Al sinds Jeremy Clarkson een jaar of 7 geleden lyrisch was over dit gereedschap ben ik verliefd op deze auto en heb ik geroepen dat ik ooit zo'n ding koop, het heeft (qua budget, beschikbaarheid en dergelijk) even geduurd dus, maar daarbij houd ik niet zo van (voor mij) moeilijke importtaferelen en daarnaast heb ik in het geheel geen geduld, gekocht moet ook rijden zijn.
Nog een tijdje in onderhandeling geweest met een Atom 1 met K-series motor op Duitse platen, maar dat was het toch niet helemaal, te weinig vermogen en er blijft teveel over om door te dromen en ineens kwam deze op mijn pad, mét NL-kenteken én precies de spec zoals getest door Topgear destijds, dit moest hem zijn!
Hij had daarnaast slechts 7000km gelopen, daar wordt een mens vrolijk van!
De auto was wel wild bestikkerd en bespoilerd wat niet mijn smaak is, maar dat mocht de pret niet drukken, een paar middagen klussen en alles was weer terug origineel, zoals ik het graag heb! Eraf is goedkoper als erop zeg ik maar.
Mochten er mensen zijn die niet al jaren van deze auto dromen, dan zal ik de spec nog even in het kort toelichten.
Buizenchassis zonder body met drooggewicht van 469kg, achterwielaangedreven door Honda V-Tec 2.0L met Jackson supercharger, richting de 300 pk, 6-bak, 4puntsgordel, Alcon big brake kit met brake bias adjuster, afneembaar sportstuur met shift light en de auto is redelijk racy opgebouwd met race-suspension die liggend gemonteerd is.
Al met al een erg sportieve auto die geweldig gebalanceerd te rijden is, hij laat zich heerlijk sturen!
Ik heb nog niet de tijd genomen voor nette foto's dus even wat brasfoto's van onderweg, hier zitten mijn standaard wielen met wegbanden gemonteerd, ik noem ze mijn herfstwielen, ik heb er ook een set Dymag ultralight magnesium wielen bij en een dubbele set Team Dynamics Pro Race 1.2 welke ik na de winterperiode ga monteren met semi-slicks.
Hier wat indrukken van de auto:
En het filmpje waar voor mij alles mee begon!
Het kan zijn dat het filmpje niet goed loopt, dan heb ik hem kapot gekeken!
nieuwe look: