Autoverkopen 2013
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Autoverkopen 2013
Precies...
-
OnlineMartijn_bmw
zeker waar!tomgtr schreef:Voor 2008 leefden mensen gewoon op veel te grote voet. Overwaarde van vorige huis werd omgezet in mooie auto's, dure vakanties. Uitgave patroon en leningen werden gebaseerd op 2 inkomens met bonus van laatste jaren. Het probleem wat we nu hebben werd toen veroorzaakt. We zijn nu gewoon weer met beide benen terug op de grond. We hebben toen teveel geleend en betalen het nu terug met rente. Zo simpel is het. Oh en we betaln nog wat terug voor andere landen.
Beetje jammer dat ik in die tijd nog op school zat

- RVV
2 willekeurige reacties op Autoblog de eerste is van een verkoper , de 2e van een koper..
Veelzeggend,
-----------
Ik ben zelf verkoper bij Citroën. Op dit moment is het heel moeilijk om een auto te verkopen. Consumenten verwachten een shit load aan korting waardoor de winst voor het bedrijf nihil is. De occasions moeten de allergoedkoopste van NL zijn en dan ook nog eens schadevrij, de juiste kleur en de juiste uitvoering, anders blijven ook deze staan. Leasemaatschappijen leveren alleen ‘bevriende’ dealers die daar ook niks op verdienen. Onderhoud wordt bij een universeel gedaan of beun op de hoek. Een dealerbedrijf zonder een zak geld of investeerder lijkt mij een steeds sneller zinkend schip.
-------------
: Tsja. In mijn omgeving ken ik drie mensen die in de laatste 10 jaar een nieuwe auto kochten. Tweemaal onderkant B-segment, eenmaal midi-MPV. In alle gevallen door optimaal gebruik te maken van fiscale maatregelen.
Ook chirurgen, welvarende ondernemers en pensionado’s die maanden per jaar riante vakanties vieren, kopen zonder aarzelen gebruikt. Je moet echt heel goed zoeken om argumenten te bedenken voor nieuw koop.
Mijn eigen portemonnee heeft tot op heden niet te lijden onder de crisis, en mijn 7-zitter MPV is 12 jaar, met 225.000 op de teller. In een jaar met heel veel tegenslag (dit jaar…) kunnen de reparaties oplopen tot €2500. Zelfs op een instap Golf ben je dat de eerste jaren jaarlijks kwijt aan afschrijving.
Volgens mij bestaat de particuliere markt nog maar uit een paar kleine groepen: Senioren die al auto’s kochten in de 70s, toen ze amper 3 jaar/ 100.000 meegingen. Mensen voor wie geld geen rol speelt, en jaarlijks in alles de laatste trend kopen. Mensen die zich vast voornemen een auto compleet op te rijden, desnoods langer dan 15 jaar. Mensen die particulier meer dan 30.000 per jaar rijden.
Veelzeggend,
-----------
Ik ben zelf verkoper bij Citroën. Op dit moment is het heel moeilijk om een auto te verkopen. Consumenten verwachten een shit load aan korting waardoor de winst voor het bedrijf nihil is. De occasions moeten de allergoedkoopste van NL zijn en dan ook nog eens schadevrij, de juiste kleur en de juiste uitvoering, anders blijven ook deze staan. Leasemaatschappijen leveren alleen ‘bevriende’ dealers die daar ook niks op verdienen. Onderhoud wordt bij een universeel gedaan of beun op de hoek. Een dealerbedrijf zonder een zak geld of investeerder lijkt mij een steeds sneller zinkend schip.
-------------
: Tsja. In mijn omgeving ken ik drie mensen die in de laatste 10 jaar een nieuwe auto kochten. Tweemaal onderkant B-segment, eenmaal midi-MPV. In alle gevallen door optimaal gebruik te maken van fiscale maatregelen.
Ook chirurgen, welvarende ondernemers en pensionado’s die maanden per jaar riante vakanties vieren, kopen zonder aarzelen gebruikt. Je moet echt heel goed zoeken om argumenten te bedenken voor nieuw koop.
Mijn eigen portemonnee heeft tot op heden niet te lijden onder de crisis, en mijn 7-zitter MPV is 12 jaar, met 225.000 op de teller. In een jaar met heel veel tegenslag (dit jaar…) kunnen de reparaties oplopen tot €2500. Zelfs op een instap Golf ben je dat de eerste jaren jaarlijks kwijt aan afschrijving.
Volgens mij bestaat de particuliere markt nog maar uit een paar kleine groepen: Senioren die al auto’s kochten in de 70s, toen ze amper 3 jaar/ 100.000 meegingen. Mensen voor wie geld geen rol speelt, en jaarlijks in alles de laatste trend kopen. Mensen die zich vast voornemen een auto compleet op te rijden, desnoods langer dan 15 jaar. Mensen die particulier meer dan 30.000 per jaar rijden.
-
OnlineLuco
Ja wat dat betreft is DF natuurlijk niet representatief voor Nederland, als ik kijk wat hier nog aan nieuwe of dure tweedehands auto's gekocht wordt, of welke auto's er in bezit zijn.
Als heel Nederland er zo over dacht als hier lachten de dealers zich de ballen uit de broek.
Als heel Nederland er zo over dacht als hier lachten de dealers zich de ballen uit de broek.
- Daan
Jeetje, als ik dit hierboven allemaal lees voel ik me helemaal een beetje schuldig dat ik vorige maand een nieuwe 328i bij de dealer heb gepind...
Ik wist dat de zaken in autoland niet best waren, maar zo slecht.... Pffff
Daan...
Ik wist dat de zaken in autoland niet best waren, maar zo slecht.... Pffff
Daan...
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Tsja, auto's gaan ook langer mee, dus waarom elke 2 jaar een nieuwe kopen als hij na 4 jaar ook nog goed is?
Mijn vader heeft zijn huidige auto (Honda Accord) ook alweer bijna 4,5 jaar, terwijl hij vroeger elke 2 jaar een nieuwe auto kocht. We zijn nu wel een beetje aan het kijken naar een opvolger, maar het zal mij niets verbazen als hij er nog 1,5 jaar in blijft rijden. En waarom eigenlijk niet? De auto doet het nog perfect, naast de onderhoudsbeurten zijn we nooit naar de dealer gegaan omdat er iets stuk was. Dan is het eigenlijk ook zonde om weer 75k op een nieuwe auto stuk te slaan.
Mijn vader heeft zijn huidige auto (Honda Accord) ook alweer bijna 4,5 jaar, terwijl hij vroeger elke 2 jaar een nieuwe auto kocht. We zijn nu wel een beetje aan het kijken naar een opvolger, maar het zal mij niets verbazen als hij er nog 1,5 jaar in blijft rijden. En waarom eigenlijk niet? De auto doet het nog perfect, naast de onderhoudsbeurten zijn we nooit naar de dealer gegaan omdat er iets stuk was. Dan is het eigenlijk ook zonde om weer 75k op een nieuwe auto stuk te slaan.
- GTRene
veel mensen hebben ook een wat minder gehaast/stress-vol leven nodig dat merk je nu ook...
zo gaat het ook met de huizen, mensen blijven dacht ik ook wat langer op dezelfde plek wonen en of doen langer met hun spullen.
Beetje zoals vroegah, beetje gas terug en wat minderen is niet verkeerd.
zo gaat het ook met de huizen, mensen blijven dacht ik ook wat langer op dezelfde plek wonen en of doen langer met hun spullen.
Beetje zoals vroegah, beetje gas terug en wat minderen is niet verkeerd.
-
En daar ligt het punt.Joël D. schreef:Tsja, auto's gaan ook langer mee, dus waarom elke 2 jaar een nieuwe kopen als hij na 4 jaar ook nog goed is?
Mensen zijn door de crisis bewust geworden hoe ze hun geld spenderen.
Elke 2 jaar 30/40K weggooien door weer in te ruilen.... Dat doet bijna niemand meer.
Nu kijk je eerst of je niet ff je huis kan aflossen, sparen want je weet niet wat er komt.... We kopen met z'n allen jong gebruikt.... Er gaan nog heel wat dealers vallen.
-
Rico en ik hadden het er al vaker over.
De afschrijvingen op nieuwe auto s en zelfs ook nog op jong gebruikt zijn zo groot dat het bij vele dealers valt onder spotbiedingen. Bij velen is de bodem bereikt en rijden dus langer door. Ik kan ze geen ongelijk geven. Auto s worden steeds beter en kunnen best veel langer rijden. Als je zoals 99 procent van alle autokopers een auto uitzoekt als vervoer middel waarom ook niet. Waarom ook inruilen wat biedt het extra. Doorrijden tot de auto uiteindelijk een waarde heeft dat je hem ook particulier kwijt kan via de verschilliende auto verkoop sites.
Geld ook voor exclusieve audio vroeger kocht ik graag nieuwe versterkers, luidsprekers en dan na 2 jaar kwam er een nieuw model en ging je inruilen. Ik kreeg altijd goeie inruil prijzen maar die tijd is voorbij. Nu ga je gewoon veel langer met je spullen doen, totdat de afschrijving op marktplaats nivo is. Dan verkoop je het daar en kan je weer nieuw halen. Zo staan de zaken ervoor.
Dit gaat echter wel ten koste van de aantallen. Dus minder geld in beweging.
De afschrijvingen op nieuwe auto s en zelfs ook nog op jong gebruikt zijn zo groot dat het bij vele dealers valt onder spotbiedingen. Bij velen is de bodem bereikt en rijden dus langer door. Ik kan ze geen ongelijk geven. Auto s worden steeds beter en kunnen best veel langer rijden. Als je zoals 99 procent van alle autokopers een auto uitzoekt als vervoer middel waarom ook niet. Waarom ook inruilen wat biedt het extra. Doorrijden tot de auto uiteindelijk een waarde heeft dat je hem ook particulier kwijt kan via de verschilliende auto verkoop sites.
Geld ook voor exclusieve audio vroeger kocht ik graag nieuwe versterkers, luidsprekers en dan na 2 jaar kwam er een nieuw model en ging je inruilen. Ik kreeg altijd goeie inruil prijzen maar die tijd is voorbij. Nu ga je gewoon veel langer met je spullen doen, totdat de afschrijving op marktplaats nivo is. Dan verkoop je het daar en kan je weer nieuw halen. Zo staan de zaken ervoor.
Dit gaat echter wel ten koste van de aantallen. Dus minder geld in beweging.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zat er aan te komen, niet alleen voor auto`s, maar voor alle luxe artikelen, incluis het huis
Het is ook niet moeilijk te beredeneren; als de afschrijving sneller gaat dan dat je er tegen aan kan werken/verdienen ( momenteel bij 90%van de bevolking schat ik in) dan is het uiteraard snel gedaan.
Economie gaat moeilijk, dan gaat we de lasten verzwaren, komt het verdien model nog verder onder druk, de afschrijving blijft minimaal gelijk. Nou, dan is het duidelijk lijkt me.
Nou is afschrijving 1 ding, het andere is uiteraard dat artikelen ( vul maar in wat) sinds de invoering van de € niet een beetje duurder zijn geworden, maar wel 2,2 beetjes duurder, daarmee gaat het dan dubbel op; meer dokken, en een dubbele afschrijvingsrate.............never nooit niet vol te houden, behoudens de happy few.
Kortom, de poep is onderweg richting ventilator..................maar in 2014 wordt alles beter

Het is ook niet moeilijk te beredeneren; als de afschrijving sneller gaat dan dat je er tegen aan kan werken/verdienen ( momenteel bij 90%van de bevolking schat ik in) dan is het uiteraard snel gedaan.
Economie gaat moeilijk, dan gaat we de lasten verzwaren, komt het verdien model nog verder onder druk, de afschrijving blijft minimaal gelijk. Nou, dan is het duidelijk lijkt me.
Nou is afschrijving 1 ding, het andere is uiteraard dat artikelen ( vul maar in wat) sinds de invoering van de € niet een beetje duurder zijn geworden, maar wel 2,2 beetjes duurder, daarmee gaat het dan dubbel op; meer dokken, en een dubbele afschrijvingsrate.............never nooit niet vol te houden, behoudens de happy few.
Kortom, de poep is onderweg richting ventilator..................maar in 2014 wordt alles beter

-
http://www.automotive-online.nl/home/11 ... eruit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... p-105.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een getallen pfff.
Er moet echt wat gebeuren via Den Haag! Bpm co tax eraf. Aantrekkelijker maken om auto s te kopen. Geld in beweging.
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... p-105.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een getallen pfff.
Er moet echt wat gebeuren via Den Haag! Bpm co tax eraf. Aantrekkelijker maken om auto s te kopen. Geld in beweging.
Laatst gewijzigd door Andre op 02 jul 2013, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
die aantallen zijn niet zo gek... vorig jaar ging per 01/07 de nieuwe co2 grens in voor bijtelling dus in juni 2012 zijn er idioot veel zakelijke / lease auto's geregisteerd 

- Fabian
Dat is wel zo Martijn, maar jij weet ook dat bij het gros van de dealers er nu elke maand geld achteraan gaat.....Ik begreep van 1 dealer afgelopen maand meer als een ton.....dat hou je niet lang vol!Martijn_bmw schreef:die aantallen zijn niet zo gek... vorig jaar ging per 01/07 de nieuwe co2 grens in voor bijtelling dus in juni 2012 zijn er idioot veel zakelijke / lease auto's geregisteerd
-
OnlineMartijn_bmw
klopt fabian! Het is absoluut drama bij de dealers alleen juni is wel een vertekend beeld 

Ze hebben het gewoon zelf in de hand. We worden gewoon flink genaaid bij aankoop van een nieuwe auto door al die belastingen. Als voorbeeld een Scion FR-S (Toyota GT86) koop je in USA voor 25.000$, omgerekend 19.000 euro. In Nederland mag je ruim 40.000 euro aftikken
En het kan nog gekker als je bijvoorbeeld gaat vergelijken met dikke autos als een Corvette. De productiekosten zullen niet anders zijn. De markt wel, maar de markt verandert hier in Europa en de prijzen blijven hetzelfde of ze lopen zelfs nog verder op. Waarom kunnen wij niet gewoon een auto kopen in Duitsland en voor een paar tientjes die gele platen erop zetten?

- dvh
Blijft een kip en het ei verhaal imo.
Trekt de automarkt aan wanneer de auto's goedkoper worden of enkel wanneer mensen meer geld te besteden hebben?
De overheid onderneemt (zowel letterlijk als figuurlijk) te weinig.
Trekt de automarkt aan wanneer de auto's goedkoper worden of enkel wanneer mensen meer geld te besteden hebben?
De overheid onderneemt (zowel letterlijk als figuurlijk) te weinig.
- Petrolhead Tom
Laat die wisselkoers nou eens buiten beschouwing totaal irrelevant voor het bepalen of een verkoopprijs te hoog is of niet.Hashiriya schreef:Ze hebben het gewoon zelf in de hand. We worden gewoon flink genaaid bij aankoop van een nieuwe auto door al die belastingen. Als voorbeeld een Scion FR-S (Toyota GT86) koop je in USA voor 25.000$, omgerekend 19.000 euro. In Nederland mag je ruim 40.000 euro aftikkenEn het kan nog gekker als je bijvoorbeeld gaat vergelijken met dikke autos als een Corvette. De productiekosten zullen niet anders zijn. De markt wel, maar de markt verandert hier in Europa en de prijzen blijven hetzelfde of ze lopen zelfs nog verder op. Waarom kunnen wij niet gewoon een auto kopen in Duitsland en voor een paar tientjes die gele platen erop zetten?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
?Petrolhead Tom schreef:Laat die wisselkoers nou eens buiten beschouwing totaal irrelevant voor het bepalen of een verkoopprijs te hoog is of niet.Hashiriya schreef:Ze hebben het gewoon zelf in de hand. We worden gewoon flink genaaid bij aankoop van een nieuwe auto door al die belastingen. Als voorbeeld een Scion FR-S (Toyota GT86) koop je in USA voor 25.000$, omgerekend 19.000 euro. In Nederland mag je ruim 40.000 euro aftikkenEn het kan nog gekker als je bijvoorbeeld gaat vergelijken met dikke autos als een Corvette. De productiekosten zullen niet anders zijn. De markt wel, maar de markt verandert hier in Europa en de prijzen blijven hetzelfde of ze lopen zelfs nog verder op. Waarom kunnen wij niet gewoon een auto kopen in Duitsland en voor een paar tientjes die gele platen erop zetten?

Leek mij 'n duidelijk verhaal van Hashiriya....
Buurlanden Duitsland en Belgie vergelijk die prijzen met die van ons, beide eurolanden....
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dealers van elk merk om de hoek van de straat in een veel te duur pand.
Het gaat allemaal veranderen, en de bezem gaat erdoor.
Het is gewoon afgelopen met elke paar jaar een nieuwe auto van de overwaarde of van lenen.nl, een te groot huis om de hypoverstrekker niet moeilijk doet, en 4 keer per jaar op vakantie omdat het kan.
En dat gaat spiegelpaleizen kosten, makelaars kosten en andere zaken die zich op luxe hebben gericht de laatste 20 jaar.
Het wordt gewoon teruggedraaid naar begin jaren 90, en daar kunnen we geen perpernoot aan veranderen.

Het gaat allemaal veranderen, en de bezem gaat erdoor.
Het is gewoon afgelopen met elke paar jaar een nieuwe auto van de overwaarde of van lenen.nl, een te groot huis om de hypoverstrekker niet moeilijk doet, en 4 keer per jaar op vakantie omdat het kan.
En dat gaat spiegelpaleizen kosten, makelaars kosten en andere zaken die zich op luxe hebben gericht de laatste 20 jaar.
Het wordt gewoon teruggedraaid naar begin jaren 90, en daar kunnen we geen perpernoot aan veranderen.
- dvh
Teveel belastingvoordeel op auto's
http://www.nu.nl/economie/3515612/te-ve ... autos.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom heeft niemand hier een Telsa besteld ?
http://www.nu.nl/economie/3515612/te-ve ... autos.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineMartijn_bmw
komt ook omdat we hier verwend en veel eisend zijn... ik weet niet of het voor elke auto geld maar in de autoweek heeft eens een vergelijk gestaan tussen een VW Jetta in europa en dezelfde uitvoering in USA Europa had multilink achteras, USA gewoon een starre as, Europa mooie zachte materialen van binnen, USA grotere kieren en harde materialen etc kortom het lijken dezelfde auto's maar zijn het zeker niet altijd omdat de eisen daar gewoon lager liggen mbt wegligging, materialen etc dus kan het ook goedkoper.Robin schreef:?Petrolhead Tom schreef:Laat die wisselkoers nou eens buiten beschouwing totaal irrelevant voor het bepalen of een verkoopprijs te hoog is of niet.Hashiriya schreef:Ze hebben het gewoon zelf in de hand. We worden gewoon flink genaaid bij aankoop van een nieuwe auto door al die belastingen. Als voorbeeld een Scion FR-S (Toyota GT86) koop je in USA voor 25.000$, omgerekend 19.000 euro. In Nederland mag je ruim 40.000 euro aftikkenEn het kan nog gekker als je bijvoorbeeld gaat vergelijken met dikke autos als een Corvette. De productiekosten zullen niet anders zijn. De markt wel, maar de markt verandert hier in Europa en de prijzen blijven hetzelfde of ze lopen zelfs nog verder op. Waarom kunnen wij niet gewoon een auto kopen in Duitsland en voor een paar tientjes die gele platen erop zetten?
![]()
Buurlanden Duitsland en Belgie vergelijk die prijzen met die van ons, beide eurolanden....
Op een of andere manier vind hier elke huisvader met leasegolf dat zijn auto als op rails over een klaverblad moet kunnen maar doet het vervolgens nooit

- Petrolhead Tom
25k dollar terugrekenen naar euro's schiet niks. Als je al wilt vergelijken moet je dollars is euro's aanhouden. Als het werkelijk zo zou zijn dat je als Hollander net zo makkelijk een auto uit de states kunt halen als bij de dealer om de hoek zouden de prijzen in de states vanzelfsprekend omhoog gaan. Maar dat zal iedereen hier snappen.Robin schreef:?Petrolhead Tom schreef:Laat die wisselkoers nou eens buiten beschouwing totaal irrelevant voor het bepalen of een verkoopprijs te hoog is of niet.Hashiriya schreef:Ze hebben het gewoon zelf in de hand. We worden gewoon flink genaaid bij aankoop van een nieuwe auto door al die belastingen. Als voorbeeld een Scion FR-S (Toyota GT86) koop je in USA voor 25.000$, omgerekend 19.000 euro. In Nederland mag je ruim 40.000 euro aftikkenEn het kan nog gekker als je bijvoorbeeld gaat vergelijken met dikke autos als een Corvette. De productiekosten zullen niet anders zijn. De markt wel, maar de markt verandert hier in Europa en de prijzen blijven hetzelfde of ze lopen zelfs nog verder op. Waarom kunnen wij niet gewoon een auto kopen in Duitsland en voor een paar tientjes die gele platen erop zetten?
![]()
- GTRene
dvh schreef:Teveel belastingvoordeel op auto's
Daardoor kost de hybride auto Mitsubishi Outlander Phev voor een zzp'er door belastingvoordelen maar 16.678 euro terwijl het aanschafbedrag 48.990 euro is. De elektrische sportauto Tesla S is voor diezelfde zzp'er in plaats van 94.010 euro maar 25.059 euro, zo stelt de partij na een rekenvoorbeeld van een leasemaatschappij.

-
OnlineMartijn_bmw
wat denk je waarom er zoveel outlanders en V60 PHEV's zijn geschreven Rene 
echt niet omdat er ineens zoveel mitsubishi en volvo liefhebbers bij zijn gekomen... maar als je dit als ondernemer / leaserijder niet neemt ben je gewoon dief van je eigen portemonee.
collega van mij ook gaat van 600EUR netto bijtelling naar 0EUR voor 5 jaar... voordeel 600 * 12 * 5 = 36.000EUR netto dat laat je gewoon niet lopen als je zo'n auto kan kiezen

echt niet omdat er ineens zoveel mitsubishi en volvo liefhebbers bij zijn gekomen... maar als je dit als ondernemer / leaserijder niet neemt ben je gewoon dief van je eigen portemonee.
collega van mij ook gaat van 600EUR netto bijtelling naar 0EUR voor 5 jaar... voordeel 600 * 12 * 5 = 36.000EUR netto dat laat je gewoon niet lopen als je zo'n auto kan kiezen

-
- Auto: Fun Damn Mentally
En dat wil niet zo makkelijk he met die oceaan er tussen....LOLPetrolhead Tom schreef:25k dollar terugrekenen naar euro's schiet niks. Als je al wilt vergelijken moet je dollars is euro's aanhouden. Als het werkelijk zo zou zijn dat je als Hollander net zo makkelijk een auto uit de states kunt halen als bij de dealer om de hoek zouden de prijzen in de states vanzelfsprekend omhoog gaan. Maar dat zal iedereen hier snappen.
En dan krijg je nog te maken met invoerkosten en belastingen...
Waarom kostte 'n E9x M3 vanaf 50k dollar in de US$ in 't begin?
Al doe je 1 op 1 wat doet zo'n Scion met 25k in de US dan voor 40k hier?
Ik heb 't ook over buurlanden van NL, maar de kwestie is dat blijkbaar in landen als de VS toch nog aan die auto's wordt verdiend. Die net verscheept zijn vanuit D naar de USA ook nog...
Hoe kan dat dan? Omdat er teveel hier voor de overheid aan de strijkstok blijft hangen...