Mindfuck E36 325i

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
rick-07

Mindfuck E36 325i

Bericht door rick-07 » 03 jul 2013, 11:36

Hallo,

Mijn BMW geeft mij werkelijk de grootste mindfuck in tijden...
Na dat ik terug kwam van 1 week vakantie wilde ik ´n rondje gaan rijden in mijn BMW. Nu starten de auto niet. Accu leeg?? Dus meteen de accu voor 1 nacht aan de druppellader gelegd .Ik op internet gezocht wat de auto leeg zou kunnen trekken. Kwam ik terecht bij het bekende kwaaltje van BMW: De kofferbakvergrendeling die vaak slecht werkt of niet door een breuk in de kabels wat er ook voor zou kunnen zorgen dat de accu wordt leeg getrokken.
Dus ik de huls van de bekabeling opengesneden en jawel :
Afbeelding

Ik de kabels netjes opnieuw gesoldeerd en geïsoleerd. Dus ik denk even proberen... toen begon het feest: ik drukte op het rode kopje (sluiten) van mijn afstandbediening dat moest ik een paar keer proberen voordat hij daadwerkelijk op slot ging. Toen ik hem opnieuw open probeerde te maken ging hij ongeveer 1 seconden open waarna het gelijk weer op slot schoot. op een gegeven moment bleef hij wel open staan :stom: toen probeerde ik de kofferbak open te maken... En nee die had er ook geen zin in (vandaag :') ).

Op dat moment had ik geen tijd meer om verder te zoeken naar een probleem dus dacht ik ik kijk morgen wel even naar alle zekeringen.

Vandaag loop ik naar buiten en druk op het grijze knopje (openen) gelijk deed hij het zonder op slot te schieten(tot mijn verbazing) toen keek ik of de kofferbak ook mee ging werken en jawel die ging ook open. Vervolgens druk ik op het rode knopje en de auto ging netjes dicht inclusief kofferbak.. DAFUQ is wrong with this car ?!?
Alle zekeringen gecheked en ook niets aan de hand.. Accu was tevens wel weer leeg..

Wie weet waar mijn auto last van heeft en wat die accu in eens zo snel leeg zou kunnen trekken??

Tevens maken mijn elektrische ramen een continu tikkend geluid ?!?

Alvast bedankt !

Gr Rick

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Re: Mindfuck E36 325i

Bericht door Steven N. » 03 jul 2013, 11:43

De relais ook gecheckt allemaal? Kans is aanwezig dat die niet juist werkt, eventueel de regel unit. In mijn eerdere e30 ook meegemaakt.

Alles even laten doormeten wellicht.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 03 jul 2013, 17:01

alles goed vastgemaakt, geen losse contactjes? goede verbindingen gemaakt, of heb je ze aan elkaar gedraaid en wat tape erop...(das geen goede solide verbinding :D )

rick-07

Bericht door rick-07 » 04 jul 2013, 01:00

Welke relais zou ik moeten hebben dan ?. De draden zijn netjes opnieuw gesoldeerd en met een krimpkous en isolatietape dicht gemaakt, dus dat zit wel goed. Nu ben ik voor in de toekomst wel bang dat die gesoldeerde draden weer gaan breken omdat het niet flexibel is..

Iemand nog enig idee wat mijn accu zou kunnen leeg trekken ?

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 04 jul 2013, 16:48

Alarm, radio..

Lee M3

Bericht door Lee M3 » 04 jul 2013, 17:09

Misschien blijft je kofferbakverlichting branden, of die van het dashboardkastje....
Wat Steven al zei; even door laten meten.

rick-07

Bericht door rick-07 » 06 jul 2013, 18:17

Net stroomverbruik doorgemeten. De auto verbruikt nog ongeveer 0,050 ampère.. er branden geen lampjes, radio is het niet. Nu ga ik kijken of het mijn alarm kan zijn.

Heeft iemand ooit eerder met dit probleem gezeten ?

Accu is tevens nog gewoon goed: 12,8V

rick-07

Bericht door rick-07 » 06 jul 2013, 21:48

Net alle zekeringen doorgemeten. Nu blijkt dat wanneer ik de witte zekering (waar ik er overigens maar één van heb) verwijder mijn ampére omlaag gaat. Nu heb ik ook een groene zekering ook verwijderd en toen zakte het ampére tot 0,013 wat netjes is.

Na deze twee zekeringen te hebben verwijderd kwam ik tot de conclusie dat mijn elektrische ramen het niet meer doen en mijn centrale deurvergrendeling ook niet meer.
De witte zekering is voor de centrale deurvergrendeling en de groene voor de elektrische ramen.
Hij zou dus hier ergens stroom moeten lekken..

Nu weet ik in welke richting het probleem zit maar weet ik niet goed welke stappen ik nou kan ondernemen... Kan iemand mij helpen ??

Plaats reactie