2 BMW's verkocht, wat nu? Nou lotus gekocht....

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Re: 2 BMW's verkocht, wat nu?

Bericht door EvdP » 26 jul 2013, 10:57

Niet alledaags, kleur wel.

Maar ze zijn er ook wel in het rood ;)

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 26 jul 2013, 11:08

Hier ook een ex-Speedster rijder (ooit komt er één terug), maar ik deel de mening van Smiley. Indien je geen garage/carport hebt moet je wel een heel grote liefhebber van dat basic concept zijn want je krijgt dan nogal wat voor je kiezen in regen en kou. Verwarming in de winter is ook zeer ver te zoeken. Het is een waanzinnig autootje om te rijden, maar je moet er zeker zonder binnenstalling wel het nodige voor laten.

Zoiets als hieronder komt zeker een keer terug bij mij. Helaas kwam deze net iets te vroeg want heb nu al vijf auto's staan en een zesde erbij is wat veel van het goede.

Afbeelding

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 26 jul 2013, 11:13

Mmhmm zat inderdaad ook al het een en ander op speedsterclub.nl te lezen. Inderdaad zonder garage niet de beste keuze die er is...
EvdP schreef:Niet alledaags, kleur wel.
Maar ze zijn er ook wel in het rood ;)
Helaas toch wel het nodige onderhoud nodig. en daarbij vind ik het geen mooi model. Daarbij ben ik vergeten te melden een voorkeur (maar geen must) is gewoon een coupe. Ben geen taxi bedrijf dus ik hoef geen achterbank te hebben ofzo waar mensen op kunnen zitten.

Alleen met auto's ben ik zo kieskeurig hoor ;)
Laatst gewijzigd door Jeroen K. op 26 jul 2013, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 26 jul 2013, 11:14

Stefan, bij mij stond hij de hele winter gewoon buiten. Ik weet van Gerard ook dat hij de Speedster heel het jaar rond buiten had staan. Stond altijd met de neus naar beneden op de oprit en heeft nooit gelekt. Neem aan dat hij dat bij jou dus ook nogsteeds lekvrij is is. In de winter had ik er dat dakhoesje opzitten. Bleef het dakje droog bij regen en als het had gesneeuwd was dat ook erg makkelijk. Kon het dak dan altijd gelijk oprollen bij vertrek.
Lag bij mij in de winter standaard een skibroek in de auto omdat ik op een enkele keer na altijd open reed.
Tuurlijk blijft een auto mooier als je hem binnen kunt stallen, maar we moeten ook niet overdrijven. Het is geen marsepein.
Ik durf wel te zeggen, dat de Speedster m'n meest betrouwbare speelwagen is gebleken. Nooit zo goedkoop kunnen rijden. Net geen 40.000 kilometer in 13 maanden en maar 1 keer autopech, dat achteraf geen autopech bleek te zijn. :thumbup:
Overigens heb ik wel 3 keer met een lege tank langs de weg gestaan... :bag:

EvdP

Bericht door EvdP » 26 jul 2013, 11:29

Dus niet heel veel onderhoud is ook een vereiste.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 26 jul 2013, 11:34

Volledig eensch Allen, maar jij bent/was dan ook wel één van de hardcore Speedsterrijders die dat ding in weer en wind dakloos gebruikte. Hoop toch dat je met me eens bent dat dat redelijk uitzonderlijk is :)

EvdP

Bericht door EvdP » 26 jul 2013, 11:35

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2013, 11:35

denk dat je met bv een goede hardtop ook al wat betere aansluitingen kan hebben.

trouwens mijn speedster turbo had in de regen ook wat last van lekkage voorkant dakje aan zijkanten...
dus ik eens kijken met een gieter waar dat water heen liep en waarlangs het lekte e.d.

toen ik zag waar het door kwam (geen mooie aansluitingen in de hoekjes bv) heb ik dat aangepast met speciale zwarte kit (weet niet meet wat) en daarna was het waterdicht :headbang:

weet niet meer precies hoe maar dacht dat ik wat zaken opgevuld had met die kit, door bv het dakje een antiplak folie bij die punten en dan aan het rubber langs het raam stijl zeg maar op plekken die kit te vullen dan de boel tegen elkaar voor een passende afdichting...laten drogen en dacht ook nog het rubber wat aanpassen?

is al ff terug dus kan het niet meer goed voor de geest halen zonder alles weer terug te zien maja dat kan niet meer.

maar je kan daar dus goed wat tegen doen op een nette manier moest ik ook bij die TVR Griffith wat ik had, daar moest ik het raam (zijramen) wat afstellen en een rubber aan het dakje maken, daar dus eerst een alu hoekprofieltje vast gemaakt en daarop een passend rubber gedrukt en het leek net origineel af fabriek :mrgreen:
meteen geen/minder last van rijwind geluiden op snelheid van die tochtgaten.

ErikS

Bericht door ErikS » 26 jul 2013, 11:36

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 26 jul 2013, 11:38

EvdP schreef:Dus niet heel veel onderhoud is ook een vereiste.
Niet zo zeer, M3 had ook veel onderhoud, maar je had het in dit geval wel over een alfa, het auto merk dat het meeste onderhoud nodig heeft ;)

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 26 jul 2013, 11:42

Heb inderdaad al paar keer naar een 200SX gekeken, alleen dan wel deze 2:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/niss ... usPage=lr#

of deze:

http://www.autotrack.nl/tweedehands/nis ... sx/5337996

Knallen net wat meer dan die groene van jou, vind ik dan toch wel een stuk leuker :)

ErikS

Bericht door ErikS » 26 jul 2013, 11:59

Dan ga je toch een van die halen?!

Eerste kan nog wel, tweede vind ik niks.
Groene is de beste optie.... :tong:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 26 jul 2013, 12:01

allen schreef:Neem aan dat hij dat bij jou dus ook nogsteeds lekvrij is
Nee, rechtboven lekt. Moet het rechtrraam nog eens proberen te stellen, of de turbo seal met de verbeterde regenopvang monteren.
Ik gooi de showercap er gewoon overheen als hij ergens buiten moet slapen.
(en een cap over de motorruimte ivm regen in de bougies)

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 26 jul 2013, 12:19

ErikS schreef:Dan ga je toch een van die halen?!

Eerste kan nog wel, tweede vind ik niks.
Groene is de beste optie.... :tong:
Vond die 2e juist wel vet, stickers eraf en je hebt een mooie blauwe auto ;)

Jij vind de groene wss beste optie omdat hij niet zo opvallend is zeker? dat is voor mij juist de reden om hem te laten staan (en het interieur kleuren combinatie die er niet uitziet). al heeft ie wel een stuk meer vermogen!

Ga nogsteeds eerst rijden in de speedster, Als dat erg tegenvalt kan ik achteraf niet blijven denken misschien toch liever de speedster gehad ofzo

allen

Bericht door allen » 26 jul 2013, 12:28

@Paskal, ik denk dat ik een van de weinige was / ben, dat je pas 100% van een auto kunt genieten als je deze daadwerkelijk gebruikt. Ik haal geen plezier uit een 2.000 euro hogere verkoopprijs. Ik haal plezier uit het gebruik. :mrgreen:

Maar goed, het is allemaal maar om aan te geven dat de auto echt wel tegen een stootje kan. En ook al wordt het alu chassis minder mooi, technisch maakt het niet zoveel uit.

2000USA

Bericht door 2000USA » 26 jul 2013, 13:02

Coupe: check
RWD: check
10-12k: check
opvallende kleur: check
Handbak: check
>200pk: check
beetje recent bouwjaar: check
Kan je op de IVA-parkeerplaats parkeren zonder gelijk een 'naam' te hebben: check.

KLIK

Rupie

Bericht door Rupie » 26 jul 2013, 13:07

Leuk ding zeg :D

Roy RS

Bericht door Roy RS » 26 jul 2013, 13:21

volgens mij ben ik de enige, maar de (standaard!) Speedster is echt helemaal ruk, weggedrag is ruk, remmen zijn ruk, vermogen nét afdoende, geluid ruk, alles nat is ook ruk. (Atom is gelukkig wel altijd droog :D )

Hoewel ik met mijn Speedster prima rondging op het circuit en in rechte lijn een XK8 bijbleef, het geluid was echt net een elektromotor, hij heeft te weinig vermogen om eens lekker dwars te gaan op legale snelheden, als hij rondgaat wil hij wel eens in noodloop springen (niet fijn net na een blinde bocht op CPZ) en hij is gewoon niet strak genoeg. De remmen an sich gaan wel, maar de ABS unit grijpt veel te veel en veel te snel in. (wat wel met software op te lossen is)

Dus als je echt voor een Speedster gaat, moet die een hardtop hebben, geen originele uitlaat/luchtfilter, geen standaard onderstel maar Nitrons oid en andere remmen zonder ABS of iets anders waardoor die ABS weg is, dán is het echt heel leuk!

maar ik zou toch eerder voor de GTI-R (errug cool, zeldzaam en vooral waardevast), S2000 of 200SX gaan die hier genoemd zijn...

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 26 jul 2013, 13:25

Roy RS schreef:Dus als je echt voor een Speedster gaat, moet die een hardtop hebben, geen originele uitlaat/luchtfilter, geen standaard onderstel maar Nitrons oid en andere remmen zonder ABS of iets anders waardoor die ABS weg is, dán is het echt heel leuk!
Je beschrijft die gele waar ie voor gaat kijken (op de hardtop na, maar die is voor watjes)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 jul 2013, 13:29

Auto van een bekende van mij. De eigenaar is een enorm handige jongen, die netjes werkt. Erg vlotte auto! :thumbup:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 26 jul 2013, 13:53

smiley schreef:
Roy RS schreef:Dus als je echt voor een Speedster gaat, moet die een hardtop hebben, geen originele uitlaat/luchtfilter, geen standaard onderstel maar Nitrons oid en andere remmen zonder ABS of iets anders waardoor die ABS weg is, dán is het echt heel leuk!
Je beschrijft die gele waar ie voor gaat kijken (op de hardtop na, maar die is voor watjes)
dan zeg ik DOEN! Die is ook niet te duur...en zwaar leven, das relatief en dat krijgt ie hierna ook weer. Die blokjes kunnen wel wat hebben in zoo'n licht autootje.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 26 jul 2013, 13:55

2000USA schreef:Coupe: check
RWD: check
10-12k: check
opvallende kleur: check
Handbak: check
>200pk: check
beetje recent bouwjaar: check
Kan je op de IVA-parkeerplaats parkeren zonder gelijk een 'naam' te hebben: check.

KLIK
Idd ticks all the boxes, maar ontiegelijk lelijk altijd gevonden... :P daarbij mag ik best meteen een naam hebben op iva. Had ik op mijn afgelopen ROC ook al (Iedereen wist mij bij de Pajero/Tracktool/M3) vind ik eigenlijk wel leuk. Je hebt dan iets wat anderen niet (kunnen) hebben en daar alleen geniet ik al van in een auto ;)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jul 2013, 13:57

allen schreef:Stefan, bij mij stond hij de hele winter gewoon buiten. Ik weet van Gerard ook dat hij de Speedster heel het jaar rond buiten had staan. Stond altijd met de neus naar beneden op de oprit en heeft nooit gelekt. Neem aan dat hij dat bij jou dus ook nogsteeds lekvrij is is. In de winter had ik er dat dakhoesje opzitten. Bleef het dakje droog bij regen en als het had gesneeuwd was dat ook erg makkelijk. Kon het dak dan altijd gelijk oprollen bij vertrek.
Lag bij mij in de winter standaard een skibroek in de auto omdat ik op een enkele keer na altijd open reed.
Tuurlijk blijft een auto mooier als je hem binnen kunt stallen, maar we moeten ook niet overdrijven. Het is geen marsepein.
Ik durf wel te zeggen, dat de Speedster m'n meest betrouwbare speelwagen is gebleken. Nooit zo goedkoop kunnen rijden. Net geen 40.000 kilometer in 13 maanden en maar 1 keer autopech, dat achteraf geen autopech bleek te zijn. :thumbup:
Overigens heb ik wel 3 keer met een lege tank langs de weg gestaan... :bag:
Doet me denken aan dit topic dat ik vanmiddag las: http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... -pics.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Volledig mee eens. :)

Rupie

Bericht door Rupie » 26 jul 2013, 14:33

Ja en zo'n Porsche kan je ook nog door de wasstraat halen in tegenstelling tot een Speedster. Superhandig.
Dat miste ik wel met de Lotus hoor :thnx:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 26 jul 2013, 14:50

Dat is voor mij geen probleem, mijn autos gaan niet door een krasstraat. Was ze gewoon met de hand. Deed ik met de M3 ook elke ochtend voordat ik naar mn stage ging.

Gesloten