Even een korte update over mijn ervaringen en uitdagingen met remmen, na een aantal keer gereden te hebben op Zandvoort en Blister Berg. En een berg vragen voor de remmen experts
Ik heb tijdje rondgereden met de originele onderstel en de PFC schijven/remblokken op originele remklauwen deden het prima.
Sinds een korte tijd rijd ik rond met een intrax onderstel (+semi slicks) en is deze niet te vergelijken met de originele. Maar merk nu ook dat de remmen het toch wat zwaarder krijgen dan voorheen!
Zo worden remschijven/blokken achter best wel heet (komt rook uit), gemeten temperatuur na ca. 3 minuten was rond 300 graden Celsius

.
De remschijven/blokken voor zijn aanzienlijk koeler door een betere airflow (remschijf beschermplaten zijn verwijderd).
Ik ben ook niet tevreden over het rempedaal gevoel . Het voelt vrij "sponzig"/zacht aan, wat niet ten goede komt voor mijn vertrouwen. Daarnaast is het vrij lastig te doseren bij harde rempunten.
En nu dan de vragen:
1. Wat kan er gedaan worden om de temperatuur van remschijven achter iets omlaag te brengen? De remschijf beschermplaten worden binnenkort verwijderd.
2. Zijn er tips om het rempedaal gevoel en dosering te verbeteren - stijver maken

?