Doordat ik ga verhuizen/samenwonen zal ik na de zomervakantie een stuk minder km's gaan maken. De 320D kan dan eigenlijk niet meer uit en is ook onhandig om te parkeren in de binnenstad van Groningen. De BMW is de afgelopen maanden prima bevallen, alleen ik mis wel iets. Het plezier wat je uit een lichtgewicht gooi en smijt auto'tje kan halen, lekker door trekken in toeren, bochten aanvallen. De 320D heeft gewoon te weinig vermogen, plus dat de combinatie breedset+E46 chassis+2.0 dieselmotor nou niet echt bepaald er voor zorgt dat je snel bij de grens van de auto komt. Voor de lange afstand is het een prima auto en daar had ik 'm ook voornamelijk voor gekocht. Heerlijk comfortabel, lekker stil en toch nog aardig zuinig. Maar voor lange afstanden kan ik ook de 1-serie meenemen of de toekomstige auto van de zaak. Dus kort gezegd, de 320D is overbodig na de zomervakantie en ik wil weer een leuke hothatch.
Nou heb ik zelf al een shortlist gemaakt zoals de topic titel al aangeeft. Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom. Met een Ibiza heb ik ervaring, maar niet specifiek met de 1.8 20VT motor, maar daar hoor ik niks dan positiefs over. Met de 206 GTI en de Clio RS (Phase 2 volgens mij) heb ik al helemaal geen ervaring. Maar gelukkig mensen hier op het forum wel. ErikS heeft volgens mij een Clio RS gehad. En Joost en Jurjen een 206. En aangezien er een Renault tussen staat heeft Luco vast ook wel wat te melden.
Dus welke zouden jullie kiezen en waarom? Aankooptips, onderhoudstips, tuningtips alles is welkom!
Alvast bedankt!
Seat Ibiza Cupra: 156 pk/ 210nm 1.8 Turbo. 1094 kg
Renault Clio 2.0 RS: 172 pk/ 200 nm. 1010 kg
Peugeot 206 GTI: 136 pk/ 190 nm. 1025 kg