BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
- Luco
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Op de seat zat het ook, en dan nog met een dsg bak.
Is inderdaad niet fijn voor de koppeling.
Is inderdaad niet fijn voor de koppeling.
-
Discussie sluiten?
Worden het noooooooit eens.
Worden het noooooooit eens.
- PD power
We hoeven het ook niet eens te worden, bij een goede discussie, kan uiteindelijk een ieder zijn eigen standpunt bepalen, dit kan beinvloed worden door goede argumenten, mensen die met gestrekt been een discussie binnenvallen, zonder onderbouwing, worden dan vaak vanzelf stil 

- Sperdy
Hoi Erik,Erik K. schreef:Geen kwaad?? Ben benieuwd wat ze bij Porsche zeggen als de PDK koppeling(en) binnen de fabrieksgarantie aan barrels ligt, want dat gaan ze op den duur echt wel.Sperdy schreef:
LC een probleem? Heb dat eens aan Porsie gevraagd of dat kwaad kon. Nee, zeiden ze. succes er mee.
Wat denk je wat er met de koppeling van een 4WD 911 Turbo (S) gebeurd tijdens het gebruik van LC??
Ik weet het antwoord wel hoor, "helaas meneer dit betreft een slijtage deel. U kunt aftikken en veel ook!"
Ik zal morgen nog eens vragen bij Porsie, hoe het zit met lC en garantie. Is wel een puntje natuurlijk.
- RVV
Beeld wat over Frank word weggezet dat het allemaal patser toestanden zijn slaat ook nergens op. Heb Frank regelmatig gesproken, tijdens meetings maar ook buiten DF om. Frank heb ik altijd ervaren als een oprechte maar ook bescheiden liefhebber die het nooit te veel vind om zijn enthousiasme en ervaringen te delen met anderen. Erg jammer dat dit draadje zo ontspoord is door voornamelijk calimero gedrag. En nee ik ben geen fanclub lid van Frank. Maargoed verschraling van meerdere zaken,,want ik ga zelf ook verder geen energie meer steken in een CBR13 meeting waar Frank overigens (na intensief mailcontact) de "aanjager" van was om dit van de grond te krijgen dit jaar.
- pjvandergaag
Bert ///M3 schreef:
LC etc werken ook met koppeling.
Je houd je motortoerental op 3500 RPM of whatever en het systeem laat de koppeling langzaam slippend opkomen. Als TC voelt dat je te veel wheelspin krijgt laat hij de koppeling even wat meer slippen. In plaats van vermogen moduleren dmv het gaspedaal doet dat systeem dat via de koppeling. Pas als de koppeling volledig uit is gaan de gaskleppen volledig open.
De allereerste M3's met SMG bak (E36) hebben geen electronisch gaspedaal. Als je daarbij LC gebruikt dan moet je dus gasstand zelf doseren. Laat je hem dan los dan komt de koppeling gewoon vertraagd op. Als je even een sprintje 0-200 doet op die manier en je staat daarna stil dan ruik je de koppeling.
In feite zegt Mannhart dus gewoon hetzelfde als BMW, die LC functie zit er wel op maar denk er wel om dat het je koppelingen kan kosten. Wat Hielke zegt klopt ook niet helemaal. Je kan er wel een koppeling in gaan schroeven die meer koppel hebben kan maar het neveneffect is dat die ook feller aankoppelen en de schok voor je aandrijflijn is dan juist nog groter plus het zou bepaalde zaken met een SMG of PDK auto erg lastig maken, zoals inparkeren. Rij maar eens in een auto met een sinterplaat of racekoppeling, wegrijden en heel langzaam rijden is altijd een drama, je moet behoorlijk wat toeren geven om weg te rijden. Anders zou het worden als de koppeling ook zou slippen bij overschakelen enz. Dan kan die duidelijk het koppel niet aan maar bij LC gebruik is het sowieso slopend voor je koppeling, of je dat nu met 500 of met 700 PK doet. Rijd het dus verder goed dan is het slimmer om de standaard plaat te laten zitten. Ga je dan alsnog veel LC gebruiken dan weet je dat het je uiteindelijk je koppeling gaat kosten, BMW en Manhart zeggen dat is prima maar op eigen kosten.
Niets anders als een pro dragracer doet eigenlijk. Bij de jongens die veel dragracen is koppelingen vervangen haast net zo gewoon als remmen vervangen op circuitauto's.
juist!!
- Luco
Ja dat krijg je he als bepaalde figuren een beschermde status hebben.RVV schreef:Beeld wat over Frank word weggezet dat het allemaal patser toestanden zijn slaat ook nergens op. Heb Frank regelmatig gesproken, tijdens meetings maar ook buiten DF om. Frank heb ik altijd ervaren als een oprechte maar ook bescheiden liefhebber die het nooit te veel vind om zijn enthousiasme en ervaringen te delen met anderen. Erg jammer dat dit draadje zo ontspoord is door voornamelijk calimero gedrag. En nee ik ben geen fanclub lid van Frank. Maargoed verschraling van meerdere zaken,,want ik ga zelf ook verder geen energie meer steken in een CBR13 meeting waar Frank overigens (na intensief mailcontact) de "aanjager" van was om dit van de grond te krijgen dit jaar.
- PD power
Rico, volgens mij wordt er nu toch netjes gediscuseerd, kijk dat die Fries met z'n klapschaats
, met gestrekt been de discussie binnen komt zetten, weten we inmiddels, deels had ie een klein puntje "vind ik", maar van de rest blijft weinig over, maar ken zo ook meerdere discussies, dan is ie pas tevreden als een ritje heeft gebietst 1M/135schnitsel
, de schaamte voorbij zegmaar, geeft niks, hoort ook een beetje bij DF, uitiendelijk komt het toch wel tot een essentie.

- Erik K.
Niet alleen dit draadje verkloot maar nu ook de CBR2013?RVV schreef:Beeld wat over Frank word weggezet dat het allemaal patser toestanden zijn slaat ook nergens op. Heb Frank regelmatig gesproken, tijdens meetings maar ook buiten DF om. Frank heb ik altijd ervaren als een oprechte maar ook bescheiden liefhebber die het nooit te veel vind om zijn enthousiasme en ervaringen te delen met anderen. Erg jammer dat dit draadje zo ontspoord is door voornamelijk calimero gedrag. En nee ik ben geen fanclub lid van Frank. Maargoed verschraling van meerdere zaken,,want ik ga zelf ook verder geen energie meer steken in een CBR13 meeting waar Frank overigens (na intensief mailcontact) de "aanjager" van was om dit van de grond te krijgen dit jaar.
Kom op Rico, we laten ons hierdoor toch niet uit het veld slaan en zo'n traditioneel evenement laten dood bloeden?
Luco schreef:Ja dat krijg je he als bepaalde figuren een beschermde status hebben.RVV schreef:Beeld wat over Frank word weggezet dat het allemaal patser toestanden zijn slaat ook nergens op. Heb Frank regelmatig gesproken, tijdens meetings maar ook buiten DF om. Frank heb ik altijd ervaren als een oprechte maar ook bescheiden liefhebber die het nooit te veel vind om zijn enthousiasme en ervaringen te delen met anderen. Erg jammer dat dit draadje zo ontspoord is door voornamelijk calimero gedrag. En nee ik ben geen fanclub lid van Frank. Maargoed verschraling van meerdere zaken,,want ik ga zelf ook verder geen energie meer steken in een CBR13 meeting waar Frank overigens (na intensief mailcontact) de "aanjager" van was om dit van de grond te krijgen dit jaar.
Goh!, ik lees al vanaf het begin van DF mee, en heb ook dit draadje in het begin met veel plezier gelezen, maar man o man, het gaat nergens meer over, ik denk niet dat Frank "dit" heeft verdiend.
Luco slaat echt de spijker op zijn kop..
Jammer dit
- JP
Iemand auto/project/tuning (whatever) aanvallen en deels afkraken is makkelijk. Zeker als men die desbetreffende persoon alleen van DF kent. Wat als het iemand is die je goed kent. Is men dan nog zo ongenuanceerd? Durft men dan nog zoveel kritiek te geven. Durf een kritische poster die kritiek ook te uiten buiten het gebruik van zijn toetsenbord om, ergens op een meeting of zo?
- Downforce Hans
Waar staat dat dan dat Frank als patser wordt weggezet, heb ik kennelijk gemist dan........RVV schreef:Beeld wat over Frank word weggezet dat het allemaal patser toestanden zijn slaat ook nergens op. Heb Frank regelmatig gesproken, tijdens meetings maar ook buiten DF om. Frank heb ik altijd ervaren als een oprechte maar ook bescheiden liefhebber die het nooit te veel vind om zijn enthousiasme en ervaringen te delen met anderen. Erg jammer dat dit draadje zo ontspoord is door voornamelijk calimero gedrag. En nee ik ben geen fanclub lid van Frank. Maargoed verschraling van meerdere zaken,,want ik ga zelf ook verder geen energie meer steken in een CBR13 meeting waar Frank overigens (na intensief mailcontact) de "aanjager" van was om dit van de grond te krijgen dit jaar.
Of is dat een beeld dat bij JOU ontstaan is..........en verder bij niemand........?
Verder denk ik dat je je een beetje doordraaft met het energie steken in een CBR2013.
We spreken ergens af in Duitsland en dat is het.
Je kan daar heel moeilijk over doen, maar dat is het in mijn ogen niet en kan heel simpel.
Daar hebben we DF voor om zoiets in goede banen te leiden.
- Downforce Hans
Wanneer iemand dat niet zou doen dan is het een nagemaakte.JP schreef:Iemand auto/project/tuning (whatever) aanvallen en deels afkraken is makkelijk. Zeker als men die desbetreffende persoon alleen van DF kent. Wat als het iemand is die je goed kent. Is men dan nog zo ongenuanceerd? Durft men dan nog zoveel kritiek te geven. Durf een kritische poster die kritiek ook te uiten buiten het gebruik van zijn toetsenbord om, ergens op een meeting of zo?
Ik zou er niet mee zitten in iedergeval........je kan maar duidelijk zijn.

Verschil van mening hebben kan heel goed zijn in een relatie met iemand.
Het kan je doen inzien dat je het ook wel eens mis kan hebben en kan heel verhelderend werken.
Daar heb je ook vrienden voor..........
- PD power
Eens met Hans, mensen die alleen maar posten dat de discsussie niks is, voegt ook niks positiefs toe.
Hoe wou je hiervan nog wat positiefs maken dan?PD power schreef:Eens met Hans, mensen die alleen maar posten dat de discsussie niks is, voegt ook niks positiefs toe.

- PD power
Ja hier zitten we op te wachten, goed bezig 

- Hielke
Hey GT30, heb je je inmiddels al netjes voorgesteld?
Je schrijft als Luco, je klinkt als Luco, ik weet het bijna zeker. Je bent z'n broer! Toe geef het toe
Je schrijft als Luco, je klinkt als Luco, ik weet het bijna zeker. Je bent z'n broer! Toe geef het toe

- GTRene
- PD power
Nee dat kan niet, Luco is meestel positief.
Komt trouwens ook vaak met gestrekt been in Hielke, zou ie ook van de Friese noormannen afstammen......
Komt trouwens ook vaak met gestrekt been in Hielke, zou ie ook van de Friese noormannen afstammen......

- Hielke
Had ie gewild.PD power schreef:Nee dat kan niet, Luco is meestel positief.
- Petrolhead Tom
Gt30 = initial d of een andere sim racer driving god?
Klopt!
Kom jij nou maar eens terug als je je wat volwassen kunt gedragen en je weet wat je op je zak krijgt , haar of veren.
Trouwens moet jij allang niet op bed liggen?
Kom jij nou maar eens terug als je je wat volwassen kunt gedragen en je weet wat je op je zak krijgt , haar of veren.
Trouwens moet jij allang niet op bed liggen?
Had jou wat hoger Tom, maar kennelijk ook al last van het Hielke syndroomPetrolhead Tom schreef:Gt30 = initial d of een andere sim racer driving god?

- Hielke
Hij is zo lekker voorspelbaar ook. 

- Petrolhead Tom
Jij komt binnen als een olifant in een porselein kast. Dat roept associaties op.