Autoverkopen 2013

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Andre

Autoverkopen 2013

Bericht door Andre » 03 jun 2013, 13:08

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... aar__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Meest geregistreerde modellen in mei
1. Volkswagen Up! (1.303 stuks)
2. Renault Mégane (1.199)
3. Volkswagen Golf (1.133)
4. Ford Focus (1.118)
5. Kia Picanto (879)
6. Peugeot 107 (782)
7. Peugeot 208 (757)
8. Citroën C1 (689)
9. Volkswagen Polo (651)
10. Fiat 500 (590)

Sperdy

Re: Autoverkopen 2013

Bericht door Sperdy » 03 jun 2013, 13:10

Hé, dat brengt mij op een nieuw topic:

"Kun je gezien worden in een 1.0-eco truttenschudder ... "

Mooie lijst André, schitterende auto's ...

:kikker:

dvh

Bericht door dvh » 03 jun 2013, 13:16

Tof 1.0 draadje André :)

@Erik

Hoe bevalt de high Up! Nou?
De meerprijs van alle opties. Voegt dat nog wat luxe toe of zou je een volgende keer een kalere uitvoering nemen?

Opvallend wel dat de golf, megane en focus nauwelijks verschillen van elkaar qua aantallen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 jun 2013, 13:18

Wat een berg DF plezier bij elkaar...........geweldig, ik kan ook niet kiezen want de ene is nog leuker dan de andere. :thumbup: :kotsen:

dvh

Bericht door dvh » 03 jun 2013, 13:24

Kopers hebben emotie ingeruild voor ratio en blijven kiezen voor kleine, zuinige en goedkopere modellen. Deze ontwikkeling vraagt om afgeslankte, meer efficiënte, low-
cost verkoopnetwerken. De branche blijft echter vooralsnog te veel hangen in oude bedrijfsmodellen. Een koerswijziging wordt gevraagd.
Een interessant pdf'je
http://www.ing.nl/Images/2013-jaar-van- ... 123331.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Kennis van me werkt bij een Citroëndealer. Drama volgens hem.
Staan heel de dag met 4 verkopers uit hun neus te eten.
Laatst gewijzigd door dvh op 03 jun 2013, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

WJ

Bericht door WJ » 03 jun 2013, 13:25

Auto's zijn te duur en autorijden is ook te duur. Valt me nog mee dat er auto's verkocht zijn afgelopen tijd.

Vraag me af hoeveel % van de Golf, Focus & Megane er lease is.

ErikS

Bericht door ErikS » 03 jun 2013, 13:28

dvh schreef:Tof 1.0 draadje André :)

@Erik

Hoe bevalt de high Up! Nou?
De meerprijs van alle opties. Voegt dat nog wat luxe toe of zou je een volgende keer een kalere uitvoering nemen?

Opvallend wel dat de golf, megane en focus nauwelijks verschillen van elkaar qua aantallen.
Ik zou hem niet zonder opties nemen,
Sterker nog; Cruisecontrol zou ik ook nog aanvinken. PDC niet nodig, open dak een must!!

Snipe

Bericht door Snipe » 03 jun 2013, 13:29

Als je de verkoopcijfers in Nederland per merk van januari tot en met mei bekijkt is het helemaal een slagveld. Van de merken in de top 10 doet BMW het dan het best, daar verkochten ze 7% minder auto's. Bij Opel verkochten ze vorig jaar in de eerste 5 maanden 9.400 auto's, vorig jaar in dezelfde periode waren dat er bijna 20.000...
(En dan denk je: ach, da's niet zo'n punt voor die Opel-dealers, de meesten hebben ook nog Chevrolet. Nou, die hebben een daling van 76,1% gescoord.)

dvh

Bericht door dvh » 03 jun 2013, 13:31

Mijn idee.
Een duidelijke toegankelijke online autoshowroom met hoge kwaliteit foto's.
Concreet , duidelijke prijzen, duidelijke optie(pakketen), testrijcentrum op 3 a 4 punten in het land. Grote voorraad en gewoon keihard aantallen maken. Enkel 1.0'ers.

Alsof je online een nieuwe telefoon besteld. Of een wasmachine. Gewoon duidelijk, overzichtelijk en vooral heel simpel ( dat laatste ontbreekt chronisch bij autowebsites )

Denk dat daar zeker nog kansen liggen.
Dit wordt al gedaan. Maar het is wachten tot Pon zoiets grootschalig gaan aanbieden en zijn dealerschappen (wat er nog van over is) kannibaliseert.

Gewoon enkel de cityhoppers. Alles tot max 15k ofzo.

Snipe

Bericht door Snipe » 03 jun 2013, 13:42

Wat dvh zegt klinkt goed. Ik heb me al vaker verbaasd dat er zo weinig 'autowinkels' in de centra van steden zijn gevestigd. Opel heeft een paar winkeltjes die eruitzien als een outlet waar je nog geen derdehands spijkerbroek zou willen kopen en Mini heeft een brand store op het Leidseplein, maar verder zie je dat niet of nauwelijks. Je moet altijd naar kille industriegebieden en als je daar geen zin in hebt, hoef je er ook niet op te rekenen dat er iemand bij je thuis of op de zaak komt als je een proefritje wilt maken. Autoverkopers klagen allemaal dat er zo weinig verkocht wordt, maar in de tussentijd zitten ze met hun armen over elkaar in hun showrooms te wachten tot de kopers weer aan komen waaien.

Luco

Bericht door Luco » 03 jun 2013, 13:49

http://www.nieuweautokopen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Roy RS

Bericht door Roy RS » 03 jun 2013, 13:50

volgens mij maakt het niet uit waar de showroom ligt, je hoeft daar gemiddeld maar eens per paar jaar te komen. Als je in het centrum gaat zitten wordt de auto nog véél duurder en verkopen ze enkel minder denk ik.

Online is allemaal leuk voor de koopjesjager, maar met de marges van de dealer op verkoop valt weinig meer te halen, dus ik zie het nut niet, die tientjes die je daar spaart kosten je extra als je voor service aanklopt bij een garage.

Mensen kopen nu gewoon simpelweg geen nieuwe auto...

RVV

Bericht door RVV » 03 jun 2013, 14:18

Alsof je online een nieuwe telefoon besteld. Of een wasmachine. Gewoon duidelijk, overzichtelijk en vooral heel simpel ( dat laatste ontbreekt chronisch bij autowebsites )
Precies zo heb ik die Seat ook gekocht. Werkt prima.

Verder tja de trend zal zich doorzetten.

En als kerel kun je je ook laten zien :lol:

Vroegah was ik dik en lelijk en reed een knappe kar. Nu ben ik slank en knap en rij een lelijke kar. Evolotietechnisch gezien schijnt dat laatste beter in de smaak te liggen bij het vrouwvolk :hungry:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 jun 2013, 14:31

RVV schreef: vroegah was ik dik en lelijk en reed een knappe kar. Nu ben ik slank en knap en rij een lelijke kar. Evolotietechnisch gezien schijnt dat laatste beter in de smaak te liggen bij het vrouwvolk :hungry:
:mrgreen: :mrgreen:

dubbel besparen, je kar zuipt minder en het baasje eet/zuipt ook minder :kikker: verslijt alleen een paar schoenen door het vele lopen

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 jun 2013, 14:41

Den Haag heeft ons nog steviger in de tang.

dvh

Bericht door dvh » 03 jun 2013, 14:44

RVV schreef:
Precies zo heb ik die Seat ook gekocht. Werkt prima.

Verder tja de trend zal zich doorzetten.

En als kerel kun je je ook laten zien :lol:

Vroegah was ik dik en lelijk en reed een knappe kar. Nu ben ik slank en knap en rij een lelijke kar. Evolotietechnisch gezien schijnt dat laatste beter in de smaak te liggen bij het vrouwvolk :hungry:
:mrgreen: :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 03 jun 2013, 14:47

Roy RS schreef:volgens mij maakt het niet uit waar de showroom ligt, je hoeft daar gemiddeld maar eens per paar jaar te komen. Als je in het centrum gaat zitten wordt de auto nog véél duurder en verkopen ze enkel minder denk ik.
Waarom zou je auto daar duurder van worden? De garage waar ik met regelmaat kom was vroeger sub-dealer van Ford en BMW en zit middenin een dorp. Hij is nu geen sub-dealer van Ford en BMW meer, maar een universele garage. Twee kilometer verder zit wel een BMW-dealer in een groot nieuwbouwpand op zichtlocatie aan de snelweg, drie verdiepingen hoog. En nu is jouw stelling dat de auto's duurder worden als ze in plaats van in dat kille ongezellige glaspaleis gewoon gezellig bij die dorpsgarage stonden?

allen

Bericht door allen » 03 jun 2013, 15:03

Hoeveel modellen BMW's kun je kwijt in een showroom in het centrum van Amsterdam waar ook nog genoeg parkeerruimte overblijft voor mensen om hun auto gratis te parkeren zodat ze even bij je kunnen shoppen en proefrijden?

Roy RS

Bericht door Roy RS » 03 jun 2013, 15:10

Snipe schreef:
Roy RS schreef:volgens mij maakt het niet uit waar de showroom ligt, je hoeft daar gemiddeld maar eens per paar jaar te komen. Als je in het centrum gaat zitten wordt de auto nog véél duurder en verkopen ze enkel minder denk ik.
Waarom zou je auto daar duurder van worden? De garage waar ik met regelmaat kom was vroeger sub-dealer van Ford en BMW en zit middenin een dorp. Hij is nu geen sub-dealer van Ford en BMW meer, maar een universele garage. Twee kilometer verder zit wel een BMW-dealer in een groot nieuwbouwpand op zichtlocatie aan de snelweg, drie verdiepingen hoog. En nu is jouw stelling dat de auto's duurder worden als ze in plaats van in dat kille ongezellige glaspaleis gewoon gezellig bij die dorpsgarage stonden?

in een durpke kan dat ook allemaal en is dat natuurlijk een keurige oplossing die minder kost, maar wij stadsmensen die op de verharde weg wonen :tong: , daar zijn de meters in de stad zo'n tig keer zo duur als op dat industrieterrein en zal de auto gewoon véél duurder moeten worden.
Je vergelijkt nu trouwens een dealerbedrijf op industrieterrein met een handelaar in een dorp, dat is iets anders als waar ik op reageerde, toen ging het over het verplaatsen van de dealers van buiten het centrum naar binnen in het centrum waar de mensen zijn...en die meters kosten goud, daarom gaat de horeca naar de kl....

Luco

Bericht door Luco » 03 jun 2013, 15:11

Die glazen paleizen kosten natuurlijk maar een habbekrats :blink:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 03 jun 2013, 15:22

Luco schreef:Die glazen paleizen kosten natuurlijk maar een habbekrats :blink:
Dat is wat anders als de glazen paleizen in de stad neerzetten. Die paleizen kunnen wat beperkter ben ik met je eens. hoewel dat zich ook wel oplost, bij ons zie je al dat Peugeot en daihatsu ofzo in 1 showroom zitten met wat schotten ertussen en ik kan het geen paleis noemen, dus valt hier allemaal wel mee.

Hier in Helmond gaat het geld naar de ambtenaren, om met de taxi te gaan :D

Snipe

Bericht door Snipe » 03 jun 2013, 15:23

Het dorp in kwestie is inmiddels omsloten door de stad. Maar al zou het in het centrum van de stad zijn, in zo'n brand store zet je natuurlijk veel minder auto's neer. Ieder merk heeft inmiddels toch veel te veel auto's om ze allemaal in een paar uitvoeringen neer te zetten. Om het bij BMW te houden, daar hadden ze vroeger 4 modelseries (3, 5, 6, 7) die er allemaal in 1 carrosserievariant waren. Inmiddels zijn er 10 modelseries waarvan sommigen er ook nog in meerdere carrosserievarianten zijn. Wat is er mis met een paar voorbeeldauto's en een berg goede monitoren waar je in hoge resolutie en haarscherp de auto in jouw samenstelling kunt zien? En als je dan interesse hebt, dat er dan iemand bij je thuis komt om je met die auto proef te laten rijden?

Het voorbeeld had overigens ook over Pon kunnen gaan; vroeger op de Overtoom, nu in een achterstukje van Amsterdam-Zuidoost.

Peric

Bericht door Peric » 03 jun 2013, 15:34

De glazen paleizen worden opgedrongen door de importeur. Wil je niet zo'n paleis neerzetten ben je dealer-af.
En zijn verkoopprijzen van auto's niet landelijk vastgelegd? Wat je aan inruil krijgt(áls je inruilt) is natuurlijk wél per dealer verschillend.

allen

Bericht door allen » 03 jun 2013, 15:36

Meneer we hebben een 3 serie sedan die u kunt bezichtigen in onze showroom. Uiteraard kunnen we u de 3 serie hatchback, de stationcar en de coupe wel op een monitor laten zien. Heeft u er ook een indruk van voordat u de handtekening zet ter waarde van 85K inclusief opties. Ik dacht het niet...

Snipe

Bericht door Snipe » 03 jun 2013, 16:17

allen schreef:Meneer we hebben een 3 serie sedan die u kunt bezichtigen in onze showroom. Uiteraard kunnen we u de 3 serie hatchback, de stationcar en de coupe wel op een monitor laten zien. Heeft u er ook een indruk van voordat u de handtekening zet ter waarde van 85K inclusief opties. Ik dacht het niet...
De vervolgzin die ik schreef was dat er iemand bij je langs zou komen met de auto die je zou willen. Als je nu naar een BMW-glaspaleis gaat voor een handgeschakelde 328i GT staat 'ie er ook niet, laat staan dat je er een proefritje mee kan maken.

Plaats reactie