Clio RS vs Peugeot 206 GTi vs Seat Ibiza Cupra
- Luco
Re: Clio RS vs Peugeot 206 GTi vs Seat Ibiza Cupra
stuur slijt gewoon erg snel bij sommige.
- Riceaux
Vind het originele stuur er toch niet uitzien en heb het stuur liever wat dichter bij. Dus komt sowieso een aftermarket stuur in.Luco schreef:stuur slijt gewoon erg snel bij sommige.

- Luco
Op de rtc zit ook een moderator die houdt van de rs-en een register bij, die kan je heel veel vertellen als je er een op het oog zou hebben.
En ik weet een perfect iemand voor evt onderhoud, weet alleen niet waar jij vandaan komt.
Verder weet ik ook niet wat je budget is, dan weet ik nog een hele leuke 5 met een rs motor erin (182 versie)
Ding is als nieuw en op kenteken gekeurd.
En ik weet een perfect iemand voor evt onderhoud, weet alleen niet waar jij vandaan komt.
Verder weet ik ook niet wat je budget is, dan weet ik nog een hele leuke 5 met een rs motor erin (182 versie)
- Riceaux
Luco schreef:Op de rtc zit ook een moderator die houdt van de rs-en een register bij, die kan je heel veel vertellen als je er een op het oog zou hebben.

Woon vlakbij andere Rico.

- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Beetje hetzelfde verhaal hier, E46 328i pas verkocht omdat ik er voornamelijk alleen in rij en alleen kortje stukjes.
Zocht ook iets lichts, beetje snel met zelfde budget.
Het is geworden: Toyota Yaris 1.5 VVT-i T-sport.
106pk op 915kg klinkt wat lafjes, maar ik ben positief verrast!
Het is geworden: Toyota Yaris 1.5 VVT-i T-sport.

- Luco
Riceaux schreef:Luco schreef:Op de rtc zit ook een moderator die houdt van de rs-en een register bij, die kan je heel veel vertellen als je er een op het oog zou hebben.
Ding is als nieuw en op kenteken gekeurd.Zal me van et weekend even aanmelden bij de RTC, Seat online en de GTI club.
Dan is Harderwijk wat ver, die 5 is echt gaaf, jammer dat ik het geld niet heb, dan had die hier al gestaan

- Riceaux
Harderwijk is prima hoor. Schoonouders wonen in Putten, Putten-Harderwijk is 10-15 min rijden ofzo.Luco schreef:Riceaux schreef:Luco schreef:Op de rtc zit ook een moderator die houdt van de rs-en een register bij, die kan je heel veel vertellen als je er een op het oog zou hebben.
Ding is als nieuw en op kenteken gekeurd.Zal me van et weekend even aanmelden bij de RTC, Seat online en de GTI club.
Dan is Harderwijk wat ver, die 5 is echt gaaf, jammer dat ik het geld niet heb, dan had die hier al gestaan

- Luco
Ok, die 5 is stukken duurder
Maar een rs moet wel lukken denk ik.

Maar een rs moet wel lukken denk ik.
- Riceaux
Vervelende van de Yaris vind ik dat de tellers in het midden zitten. Heeft de Twingo van m'n zus ook en ik erger me er iedere keer aan. Voor de rest een leuk auto'tje zo'n Yaris T-Sport! Zal ook nog wel aardig zuinig zijn?N!co schreef:Beetje hetzelfde verhaal hier, E46 328i pas verkocht omdat ik er voornamelijk alleen in rij en alleen kortje stukjes.
Het is geworden: Toyota Yaris 1.5 VVT-i T-sport.![]()
- PD power
Ibiza is volgens mij goed 1000 kilo, met het beste tunings potentieel, d'r zijn ook zeker getunde ibiza's te koop, de 1,8T staat als degelijk bekend, mits juist onderhouden, bobines willen wel eens sneuvelen, maar ook daar zijn verbeterde versies voor, daarnaast zou als eerste bij aankoop, carter er even onderweg "laten" halen, om te kijken of het aanzuigmondje van de oliepomp niet vervuild is, vrij simpele ingreep die veel ellende kan voorkomen, zeker als er veel korte afstanden mee gereden zijn.
- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Dat van die tellers stond me van te voren ook het meest tegen, maar al tijdens de proefrit was ik er al aan gewend. In de T-sport zijn het ook analoge tellers, niet digitaal.Riceaux schreef:Vervelende van de Yaris vind ik dat de tellers in het midden zitten. Heeft de Twingo van m'n zus ook en ik erger me er iedere keer aan. Voor de rest een leuk auto'tje zo'n Yaris T-Sport! Zal ook nog wel aardig zuinig zijn?N!co schreef:Beetje hetzelfde verhaal hier, E46 328i pas verkocht omdat ik er voornamelijk alleen in rij en alleen kortje stukjes.
Het is geworden: Toyota Yaris 1.5 VVT-i T-sport.![]()
Zuinig? Heb er alleen nog 'sportief' mee gereden, en volgens mij staat die nu op 8,6L/100km.
- Joopieboy
Misschien een gekke ommezwaai, maar ik lees Yaris T Sport, is een Suzuki Ignis sport dan niks voor je? Heb ik heel veel lol mee gehad en rijden zeer leuk! Onderdelen is lastiger, veel via buitenland maar ik zie dat de Suzi Sport spullen uit productie gaan dus nog lastiger worden.
- Riceaux
Zeker leuke auto'tjes! Maar als je onderdelen uit het buitenland moet halen zie ik et niet zo zitten. Plus dat de goedkoopste 3450 euro is.Joopieboy schreef:Misschien een gekke ommezwaai, maar ik lees Yaris T Sport, is een Suzuki Ignis sport dan niks voor je? Heb ik heel veel lol mee gehad en rijden zeer leuk! Onderdelen is lastiger, veel via buitenland maar ik zie dat de Suzi Sport spullen uit productie gaan dus nog lastiger worden.
@Nico: Dat vind ik best zuinig! Gemiddeld verbruik van 1 op 8 vind ik ook nog prima.

- Joopieboy
Mja dan gaat het om tuningspul en verbeteringen. Maar idd prijzen liggen nog wat hoger ja dat is ook zo ja.
- Niels
- Auto: Prius+
De Ibiza ken je en de 20VT is een vrij goede motor en veel verkrijgbaar mocht het toch mis gaan. De RS lijkt mijn de meeste fun te bieden.
- Riceaux
Ibiza ken ik inderdaad. Vrij probleemloze auto. En veel vermogen voor het geld. Binnenkort maar even proefzitten in een Clio RS. Ben benieuwd of ik er een beetje fatsoenlijk in pas.Niels schreef:De Ibiza ken je en de 20VT is een vrij goede motor en veel verkrijgbaar mocht het toch mis gaan. De RS lijkt mijn de meeste fun te bieden.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Rico, stuur me met twee weken even een berichtje. Kan je mijn 206 even proberen. Weet je meteen of het wat voor je is.
- Riceaux
Top! Will do!Jurjen schreef:Rico, stuur me met twee weken even een berichtje. Kan je mijn 206 even proberen. Weet je meteen of het wat voor je is.

- Riceaux
Alweer wat verder aan het zoeken geweest. Gisteren even in en Clio gezeten, maar vind het niet lekker zitten. Hoek van het stuur is gewoon k*t.
Dus de Clio gaat van de lijst af en wordt vervangen door een Mazda MX-5. Ibiza Cupra gaat ook van de lijst af, kan gewoon geen nette vinden met aantoonbare onderhoudshistorie voor een goede prijs. Plus dat ik al een Ibiza heb gehad en weer wat anders wil.
Dus de strijd gaat nu tussen de MX-5 en de 206 GTi.
Trekken me allebei wel aan. Heb echter in beide nog niet gereden. Dus over het rijgedrag kan ik nog niet echt iets zinnigs zeggen en het rijgedrag is bij mij toch wel de doorslaggevende factor. Het voordeel van een MX-5 is dat er ontzettend veel voor te krijgen is voor mooie prijzen. Voordeel van de 206 is dat ie wat nieuwer is en wat meer ruimte heeft en meer luxe. Twijfel, twijfel...
Dus de Clio gaat van de lijst af en wordt vervangen door een Mazda MX-5. Ibiza Cupra gaat ook van de lijst af, kan gewoon geen nette vinden met aantoonbare onderhoudshistorie voor een goede prijs. Plus dat ik al een Ibiza heb gehad en weer wat anders wil.

Dus de strijd gaat nu tussen de MX-5 en de 206 GTi.
Trekken me allebei wel aan. Heb echter in beide nog niet gereden. Dus over het rijgedrag kan ik nog niet echt iets zinnigs zeggen en het rijgedrag is bij mij toch wel de doorslaggevende factor. Het voordeel van een MX-5 is dat er ontzettend veel voor te krijgen is voor mooie prijzen. Voordeel van de 206 is dat ie wat nieuwer is en wat meer ruimte heeft en meer luxe. Twijfel, twijfel...
-
Pas jij in een MX5?
- Tristan
Stoel van de Clio kan je toch aanpassen? Zou de standaard stoelen eruit halen en dan bv. Recaro's plaatsten. Ander frame eronder en je zit een heel stuk lager. Ik zou echt voor de Clio gaan, duidelijk de scherpst sturende auto van de 3.
- Riceaux
Stoel kan je inderdaad aanpassen. Alleen de hoek van het stuur niet. Het stuur staat te ver omhoog gericht zeg maar. En als je er een kuipstoel inzet op een lagere rails wordt dat effect nog verder versterkt.Tristan schreef:Stoel van de Clio kan je toch aanpassen? Zou de standaard stoelen eruit halen en dan bv. Recaro's plaatsten. Ander frame eronder en je zit een heel stuk lager. Ik zou echt voor de Clio gaan, duidelijk de scherpst sturende auto van de 3.
@ErikS: Ik pas er in ja, armsteun aan de deur moet wel verwijderd en moet ander stuur in op een dikkere naaf. Maar dan kan ik er prima in zitten. Weet alleen niet of ik er ook in kan rijden. Dat moet een proefrit uitwijzen.
- Petrolhead Tom
Rhd trophy dus. Slotje. (Zie EVO diary)
- Riceaux
Potentieel goed idee. Alleen moet ik dan de 320D particulier verkopen. En zit ik nog steeds met de hoek van het stuur. Of is dat in de RS 182 beter? Na m'n vakantie zal ik de BMW te koop zetten. Kijken of er geïnteresseerden voor zijn. Als ik 'm voor een mooi bedrag kwijt kan en ik kan een Clio RS 182 Trophy vinden voor een mooi bedrag, tsja, dan wil ik jou best een plezier doen. Breng je me dan naar de UK met de S2000?Petrolhead Tom schreef:Rhd trophy dus. Slotje. (Zie EVO diary)
- Petrolhead Tom
Klinkt als een potentieel leuk tripje. Verkoop jij die BMW maar eerst. 
Recaro's van de Trophy staan 10mm lager. Dat zou de zitpositie behoorlijk verbeteren, aldus Metcalfe.

Recaro's van de Trophy staan 10mm lager. Dat zou de zitpositie behoorlijk verbeteren, aldus Metcalfe.