Het grote E38 (occasion) topic

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 19 jul 2013, 10:42

Denk dat ik deze nog beter vind als die Privatjet van 4000 euro met E65 wielen en blindering.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;

- schuifdak
- zwart lederen interieur
- sportstoelen
- digitale clima
- navi
- bekend onderhoud

Alleen een 4.4 als ik de verhalen mag geloven hangt de 4.0 beter aan het gas en heeft die nog een dubbele ketting.

"Verkaufe einen gepflegten 740i E38 als seltenen 6 Gang-Schalter. Der Wagen hat erst 2 Vorbesitzer und ist durchgehend scheckheftgepflegt. Komplette Bordmappe ist vorhanden. Der BMW hat eine umfangreiche Ausstattung, wie z.B. Xenon, Navi (mit TV und DSP), elektr. Sportsitze, Klimaautomatik, CD-Wechsler, Schiebedach, Sitzheizung, Alpina Fahrwerk 20mm etc. Alles funktioniert einwandfrei. Vor einiger Zeit sind der Kühler, die Batterie und die Reifen erneuert worden.

Ganz aktuell wurden am 28.06.13 folgende Dinge erneuert: Ölwechsel + Filter, Luftfilter, Zündkerzen, Ölwannendichtung, Ventildeckeldichtungen, Koppelstangen vorne und Druckstreben vorne. Der Wagen wird, wie auf den Bildern zu sehen, mit neuwertigen Winterrädern verkauft. "

Geen idee wat zundkerzen en olwannendichtung zijn (keerring van iets?) ventildeckeldichtungen zijn kleppendekselpakkikngen denk, dat is een bekend probleem, lopen de bougies/bobines vol olie en is arbeidsintensief.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Ar » 19 jul 2013, 10:47

Bougies en carterpakking meen ik.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6713
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door EvdP » 19 jul 2013, 10:52

Ar schreef: Dat is zo. Die dynamo is tegenwoordig niet zo duur.
De 740 heeft een watergekoelde dynamo. En die zijn niet heel goedkoop.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Ar » 19 jul 2013, 11:01

Dat weet ik. Niet meer zo duur als voorheen.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Peric » 19 jul 2013, 11:06

Knot schreef:Geen idee wat zundkerzen en olwannendichtung zijn (keerring van iets?) ventildeckeldichtungen zijn kleppendekselpakkikngen denk, dat is een bekend probleem, lopen de bougies/bobines vol olie en is arbeidsintensief.
Zundkerzen(vonkkaarsen) zijn bougies.
Ölwannendichtung = karterpanpakking.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 19 jul 2013, 11:08

Dan lijkt me dit de beste auto die er aangeboden wordt naar mijn smaak met goed onderhoud.

Alleen die foeilelijke wielen eraf en standaard 16inch putdeksels of die M parallels. Zal m zondag eens bekijken als de verkoper tijd heeft op de rit naar de Nordschleife.

Die wielen vern**ken alleen het hele aanzicht van de auto vind ik, hij is 20mm verlaagd dus die standaard 16inch staan m dan ook niet denk.

Afbeelding

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door ErikS » 19 jul 2013, 11:27

Vind ik juist prachtig zo!

Mijn oom rijd er ook een exact zoals deze hierboven.
Alles erop en eraan, eerste eigenaar.... Gaat nooit meer weg!
Ding heeft alleen beurtjes gehad, nooit wat kapot..... In 250K km.... :blink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 19 jul 2013, 11:37

knot, zo'n 4.4 is volgens mij wel goed, maar je zou dan de inlaat oid van de 4.0 (M60) erop moeten zetten, die is dacht ik groter ofzo?
vandaar wellicht de betere repons? ik heb op mijn bouwpakket :ongeveer als: dacht ik ook die van een M60 erop op de M62 basis, al weet ik niet wat je dan allemaal moet wijzigen en of dat prijzig is oid?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 19 jul 2013, 11:42

Voglens steve had de 4.0 een directe korte gaskabel en de 4.4 digitaal.

Die uit Koln is mn volgende target, alleen die style 18 (volgens mij) misstaat echt in mijn ogen.

Afbeelding

Iemand een idee wat voor einddempers dit zijn?

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 19 jul 2013, 12:05

steve praat wellicht over de latere 4.4
die basis wat ik heb van de M62 heeft ook gewoon een gaskabel, laat je niet gek maken ;-)
vraag het de eigenaar bv then you are sure.

die einddempers lijken wel Hartge of AC Schnitzer

Online
Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Will F. » 19 jul 2013, 12:23

Schnitzer eindstukjes waren trapezium vormig, die zijn het dus niet. Hoeft helemaal geen andere demper te zijn, Vaak worden er gewoon andere eindstukjes opgelast, omdat de eigenaar uitlaten wil (laten) zien. Ik vind het een beetje 'n verbassteld ding, die zwarte verlaagde ookal lijkt de onderhoudshistorie ok. Dat laatste is een absolute voorwaarde want anders loop je er echt gegarandeerd op leeg. Vette rekeningen moeten erbij zitten. Comfortstoelen hadden ook die in het middenverstelbare leuning maar weer geen uitschuifbare zitting. Dat laatste is een pré en zit alleen op de zeldzame sport/contour zetels.
Die wielen lijken mij aftermarket, dwz non OEM.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 19 jul 2013, 13:14

Will F. schreef:Schnitzer eindstukjes waren trapezium vormig, die zijn het dus niet. Hoeft helemaal geen andere demper te zijn, Vaak worden er gewoon andere eindstukjes opgelast, omdat de eigenaar uitlaten wil (laten) zien. Ik vind het een beetje 'n verbassteld ding, die zwarte verlaagde ookal lijkt de onderhoudshistorie ok. Dat laatste is een absolute voorwaarde want anders loop je er echt gegarandeerd op leeg. Vette rekeningen moeten erbij zitten. Comfortstoelen hadden ook die in het middenverstelbare leuning maar weer geen uitschuifbare zitting. Dat laatste is een pré en zit alleen op de zeldzame sport/contour zetels.
Die wielen lijken mij aftermarket, dwz non OEM.
ze hebben daar ook ovale bij AC Schnitzer in de classic range, dat zijn dan zulke als onder getoonde met of zonder dat laatste deel inhoud (2 gaten of 1 groot gat)

Afbeelding

en Hartge heeft dat tye oop met of zonder maar dan een gladde rand doch zelfde model.

en zelfs bv Eisenmann zoals ondergetoonde

Afbeelding

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 19 jul 2013, 13:18

Lijken die onderste wel moet ik zeggen....

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 19 jul 2013, 13:52

hartge heeft diezelfde vorm als die laatste foto, althans in die vorm kon je die kopen.
benieuwd welk 'merk' stempel er nou uiteindelijk in staat :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Will F. » 19 jul 2013, 13:58

Afbeelding
originele schnitzer e38 eindstukjes

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 21 jul 2013, 00:21

Toch jammer dat men niet goed op email reageert, zijn NL'ers veelal veel alerter op.

Zal morgenochtend nog een bellen of we erlangs kunnen rijden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 21 jul 2013, 00:53

ben benieuwd en idd er zijn maar weinig duitse adverteerders die snel of reageren...
wellicht omdat ze regelmatig mails in het Engels krijgen en vaak oplichters oid zijn.

wel jammer, ik stuur heel af en toe ook wel eens een geinteresseerd mailtje door de jaren heen voor bepaalde auto's en maar heel zelden krijg je wat terug.

dus bellen is zeker beter, of en...en, succes alvast :thumbup:

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1985
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: KIA
Locatie: Flevoland

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Hitz » 30 jul 2013, 12:11

http://www.bimmerportal.nl/forum/viewto ... 26#p477726" onclick="window.open(this.href);return false;

In prijs verlaagd!!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 30 jul 2013, 13:51

Tsja, heb m bekeken maar niet gereden (geschorst en geen apk) maar als ik m naar mn zin wil maken zit er wel werk aan. Heb niet geboden op de auto maar zal ergens rond de 2500 euro worden, denk dat een andere koper meer geld voor de auto geeft.

Fransbmw7
Berichten: 178
Lid geworden op: 13 dec 2009, 15:50
Locatie: Burgum

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Fransbmw7 » 31 jul 2013, 02:01

De markt voor een E38 is erg slecht momenteel, je kan altijd proberen te bieden.
Het naar je zin maken van een E38 is juist ook het leuke, zolang de basis maar goed is.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 31 jul 2013, 09:25

Die auto had ik alleen gekocht omdat ie goedkoop is en pas op 175dkm staat. Echter geen opties (en ik wil graag o.a. fabrieks schuifdak).

Kijk wel rustig rond.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 29 aug 2013, 23:23

Denk dat een Bilstein B12 pro-kit het meest voor de hand liggende onderstel is op een E38.

http://www.fineline-imports.nl/eibach-b ... 85773.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben je 1025 euro verder, montage en uitlijnen zit je op ruim 1250 euro. Al lees ik hier en daar wel dat E38 eigenaren problemen hadden met lekkende dempers (kleppen niet goed dicht).

Staat er wel goed/beter bij t.o.v. origineel/versleten.

Afbeelding

En anders een eibach pro-kit verenset voor 229 en bmw/oem sportdempers erbij zoeken.

http://eibach.verlagings-veren.nl/contents/nl/p496.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 29 aug 2013, 23:43

http://eibach.verlagings-veren.nl/conte ... p3127.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Scheelt nogal.. 776 incl btw, krijg je nog een mooi eibach t-shirt erbij ook...

1020 of 1050 .... of 776... dacht eerst dat het ex btw was maar dus niet blijkbaar.

Dan ben je dus grofweg 200 voor montage, 60 uitlijnen, zeg 1050 voor je onderstel kwijt. Valt me nog mee. Maar dan komen de rubbertjes en kogeltjes etc nog.

Denk 1500 euro om een auto een beetje fris te krijgen als die 776 inderdaad waar is.

http://link.marktplaats.nl/704686508" onclick="window.open(this.href);return false;

Reserve sper van Remmo voor <500, open maken, frisse olie, pakkingen, montage, zeg 700 totaal.

Zonder sper ziet het er nogal zielig uit eerlijk gezegd:



Setje Hawk HP+ rondom met uurtje werk is 300.

Zit je totaal op 2500. Nog eens 500 besteden voor oliebeurtje, bougies, luchtfilter, remvloeistof heb je 3k totaal te pakken.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door Knot » 30 aug 2013, 00:02

Hier ook een mooi topic, e38 740i drift auto:

http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... ter-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Die halen niet de middendempers weg maar juist de einddempers :?

"Been a while since an update. Went to pod, and been to mallory twice, second time on thurs just gone, where I had an off and bent the subframe and broke a driveshaft, so not a mint day. "

Al klinkt het subframe dus (net als de E36) wel als een aandachtpuntje.
Laatst gewijzigd door Knot op 30 aug 2013, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E38 (occasion) topic

Bericht door GTRene » 30 aug 2013, 00:03

idd leuke prijsjes...staat natuurlijk geen Z3M bij :mrgreen:

maareuh die drift 7 das ook best moeilijk op zo'n kart baantje denk :D
je ziet ook goed hoe die aardig deint en je bij zo'n kar aardig wat pk's moet hebben...
wellicht meer dan die 286 om makkelijk te gaan?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdvPolo, MarcH, sitechris en 9 gasten