Telefoonfoto's bij het ophalen.
Wat interieurfoto's van de de advertentie:
Het is een Limited edition. Wat wil zeggen dat er een achteraf een luxe interieur ingezet is.
Het volgende is tot nu toe gedaan:
• Oliewissel differentieel met toevoeging. Differentieel is een bekend probleem bij deze auto's.
• Grotere bakkoeler. Deze zit nu voor de radiateur.
• Airconditioning service beurt. Naderhand is het via ventiel gaan lekken. Daarvoor was er niks aan de hand. Voor dit probleem heb ik binnenkort een afspraak.
• Smeernippels ingevet..
• Speling ophanging controleren. Is goed. En onderzijde geïnspecteerd.
• Moeilijk starten lijkt niet door accu te komen (door laten meten en doet hetzelfde met startkabel erop). De startmotor klinkt hetzelfde als bij de Avalanche. Dat zal het wel niet zijn.
• Thermostaat is vervangen. Was niet nodig, maar preventief.
• Oliewissel met GM longlife 5w30 oliefilter, luchtfilter en benzinefilter.
• Remvloeistof vervangen.
• Extra automaat bak gekocht. Dat is ook zwak bij deze auto's, dus heb ik er nu een reserve op voorraad...
• Elektrische bank op zijn originele plek terug gezet en weer aangesloten. Deze was afgekoppeld en bij het aansluiten sprong steeds de zekering eruit. Het bleek gewoon sluiting te zijn doordat de bekabeling wat verderop beschadigd was. De beugel aan de onderzijde van de auto heeft een kennis opnieuw gestraald, uitgeboord, tapeinden erop gelast en wat zwarte verf erop.
• Audio/video radio vervangen met als extra functionaliteit hands free kit. In de oude zat slecht geluid en geen carkit. Er was al een achteruit rij camera aangesloten.
De tweede radio/mp3speler voor de achterpassagiers weer aangesloten. Er zitten vier hoofdtelefoons in de auto die ingeplugd kunnen worden op vier verschillende plaatsen, zodat je naar deze radio kunt luisteren.
• Bougies vervangen. Van AC Delco naar NGK. Een LPG specialist gaf me ooit het advies NGK te gebruiken.
• Andere wielen gemonteerd met nieuw Continental 235/70/17 4x4 banden met loadindex van 111 codering H. 295/40/20 rondom reed niet zo fijn als dit uiteraard. In Nedeland heb je weinig last van spoorvorming, maar vakantie zal dat anders zijn.
• Vialle installatie uitgelezen, ook tijdens het rijden gemonitord met laptop eraan.
• Twee Vialle injectoren gekocht, een vervangen.
De auto start moeilijk. Het duurt een aantal seconden, voordat de auto aanslaat. Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. De accu is doorgemeten en zou goed moeten zijn volgens de "accuboer".
Eenmaal lopend draait de motor soepel op benzine, maar op LPG(Vialle) is dat wisselend. Op LPG loopt de auto na een lange rit goed, maar met grote regelmaat ook niet. Koud is het sowieso niet helemaal goed op LPG. De LPG specialist noemde een aantal mogelijke oorzaken, maar dat wist ik ook wel.
Als je kijkt naar de symptomen zou je zeggen dat het in de ontsteking moet zitten.
Is de auto gevoeliger op LPG en daarom het regelmatig lopen op 7 cilinders? Of is de de oorzaak daarvoor anders en ligt het in het LPG systeem. Bijvoorbeeld een injector, kabelbreuk, computer, enz. Misschien dat het niks te maken heeft met het moeilijk starten.
Krijgt de auto bij het starten niet voldoende benzine? Ook als ik de auto op benzine weg zet gebeurt hetzelfde.
Iemand anders die wel eens met LPG auto's zei dat een lekke injector zou kunnen zijn. Hij vroeg mij of de auto moeilijk startte. Zijn verklaring is dat er tegelijk benzine en LPG bij het starten is.
Bij het loshalen van de stekkers van de LPG injectoren reageerde de motor bij een wat minder. Die injector hebben we vervangen, maar veel heeft het niet geholpen. De andere injector heb ik als reserve gekocht voor de vakantie.
Gisteren kwamen de bestelde bougies binnen.
De elektrode afstand zou bij LPG 0.8mm moeten zijn. De voelermaatjes waren ooit een keer gestolen met al het andere gereedschap.
De winkels waren al dicht en op marktplaats zag dat iemand ze in Zeewolde verkocht.
Het was mooi weer, dus we zijn met de Corvette met open kap ernaar toe gecruised. Het is trouwens verbazingwekkend wat voor verbuik die auto haalt. Achterbanden 305-20 en op de boordcomputer stond 8,8l/100km. Op de snelweg moet 8,5 haalbaar zijn.
Mijn broer is gestart met het vervangen ervan, nadat hij dus de elektrode afstand van 1,1 naar 0,8 heeft gezet. Wat een rot klus het vervangen van de bougies. Sleutelen aan het blok doe je bij deze auto niet altijd via de motorruimte aan de voorzijde. Via de binnenzijde bereik je het andere deel door een deel van het interieur te verwijderen. Dat zijn vier schroeven en twee dwars geplaatste banden. Het is snel los. Voor de bougies kun je hiermee alleen de een na laatste achterste bougies aan beide zijden bereiken. De overige zes moeten via de wielkasten aan beide zijden.
Dat heeft geholpen zeg! De auto start veel makkelijker en loopt lekker rustig. Ik denk dat het helemaal perfect wordt met de nieuwe verdelerkap. Inwendig was er oxidatie te zien aan de verdelerkap.
Maandag komt binnen:
• Remblokken voor (Wagner heavy duty)
• Verdeel kap+rotor (Standard)
Wat nog te doen.
• Het gouden gedeelte aan de onderzijde is niet mooi en laat ik rondom opnieuw spuiten.
• Grille opnieuw spuiten.
• Velgen opnieuw spuiten. Dat vind altijd mooier dan coaten.
• Beeldbuis eruit en vervangen door een LCD scherm. Weet iemand 12 volt LCD schermen te koop van de bekendere merken? Liever geen Akai of iets dergelijks.
• Uitlijnen
Het was de bedoeling om dit jaar met de Avalanche te gaan, maar dit is toch wel fijner. Het is de eerste keer dat ik mijn zoon en dochtertje met de auto meeneem.
Na de vakantie eventueel te koop bij een goed bod. Inruil met een H2 mag ook.
