Intercoolerbuizen vraag?
-
Intercoolerbuizen vraag?
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleempje,
Ik ben een 306 turbo aan het bouwen en daarbij komt ook een fmic. Ik heb het hele traject al bedacht en dat komt allemaal vrij aardig uit.
Maar dan mijn "probleem" , de buizen die van mijn turbo afkomen en ook mijn gasklep zijn 60mm, nu wil een set gaan kopen met daarin de intercooler en de buizen.
Nu zijn deze te koop in 2,25 inch57mm dus of 2,5 inch 63mm dus.
Welke kan ik nu het beste nemen, ik heb een 2.0 8v turbo die rond de 250pk moet gaan leveren en een vrij lang inlaattraject. Ik wil niet een te groot turbo gaat krijgen. Is dan de 2,25 beter of is dat straks te klein voor 250 pk?
Mvg Dennis Orgers
Ik zit met een probleempje,
Ik ben een 306 turbo aan het bouwen en daarbij komt ook een fmic. Ik heb het hele traject al bedacht en dat komt allemaal vrij aardig uit.
Maar dan mijn "probleem" , de buizen die van mijn turbo afkomen en ook mijn gasklep zijn 60mm, nu wil een set gaan kopen met daarin de intercooler en de buizen.
Nu zijn deze te koop in 2,25 inch57mm dus of 2,5 inch 63mm dus.
Welke kan ik nu het beste nemen, ik heb een 2.0 8v turbo die rond de 250pk moet gaan leveren en een vrij lang inlaattraject. Ik wil niet een te groot turbo gaat krijgen. Is dan de 2,25 beter of is dat straks te klein voor 250 pk?
Mvg Dennis Orgers
- Luco
Re: Intercoolerbuizen vraag?
60mm is gewoon leverbaar hoor.
-
Klopt,
Maar niet in een kit zoals ik het wil bestellen. En dan scheelt het erg veel in de kosten.
Dan zijn 2,25 en 2,5 inch veel beter te verkrijgen.
Dus vandaar mijn vraag.
Mvg dennis
Maar niet in een kit zoals ik het wil bestellen. En dan scheelt het erg veel in de kosten.
Dan zijn 2,25 en 2,5 inch veel beter te verkrijgen.
Dus vandaar mijn vraag.
Mvg dennis
- Luco
Dan zou ik 63 nemen, des te meer lucht er door kan.
- HJ2
2,5. Zondermeer. Maar... NA de turbo gaat het pas echt wat uitmaken en kun je de echte verschillen merken.
Imho voldoet voor de inlaat dus ook 2.25, en kun je je focus beter leggen op het traject na de turbo.
Imho voldoet voor de inlaat dus ook 2.25, en kun je je focus beter leggen op het traject na de turbo.
- AVT
Beste is kleine diameter voor voor de intercooler en na de intercooler grotere diameter. Koud lucht bevat immers meer zuurstof.
-
kun je dan toch niet beter voor de intercooler grote buis pakken omdat de lucht daar nog warm is en dus meer plaats inneemtAVT schreef:Beste is kleine diameter voor voor de intercooler en na de intercooler grotere diameter. Koud lucht bevat immers meer zuurstof.
en na de intercooler is de lucht wat afgekoelt en dus wat gekrompen
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
2-3/8-e pakken
(60.3 mm)

- frank de jonge
Let ook op het volume van de IC want die bepaald toch ook wel hoe snel de turbo opspoolt.
- AVT
Nee, koudere lucht flowt minder als warme, daarom van intercooler naar motor grotere pijpen om het te compenseren.creon schreef:kun je dan toch niet beter voor de intercooler grote buis pakken omdat de lucht daar nog warm is en dus meer plaats inneemtAVT schreef:Beste is kleine diameter voor voor de intercooler en na de intercooler grotere diameter. Koud lucht bevat immers meer zuurstof.
en na de intercooler is de lucht wat afgekoelt en dus wat gekrompen
Dat is mijn visie, er wordt hier volgens mij al jaren over gediscusseerd.