GMC Savana Explorer 5.7
- Ar
- Auto: Prius
Re: GMC Savana Explorer 5.7
Het scherm klapt in. Bij het inschakelen van de achteruit, gaat deze open. De rest van de tijd kun je hem dicht laten en toch je radio gebruiken.
Misschien dat Becker iets passends heeft.
Wel heel andere prijzen bij de beter merken:
http://www.navishop.nl/navigatie-din-na ... _1388.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien dat Becker iets passends heeft.
Wel heel andere prijzen bij de beter merken:
http://www.navishop.nl/navigatie-din-na ... _1388.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Moet er nog over nadenken. Clarion schijnt volgens de lokale audioboer een prachtscherm te hebben en een goede navi. Prijs is ook relatief gunstig. Nadeel is deze geen normale volumeknop heeft en dat ik de kleuren niet in groen kan veranderen.
Alpine heeft doorgaans m'n voorkeur. Heeft de door mij gewenste volumeknop en groene verlichting. Prijzen gaan alleen snel richting 2.000 euro inclusief camera en montage.
Voor dat geld kun je een hoop echt leuke dingen doen...
Alpine heeft doorgaans m'n voorkeur. Heeft de door mij gewenste volumeknop en groene verlichting. Prijzen gaan alleen snel richting 2.000 euro inclusief camera en montage.

-
Dat is een goede vraag. Mijn broer en mijn zus en mijn ouders rijden eigenlijk altijd via Hongarije. Vanwege de heerlijke snelweg daar en idd geen extra post! Bovendien moet je bij Slovenië ook een stuk binnendoor...Ar schreef: @Metchu
Heb jij enig idee of de post tussen Slovenië en Kroatië er nog is? Beide zijn EU nu.
- Alex
Ik ben 14 juli terug gekomen van Kroatie. De post is er wel nog, maar ze controleren nu veel minder.
- Ar
Aardig bedrag, dat moet scherper kunnen. Anders neem je mijn auto maar over na de vakantie.allen schreef:Moet er nog over nadenken. Clarion schijnt volgens de lokale audioboer een prachtscherm te hebben en een goede navi. Prijs is ook relatief gunstig. Nadeel is deze geen normale volumeknop heeft en dat ik de kleuren niet in groen kan veranderen.
Alpine heeft doorgaans m'n voorkeur. Heeft de door mij gewenste volumeknop en groene verlichting. Prijzen gaan alleen snel richting 2.000 euro inclusief camera en montage.![]()

Heb je geen PDC?
@Metchu
In mei ben ik nog via Hongarije gereden. Heen meestal goed en terug altijd gezeur(2-2,5 uur kwijt omdat alles eruit kan in een hangar). Vaak omdat het net een andere auto is dan de gemiddelde vakantieganger.
@Alex
Vorig jaar moest ik de Porsche nog van de aanhanger rijden, omdat het anders 300 euro zou kosten. Het zou vracht zijn.
De airco koelde erg goed, maar ik liet toch een sevicebeurt uitvoeren. Een dag later zag ik uit het ventiel wat koelmiddel borrelen. Daarvoor had ik er geen last van...Het nieuwe ventiel is binnen en nog een keer een servicebeurtje maar.
Een foto van de grotere bakkoeler. Deze zit voor de condensor. Bij de Avalanche zit die tussen de condensor en radiateur. De bladerende grille laat ik op nieuw spuiten, zoals eerder geschreven.
Edit:
Onderdelen voor differentieel wordt een tweede poging morgen. De bezorger had niet voldoende wisselgeld en pinnen kon bij deze pakketdienst niet.
-
Dat laatste herken ik met de pakketdienst,heb dat eerder vernomen van iemand.
maar heeft Becker wel klapschermen ?
maar heeft Becker wel klapschermen ?

- GTRene
ik heb daar ook al ervaring mee gehad, zo proberen ze volgens mij om een extra centje bij te verdienen in de hoop dat iemand zegt, ach laat maar zitten...althans zo'n 'slimmerd' was dat in mijn geval wel, niet dat ik daar op in ging omdat ik de boel niet vertrouwde.
-
Je wagen is niet Brits Ar...
Geen parkeerhulp inderdaad. Zou achter ook nergens sensoren kwijt kunnen. Laadbak is te hoog en hangt een eind over het chassis. Camera zou het parkeren in steden wat makkelijker maken, maar we struikelen dus nog over de prijs.

Geen parkeerhulp inderdaad. Zou achter ook nergens sensoren kwijt kunnen. Laadbak is te hoog en hangt een eind over het chassis. Camera zou het parkeren in steden wat makkelijker maken, maar we struikelen dus nog over de prijs.
- Ar
@Alpinar
Geen idee.
@Gtrene
In dit geval was het een briefje van 100. Dat is niet handig, maar ik ging ervan uit dat je kon pinnen.
Het ventiel van de airco is vandaag vervangen. Er zat nog 1900 gram in het systeem en er gaat 2040
gram in. Bij het inschakelen merk je de zware pomp altijd. Nogal logisch dat het systeem enorm koelt. Voor de achter passagiers is het gescheiden en daar lopen aparte leidingen naar toe.
Daarna benik bij het bedrijf geweest voor de differentieel revisie. De onderdelen heb ik laten zien(originele GM tandwielen en lagers van een ander merk) en we hebben een stukje gereden. Qua geluid is het te veel, maar het het viel wel mee volgens hem. Het kan erger volgens Henk.
Ik zal wat foto's van de revisie plaatsen als het klaar is.
Geen idee.
@Gtrene
In dit geval was het een briefje van 100. Dat is niet handig, maar ik ging ervan uit dat je kon pinnen.
Het ventiel van de airco is vandaag vervangen. Er zat nog 1900 gram in het systeem en er gaat 2040

Daarna benik bij het bedrijf geweest voor de differentieel revisie. De onderdelen heb ik laten zien(originele GM tandwielen en lagers van een ander merk) en we hebben een stukje gereden. Qua geluid is het te veel, maar het het viel wel mee volgens hem. Het kan erger volgens Henk.
- GTRene
ow, ja 100,-euro is idd lastiger, daar kan ik me dan wel wat bij voorstellen.Ar schreef: @Gtrene
Het ventiel van de airco is vandaag vervangen. Er zat nog 1900 gram in het systeem en er gaat 2040gram in. Bij het inschakelen merk je de zware pomp altijd. Nogal logisch dat het systeem enorm koelt. Voor de achter passagiers is het gescheiden en daar lopen aparte leidingen naar toe.
.
bij mijn Hartge merk je dat inschakelen van de airco ook goed, onder het rijden ff iets inhouden, althans je voelt het wat en bij stationair draait ie zeg maar ineens zeker 200rpm minder

magoed, hij doet het wel goed, net nog ff getest

- Martijn_bmw
das een beste hoeveelheid ja! meestal zit er zo'n 500-600gr in een systeem van een autoAr schreef:@Alpinar
Geen idee.
@Gtrene
Het ventiel van de airco is vandaag vervangen. Er zat nog 1900 gram in het systeem en er gaat 2040gram in. Bij het inschakelen merk je de zware pomp altijd. Nogal logisch dat het systeem enorm koelt. Voor de achter passagiers is het gescheiden en daar lopen aparte leidingen naar toe.

pomp voel ik ook wel schakelen in mijn BMW

- Ar
Dit is veel zwaarder dan bij een BMW. In de G-klasse zit ook een enorme pomp.
- GTRene
zal wel lekker gaan zuipen dan als die inspringt 

- Martijn_bmw
inderdaad rene haha hoeveel PK zal er nodig zijn om de pomp rond te krijgen

- Ar
De originele capaciteit van de airco schijnt uitgebreid te zijn. Ik ben erachter dat er 2460 gram in moet.
Op advies zijn de bougies vervangen door AC Delco Iridium bougies. De NGK heb ik er nog geen 5000km in gehad. Nieuw in de onsteking is nu: bougies, rotor, verdeelkap en bougiekabels.
De beeldbuis TV deed het niet en heb ik laten repareren. Perfect beeld weer en het is mooier dan een te grote TFT.
Het eindstuk van de uitlaat was niet mooi meer. Er is een nieuwe RVS eindstuk op gelast.
Ik vind het er een stuk beter uitzien.

Foto's dif revisie volgen.
Op advies zijn de bougies vervangen door AC Delco Iridium bougies. De NGK heb ik er nog geen 5000km in gehad. Nieuw in de onsteking is nu: bougies, rotor, verdeelkap en bougiekabels.
De beeldbuis TV deed het niet en heb ik laten repareren. Perfect beeld weer en het is mooier dan een te grote TFT.
Het eindstuk van de uitlaat was niet mooi meer. Er is een nieuwe RVS eindstuk op gelast.
Ik vind het er een stuk beter uitzien.
Foto's dif revisie volgen.
-
gaaf man! ultieme vakantiebak!
- Ar
Inderdaad ja. Vorige week ben ik terug gekomen van een vijf weekse vakantie, waarin ik een kleine 9000 km gereden heb.
Het ging perfect, al was het in de nauwe straten van Bodrum wat beter opletten.
Het ging perfect, al was het in de nauwe straten van Bodrum wat beter opletten.
- Ar
De differentieel reviesie. Die zou ik voor vertrek uit laten voeren bij mij in de omgeving, maar met het eenmansbedrijf kon ik niet eens worden over de garantie. Vervolgens was de toonzetting in de correspondentie niet zoals ik dat zou willen en heb ik besloten het werk niet door hem te laten uitvoeren.
Daar is het differentieel gereviseerd. De lagers zagen er niet meer goed uit, maar aan de tandwielen was weinig te zien. Ik heb ze toch meegenomen. Twee lagers kwamen niet overeen en in een local shop hebben ze die opgehaald.
De monteur ,die de revisie uitvoerde sleutelde, al zijn hele leven aan Amerikanen en vond het leuk weer aan te sleutelen. Zelf hebben ze een aantal Amerikanen uit de jaren '50 staan en zijn liefhebbers van de oudere Amerikanen.
De achter remmen zagen er goed uit en waren amper versleten. Onderweg viel de optionele luchtvering weg. Dit kwam doordat een kunstof koppeling kapot was gegaan. Deze heb ik vervangen door een metalen en voor de andere zijde ook een gekocht. Deluchtvering werkt aanvullend op de normale vering van bladveren en Bilstein dempers.

Hoe zo as er onderuit? Te veel werk werd er gezegd.

Homokineten?

De wiellagers zijn ook vervangen. Die moeten eruit en kun je beter meteen vervangen.

Daar is het differentieel gereviseerd. De lagers zagen er niet meer goed uit, maar aan de tandwielen was weinig te zien. Ik heb ze toch meegenomen. Twee lagers kwamen niet overeen en in een local shop hebben ze die opgehaald.
De monteur ,die de revisie uitvoerde sleutelde, al zijn hele leven aan Amerikanen en vond het leuk weer aan te sleutelen. Zelf hebben ze een aantal Amerikanen uit de jaren '50 staan en zijn liefhebbers van de oudere Amerikanen.
De achter remmen zagen er goed uit en waren amper versleten. Onderweg viel de optionele luchtvering weg. Dit kwam doordat een kunstof koppeling kapot was gegaan. Deze heb ik vervangen door een metalen en voor de andere zijde ook een gekocht. Deluchtvering werkt aanvullend op de normale vering van bladveren en Bilstein dempers.
Hoe zo as er onderuit? Te veel werk werd er gezegd.

Homokineten?
De wiellagers zijn ook vervangen. Die moeten eruit en kun je beter meteen vervangen.
- Niels
- Auto: Prius+
Een paar knappe werkschoenen aan! 

- Ar
Er zijn er niet veel die werkschoenen aantrekken. Tja...
- Martijn_bmw
Mooi klusje!
- Ar
Het blok loopt nu eindelijk zoals het hoort. De auto heb ik vorige week voor de tweede keer naar een bedrijf weggebracht die alleen Amerikanen onderhouden. Ik was al in der veronderstelling dat het iets mechanisch in het blok moest zijn. Hangende klep misschien? De auto kan niet op mijn brug en dan heb je er minder zin in om het zelf op te lossen bij deze auto.
Bij de eerste afspraak konden ze niks vinden en de tweede keer hebben ze de oorzaak gevonden: een LPi injectie fitting in het inlaatspruitstuk zat niet goed. Onderdeeltje van niks, maar wel voor een paar honderd euro uurloon. Het is in ieder geval opgelost nu.
Bij de eerste afspraak konden ze niks vinden en de tweede keer hebben ze de oorzaak gevonden: een LPi injectie fitting in het inlaatspruitstuk zat niet goed. Onderdeeltje van niks, maar wel voor een paar honderd euro uurloon. Het is in ieder geval opgelost nu.
- Niels
- Auto: Prius+
Goed dat het iig gevonden is