Sleutelplek
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Toen ik mijn garagevloertje ging verven heb ik geinformeerd bij een verfwinkel, en zij adviseerden mij een alles in 1 betonverf, dus zonder onderlaag eerst aan te brengen. Dit juist omdat ik een oudere gebruikte vloer ging verven (10jaar oude garagevloer). Een splinternieuwe vloer zou je juist wel eerst een grondlaag aan moeten brengen voor het goedskoopste en net zo goede effekt, met daaroverheen dan de echte deklaag die dus anders is dan het alles in 1 spulletje. Het alles in 1 spul heb je wel veel meer van nodig dan (wat het duurder maakt) omdat je niet eerst een relatief goedkope onderlaag aanbrengt die de zuiging tegengaat. Die goedkope onderlaag werkt alleen goed op een nieuwe en dus helemaal vetvrije betonvloer.
Ik had een spulletje van Sigma geloof ik...
Ik had een spulletje van Sigma geloof ik...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Laatste tijd wat handige dingen gekocht. Zoals oliefilter klem (met ketting in dit geval). Kun je ronde dingen makkelijk loskrijgen, ook als ze vet zijn.
Compressie meter. Krijg ik van de week binnen. Ben benieuwd. Lijkt me wel een interessant apparaatje. Iemand ervaring met zo'n ding?
Verder een hoop gereedschap aangeschaft, ben in de loop der jaren een aantal dingen kwijtgeraakt, maar heb ook een paar 'nieuwe' tangetjes erbij. Handig, dat samen sleutelen.
Nu alleen die verdomde stalling nog. Heb afgelopen weken paar keer door laten schemeren het niet te doen (lastig om die straat in te draaien met racetrailer, weinig parkeerplek buiten, financieel risico, etc.). Weet het nog niet zeker, maar aanbod is inmiddels stuk aantrekkelijker geworden.
Compressie meter. Krijg ik van de week binnen. Ben benieuwd. Lijkt me wel een interessant apparaatje. Iemand ervaring met zo'n ding?
Verder een hoop gereedschap aangeschaft, ben in de loop der jaren een aantal dingen kwijtgeraakt, maar heb ook een paar 'nieuwe' tangetjes erbij. Handig, dat samen sleutelen.

Nu alleen die verdomde stalling nog. Heb afgelopen weken paar keer door laten schemeren het niet te doen (lastig om die straat in te draaien met racetrailer, weinig parkeerplek buiten, financieel risico, etc.). Weet het nog niet zeker, maar aanbod is inmiddels stuk aantrekkelijker geworden.
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
Nog wat handige dingen:
- Een motorsteun (zo'n ding waar je je blok aan hangt en 't dan rond kan draaien voor montage)
- Een motortakel
- Een goede professionele krik. Die hobbydingen zijn levensgevaarlijk.
- Goede assteunen
- Een goed apparaat om je rem- en koppelingssysteem mee te ontluchten
- Een synchroontester (voor auto's met meerdere carburateurs)
- Een apparaatje om fuseekogels mee te verwijderen (onmisbaar!)
Een zithoek met voldoende lectuur (vul zelf maar in), een koelkast, een koffiezetapparaat en een oude, maar lekker zittende bank. Chesterfield mag, maar hoeft niet
Een TV en stereoset (hoeft niet goed te werken).
Warm en koud stromend water.
(Of ik er zou willen wonen? Ja, best wel...)
Een oude benzinepomp. Puur voor decoratie.
Zo'n oude tweetaktpomp. Voor 't brommertje.
- Een motorsteun (zo'n ding waar je je blok aan hangt en 't dan rond kan draaien voor montage)
- Een motortakel
- Een goede professionele krik. Die hobbydingen zijn levensgevaarlijk.
- Goede assteunen
- Een goed apparaat om je rem- en koppelingssysteem mee te ontluchten
- Een synchroontester (voor auto's met meerdere carburateurs)
- Een apparaatje om fuseekogels mee te verwijderen (onmisbaar!)
Een zithoek met voldoende lectuur (vul zelf maar in), een koelkast, een koffiezetapparaat en een oude, maar lekker zittende bank. Chesterfield mag, maar hoeft niet

Een TV en stereoset (hoeft niet goed te werken).
Warm en koud stromend water.
(Of ik er zou willen wonen? Ja, best wel...)
Een oude benzinepomp. Puur voor decoratie.
Zo'n oude tweetaktpomp. Voor 't brommertje.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59
Gewoon een 2K HEMPEL coating halen. ( is grondcoating voor tankers e.d)Elmar schreef:Ik zou, voor je de betonverf aanbrengt, eerst een grondeerlaag aanbrengen. Volgens mij heeft oa Knauf zo'n produkt. Het moet wel een grondering zijn met diepte/impregneer werking.
Kost je niet eens zo gek veel als je een nette beton vloer hebt.
Maar het is wel bestand tegen chemie/vallen laat geen rotzooi door.
Dus je veegt olie e.d er zo af.
En geen STOF meer, je veegt of zuigt de garage zo even aan.
Ow en een TIG AC/DC apparaat is ook erg handig.
En voldoende aansluitpunten, zodat je geen verleng snoeren nodig hebt.
Verder heb ik nog een draaibank (70cm tc) en freesbank (klein mk2 opname) staan is ook erg handig voor diverse klussen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Waar moet je op letten als je een 2e hands hefbrug wilt gaan aanschaffen?
220/230 - 380volt sowieso
Max gewicht
Max plafondhoogte (zou echt iets voor mij zijn...)
Bepaalde keuringen waar een brug aan moet voldoen?
4 koloms (steviger?)
2 koloms (meer vrijheid, wielen kunnen los etc)
Bepaalde merken die je maar beter kunt laten staan?
220/230 - 380volt sowieso
Max gewicht
Max plafondhoogte (zou echt iets voor mij zijn...)
Bepaalde keuringen waar een brug aan moet voldoen?
4 koloms (steviger?)
2 koloms (meer vrijheid, wielen kunnen los etc)
Bepaalde merken die je maar beter kunt laten staan?
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Als ik een 2e hands brug zou kopen, zou het een 2 koloms van Koni worden.
Koni is gewoon kwaliteit, en heeft een goede hefsnelheid. Verder bied een 2 koloms veel voordelen ten opzichte van een 4 koloms brug. 4 pootjes onder de auto en je kan overal bij. Geen irritante rijplaten die in de weg zitten als je aan de wielophanging sleuteld. Meestal zijn ze ook nog goedkoper dan een 4 koloms brug. En wat betreft stevigheid hoef je je echt geen zorgen te maken. Een 2 koloms is net zo goed als een 4 koloms brug.
Dit bovenstaande geld voor normale personen auto's met een zelfdragende carrosserie. Als je veel aan echte 4x4 auto's gaat sleutelen met een los chassis dan geniet een 4 koloms mijn voorkeur. Want vaak kun je met een 2 koloms brug niet met de 4 poten van de brug onder het chassis komen om de auto te heffen.
Koni is gewoon kwaliteit, en heeft een goede hefsnelheid. Verder bied een 2 koloms veel voordelen ten opzichte van een 4 koloms brug. 4 pootjes onder de auto en je kan overal bij. Geen irritante rijplaten die in de weg zitten als je aan de wielophanging sleuteld. Meestal zijn ze ook nog goedkoper dan een 4 koloms brug. En wat betreft stevigheid hoef je je echt geen zorgen te maken. Een 2 koloms is net zo goed als een 4 koloms brug.
Dit bovenstaande geld voor normale personen auto's met een zelfdragende carrosserie. Als je veel aan echte 4x4 auto's gaat sleutelen met een los chassis dan geniet een 4 koloms mijn voorkeur. Want vaak kun je met een 2 koloms brug niet met de 4 poten van de brug onder het chassis komen om de auto te heffen.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
[img:576:768]http://home.planet.nl/~hille501/Speedster/CIMG1314s.JPG[/img]
Deze bedoel je. Je kunt zo idd niet overal bij. Mijn nieuwe garage heeft een smeerput maar die is volgegooid met ??, moet nog ff zien hoe diep die is. Wellicht is dat mooi genoeg om aan de onderkant van de wagen te werken. Misschien nog te combineren met een dergelijke brug als Maik (voor wielen, remmerij etc)?
Deze bedoel je. Je kunt zo idd niet overal bij. Mijn nieuwe garage heeft een smeerput maar die is volgegooid met ??, moet nog ff zien hoe diep die is. Wellicht is dat mooi genoeg om aan de onderkant van de wagen te werken. Misschien nog te combineren met een dergelijke brug als Maik (voor wielen, remmerij etc)?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59
Hoe stevig staat e.d brug. En is deze beveiligd tegen ongewenst zakken?Rene / Hazze schreef:[img:576:768]http://home.planet.nl/~hille501/Speedster/CIMG1314s.JPG[/img]
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59
- RSRob
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:42
Ik zou voor een 2 koloms gaan.Dennis Cavallino schreef:Waar moet je op letten als je een 2e hands hefbrug wilt gaan aanschaffen?
220/230 - 380volt sowieso
Max gewicht
Max plafondhoogte (zou echt iets voor mij zijn...)
Bepaalde keuringen waar een brug aan moet voldoen?
4 koloms (steviger?)
2 koloms (meer vrijheid, wielen kunnen los etc)
Bepaalde merken die je maar beter kunt laten staan?
Je hebt tegenwoordig voor ergens rond de 1500 euro al een nieuwe chinese brug en de reserve delen schijnen ook niet duur te zijn.
Je kunt ook voor een wat oudere maar ik denk wel degelijkere brug gaan wel opletten of de draag moeren nog in orde zijn die zijn behoorlijk duur om te vervangen.
Ik heb toevalig van de week ook mijn brug opgebouwd ik ben voor een autec 2 koloms gegaan.
[IMG:640:480]http://i153.photobucket.com/albums/s236 ... G_4146.jpg[/img]
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Die brug van mij staat als een huis. Kan 2,7ton op, dus die 840kg van mij is geen probleemA1-G60 schreef:...
Hoe stevig staat e.d brug. En is deze beveiligd tegen ongewenst zakken?

Hij is beveiligd met een soort tandheugel zodat hij niet zomaar weer kan zakken.
Als je toch overal bij wilt komen onder je auto, dan moet je er 4 hoge assteunen bij kopen die je dan onder de sterke punten van je auto zet. Dan laat je het bruggetje weer zakken en kan je toch wel weer overal bij...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- RSRob
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:42
Deze kost 1300 euro ex btw ziet er niet verkeerd uit
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... %253D%253D
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... %253D%253D
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 04 jun 2007, 07:28
ben niet zo weg van een 2 koloms, want het is niet goed voor meeste auto's om er langere tijd in te hangen.
Geef mij maar een 4 koloms
Naast mijn huidige sleutelruimte van 100 vierkante meter ben ik zelf nog bezig met een nog te bouwen loods van 30 x 70 meter voor autosleutelaars die medio zomer volgende jaar gebouwd moet gaan worden.
Geef mij maar een 4 koloms

Naast mijn huidige sleutelruimte van 100 vierkante meter ben ik zelf nog bezig met een nog te bouwen loods van 30 x 70 meter voor autosleutelaars die medio zomer volgende jaar gebouwd moet gaan worden.

-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Neem je een paar as-steunen bij je 2 koloms burg. Ik zie de voordelen wel tegenover de 4 koloms. Heb zelf vooral gewerkt met 4 koloms, maar die rijplaten kunnen toch lelijk in de weg zitten, dit probleem heb je bij een 2 koloms helemaal niet. Het puntje zou dan jou aanmerking zijn, maar die is snel teniet gedaan lijkt me.deejay schreef:ben niet zo weg van een 2 koloms, want het is niet goed voor meeste auto's om er langere tijd in te hangen.
Geef mij maar een 4 koloms![]()
- vipernl
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 22:29
- Locatie: rotterdam
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Schop:
Wat een goede werkplaats echt nodig heeft is een schoonmaakschema.
Ben nu 2 zaterdagochtenden en gisteren de hele dag en avond bezig geweest geweest om onze werkplaats schoon te krijgen. Overal lag stof, zand en erop stond een enorme bende teringzooi. Dat is er allemaal uit.
Stromend water is erg prettig in een sleutelruimte, gisteren echt liters gebruikt voor het schoonmaken en evenzoveel liters gedronken wegens al dat stof in mijn smoel.
Wat een goede werkplaats echt nodig heeft is een schoonmaakschema.
Ben nu 2 zaterdagochtenden en gisteren de hele dag en avond bezig geweest geweest om onze werkplaats schoon te krijgen. Overal lag stof, zand en erop stond een enorme bende teringzooi. Dat is er allemaal uit.
Stromend water is erg prettig in een sleutelruimte, gisteren echt liters gebruikt voor het schoonmaken en evenzoveel liters gedronken wegens al dat stof in mijn smoel.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten