Corvette C6 of Z4 M coupe

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

C6 of Z4 M

C6, want voor 90K nog steeds superprestaties en meer auto dan een Z4 M coupe
21
38%
Z4 M coupe, want, duitse degelijkheid, een juweel van een motor en BMW!
35
63%
 
Totaal aantal stemmen: 56

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 24 apr 2007, 20:35

Ik ga toch voor de Z4 M, en dan eigenlijk alleen vanwege de reden dat ik bij een C6 zou balen dat er ook zoiets bestaat als een C6 Z06. Qua auto vind ik ze beide super.

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 24 apr 2007, 21:00

Ja idd Tom!

Z4M dus!

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 24 apr 2007, 21:12

Flatline schreef:
Daniel schreef:en je komt op de snelweg een C6 tegen....
Tja en dat komt lekker vaak voor :lol: :lol: :lol:
Die dag moet dan idd nog komen... :D

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 24 apr 2007, 21:50

Tom schreef:vanwege de reden dat ik bij een C6 zou balen dat er ook zoiets bestaat als een C6 Z06.
Als totaal concept is een Z06 gewoon top maar naar het schijnt is een C6 met minimale aanpassingen aan het in -en uitlaat traject ook tot zeeeer indrukwekkende prestaties in staat. Zo circuleert ergens op het net een filmpje van een gast met een C6 (geloof ik) welke een paar aanpassingen heeft gedaan en even een 550 maranello op afstand zet :D

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 24 apr 2007, 22:54

Joop schreef:
Flatline schreef:
Daniel schreef:en je komt op de snelweg een C6 tegen....
Tja en dat komt lekker vaak voor :lol: :lol: :lol:
Die dag moet dan idd nog komen... :D
OK ok, zit wat in :D
Maar nog steeds wil ik die Z4 Coupe niet, niet voor dat geld.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 apr 2007, 01:36

In dit geval ga ik dan voor de Z4 m coupe....maar moet er wel bij zeggen dat er nu een nwe C6 met nwe LS3 motor is/komt en standaard al iets van 420 of 430pk...hm...maa toch blijft het de Z4 M coupe, alleen de Z06 tja das een ander verhaal..die wil ik best wel ff lenen :lol:

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1445
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Bericht door Henk Jan » 25 apr 2007, 10:59

De keus lijkt me niet zo moeilijk. Ten alle tijden zou ik gaan voor de C6. IMO een mooiere auto met betere prestaties en mistens even goede rij-eigenschappen dan de Z4. Kan me alleen voorstellen dat je voor de Z4 zou gaan als je een propellor op voorhoofd getatoëerd hebt staan. :lol:

Mensen die puur naar het imago kijken zouden denk ik eerder gaan voor de Z4, is ook niets mis mee natuurlijk. :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 25 apr 2007, 12:41

Dinomi schreef: Kan me alleen voorstellen dat je voor de Z4 zou gaan als je een propellor op voorhoofd getatoëerd hebt staan. :lol:
:lol:

En dat komt nog wel eens voor hier. Blijft leuk, alle vergelijkingen zijn zo'n beetje met een BMW. Zoniet dan wordt het een draadje van 2 pagina's max :P

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 apr 2007, 12:53

Niels schreef:
Dinomi schreef: Kan me alleen voorstellen dat je voor de Z4 zou gaan als je een propellor op voorhoofd getatoëerd hebt staan. :lol:
:lol:

En dat komt nog wel eens voor hier. Blijft leuk, alle vergelijkingen zijn zo'n beetje met een BMW. Zoniet dan wordt het een draadje van 2 pagina's max :P
Je kunt de BMW ook als een soort maatstaaf zien denk ik, de meeste mensen zullen het er over eens zijn dat een sportieve BMW als maatstaaf kan dienen omdat de meeste mensen aardig wat weten over zo'n auto en de pers ook, smaken verschillen natuurlijk, maar als maatstaaf dienen gaat ergens anders om en dus niet echt verkeerd :wink:

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1445
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Bericht door Henk Jan » 25 apr 2007, 13:50

GTRene schreef:Je kunt de BMW ook als een soort maatstaaf zien denk ik, de meeste mensen zullen het er over eens zijn dat een sportieve BMW als maatstaaf kan dienen omdat de meeste mensen aardig wat weten over zo'n auto en de pers ook, smaken verschillen natuurlijk, maar als maatstaaf dienen gaat ergens anders om en dus niet echt verkeerd :wink:
:lol:

Hoezo propellor??

Of je hebt last van een zonnesteek, of weer aan oma's drankkast gezeten zeker. :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 25 apr 2007, 13:55

Hehe :mrgreen:

Het is wel zo dat de M3 tot nog toe altijd de benchmark was waar een sportcoupe mee vergeleken werd. Of dat nou een Nissan 350Z was of een Mercedes CLK.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 apr 2007, 13:57

Dinomi schreef:
GTRene schreef:Je kunt de BMW ook als een soort maatstaaf zien denk ik, de meeste mensen zullen het er over eens zijn dat een sportieve BMW als maatstaaf kan dienen omdat de meeste mensen aardig wat weten over zo'n auto en de pers ook, smaken verschillen natuurlijk, maar als maatstaaf dienen gaat ergens anders om en dus niet echt verkeerd :wink:
:lol:

Hoezo propellor??

Of je hebt last van een zonnesteek, of weer aan oma's drankkast gezeten zeker. :wink:
8) :lol: bedoel gewoon als middelpunt van een vergelijking... niet dat BMW de beste dingen leverd :wink:
eneuh...OK ik heb ook een zonnesteek over gehouden van CBR07 met de hele dag met de kale klets in de zon :wink: :D

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1445
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Bericht door Henk Jan » 25 apr 2007, 14:02

Vergelijken is 1, maar maatstaf is toch heel wat anders.

Ieder merk heeft zijn eigen visie van auto's produceren en natuurlijk wordt er naar de conurrentie gekeken, maar van echte maatstaven is geen sprake.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1445
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Bericht door Henk Jan » 25 apr 2007, 14:05

GTRene schreef: 8) :lol: bedoel gewoon als middelpunt van een vergelijking... niet dat BMW de beste dingen leverd :wink:
eneuh...OK ik heb ook een zonnesteek over gehouden van CBR07 met de hele dag met de kale klets in de zon :wink: :D
Ligt er maar net aan welke tijdschriften je leest of welke autoprogramma's je bekijkt. :wink:

BMW spreekt wel een hoop mensen aan, dat is waar.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 apr 2007, 15:57

BMW zet in een hoop klassen wel de maatstaf voor de rest. In de klasse van de Z4M denk ik dat BMW het niet is, maar dat dit toch de Cayman moet zijn. De Z4M komt wel dicht in de buurt van de Cayman. De C6 is gewoon een goed en betaalbaar alternatief.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1445
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Bericht door Henk Jan » 25 apr 2007, 16:09

Noem eens 1 klasse waarin BMW volgens jou de maatstaf is dan.

Online
k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 25 apr 2007, 16:17


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 apr 2007, 16:30

maatstaaf euhm zeg maar over het algemeen is een sportieve BMW een 8/10 en das dan bv een meetpunt, en een mazda RX8 b.v een 6.9/10 op de schaal zo bedoelde ik :roll: zo heb je een centraal punt om wat auto's qua all round en sportievie tijd op de schaal te gooien? maar dat is en blijft natuurlijk persoonlijken moeilijk maar toch kun je redelijk in de buurt komen als gemiddelde...

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 apr 2007, 16:34

Dinomi schreef:Noem eens 1 klasse waarin BMW volgens jou de maatstaf is dan.
In de klasse van de 3er is de 3er nog steeds de auto om te verslaan. Ik moet er wel bij zeggen dat Audi en Mercedes goed hun best hebben gedaan met de laatste versies van de A4 en de C-klasse, want op sommige vlakken verslaan ze in mijn ogen de 3er wel en dat is met name op basis van het interieur. Maar op rijdynamiek is de 3er nog steeds de maatstaf: ofwel Maßstab für Fahrspaß.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 apr 2007, 16:34

@Kees: Heb je dat plaatje van die Isetta ook nog in een grotere uitvoering. Erg goed. :lol:

EDIT: heb 'm al kost wel even wat moeite ivm auteursrechten etc....

[img:2000:1714]http://www.polizeioldtimer.de/images/gr ... 0x1714.jpg[/img]

Dit scheurmonster moet toch zeker voor alle voertuigen op deze planeet de maatstaf zijn toch, met een top van 85km/h :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 25 apr 2007, 20:11

Dinomi schreef:Noem eens 1 klasse waarin BMW volgens jou de maatstaf is dan.
BMW is vaak de maatstaf als ze met een nieuw model uitkomen :D Vervolgens is Audi de maatstaf als zij weer met een nieuw model uitkomen :mrgreen:

Blijft ook subjectief. Terwijl de een zweert bij RWD weegt het uiterlijk bij de ander veel zwaarder. Puur op rij dynamiek is BMW denk ik wel het te kloppen merk in de premium klasse maar als totaal concept zou ik over het algemeen sneller voor Audi gaan bijvoorbeeld. RWD.......daar wordt ik toch alleen maar bang van en ik vind Audi nu eenmaal mooier :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 apr 2007, 20:31

als je dan toch een BMW Iseta koopt dan deze 730pk versie maar als het echt moet :lol:
[img:420:211]http://www.motorpasion.com/images/DragIsetta00.jpg[/img]
[img:420:315]http://www.motorpasion.com/images/DragIsetta01.jpg[/img]
[img:420:315]http://www.motorpasion.com/images/DragIsetta02.jpg[/img]
[img:420:315]http://www.motorpasion.com/images/DragIsetta03.jpg[/img]

Chevy V8 502 Big Block compresor, 8.226 cc... :shock:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 25 apr 2007, 20:34

En 1 achterwiel..........maar goed wel RWD :lol:

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 28 apr 2007, 10:27

Nu de vernieuwde C6 eraan komt met een grotere v8 met 430pk is er geen twijfel meer mogelijk :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 apr 2007, 12:27

Pescatore schreef:Nu de vernieuwde C6 eraan komt met een grotere v8 met 430pk is er geen twijfel meer mogelijk :wink:
ja, ze gooien er nog een schepje bij bovenop...nice de ouderwetse pk oorlog is weer terug :lol: en dat terwijl er steeds meer limieten zijn :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: erwin20vt, Wimo en 14 gasten