Kortzichtig hoor, hier heb je echt geen punt. Als je iets meer over Grand Seiko leest op het internet, en je verdiept in de verschillen met de gewone (Spring Drive etc.) modellen dan zul je zien dat horlogeliefhebbers erg enthousiast zijn over de afwerking en de uurwerken. Beter dan Rolex en Omega, zo wordt op fora gezegd, ook door Rolex en Omega eigenaren.RVV schreef:Ik heb niks tegen het merk Seiko, maar een horloge van tussen de 3000 en 6000 euro die er uit ziet als een model van rond de 200 á 300 euro..
Ik geef tenminste gewoon toe dat ik er niet eentje koop omdat er Seiko op staat, maar ik vind ze wel prachtig gemaakt. Als ik de witte voor 1500 zou kunnen kopen, zou ik het doen, maar hij moet 2ehands nog het dubbele kosten, en dat is hij alleen waard voor iemand die het echt alleen voor de inhoud doet en niet bang is dat mensen denken dat hij een goedkope Japanse quartz om heeft. En daar is mijn ego helaas nog niet aan toe.
Zie hier bv wat discussie over een Omega vs een Grand Seiko: http://forums.watchuseek.com/f2/somewha ... 10893.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En wat is nu helemaal het verschil tussen onderstaande Omega en Grand Seiko, afgezien van smaak. Als de Seiko op een model van 200-300 euro lijkt, doet de Omega dat ook, en vele, vele andere van dergelijke ontwerpen.