BMW F11 530D kilometervreter

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Daniel

Re: BMW F11 530D kilometervreter

Bericht door Daniel » 08 dec 2012, 22:11

Vandaag opgehaald en ik ben echt zwaar onder de indruk. BMW heeft bijna alle irritaties die bij de E60/E61 aanwezig waren opgelost. Kleine dingen zoals dat je de helderheid van de iDrive apart in een menu moest instellen (gaat nu met 1 knop die in 1x helderheid van iDrive, HUD en klokkenwinkel regelt), direct bedienbare airco-zones (zat vroeger in de iDrive verstopt) en zo nog tientallen kleine en grote dingen. Eindelijk werkt de spraakbesturing zoals het hoort. Eindelijk is de navigatie een beetje rap, eindelijk geen rammels en kraakjes meer van gare interieurdelen.

Ik had de hele rit nodig om alle knopjes en functies en dingetjes uit te proberen :) Tot !00 km/uur hoor je alleen bandengeruis en de stoelen zitten subliem. Het is bijna onvoorstelbaar dat deze auto al bijna 3x rond de wereld is gereden want hij oogt en voelt hagelnieuw.
's avonds wil je er al helemaal bijna niet uitkomen want met de ambianceverlichting erbij en de stoelverwarming op standje 1/3e is het helemaal schitterend. Ik ga er maar in wonen denk ik ;)

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 09 dec 2012, 08:46

Prachtige auto. Een betere keuze in dit segment kun je imo niet maken.

Daniel

Bericht door Daniel » 16 jul 2013, 10:11

Update: gisteren 140.000 km aangetikt (dat gaat lekker, 22k in 8 maanden) en tot nu toe volstrekt probleemloos. Heel af en toe schiet de radar van de collision warning in de stress maar dat is een kwestie van even uit en weer aanzetten en probleem is weer weg. Voor de rest niets. Over een kleine 4000 km moet hij voor het eerst onderhoud hebben, ik ben benieuwd.

Verbruik gemiddeld ongeveer 1 op 13,5 wat op lange ritten kan dalen tot 1 op 15 als je niet continue 140 rijdt. Daar leent de auto zich overigens uitstekend voor. Ik rij voor mijn werk ongeveer elke week een keer naar Brussel en na die 200 km stap je uit alsof je net een ritje naar de supermarkt hebt gedaan.

Andere constateringen:
- automaat reageert wat aan de trage kant als je een vlotte inhaalactie wil doen, eigenlijk moet je hem dan eerst in sport zetten. Normale schakelingen zijn niet voelbaar, echt een meesterwerk.
- actieve cruise control gebruik ik de praktijk nauwelijks, had er net zo goed niet op hoeven zitten
- HUD is zeer nuttige optie, zeker ook als je vaak de navigatie gebruikt
- actieve dempers ook nuttig, comfortstand zeer rustgevend op langere ritten
- 't is geen racer vanaf stilstand, daar is hij natuurlijk veel te zwaar voor, maar tussen pakweg 100 en 160 sla je geen modderfiguur. Sjouwt goed door. Geen idee trouwens wat Vmax is, ben er nog niet mee in Duitsland geweest.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 16 jul 2013, 13:26

Daniel schreef:- 't is geen racer vanaf stilstand, daar is hij natuurlijk veel te zwaar voor, maar tussen pakweg 100 en 160 sla je geen modderfiguur. Sjouwt goed door. Geen idee trouwens wat Vmax is, ben er nog niet mee in Duitsland geweest.
250 km/h op de teller. Ook buiten Die Heimat ;)

jgpeggeman

Bericht door jgpeggeman » 17 jul 2013, 09:44

Schitterende wagen! Combinatie van exterieur en interieur is weergaloos!

Macboy

Bericht door Macboy » 18 jul 2013, 00:24

Mooi dat ie zo bevalt :thumbup:

En voor inhalen heb je toch manual stand, hoewel dat wel beetje irritant is maar dat is nu eenmaal automaat eigen.

Plaats reactie