Autoverkopen 2013
- RVV
Re: Autoverkopen 2013
En bedrijven hebben natuurlijk helemaal niks met autorijliefhebberij van het personeel! Dan kopen ze maar een auto van hun eigen poen als het om rijliefhebberij gaat.
-
OnlineMartijn_bmw
bij de leasemarkt valt het nog wel mee hoorAndre schreef:Ik ben ook niet zo n eco trutteschudder liefhebber. Ik koop liever een e36 m3 voor hetzelfde geld zeg maar.
Maar laten we het draadje algemeen houden. Autoverkopen 2013
Er is wel degelijk wat aan de hand in de autohandel. Ook de overheid heeft hier grote schuld aan met al hun btw verhogingen, bijtellings regels, co2 tax. Dat particulieren geen nieuw meer kunnen halen was wel reeds bekend. Maar als nu ook de lease markt in de min gaat met 39% dat zijn wel getallen.
Laten ze in Den Haag de autobranche gewoon ter ziele gaan op deze manier? Weer meer werkeloosheid etc. Of zou een aanpassing van lagere bpm regels, wegenbelasting verlaging, bijtellings regelingen de auto verkopen kunnen stimuleren.
Je kan de auto nog wel verder gaan uitmelken. Maar als er niks meer verkocht wordt kan je de bpm, co2 tax, wel weer verhogen maar dat helpt je niks. De automobilist is letterlijk en figuurlijk compleet uitgemolken er komt geen drup meer uit.

zie:
http://www.vna-lease.nl/VNA/show.do?ctx=1346,1365,92844" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vna-lease.nl/VNA/show.do?ctx=1346,1365,92983" onclick="window.open(this.href);return false;
niks spannends dus

- RVV
Klopt, maar Andre dat komt ook dat de "kwaliteit" van hedendaagse auto's slachtoffer worden van hun eigen succes. Er komen nieuwe modellen uit die heel veel op de voorgaande modellen lijken. Mooi voorbeeld om even het andere uiterste te nemen de nieuwe BMW X5. Stel je rijd een 4 jaar oude X5 nieuw gekocht voor 125000 euro (dikke uitvoering alles er op en aan). En je gaat naar de BMW dealer voor een leuk voorstel op de nieuwe aankomende X5. Je mag blij zijn met een bod van 20000 tot 23000 euro qua inruil.. gewoon weer een ton bijleggen. Dit valt toch ook niet meer met goed fatsoen uit te leggen? Terwijl je huidige X5 met 80000 km op de klok nog er als nieuw uitziet, als nieuw rijd?Als ik om me heen kijk op de weg dan zie ik vooral het wagenpark verouderen. Dat betekend dat er veel minder nieuw verkocht wordt. Men blijft gewoon rijden met wat men heeft.
- dvh
Overigens eens met Andre dat zo'n 1.0'er voor de meeste geen optie is als enige auto.
Ook voor mij niet.
Ook voor mij niet.
- Petrolhead Tom
Ik rij nu ook in een auto van dertien jaar oud. Dat ding geeft mij echt niet het gevoel dat hij aan zijn eind is. En zo ziet hij er ook niet uit. Een goed onderhouden auto kan makkelijk twintig à vijfentwintig jaar mee met een gemiddeld aantal kilometers op jaarbasis.
-
Ja inruilprijzen zeker bij de premium merken zijn ronduit dramatisch dat zal inderdaad ook een stuk nieuw verkoop in de weg zitten.
Martijn het valt mee.
De ene na de andere auto dealer valt om er is wel degelijk wat aan de hand.
Ik was laatst bij een Autohandelaar die kreeg te horen van de bank dat ie even 150.000 euro moest gaan inlopen op ze staande voorraad. Deze man is al tientallen jaren autohandelaar.
Martijn het valt mee.
Ik was laatst bij een Autohandelaar die kreeg te horen van de bank dat ie even 150.000 euro moest gaan inlopen op ze staande voorraad. Deze man is al tientallen jaren autohandelaar.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Het is kortzichting inderdaad, al deze torenhogen belastingen, btw, accijnzen enzovoorts. En het werkt natuurlijk compleet averechts.
Kijk, de enige reden dat ik zo'n Volvo bestel is die bijtelling. Anders had ik never nooit zo'n ding gekocht. Maar 25% bijtellen is niet meer van deze tijd.
Had daar 10% van gemaakt ofzo, dan had ik wel een dikke BMW 335i oid. besteld. Als DGA kan ik makkelijk zo'n ding halen, da's het punt niet. Maar die belachelijke bijtelling is gewoon veel te hoog. Als ik 25% moet bijtellen over 70K van zo'n 335i met wat opties, dan kost dat ding me privé (uitgaande van 52% IB) € 9100,= per jaar oftewel € 758,= in de maand. Terwijl mijn eigen zaak die auto ook nog eens dubbel en dwars betaald.
Dat gaat toch nergens meer over.....
Maar had die bijtelling 10% gemaakt, dan was het € 300,= netto in de maand geweest. Daarvoor had ik wel zo'n 335i willen rijden. Dan was de staat ook blij geweest want die hadden via BPM en BTW weer een sloot geld verdiend plus de lokale autodealer was ook blij geweest want die had weer een auto verkocht. Die 335i slurpt ook nog meer brandstof dus nog meer accijns-inkomsten voor de staat.
Oftewel: maak die bijtelling een stuk lager en er worden weer leuke auto's besteld. Dat is voor iedereen beter. Voor de berijder, voor de lokale dealer en uiteindelijk dus ook voor de staat.
Kijk, de enige reden dat ik zo'n Volvo bestel is die bijtelling. Anders had ik never nooit zo'n ding gekocht. Maar 25% bijtellen is niet meer van deze tijd.
Had daar 10% van gemaakt ofzo, dan had ik wel een dikke BMW 335i oid. besteld. Als DGA kan ik makkelijk zo'n ding halen, da's het punt niet. Maar die belachelijke bijtelling is gewoon veel te hoog. Als ik 25% moet bijtellen over 70K van zo'n 335i met wat opties, dan kost dat ding me privé (uitgaande van 52% IB) € 9100,= per jaar oftewel € 758,= in de maand. Terwijl mijn eigen zaak die auto ook nog eens dubbel en dwars betaald.
Maar had die bijtelling 10% gemaakt, dan was het € 300,= netto in de maand geweest. Daarvoor had ik wel zo'n 335i willen rijden. Dan was de staat ook blij geweest want die hadden via BPM en BTW weer een sloot geld verdiend plus de lokale autodealer was ook blij geweest want die had weer een auto verkocht. Die 335i slurpt ook nog meer brandstof dus nog meer accijns-inkomsten voor de staat.
Oftewel: maak die bijtelling een stuk lager en er worden weer leuke auto's besteld. Dat is voor iedereen beter. Voor de berijder, voor de lokale dealer en uiteindelijk dus ook voor de staat.
- RVV
Neem nou je eigen 1M, dijk van een auto.. maar de basis stamt al weer uit 2004 (eerste e87 1 serie) we zitten nu in 2013. Je zei zelf ook altijd, ouwe meuk, (e46 toestanden M3 Z4 M coupe) goed voor het museum want het nieuwe spul is zoveel beter. Dat was ook zo. Maar nu is het allemaal niet zoveel beter meer. Het is überhaupt nog maar de vraag of de opvolger van de 1M een leukere/betere auto gaat worden?! (de reputatie van de huidige BMW's spreken niet in het voordeel) Hoeveel leuker kan het dan nog worden? Snap je mijn punt? Alles is al zo goed bij de 1M. Ga je de 1M wegdoen voor een 2M als je hem niet beter/leuk vind? Zelfs al rij je nog 8 jaar door in de 1M dan blijft ie bieden wat je zoekt.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik ga 'n ijsje halen.
-
Rico zo denk ik er ook over op dit moment. Er is op dit moment totaal geen interesse in wat anders. De M2 moet er eerst maar eens komen en dan zien we verder hoe die rijd en wat ie kost. Mocht het niks zijn dan bouw ik een rolkooi in de 1M dan gaat ie niet meer weg.
Een M3/M4 komt niet eens meer in me op.
Maar je ziet dat de gedachten gang bij velen van ons aan het veranderen zijn. Vroeger kocht ik inderdaad sneller nieuw. Omdat inderdaad de doorontwikkeling snel gaat. Maar dat tempo is er wel uit. De auto s zijn al heel goed. En bijv liever een oud model met een traditionele handrem dan nieuwe met electronische knopje van een handrem.
Nieuw is niet altijd beter meer.
Een M3/M4 komt niet eens meer in me op.
Maar je ziet dat de gedachten gang bij velen van ons aan het veranderen zijn. Vroeger kocht ik inderdaad sneller nieuw. Omdat inderdaad de doorontwikkeling snel gaat. Maar dat tempo is er wel uit. De auto s zijn al heel goed. En bijv liever een oud model met een traditionele handrem dan nieuwe met electronische knopje van een handrem.
Nieuw is niet altijd beter meer.
- RVV
Klopt Andre en dan stel jij/jullie ook hoge eisen aan de techniek en dan vooral de vooruitgang in die techniek, voordeel qua rijden etc.
De massa kijkt alleen maar naar de koets en de opties die de auto heeft. Vroeger wilde je beslist airco.. kon je ook verantwoorden naar je vrouw toe.. (de massa dan hé) nu heb je airco en alle andere snufjes. Nieuwe auto's zijn ook niet meer echt vernieuwend. Ze ogen ook niet automatisch nieuwer en frisser meer als hun voorganger. En meestal zie je het niet eens. Pak een zijstraat, zie je het verschil tussen een nieuwe Kia Sorento en het voorgaande model als je hem zo in het wild op straat tegen komt? Of een Golf VI en Golf VII ? JE moet al googlen voor de plaatjes om het verschil te ontdekken.
De massa kijkt alleen maar naar de koets en de opties die de auto heeft. Vroeger wilde je beslist airco.. kon je ook verantwoorden naar je vrouw toe.. (de massa dan hé) nu heb je airco en alle andere snufjes. Nieuwe auto's zijn ook niet meer echt vernieuwend. Ze ogen ook niet automatisch nieuwer en frisser meer als hun voorganger. En meestal zie je het niet eens. Pak een zijstraat, zie je het verschil tussen een nieuwe Kia Sorento en het voorgaande model als je hem zo in het wild op straat tegen komt? Of een Golf VI en Golf VII ? JE moet al googlen voor de plaatjes om het verschil te ontdekken.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Kijk naar de 2013 Cayman S en z'n specs in G krachten/bochtenwerk/slalom/uitwijk/remweg/ Daarin doet de 1M nog meer dan prima mee viel mij positief op.
Dus eerst maar PIlot Supersports en dit ding niet weg doen. Staat 'n 2011er stock te koop ergens in de USA wit met 22000km. Nieuwe >50k US$, hij vraagt 59,5 k US $....
Waarom zitten we hier in Nederland met 'n raket in de hand gvd:)
Dus eerst maar PIlot Supersports en dit ding niet weg doen. Staat 'n 2011er stock te koop ergens in de USA wit met 22000km. Nieuwe >50k US$, hij vraagt 59,5 k US $....
Waarom zitten we hier in Nederland met 'n raket in de hand gvd:)
-
OnlineMartijn_bmw
ik bedoelde in leaseland valt het meeAndre schreef:Ja inruilprijzen zeker bij de premium merken zijn ronduit dramatisch dat zal inderdaad ook een stuk nieuw verkoop in de weg zitten.
Martijn het valt mee.

komt mede ook door de ECO hokken... hun marges zijn in procenten van de verkoopprijs

waar renault bijvoorbeeld 8 jaar geleden een leasetopper had met de laguna hebben ze dat nu met de megane, VW van golf naar polo enz kortom de gemiddelde investering gaat al wel jaren naar beneden en dus de verdiensten in EURO's per verkochte auto ook voor de dealer.
daarnaast zijn ze veel te lang veel te arrogant geweest met onderhoud tarieven en dus zijn mensen ook hun alternatieven gaan zoeken voor onderhoud, ook de zakelijke en lease markt.
dat icm nu ook nog terug lopende aantallen doet vele de das om...
-
Kennis van mij wisselde naar winterbanden met ze lease auto in november. Dus ik dacht dat zal wel bij de dealer gebeuren. Nee dat was gewoon bij een bandenhandelaar.
-
OnlineMartijn_bmw
veel geld absoluut maar waarom niet meer van deze tijd? voor 2008 betaalde iedereen 24% bijtelling en toen schreven we vele X5-en Q7's en weet ik niet watWouter81 schreef:. Maar 25% bijtellen is niet meer van deze tijd.

Het is omdat de overheid nu de keuze geeft voor een lagere bijtelling en vind iedereen de hoogste bijtelling ineens belachelijk maar was die korting op andere catogerieen niet gekomen had je er niemand over gehoord

je kan het ook omdraaien... waarom is 0% bijtelling op zo'n dikke auto wel terecht?!
@Andre, klopt en 3x raden waarom... dealers zijn duurder en willen niet meedenken met de leasemaatschappij wat er moet gebueren met de set banden die overblijft bij einde contract dan wel berijderwissel gedurende het contract die aan de andere kant van het land woont en dus daar ze wielen wil wisselen (wilde eigenlijk want nu komen ze eindelijk ook met oplossingen)
Ik heb maar beperkt medelijden met de dealers ze zijn ook jaren lang veel te arrogant geweest

- RVV
Dat is ook niet terecht. Net zo min dat het terecht is dat er 14% bijtelling op die smurf zit waar ik in rij. En dat ik geen wegenbelasting hoef te betalen en dat er geen BPM op zit. Daardoor is ook die scheefgroei ontstaan.je kan het ook omdraaien... waarom is 0% bijtelling op zo'n dikke auto wel terecht?!
Successen van importeurs en dealers en modellen hangt voornamelijk nog maar af van de belastingvoordelen. Enge bedoeling dat een goed product (er van uitgaand dat alle hedendaagse auto's in de basis goed zijn) daar zo van afhangt.
-
OnlineMartijn_bmw
Als je als overheid echt wil sturen voor het mileu moet je volgens mij de bijtelling heel anders insteken;
vast percentage terug naar 25% en korting geven als de berijder wil/kan aantonen dat hij onder een bepaalde werkelijke uitstoot blijft en/of gereden prive kilometers.
blackbox er in en je kan het zo allemaal registreren, mensen die geen black-box willen om wat voor reden dan ook betalen gewoon 25% de mensen die willen besparen door echt zuinig te rijden kunnen op die manier een korting krijgen op de bijtelling.
vast percentage terug naar 25% en korting geven als de berijder wil/kan aantonen dat hij onder een bepaalde werkelijke uitstoot blijft en/of gereden prive kilometers.
blackbox er in en je kan het zo allemaal registreren, mensen die geen black-box willen om wat voor reden dan ook betalen gewoon 25% de mensen die willen besparen door echt zuinig te rijden kunnen op die manier een korting krijgen op de bijtelling.
- GTRene
In Dre z'n gedachten en bv als bmw niet meer met wat echt leuks/betaalbaars gaat komen, dan is dat nog niet eens zo'n slecht idee om zo'n 1M mooi aan te pakken en naar wens te maken.
ja dat kost geld, maar als je ziet wat je verliest na een paar jaar en of bij inruil e.d. is het veel leuker om met dat geld (wellicht hou je nog over) precies de auto zo te maken, zo jij het graag wil
stel dat die 6 in lijn ooit plof zegt, dan bv zo'n spannende GTS M3 (4.4?) M3 motor er in of een wat gekietelde standaard 4.0 M3 of wellicht op basis van die nwe 4.4 motoren met standaard al leuke power iets moois bouwen

Trouwens,
ik reed vorige week een stukje in mijn moeders auto (met m'n mams er naast die telkens riep eerder schakelen
) en dacht zonder er bij na te denken (huh) anyhow, wat rijd dat eigenlijk 'makkelijk' dan moet je dat 'makkelijk' ff zien als, niet hoeven denken aan te beheerst gas geven, de auto overal makkelijker achter laten/parkeren en de zit e.d. was ook best oke
gaat trouwens over een zwarte Toyota Aygo 3-pitter
hoe dan ook, nadien stapte ik in mijn eigen auto en dacht, hm...ik zit niet zo lekker meer en best stuiteren en meteen daarna drong het tot me door.................
ik word oud

ja dat kost geld, maar als je ziet wat je verliest na een paar jaar en of bij inruil e.d. is het veel leuker om met dat geld (wellicht hou je nog over) precies de auto zo te maken, zo jij het graag wil
stel dat die 6 in lijn ooit plof zegt, dan bv zo'n spannende GTS M3 (4.4?) M3 motor er in of een wat gekietelde standaard 4.0 M3 of wellicht op basis van die nwe 4.4 motoren met standaard al leuke power iets moois bouwen

Trouwens,
ik reed vorige week een stukje in mijn moeders auto (met m'n mams er naast die telkens riep eerder schakelen

gaat trouwens over een zwarte Toyota Aygo 3-pitter

hoe dan ook, nadien stapte ik in mijn eigen auto en dacht, hm...ik zit niet zo lekker meer en best stuiteren en meteen daarna drong het tot me door.................
ik word oud

-
OnlineMartijn_bmw
Ohje door de regels door lees ik het al... GTRene binnenkort ook in een Aygo

- GTRene
proud to be a eco runner

-
OnlineLuco
Is er al een up met V8 dan?
-
OnlineMartijn_bmw
wel een fiat 500 met V8

-
0% bijtelling op mijn Volvo is ook niet terecht. Slaat zelfs nergens op. 
Maar in het kader "vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan" klaag ik niet.

- Hielke
En die Golf kun je dan mooi wegdoen om er een auto voor terug te nemen die echt DF biedt. Ook, of eigenlijk juist, bij lage snelheid. Een MX-5 bijvoorbeeld. Of whatever lichte tweezitter. Kilo's nekken fun, altijd.Wouter81 schreef:0% bijtelling op mijn Volvo is ook niet terecht. Slaat zelfs nergens op.
-
Zo ist Hielke