Ik wilde gaan zeggen dat ik wellicht niet goed geluisterd heb omdat ik mijn oordoppen in had, maar ik heb hem inmiddels door, die Beierse hokken hebben natuurlijk een lijn motor...zoveel interesse heb ik in BMW...GTRene schreef:3.0 V6 met 2 turbo's?
klinkt wat![]()
![]()
of BMW moet echt eindelijk eens aan de V6 zijn gegaan
Ariel Atom 2 Supercharged. 205 is ook weer weg...
- Roy RS
Re: Ariel Atom 2 Supercharged.
- GTRene
kan natuurlijk dat hij er wat anders in heeft geknutseld...zo te horen wel een snelle..
- Roy RS
neuh, was niet zo'n hobbiest, ik heb gewoon niet opgelet wat ie zei. Mij viel op dat 380 pk wel veel was voor een BMW zonder M-logo en hij zei dat ie gechipped was ofzo. Maakt niet uit, ik was "iets" vlotter. (maar hij had een license to "rij veul meer dan 50km te hard", die had ik dan weer niet, zo waren we beide op sommige punten sneller
)
grappigerwijs had ik mijn gopro achterstevoren op mijn auto, helaas niet zo geschikt om openbaar op de kijkbuis te zetten.

grappigerwijs had ik mijn gopro achterstevoren op mijn auto, helaas niet zo geschikt om openbaar op de kijkbuis te zetten.
- Martijn_bmw
zal wel zo'n 3.0 bi-turbo zijn wordt verkocht als 335i, 535i 3.5iS ect 
af-fabriek 306Pk maar inderdaad vrij makkelijk op zo'n 400pk te krijgen...

af-fabriek 306Pk maar inderdaad vrij makkelijk op zo'n 400pk te krijgen...
-
OnlineHitz
- Auto: KIA
De Z4 35iS heeft volgens mij zelfs 340pk af fabriek!
- frank de jonge
340pk idd 450nm
- GTRene
ow? das best veel
dan is het met zo'n chippie en tegen de 400pk helemaal feest denk

dan is het met zo'n chippie en tegen de 400pk helemaal feest denk

- frank de jonge
Dan nog legt ie het af tegen Roy zn Atom 

- InjectTheVenom
Poetsen moet je ook niet continu doen anders krijg je er OCD van maar net als nu om de zoveel tijd om het bij te houden dan blijft het gezond.
- GTRene
poetsen
maar wat voor windermiddel is dat dan?
klinkt goed en 'makkelijk'
ik hoef niet zo vaak omdat ik er niet veel uit ga en de kar altijd binnen staat...
en heb nog een liter oid turtle wax destijds jaren terug was dat meer en zat eens ergens bij
neem aan dat dat spul makkelijker is dan dat oude systeem?

klinkt goed en 'makkelijk'

ik hoef niet zo vaak omdat ik er niet veel uit ga en de kar altijd binnen staat...
en heb nog een liter oid turtle wax destijds jaren terug was dat meer en zat eens ergens bij

- Roy RS
GTRene schreef:poetsen![]()
klinkt goed en 'makkelijk'![]()
en heb nog een liter oid turtle wax destijds jaren terug was dat meer en zat eens ergens bij![]()
Gewoon meguairs cleaner wax, je wrijft het erop met een veel te dure meguairs spons of een katoenen doek, laat het drogen en wrijft het er weer af met een veel te dure meguiars doek of gewoon een katoenen doek. Als dan de vlek er niet af is, doe je het nog een keer en klaar is kees. Het is hufterproof, dus ik kan niet door de lak poetsen ofzo en je mag het gewoon elke 4 tot 8 weken opnieuw doen. Mijn auto wordt niet zoveel gebruikt, dus ik kan dat best elk kwartaal een keer doen.
Het spul haalt dus schijnbaar de oude waxzooi eraf en doffe plekken/hele lichte krasjes ook, hij voedt de lak en voorziet de lak van een waxlaag die een week of 8 moet blijven zitten bij weekend gebruik.
- GTRene
ah oke, beetje zelfde idee als vloeibaar turtle wax maar ander spul dus en wellicht minder snel poets spul tussen/rond naadjes denk
alhoewel je dat ook weer vrij makkelijk met een kwast er tussen uit veegt.
ik poets nooit machinaal, als ik wat poets of bij-poets dan met de hand en wat katoenen doekjes (meestal oude kleding of oud beddegoed oid

ik poets nooit machinaal, als ik wat poets of bij-poets dan met de hand en wat katoenen doekjes (meestal oude kleding of oud beddegoed oid

- Roy RS
Zojuist de rollbar er weer afgehaald, ik vind het zo lelijk dat ding...hij breekt de mooiste lijn van de auto in 2en.
Verder heb ik van de week een stukje padding gemaakt voor in de bestuurdersstoel, ik heb niet zo'n beste rug en tot nu toe reed ik met een stoelkussen op maar erin, maar die was niet mooi gemaakt én superlaf om in een van de meest hardcore auto's te rijden en dan een kussentje erin te hebben.
Nu heb ik racemotor foam gekocht, dit is bijna net zo stevig als de standaard polyester bank, maar 1cm dik en zorgt voor een stukje ondersteuning precies waar ik het mis. De bank is standaard hol waar ik een beetje bolling nodig heb.
Dit foam kwam binnen 50x50 en met een stuk karton heb ik een mal gemaakt en het foam op maat gesneden, dit vervolgens erin geplakt zodat het foam precies begint waar mijn holle rug steun nodig heeft.
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:

dit spul kun je na het op maat snijden mooi met korrel 80 bol schuren, zodat het netjes afgewerkt is!

en het resultaat, veel beter dan zo'n stom kussen:

de auto zonder rollbar:

Verder heb ik van de week een stukje padding gemaakt voor in de bestuurdersstoel, ik heb niet zo'n beste rug en tot nu toe reed ik met een stoelkussen op maar erin, maar die was niet mooi gemaakt én superlaf om in een van de meest hardcore auto's te rijden en dan een kussentje erin te hebben.
Nu heb ik racemotor foam gekocht, dit is bijna net zo stevig als de standaard polyester bank, maar 1cm dik en zorgt voor een stukje ondersteuning precies waar ik het mis. De bank is standaard hol waar ik een beetje bolling nodig heb.
Dit foam kwam binnen 50x50 en met een stuk karton heb ik een mal gemaakt en het foam op maat gesneden, dit vervolgens erin geplakt zodat het foam precies begint waar mijn holle rug steun nodig heeft.
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:
dit spul kun je na het op maat snijden mooi met korrel 80 bol schuren, zodat het netjes afgewerkt is!
en het resultaat, veel beter dan zo'n stom kussen:
de auto zonder rollbar:
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Netjes gedaan
, mooie dagen nu om te rijden ...
Ben

Ben
- GTRene
idd nice job, nu maar hopen dat het niet van dat spons systeem is...als het vochtig wordt en als je er dan tegen aan gaat zitten 

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
De rollbar eraf terwijl er net een paar trackdays gepland staan.....

- Roy RS
@spijkerhard: dat lijkt vreemder dan het is, zaterdag doe ik n rijvaardigheidstraining op zandvoort met inhaalverbod en maandag rijden we met (ex) patienten, in beide gevallen is er niet eens een helmplicht. Daarna ga ik niet meer de baan op, ik vind de risico's te groot en heb andere prioriteiten. Met de standaard rolbeugel zit ik altijd nog veiliger dan alle andere auto's zonder kooi maar met dak.
Dat denk ik niet. De hele auto is open. Voor je het weet mis je een arm.Roy RS schreef:Met de standaard rolbeugel zit ik altijd nog veiliger dan alle andere auto's zonder kooi maar met dak.
- Roy RS
natuurlijk is met éxtra rollbar mijn auto nog veiliger, maar ik denk dat je de schijnveiligheid van glazen ramen, stijlen en een dak overschat...ik ga liever rollen/of aangereden worden in mijn kooiconstructie spaceframe met dikke buizen aan weerszijden dan dat ik deuren, stijlen ramen en daken over me heen gevouwen krijg...
Als ik een arm kwijtraak, zou dat in een normale personenauto zonder kooi alleen maar slechter aflopen, met veel glas overal en een dak wat platgedrukt wordt door mijn hoofd heen...
Hoe dan ook, ik voel me veilig genoeg om wat rondjes te rijden...ik heb 8 andere sportauto's gehad zonder kooi en daar ging ik ook mee de baan op, dit is op het circuit de veiligste tot nu toe, na de mini.
Als ik een arm kwijtraak, zou dat in een normale personenauto zonder kooi alleen maar slechter aflopen, met veel glas overal en een dak wat platgedrukt wordt door mijn hoofd heen...
Hoe dan ook, ik voel me veilig genoeg om wat rondjes te rijden...ik heb 8 andere sportauto's gehad zonder kooi en daar ging ik ook mee de baan op, dit is op het circuit de veiligste tot nu toe, na de mini.
- dvh
Ziet er goed uit zo Roy!
Schitterend ding. Lijkt me ook echt een sensatie om mee te rijden.
Schitterend ding. Lijkt me ook echt een sensatie om mee te rijden.
-
Blijft een prachtig ding. 

-
Approved.
- Downforce Hans
Mooi verhaal, maar dat jou auto veiliger is dan een gesloten model geloof ik helemaal niks van.Roy RS schreef:natuurlijk is met éxtra rollbar mijn auto nog veiliger, maar ik denk dat je de schijnveiligheid van glazen ramen, stijlen en een dak overschat...ik ga liever rollen/of aangereden worden in mijn kooiconstructie spaceframe met dikke buizen aan weerszijden dan dat ik deuren, stijlen ramen en daken over me heen gevouwen krijg...
Voor je gevoel is deze auto misschien veiliger als al die andere circuit auto`s maar dat is ook nog maar zeer de vraag.......
- Roy RS
ik vergelijk het dan ook niet met circuitautos...Downforce Hans schreef:Mooi verhaal, maar dat jou auto veiliger is dan een gesloten model geloof ik helemaal niks van.Roy RS schreef:natuurlijk is met éxtra rollbar mijn auto nog veiliger, maar ik denk dat je de schijnveiligheid van glazen ramen, stijlen en een dak overschat...ik ga liever rollen/of aangereden worden in mijn kooiconstructie spaceframe met dikke buizen aan weerszijden dan dat ik deuren, stijlen ramen en daken over me heen gevouwen krijg...
Voor je gevoel is deze auto misschien veiliger als al die andere circuit auto`s maar dat is ook nog maar zeer de vraag.......

-
Sjiek Roy.
Slim dat spul voor in je rug.
Zodra bij mijn Lotus koppeling en vliegwiel is vervangen dan kom ik toch eens even spieken
Slim dat spul voor in je rug.
Zodra bij mijn Lotus koppeling en vliegwiel is vervangen dan kom ik toch eens even spieken