BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29396
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Luco » 04 jun 2013, 21:52

Op de seat zat het ook, en dan nog met een dsg bak.
Is inderdaad niet fijn voor de koppeling.

ErikS
Berichten: 18930
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door ErikS » 04 jun 2013, 21:53

Discussie sluiten?

Worden het noooooooit eens.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door PD power » 04 jun 2013, 22:05

We hoeven het ook niet eens te worden, bij een goede discussie, kan uiteindelijk een ieder zijn eigen standpunt bepalen, dit kan beinvloed worden door goede argumenten, mensen die met gestrekt been een discussie binnenvallen, zonder onderbouwing, worden dan vaak vanzelf stil :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Sperdy » 04 jun 2013, 22:12

Erik K. schreef:
Sperdy schreef:
LC een probleem? Heb dat eens aan Porsie gevraagd of dat kwaad kon. Nee, zeiden ze. succes er mee.
Geen kwaad?? Ben benieuwd wat ze bij Porsche zeggen als de PDK koppeling(en) binnen de fabrieksgarantie aan barrels ligt, want dat gaan ze op den duur echt wel.
Wat denk je wat er met de koppeling van een 4WD 911 Turbo (S) gebeurd tijdens het gebruik van LC??

Ik weet het antwoord wel hoor, "helaas meneer dit betreft een slijtage deel. U kunt aftikken en veel ook!"
Hoi Erik,

Ik zal morgen nog eens vragen bij Porsie, hoe het zit met lC en garantie. Is wel een puntje natuurlijk.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door RVV » 04 jun 2013, 22:15

Beeld wat over Frank word weggezet dat het allemaal patser toestanden zijn slaat ook nergens op. Heb Frank regelmatig gesproken, tijdens meetings maar ook buiten DF om. Frank heb ik altijd ervaren als een oprechte maar ook bescheiden liefhebber die het nooit te veel vind om zijn enthousiasme en ervaringen te delen met anderen. Erg jammer dat dit draadje zo ontspoord is door voornamelijk calimero gedrag. En nee ik ben geen fanclub lid van Frank. Maargoed verschraling van meerdere zaken,,want ik ga zelf ook verder geen energie meer steken in een CBR13 meeting waar Frank overigens (na intensief mailcontact) de "aanjager" van was om dit van de grond te krijgen dit jaar.

Gebruikersavatar
pjvandergaag
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:05

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door pjvandergaag » 04 jun 2013, 22:16

Bert ///M3 schreef:
LC etc werken ook met koppeling.

Je houd je motortoerental op 3500 RPM of whatever en het systeem laat de koppeling langzaam slippend opkomen. Als TC voelt dat je te veel wheelspin krijgt laat hij de koppeling even wat meer slippen. In plaats van vermogen moduleren dmv het gaspedaal doet dat systeem dat via de koppeling. Pas als de koppeling volledig uit is gaan de gaskleppen volledig open.

De allereerste M3's met SMG bak (E36) hebben geen electronisch gaspedaal. Als je daarbij LC gebruikt dan moet je dus gasstand zelf doseren. Laat je hem dan los dan komt de koppeling gewoon vertraagd op. Als je even een sprintje 0-200 doet op die manier en je staat daarna stil dan ruik je de koppeling.

In feite zegt Mannhart dus gewoon hetzelfde als BMW, die LC functie zit er wel op maar denk er wel om dat het je koppelingen kan kosten. Wat Hielke zegt klopt ook niet helemaal. Je kan er wel een koppeling in gaan schroeven die meer koppel hebben kan maar het neveneffect is dat die ook feller aankoppelen en de schok voor je aandrijflijn is dan juist nog groter plus het zou bepaalde zaken met een SMG of PDK auto erg lastig maken, zoals inparkeren. Rij maar eens in een auto met een sinterplaat of racekoppeling, wegrijden en heel langzaam rijden is altijd een drama, je moet behoorlijk wat toeren geven om weg te rijden. Anders zou het worden als de koppeling ook zou slippen bij overschakelen enz. Dan kan die duidelijk het koppel niet aan maar bij LC gebruik is het sowieso slopend voor je koppeling, of je dat nu met 500 of met 700 PK doet. Rijd het dus verder goed dan is het slimmer om de standaard plaat te laten zitten. Ga je dan alsnog veel LC gebruiken dan weet je dat het je uiteindelijk je koppeling gaat kosten, BMW en Manhart zeggen dat is prima maar op eigen kosten.

Niets anders als een pro dragracer doet eigenlijk. Bij de jongens die veel dragracen is koppelingen vervangen haast net zo gewoon als remmen vervangen op circuitauto's.

juist!!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29396
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Luco » 04 jun 2013, 22:20

RVV schreef:Beeld wat over Frank word weggezet dat het allemaal patser toestanden zijn slaat ook nergens op. Heb Frank regelmatig gesproken, tijdens meetings maar ook buiten DF om. Frank heb ik altijd ervaren als een oprechte maar ook bescheiden liefhebber die het nooit te veel vind om zijn enthousiasme en ervaringen te delen met anderen. Erg jammer dat dit draadje zo ontspoord is door voornamelijk calimero gedrag. En nee ik ben geen fanclub lid van Frank. Maargoed verschraling van meerdere zaken,,want ik ga zelf ook verder geen energie meer steken in een CBR13 meeting waar Frank overigens (na intensief mailcontact) de "aanjager" van was om dit van de grond te krijgen dit jaar.
Ja dat krijg je he als bepaalde figuren een beschermde status hebben.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door PD power » 04 jun 2013, 22:25

Rico, volgens mij wordt er nu toch netjes gediscuseerd, kijk dat die Fries met z'n klapschaats :tooth: , met gestrekt been de discussie binnen komt zetten, weten we inmiddels, deels had ie een klein puntje "vind ik", maar van de rest blijft weinig over, maar ken zo ook meerdere discussies, dan is ie pas tevreden als een ritje heeft gebietst 1M/135schnitsel :mrgreen: , de schaamte voorbij zegmaar, geeft niks, hoort ook een beetje bij DF, uitiendelijk komt het toch wel tot een essentie.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Erik K. » 04 jun 2013, 22:30

RVV schreef:Beeld wat over Frank word weggezet dat het allemaal patser toestanden zijn slaat ook nergens op. Heb Frank regelmatig gesproken, tijdens meetings maar ook buiten DF om. Frank heb ik altijd ervaren als een oprechte maar ook bescheiden liefhebber die het nooit te veel vind om zijn enthousiasme en ervaringen te delen met anderen. Erg jammer dat dit draadje zo ontspoord is door voornamelijk calimero gedrag. En nee ik ben geen fanclub lid van Frank. Maargoed verschraling van meerdere zaken,,want ik ga zelf ook verder geen energie meer steken in een CBR13 meeting waar Frank overigens (na intensief mailcontact) de "aanjager" van was om dit van de grond te krijgen dit jaar.
Niet alleen dit draadje verkloot maar nu ook de CBR2013?
Kom op Rico, we laten ons hierdoor toch niet uit het veld slaan en zo'n traditioneel evenement laten dood bloeden?

GT30

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door GT30 » 04 jun 2013, 22:31

Luco schreef:
RVV schreef:Beeld wat over Frank word weggezet dat het allemaal patser toestanden zijn slaat ook nergens op. Heb Frank regelmatig gesproken, tijdens meetings maar ook buiten DF om. Frank heb ik altijd ervaren als een oprechte maar ook bescheiden liefhebber die het nooit te veel vind om zijn enthousiasme en ervaringen te delen met anderen. Erg jammer dat dit draadje zo ontspoord is door voornamelijk calimero gedrag. En nee ik ben geen fanclub lid van Frank. Maargoed verschraling van meerdere zaken,,want ik ga zelf ook verder geen energie meer steken in een CBR13 meeting waar Frank overigens (na intensief mailcontact) de "aanjager" van was om dit van de grond te krijgen dit jaar.
Ja dat krijg je he als bepaalde figuren een beschermde status hebben.

Goh!, ik lees al vanaf het begin van DF mee, en heb ook dit draadje in het begin met veel plezier gelezen, maar man o man, het gaat nergens meer over, ik denk niet dat Frank "dit" heeft verdiend.

Luco slaat echt de spijker op zijn kop..

Jammer dit

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34399
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door JP » 04 jun 2013, 22:37

Iemand auto/project/tuning (whatever) aanvallen en deels afkraken is makkelijk. Zeker als men die desbetreffende persoon alleen van DF kent. Wat als het iemand is die je goed kent. Is men dan nog zo ongenuanceerd? Durft men dan nog zoveel kritiek te geven. Durf een kritische poster die kritiek ook te uiten buiten het gebruik van zijn toetsenbord om, ergens op een meeting of zo?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Downforce Hans » 04 jun 2013, 22:43

RVV schreef:Beeld wat over Frank word weggezet dat het allemaal patser toestanden zijn slaat ook nergens op. Heb Frank regelmatig gesproken, tijdens meetings maar ook buiten DF om. Frank heb ik altijd ervaren als een oprechte maar ook bescheiden liefhebber die het nooit te veel vind om zijn enthousiasme en ervaringen te delen met anderen. Erg jammer dat dit draadje zo ontspoord is door voornamelijk calimero gedrag. En nee ik ben geen fanclub lid van Frank. Maargoed verschraling van meerdere zaken,,want ik ga zelf ook verder geen energie meer steken in een CBR13 meeting waar Frank overigens (na intensief mailcontact) de "aanjager" van was om dit van de grond te krijgen dit jaar.
Waar staat dat dan dat Frank als patser wordt weggezet, heb ik kennelijk gemist dan........
Of is dat een beeld dat bij JOU ontstaan is..........en verder bij niemand........?
Verder denk ik dat je je een beetje doordraaft met het energie steken in een CBR2013.
We spreken ergens af in Duitsland en dat is het.
Je kan daar heel moeilijk over doen, maar dat is het in mijn ogen niet en kan heel simpel.
Daar hebben we DF voor om zoiets in goede banen te leiden.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Downforce Hans » 04 jun 2013, 22:47

JP schreef:Iemand auto/project/tuning (whatever) aanvallen en deels afkraken is makkelijk. Zeker als men die desbetreffende persoon alleen van DF kent. Wat als het iemand is die je goed kent. Is men dan nog zo ongenuanceerd? Durft men dan nog zoveel kritiek te geven. Durf een kritische poster die kritiek ook te uiten buiten het gebruik van zijn toetsenbord om, ergens op een meeting of zo?
Wanneer iemand dat niet zou doen dan is het een nagemaakte.
Ik zou er niet mee zitten in iedergeval........je kan maar duidelijk zijn. :thumbup:
Verschil van mening hebben kan heel goed zijn in een relatie met iemand.
Het kan je doen inzien dat je het ook wel eens mis kan hebben en kan heel verhelderend werken.
Daar heb je ook vrienden voor..........

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door PD power » 04 jun 2013, 22:49

Eens met Hans, mensen die alleen maar posten dat de discsussie niks is, voegt ook niks positiefs toe.

GT30

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door GT30 » 04 jun 2013, 22:54

PD power schreef:Eens met Hans, mensen die alleen maar posten dat de discsussie niks is, voegt ook niks positiefs toe.
Hoe wou je hiervan nog wat positiefs maken dan? :kotsen:

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door PD power » 04 jun 2013, 22:56

Ja hier zitten we op te wachten, goed bezig :thumbup:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Hielke » 04 jun 2013, 22:59

Hey GT30, heb je je inmiddels al netjes voorgesteld?

Je schrijft als Luco, je klinkt als Luco, ik weet het bijna zeker. Je bent z'n broer! Toe geef het toe :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door GTRene » 04 jun 2013, 23:02

:mrgreen:

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door PD power » 04 jun 2013, 23:03

Nee dat kan niet, Luco is meestel positief.

Komt trouwens ook vaak met gestrekt been in Hielke, zou ie ook van de Friese noormannen afstammen...... :tooth:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Hielke » 04 jun 2013, 23:05

PD power schreef:Nee dat kan niet, Luco is meestel positief.

Komt trouwens ook vaak met gestrekt been in Hielke, zou ie ook van de Friese noormannen afstammen...... :tooth:
Had ie gewild.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Petrolhead Tom » 04 jun 2013, 23:06

Gt30 = initial d of een andere sim racer driving god?

GT30

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door GT30 » 04 jun 2013, 23:07

Klopt!

Kom jij nou maar eens terug als je je wat volwassen kunt gedragen en je weet wat je op je zak krijgt , haar of veren.

Trouwens moet jij allang niet op bed liggen?

GT30

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door GT30 » 04 jun 2013, 23:07

Petrolhead Tom schreef:Gt30 = initial d of een andere sim racer driving god?
Had jou wat hoger Tom, maar kennelijk ook al last van het Hielke syndroom :kotsen:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Hielke » 04 jun 2013, 23:10

Hij is zo lekker voorspelbaar ook. :lol:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Petrolhead Tom » 04 jun 2013, 23:12

Jij komt binnen als een olifant in een porselein kast. Dat roept associaties op.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, TurboClouseau, Zed240 en 6 gasten