Nissan Sunny N14 GTI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Stephen

Nissan Sunny N14 GTI

Bericht door Stephen » 16 jun 2013, 21:41

Hierbij mijn project topic van mijn Nissan Sunny N14 GTI uit 1993:

Afbeelding
Afbeelding

Aangezien de Sunny bij aanschaf op een schroefset, inlaat en uitlaat na nog standaard was moet er een hoop gebeuren voordat ik er eens een circuitdagje mee kan maken. Het doel van dit project is om lekker een paar trackdays te pakken en zo af en toe eens een rondje Nurburgring.

In dit topic zal ik dus al mijn voorgang bij houden !

Petrolhead Tom

Re: Nissan Sunny N14 GTI

Bericht door Petrolhead Tom » 16 jun 2013, 21:42

Lijkt me iets waar je zeker eens een trackday mee kunt doen zonder er eerst een complete verbouwing tegenaan te hoeven gooien. Misschien ook wel leuk om je rondetijden mee bij te houden.

Stephen

Bericht door Stephen » 16 jun 2013, 21:44

@tom, klopt. De eerste circuitkilometers zullen ook niet lang meer op zich laten wachten. Alles wat ik nu sowieso kan doen omdat er niet veel spullen voor nodig zijn doe ik sowieso. En ik wil iniedergeval met 2 kuipjes en goede gordels het circuit op gaan. Alle dingen die ik wil doen komen vanzelf.

Vandaag rond 11 uur met mijn zwager begonnen om het bitumen weg te hakken en het interieur te demonteren:
Afbeelding

Ook de stoelen en het halve dashboard gedemonteerd om de zware isolatieplak achter het dashboard voor een groot deel alvast weg te snijden en het bitumen onder de stoelen vandaan te halen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voorlopige veerpootbrug voorzijde, tot ik tegen een grotere en/of 3 punts aanloop:
Afbeelding

Morgenavond met een maatje weer verder om de laatste restanten van het weghakken te verwijderen door een staalborstelkop in een boor te doen en alles zo glad te krijgen.

Ondertussen ook her en der al wat spullen besteld en gekocht die er ook nog in moeten:
VDO oliedruksensor met verlengstuk zodat ik deze trillingsvrij tegen het schutbord kan hangen samen met de OEM oliedrukschakelaar:
Afbeelding

De metertjes zelf:
Afbeelding

Bij aanschaf zat er al een mooi CAI systeem in van AEM:
Afbeelding
Das dus mooi meegenomen!

GTRene

Bericht door GTRene » 16 jun 2013, 23:50

dat wordt knap kaal zo :mrgreen:

benieuwd hoeveel gewicht je kunt besparen.

ga je de motor nog tunen?

ik zie net in men foto's dat ik 3 van die grijze (2 met grijs kenteken) heb gehad en 2 zwarte en 1 rode GTI-R :D

Stephen

Bericht door Stephen » 17 jun 2013, 06:08

Met het interieur verwijderd, bitumen weggehakt en 2 kuipjes ipv die loodzware stoelen verwacht ik er minimaal 40 kg uit te hebben gehaald. Ik zal van de week de zak met bitumen eens wegen, dan weet ik het zeker.

Gti-R is natuurlijk nog een stap dikker en sneller dan een GTI, cool dat je er zoveel heb gehad!
Motorisch wil ik uiteraard ook upgrades, er zijn voof dit type voor Nissanbegrippen eigenlijk verrassend veel upgrades te krijgen. Waar onder ook een hele range aan verschillende nokkenassen.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jun 2013, 09:59

kan wel kloppen, ik zag destijds redelijk wat voorbij komen qua tuning ook voor de GTI en nog steeds is er nog redelijk wat voor te koop.

weet wel destijds voor die GTI-R als je een beetje sportief wilde rijden, moest je wat verlagen e.d. en wat grotere velgen nemen, dat scheelde al enorm, ze waren destijds iets te comfortabel zeg maar :D

in de UK zie je ze nog regelmatig te koop.

Stephen

Bericht door Stephen » 17 jun 2013, 22:45

Vandaag in de avonduurtjes weer wat verder gegaan, het bitumenrestant is bij de passagiersvoet en helemaal weg, morgen zinkspray halen en eens iets verzinnen met wat ik qua interieurkleur en dekking wil.

Ook is de kabelboom tot aan de stoelen zover uitgedunt dat er alleen nog verlichting en brandstofpompb ekabeling ligt. Audio, achterruitverw arming, wisser en sproeier zijn al weg. Morgen weer verder zoeken naar spul wat er uit kan.

Ook net weer een flinke bak geld uitgegeven, er komen 2 FIA glasvezelkuipj es met bevestigingen en een suede struur deze kant op. Hopelijk in de levering lekker snel!

Stephen

Bericht door Stephen » 21 jun 2013, 18:54

Afgelopen week in de avonduurtjes de restanten van het bitumen weggeborstelt met zon staalborstel op een slijptol. Ook is het grootste deel in de zinkspray gezet. Van de week de rest in de zinkspray en eens verzinnen hoe ik de binnenkant een beetje slijtvast krijg qua dekking.

vandaag een enorm pakket in ontvangst genomen:
Afbeelding
Afbeelding

De snap off naaf met QSP suede stuur:
Afbeelding

Met de gordel erin:
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jun 2013, 23:02

nice :df:

Plaats reactie