
Staat er wel goed/beter bij t.o.v. origineel/versleten.
En anders een eibach pro-kit verenset voor 229 en bmw/oem sportdempers erbij zoeken.
http://eibach.verlagings-veren.nl/contents/nl/p496.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
http://eibach.verlagings-veren.nl/conte ... p3127.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Scheelt nogal.. 776 incl btw, krijg je nog een mooi eibach t-shirt erbij ook...
1020 of 1050 .... of 776... dacht eerst dat het ex btw was maar dus niet blijkbaar.
Dan ben je dus grofweg 200 voor montage, 60 uitlijnen, zeg 1050 voor je onderstel kwijt. Valt me nog mee. Maar dan komen de rubbertjes en kogeltjes etc nog.
Denk 1500 euro om een auto een beetje fris te krijgen als die 776 inderdaad waar is.
http://link.marktplaats.nl/704686508" onclick="window.open(this.href);return false;
Reserve sper van Remmo voor <500, open maken, frisse olie, pakkingen, montage, zeg 700 totaal.
Zonder sper ziet het er nogal zielig uit eerlijk gezegd:
Setje Hawk HP+ rondom met uurtje werk is 300.
Zit je totaal op 2500. Nog eens 500 besteden voor oliebeurtje, bougies, luchtfilter, remvloeistof heb je 3k totaal te pakken.
Scheelt nogal.. 776 incl btw, krijg je nog een mooi eibach t-shirt erbij ook...
1020 of 1050 .... of 776... dacht eerst dat het ex btw was maar dus niet blijkbaar.
Dan ben je dus grofweg 200 voor montage, 60 uitlijnen, zeg 1050 voor je onderstel kwijt. Valt me nog mee. Maar dan komen de rubbertjes en kogeltjes etc nog.
Denk 1500 euro om een auto een beetje fris te krijgen als die 776 inderdaad waar is.
http://link.marktplaats.nl/704686508" onclick="window.open(this.href);return false;
Reserve sper van Remmo voor <500, open maken, frisse olie, pakkingen, montage, zeg 700 totaal.
Zonder sper ziet het er nogal zielig uit eerlijk gezegd:
Setje Hawk HP+ rondom met uurtje werk is 300.
Zit je totaal op 2500. Nog eens 500 besteden voor oliebeurtje, bougies, luchtfilter, remvloeistof heb je 3k totaal te pakken.
- Knot
Hier ook een mooi topic, e38 740i drift auto:
http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... ter-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die halen niet de middendempers weg maar juist de einddempers
"Been a while since an update. Went to pod, and been to mallory twice, second time on thurs just gone, where I had an off and bent the subframe and broke a driveshaft, so not a mint day. "
Al klinkt het subframe dus (net als de E36) wel als een aandachtpuntje.
http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... ter-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die halen niet de middendempers weg maar juist de einddempers

"Been a while since an update. Went to pod, and been to mallory twice, second time on thurs just gone, where I had an off and bent the subframe and broke a driveshaft, so not a mint day. "
Al klinkt het subframe dus (net als de E36) wel als een aandachtpuntje.
Laatst gewijzigd door Knot op 30 aug 2013, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
idd leuke prijsjes...staat natuurlijk geen Z3M bij
maareuh die drift 7 das ook best moeilijk op zo'n kart baantje denk
je ziet ook goed hoe die aardig deint en je bij zo'n kar aardig wat pk's moet hebben...
wellicht meer dan die 286 om makkelijk te gaan?

maareuh die drift 7 das ook best moeilijk op zo'n kart baantje denk

je ziet ook goed hoe die aardig deint en je bij zo'n kar aardig wat pk's moet hebben...
wellicht meer dan die 286 om makkelijk te gaan?