Fotografie
-
Xave30
Re: Fotografie
Nr. 2
-
allen
Eens met Xave, de andere 2 doen me niet zoveel. Het groen oogt aardig. De bloemen op foto 3 ogen voor mij een tikkeltje te fel.

KR5S2021 by Tookaphotoof, on Flickr
KR5S2021 by Tookaphotoof, on Flickr
- dvh
Als we dan toch groen aan het posten zijn 
( heb ook echt niks beter op de foto gezet de laatste tijd
)

Legohitman

( heb ook echt niks beter op de foto gezet de laatste tijd
Legohitman
-
allen
Minder bezig houden met kapperscabrio's. Kun je weer foto's maken.
Zwartwit in het bos blijft voor mij een uitdaging. Vond deze wel aardig gelukt.

KR5S2002 by Tookaphotoof, on Flickr
Overigens nog wel even gezocht naar de door Michelle aangeraden lenzen, maar ik kan niet ontkennen dat ik ze aardig aan de prijs vind voor een camera die ik nog net niet gratis heb gekregen.
Overigens nog wel even gezocht naar de door Michelle aangeraden lenzen, maar ik kan niet ontkennen dat ik ze aardig aan de prijs vind voor een camera die ik nog net niet gratis heb gekregen.
- dvh
Ik vind die boomzonderschros-foto leuker Allen !
De laatste is een beetje teveel grijs.

Hier nog wat saai groen.

De laatste is een beetje teveel grijs.
Hier nog wat saai groen.
- KW
Thanx @ reacties op mijn foto's.
Zelf vond ik de 1e van deze 3 het mooist, oogt wat mysterieus met die schittering in het midden.
Die roze bloemen ogen idd wat fel/overbelicht, maar ze zijn ook echt fel en toch niet overbelicht, de rand van de bloemen is echt een veel lichtere kleur dan het midden.
@ dvh: nummer 2 en nummer 2
(hoewel ik dat legopoppetje en die kleine witte bloempjes ook wel aardig vind)
@ allen: idee is leuk maar met dvh, beetje teveel grijs, oogt zo erg druk en door het missen van kleur lastiger om alles goed te onderscheiden.
Zelf vond ik de 1e van deze 3 het mooist, oogt wat mysterieus met die schittering in het midden.
Die roze bloemen ogen idd wat fel/overbelicht, maar ze zijn ook echt fel en toch niet overbelicht, de rand van de bloemen is echt een veel lichtere kleur dan het midden.
@ dvh: nummer 2 en nummer 2
@ allen: idee is leuk maar met dvh, beetje teveel grijs, oogt zo erg druk en door het missen van kleur lastiger om alles goed te onderscheiden.
Laatst gewijzigd door KW op 03 jun 2013, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Xave30
Nummer 2 is echt een mooi plaatje. Erg rustgevend. Mooi bewerkt Dvh.
-
allen
Had met een kleurenfilter nog wel wat aan het contrast kunnen doen. Helaas zijn die dingen vandaag de dag lastig te vinden. Dat is dan wellicht nog wel een nadeel van het analoge fotograferen. Achteraf valt er weinig meer aan te passen. Andere optie was om de foto in kleur te schieten en daarna via software een kleurfilter te gebruiken. Dat zou dan wel einde uitdaging zijn.
@Xave: kunnen we mooi de buit verdelen. Ik ga voor de eerste. Het midden is me bij foto 2 'te wit'
@Xave: kunnen we mooi de buit verdelen. Ik ga voor de eerste. Het midden is me bij foto 2 'te wit'
- Michele
Silverstone BES was leuk:
Gridgirls op zondag, voor de liefhebber:
Chicane @ Club Corner met een lekker laagstaand zonnetje:

Gridgirls op zondag, voor de liefhebber:

Chicane @ Club Corner met een lekker laagstaand zonnetje:
-
Xave30
Lucky nr. 2!
- dvh
Nr1 zitten aardig wat autostyle-bumpers op.
Nr2&3 zijn nice ! Fijne kleuren
Nr2&3 zijn nice ! Fijne kleuren
-
Rupie
Deze vind ik wel sfeervol Allen, daar waar ik de boomstronk niet begrijpallen schreef:Minder bezig houden met kapperscabrio's. Kun je weer foto's maken.![]()
- Robin Hartog
Ben je een beetje inspiratieloos, dvh? Ik heb betere platen van je gezien..
@Michele: Die tweede plaat vind ik echt heer-lijk.
@Allen: Te grijs en te druk imho..
@Michele: Die tweede plaat vind ik echt heer-lijk.
@Allen: Te grijs en te druk imho..
-
allen
@Ruben, er zullen vast meer mensen zijn die niet snappen waarom die boom een stuk schors mist. Foto geslaagd zullen we dan maar zeggen...
Wat de tweede foto betreft, daar valt nog wel wat te verbeteren, maar het mooie van analoog is dat het op locatie niet te controleren is.
Moet zeggen dat de drang om m'n dslr te verkopen hierdoor alleen maar groter wordt. Werkt voor mij rustgevender om foto's te schieten en ze niet gelijk terug te kunnen zien of op de computer te zetten. En vanwaar die haast ook eigenlijk als hobbybobfotograaf.
Vandaag zat de kleine vol. Pakt steeds een aardappeltje, een ui, etc. uit z'n bord en legt dat geconcentreerd, netjes op een rij op de eettafel. Camera gepakt dat altijd binnen handbereik ligt, het moment vastgelegd en dat was het dan. Over een paar dagen, een week of een paar weken is het rolletje vol en daarna gaan we het ontwikkelen.
Met digitaal had ik altijd de drang om gelijk de foto in de computer te laden.
Deze was op dezelfde dag gemaakt.

KR5S2030 by Tookaphotoof, on Flickr
Wat de tweede foto betreft, daar valt nog wel wat te verbeteren, maar het mooie van analoog is dat het op locatie niet te controleren is.
Moet zeggen dat de drang om m'n dslr te verkopen hierdoor alleen maar groter wordt. Werkt voor mij rustgevender om foto's te schieten en ze niet gelijk terug te kunnen zien of op de computer te zetten. En vanwaar die haast ook eigenlijk als hobbybobfotograaf.
Vandaag zat de kleine vol. Pakt steeds een aardappeltje, een ui, etc. uit z'n bord en legt dat geconcentreerd, netjes op een rij op de eettafel. Camera gepakt dat altijd binnen handbereik ligt, het moment vastgelegd en dat was het dan. Over een paar dagen, een week of een paar weken is het rolletje vol en daarna gaan we het ontwikkelen.
Met digitaal had ik altijd de drang om gelijk de foto in de computer te laden.
Deze was op dezelfde dag gemaakt.
KR5S2030 by Tookaphotoof, on Flickr
- Michele
Ik vind zowel het bos als de stronk wat vlakjes. Geen wit en geen diepzwart te zien. Waarom krik je de pit niet wat op? Simpele overlay in photoshop op basis van bovenstaand plaatje met hard light op 50% geeft al meer spanning:
- Bijlagen
-
- Untitled-1.jpg (893.53 KiB) 1041 keer bekeken
- markk
Gisteren (zondag 2 juni) dagje Nurburgring gedaan. Wat foto's:
[1]

[2]

[3]

[4]

[5] En natuurlijk een over-the-top HDR

Rest: https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... g_02062013#" onclick="window.open(this.href);return false;
Mark.
[1]

[2]

[3]

[4]

[5] En natuurlijk een over-the-top HDR

Rest: https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... g_02062013#" onclick="window.open(this.href);return false;
Mark.
-
allen
@Michele, resultaat oogt kwa contrast een stuk beter, idd. Wel heb ik het idee dat er iets van het detail verloren gaat.
Maar goed, we duiken binnenkort gewoon weer met een fototoestel het bos in.
Maar goed, we duiken binnenkort gewoon weer met een fototoestel het bos in.
- Michele
Ongetwijfeld, maar ik gebruik nu jouw geuploade plaatje en da's een compressed file. Als je dit doet met een originele Tiff blijft er meer van over.
-
allen
Vannochtend even getest en gelukt. Bedankt voor de tip. 
- dvh
Dat Renaultje 5 lijkt wel van plastic Mark 
-
Tom
Mark uninstall die HDR troep aub.. vind het afschuwelijk 
-
Metchu
ik wil binnekort mijn vakantiefoto's en stedentripfoto's van vorig jaar verzamelen in een fotoboek. Ik heb besloten dat ik dat elk jaar ga doen vanaf vorig jaar en elk jaar een boekje ga maken.
Ik zit te denken aan een soort van prentenboek (heb ook zoiets maar dan heel groot met mijn huwelijksfoto's gedaan, Markk heeft ze mogen inzien), vind het zelf geweldig idee.
Maar nu de vraag: Iemand tips waar ik dat het beste kan laten doen? Ik had http://www.albelli.nl" onclick="window.open(this.href);return false; al gevonden. Het zijn voornamelijk foto's van de iphone. Gewoon zo implempen in zo'n fotoboek of toch allemaal een voor een bewerken?
Ik dacht wellicht hebben jullie hier al mee gewerkt en hebben jullie ideeën en tips
Ik zit te denken aan een soort van prentenboek (heb ook zoiets maar dan heel groot met mijn huwelijksfoto's gedaan, Markk heeft ze mogen inzien), vind het zelf geweldig idee.
Maar nu de vraag: Iemand tips waar ik dat het beste kan laten doen? Ik had http://www.albelli.nl" onclick="window.open(this.href);return false; al gevonden. Het zijn voornamelijk foto's van de iphone. Gewoon zo implempen in zo'n fotoboek of toch allemaal een voor een bewerken?
Ik dacht wellicht hebben jullie hier al mee gewerkt en hebben jullie ideeën en tips
-
allen
Smaakverschil denk ik? Ik vind HDR vaak ook geen porum, maar als Mark het fantastisch vindt, dan blijft alleen de vraag over of hij het goed heeft uitgevoerd. Daar kan ik niet over oordelen overigens.
Ik zou zeggen, vooral doorgaan. Om die reden blijf ik veel zwartwit schieten. Omdat ik dat wil!
Ik zou zeggen, vooral doorgaan. Om die reden blijf ik veel zwartwit schieten. Omdat ik dat wil!
- Peric
Gewoon HDR blijven posten Mark! Ik vind het fantastisch!