Remmen-upgrade BMW E36 M3 3.2 ?!

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Jeroen K.

Re: Remmen-upgrade BMW E36 M3 3.2 ?!

Bericht door Jeroen K. » 16 jan 2013, 08:33

Reind schreef:
Jeroen K. schreef:
Reind schreef:Ik zou gewoon alles standaard houden.

Standaard 3.2 schijven met Hawk HT10/HPplus is bewezen goed.

Je zou ook Performance Friction schijven kunnen nemen met standaard remkauwen en HT10.
Als ze bewezen goed zijn, waarom ga je dan zelf voor dure AP remset?? ben ik dan wel weer benieuwd naar...
Dan moet je de openingspost nog eens goed lezen Jeroen. Hij rijd er dagelijks mee en wil het liefst remklauwen met stofhoesjes. Dat kan ik best begrijpen, AP klauwen (zonder stofhoesjes) hebben wel wat onderhoud nodig.
je stelt zelf iets voor wat al bewezen goed is op circuit, maar toch doe jij het anders, dat bedoelde ik meer ;)

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 16 jan 2013, 09:42

Heb op mijn laatste setje PFC schijven +- 6 a 7 setjes Hawk HT-10's verreden voordat de schijven de oudijzerbak in vlogen, dat zie ik je op 3.2 OEM schijven never nooit doen. In Oss liggen ze met een beetje geluk op voorraad, probleem opgelost.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 jan 2013, 10:19

das wel heel netjes qua slijtage.

ProfZB

Bericht door ProfZB » 01 jun 2013, 09:00

Een hele tijd terug toch maar gegaan voor PFC remschijven en bijbehorende remblokken.
Op zich doen ze het goed alhowel ik ze niet echt getest heb op circuit vanwege andere uitdagingen :?.

Ik zit wel nu met een probleem:
Ik ben wielnaven voor aan het vervangen, en de nieuwe wielnaaf van SKF is 143 mm (buitenste flens) in diameter. De PFC remschijf past alleen op wielnaaf van 139 mm.

Weet iemand waar ik wielnaven van 139 mm snel kan vinden? Wil 4 juni op Zandvoort rijden en dat gaat moeilijk zonder remmen. :tong uitsteken:

Heeft iemand ervaring met AP Racing remmen? Welke wielnaaf moet je hebben voor AP Racing remmen?

gr,

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jun 2013, 10:39

zoiets bedoel je?

http://www.mapco.de/en/online-shop/auto ... 7909308%29" onclick="window.open(this.href);return false;

die zijn 139mm en nog goedkoop ook lijkt me.

hier ff snel in NL zullen vast ook goedkopere zijn, maar ff snel gekeken en ook 139mm

http://www.mister-auto.nl/fl/wielnaaf/b ... _g653.html" onclick="window.open(this.href);return false;

hieronder bv al een heel stuk goedkoper en die mensen leveren snel en bellen je vaak ook nog op!
en bij de bestelling krijg je vaak gratis bv remreiniger oid, zie bv rechts bovenaan :thumbup:

http://www.autopartsonline.nl/BMW/3/3+C ... llagers/w/" onclick="window.open(this.href);return false;

ProfZB

Bericht door ProfZB » 01 jun 2013, 11:02

GTRene :thnx:

Ik ga eens kijken :clap:

Tommy

Bericht door Tommy » 02 jun 2013, 10:24

PFC zijn prachtschijven, eerste aanschaf is wat prijzig. 850 euro per set incl de bells, maar als ze op zijn na tig sets blokken zonder enige vorm van trillen, kromtrekken of scheuren zonder noodzaak tot inrijden, dan koop je voor 520 euro nieuwe schijven die je op de oude bells zet en je bent klaar. Het zijn letterlijk, uitpakken, slap them on and abuse them, they can take the heat. Ik gebruik ze met hawkjes in alcon 4 pots klauwen en dik tevreden. Ook voor straat dikke aanrader, gecombineerde woon-werk-trackday-nordschleife speeltje op een set PFC's gewoon 150000 km.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jun 2013, 14:25

dat klinkt wel heel mooi die PFC remsets, heb je net aandelen gekocht ofzo ;-)

TLRS

Bericht door TLRS » 02 jun 2013, 20:34

Best merkwaardig dat inremmen niet nodig is..

Tommy

Bericht door Tommy » 02 jun 2013, 22:24

Niet nodig is mss overdreven, maar gewoon je remblokken inremmen op de gebruikelijke manier om een lekkere transfer layer op de schijven te zetten volstaat. Niet sparen, gelijk de weg op, series stops maken en ze zijn klaar.

ProfZB

Bericht door ProfZB » 27 aug 2013, 17:29

Even een korte update over mijn ervaringen en uitdagingen met remmen, na een aantal keer gereden te hebben op Zandvoort en Blister Berg. En een berg vragen voor de remmen experts :coffee:

Ik heb tijdje rondgereden met de originele onderstel en de PFC schijven/remblokken op originele remklauwen deden het prima.
Sinds een korte tijd rijd ik rond met een intrax onderstel (+semi slicks) en is deze niet te vergelijken met de originele. Maar merk nu ook dat de remmen het toch wat zwaarder krijgen dan voorheen!

Zo worden remschijven/blokken achter best wel heet (komt rook uit), gemeten temperatuur na ca. 3 minuten was rond 300 graden Celsius :hot:.
De remschijven/blokken voor zijn aanzienlijk koeler door een betere airflow (remschijf beschermplaten zijn verwijderd).

Ik ben ook niet tevreden over het rempedaal gevoel . Het voelt vrij "sponzig"/zacht aan, wat niet ten goede komt voor mijn vertrouwen. Daarnaast is het vrij lastig te doseren bij harde rempunten.

En nu dan de vragen:

1. Wat kan er gedaan worden om de temperatuur van remschijven achter iets omlaag te brengen? De remschijf beschermplaten worden binnenkort verwijderd.

2. Zijn er tips om het rempedaal gevoel en dosering te verbeteren - stijver maken :rolling:?

Plaats reactie