Maargoed, 202 euro moesten toch besteed dus veel in de auto heen en weer gereden om er direct op te kunnen, had liever in het zonnetje gezeten om te wachten.
Het was even wennen om het perfect te doen maar na 2 rondjes had ik hem toch weer aardig door. Toch wat voorzichter met een auto van enige waarde maar de balans is super. Het standaard M onderstel met verlagingsveren werkt goed hier, hoeft niet perse stugger vond ik. Remblokjes zijn wel iets verglaasd na 5 rondjes, heb express de schijven laten koelen en niet stil gaan staan etc maar merk bij hard remmen op hoge snelheid toch lichte trilling, zacht remmen voel je niks dus even met wat straat kilometers de boel weer netjes zien te krijgen. Het vermogen vond ik prima te doen, je kunt altijd meer hebben maar met het relatief lage gewicht (voor een straatauto dan) van de Z4 en 265pk kon ik prima uit de voeten. De Vredestein Vorti's deden het ook goed, al liep na 2 rondjes de spanning wel op dan voelde je, alleen had ik geen zin om te klooien en later weer bij te pompen, het was immers voor de lol en niet voor de tijd.
Wat je wel echt mist is een beetje camber, al is met maar 2 graden dat stuur zoveel lekkerder, nu voel je de auto richting de apex over de banden rollen als je de grens opzoekt, valt veel meer uit te halen met dit onderstel en deze banden. Standaard remblokken deden het aardig maar ook hier een setje EBC yellow of Hawk HP+ doet wonderen voor weinig geld. Denk dat het een vrij goede basis is voor een ringauto, vond hem veel fijner rijden dan mijn E36 dat zeker!
Ook nog 2 crashes van dichtbij meegemaakt, audi a3 die alleen maar bezig was met aan de kant knipperen en voor T13 al links een spiegel over de motorkap de rijbaan op lanceerde (en de rest links zal ik bijgewerkt moeten worden vrees ik).
Ergste was bij schwedenkreuz, ik zat al vanaf hatzenbach achter een geprepareerde E46 M3, letland zoiets als herkomst, je zag dat er wel power was maar minder kennis. 2 of 3x geprobeerd ervoorbij te steken, ging niet, dus dan iets afstand nemen zoals het hoort, niet blijven klooien want daar komen brokken van. Een 997 en megane RS erlangs gelaten en daar aangesloten. Die 2 dus wel pushen, 997 met 230/240 richting SX ervoorbij en de megane vlak voor het instuurpunt... de E46 naar buiten met 170/180 achterwielen van de baan, gripverlies........ en dan kom ik daar ook met 200+ aanremmen om normaal gesproken met 180 in te sturen... dan rij je dus met 180 een grote stofwolk in, maximaal remmen en kies dan maar eens je kant, leek GVD wel zo'n nascar crash waar je als helikopterview ziet wie er wel of niet bovenop klapt. Ben rechts doorgeremd op het randje asfalt met de hoop dat de E46 niet terug zou stuiteren.. na een seconde of wat heb je wat meer zicht en zag ik de auto links nog een aantal keer om zn as gaan langs de vangrail, best even tricky wat je op zo'n moment moet doen om er niet vol in te rijden alsnog.
Kijk je ze daarna aan en steek je een duimpje op om te polsen of het allemaal nog leeft in de auto, kijken ze je kwaad aan... net of ik ze de les wil lezen dat ze het goed gedaan hebben om hun auto te crashen.. komop zeg, probeer ook maar te helpen
Vanmiddag lekker op zoek naar mooie foto's van de Z4... alle hulp is welkom, mooiste gaat aan de muur naast de M5. Overigens geen idee hoe ik rond ging, volgens mij in redelijk druk verkeer met wat marge rond de 9 min.