Fotografie
-
allen
Re: Fotografie
Fedmas, doet me helaas helemaal niets.
- dvh
Ik had nog soep in mijn ogen denk ik..dvh schreef:Leuk KW. Al heb ik geen idee wat die zwarte band inhoud?
Mooie foto kw !
- KW
Thanx allemaal 
Was echt supermazzel, je hebt totaal geen controle over positie van de maan en vliegtuig. Nog meer mazzel maakt het dat ik m'n camera niet eens pakte om de maan erop te zetten. En ook dat ik dat vliegtuig niet eens aan zag komen, net op het moment dat ik de maan wil klikken zit hij er ineens voor
Ofwel als ik niet net op dat moment de maan wilde klikken had hij er niet op gestaan 
@MartijnGizmo: thanx, gave pics maakt hij zeg, niet normaal meer!
Edit:
even iets anders tussendoor. Nadat m'n pizza op was, zat er ineens een dikke bromvlieg aan een kruimeltje ham te sabbelen. Geloof het of niet maar deze is met m'n 50-500 gemaakt die ik net in de hand had, van amper een halve meter afstand.
340mm, 1/125s, f9, ISO400

Was echt supermazzel, je hebt totaal geen controle over positie van de maan en vliegtuig. Nog meer mazzel maakt het dat ik m'n camera niet eens pakte om de maan erop te zetten. En ook dat ik dat vliegtuig niet eens aan zag komen, net op het moment dat ik de maan wil klikken zit hij er ineens voor
@MartijnGizmo: thanx, gave pics maakt hij zeg, niet normaal meer!
Edit:
even iets anders tussendoor. Nadat m'n pizza op was, zat er ineens een dikke bromvlieg aan een kruimeltje ham te sabbelen. Geloof het of niet maar deze is met m'n 50-500 gemaakt die ik net in de hand had, van amper een halve meter afstand.
340mm, 1/125s, f9, ISO400
- frankv
Maakt die @KW eens een foto waarvan je denkt: "ja, die had ik ook wel willen nemen", zegtie dit:
duh...
En die van die vlieg is ook leuk!
Vanochtend ben ik even naar Arnhem geweest voor de sharknose meet. Nostalgie... Toen dit in de jaren 70/80 bij ons in het dorp stond, was dit helemaal da shit voor een jochie van 11.
1) Twee uitlaten, daaraan herkende je de 323i:

BMW E21 323i with dual tailpipes by frnkvizr, on Flickr
2) Mooie jaren 80 spiegels en chroom:

BMW E21 chrome and mirror by frnkvizr, on Flickr
3) Detail van een E9:

BMW E9 c-style detail by frnkvizr, on Flickr
4) Mooie scherpe lijnen van een E9:

BMW E9 c-style lines by frnkvizr, on Flickr
5) Presence zonder opsmuk:

BMW E3 with presence by frnkvizr, on Flickr
Geen controle over de positie van de maan en het vliegtuig...KW schreef:Was echt supermazzel, je hebt totaal geen controle over positie van de maan en vliegtuig. Nog meer mazzel maakt het dat ik m'n camera niet eens pakte om de maan erop te zetten. En ook dat ik dat vliegtuig niet eens aan zag komen, net op het moment dat ik de maan wil klikken zit hij er ineens voor
En die van die vlieg is ook leuk!
Vanochtend ben ik even naar Arnhem geweest voor de sharknose meet. Nostalgie... Toen dit in de jaren 70/80 bij ons in het dorp stond, was dit helemaal da shit voor een jochie van 11.
1) Twee uitlaten, daaraan herkende je de 323i:
BMW E21 323i with dual tailpipes by frnkvizr, on Flickr
2) Mooie jaren 80 spiegels en chroom:
BMW E21 chrome and mirror by frnkvizr, on Flickr
3) Detail van een E9:
BMW E9 c-style detail by frnkvizr, on Flickr
4) Mooie scherpe lijnen van een E9:
BMW E9 c-style lines by frnkvizr, on Flickr
5) Presence zonder opsmuk:
BMW E3 with presence by frnkvizr, on Flickr
Laatst gewijzigd door frankv op 08 jun 2013, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- frankv
Ik heb ze even opnieuw geupload naar flickr en opnieuw gepost. Met google picture (opvolger picasa) gaat er tegenwoordig een auto optimze filter overheen. Voeg je wat zorgvuldig gekozen vignettering toe, gaat hij dat weer weghalen!
Mijn eigen favorieten zijn 2 en 5.
Mijn eigen favorieten zijn 2 en 5.
- Sander
Gisteren naar Dierentuin Emmen geweest met de familie, dit keer alleen een EPM1 en 45mm F1.8 meegenomen ipv 50D met tas vol lenzen. 2e keer dat ik deze nieuwe lens kon testen.
Het is een erg fijne lens, mooi scherp, compact en erg fijne kleuren. Qua kleuren komt deze overigens dicht in de buurt van de Canon 24-105mm F4 L lens!
(Foto's zijn klikbaar voor groter formaat)

Het is een erg fijne lens, mooi scherp, compact en erg fijne kleuren. Qua kleuren komt deze overigens dicht in de buurt van de Canon 24-105mm F4 L lens!
(Foto's zijn klikbaar voor groter formaat)
-
Xave30
frankv schreef: Vanochtend ben ik even naar Arnhem geweest voor de sharknose meet.
Jammer dat ik je daar niet gezien heb. Hoelaat ging je weg Frank?
-
allen
Laatst gewijzigd door allen op 10 jun 2013, 16:45, 3 keer totaal gewijzigd.
- Michele
Plezier gemaakt op Le Mans dit weekend. Test day was regenachtig, grauw en koud maar dat levert wel fijnere foto's op dan een knalhard zonnetje:

Doorlinkjes van facebook dus niet super in kwaliteit

Doorlinkjes van facebook dus niet super in kwaliteit
- Luco
Hee, een spookrijder 
-
ErikS
Net alsof ie staat te spuit-schijten....
- KW
Vanmiddag vond een C130 Hercules het leuk om een uur lang rondjes over onze wijk te vliegen
en dan vooral bijna recht over ons hoofd, op zeker niet hoger dan 300 meter 

Kon ik vast oefenen voor de Koninklijke Luchtmacht Dagen komend weekend
Kon ik vast oefenen voor de Koninklijke Luchtmacht Dagen komend weekend
- MartijnGizmo
Ik geloof dat je max 1/100s moet gebruiken om nog beweging in de propellors te krijgen...
- KW
Tegelijk met minimaal 1/500s ivm 500mm (in dit geval maar 380 maartoch) gaat dat lastig worden 
En op 1/500s kreeg ik het hele vliegtuig nog niet eens helemaal scherp/onbewogen dus vandaar een isootje omhoog en 1/1000s. Jammer voor de propellors dan
En op 1/500s kreeg ik het hele vliegtuig nog niet eens helemaal scherp/onbewogen dus vandaar een isootje omhoog en 1/1000s. Jammer voor de propellors dan
-
allen
Eerder jammer voor jou dan, want dat betekent investeren in een goed statief en vooral een goede zwenkkop. Een auto met stilstaande wielen is tot daaraantoe. Een vliegtuig met stilstaande propellors is imho absoluut een no go.
- Michele
Eenbeenstatiefje??
Dit is afgelopen zondag geschoten met 1/80 sec vanaf een monopod met een 500mm:
Dit is afgelopen zondag geschoten met 1/80 sec vanaf een monopod met een 500mm:
- Bijlagen
-
- _MM14235-2.jpg (363.08 KiB) 841 keer bekeken
- frankv
Blijft vet, zo'n 997. En het zijn hele mooie foto's Michele!
- KW
Verschil is dat je voor vliegtuigen omhoog moet richten en dat gaat vanaf statief praktisch niet. Daarbij ben ik geen statiefpersoon, ik schiet alles uit de losse hand behalve nachtfoto's.
- MartijnGizmo
Jawel:KW schreef:Verschil is dat je voor vliegtuigen omhoog moet richten en dat gaat vanaf statief praktisch niet.
- Luco
Of een vliegtuig met straalmotoren fotograferen, heb je ook geen last van stilstaande propellors .
-
allen
KW schreef:Verschil is dat je voor vliegtuigen omhoog moet richten en dat gaat vanaf statief praktisch niet. Daarbij ben ik geen statiefpersoon, ik schiet alles uit de losse hand behalve nachtfoto's.
Grootste kolderopmerking ooit...
- frankv
Ik heb net als de afgelopen twee jaren samen met iemand anders foto's van een event gemaakt en zoek nu de beste uit die in een boekje moeten. Ik heb mijn Panasonic G3 gebruikt, en hij een Nikon D200 met Nikon lenzen. Die D200 is al geintroduceerd in 2005, maar het valt me echt op dat de ruis, kleuren en belichting redelijk wat te wensen overlaten. Mijn kleuren en foto's zijn veel "snappier", frisser, scherper, met minder ruis. Zeker binnen in de zaal. So much for oldskool quality.
Grappig, ik lees nu pas dit, en dat onderschrijft mijn constateringen volledig, wisten ze dus toen ook al, valt me toch tegen van zo'n merk:
http://www.dpreview.com/reviews/nikond200/31" onclick="window.open(this.href);return false;
Grappig, ik lees nu pas dit, en dat onderschrijft mijn constateringen volledig, wisten ze dus toen ook al, valt me toch tegen van zo'n merk:
http://www.dpreview.com/reviews/nikond200/31" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou ja, mijn conclusie is dus: Een Panasonic G3 is een veel betere package dan een Nikon D200... fwiwHigher noise at ISO 1600 and 3200 than we would like, mostly in shadows
High ISO noise reduction works but at the expense of detail
Default sharpness is too mild, first impression to a new user may be negative
Insufficient number of image parameter adjustments with little latitude
Disappointing automatic white balance performance under artificial light
-
Xave30
Mooie foto wat mij betreft. Tja, jammer van propellors..