Horloge / Horloges topic
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Robertdj
Re: Horloge / Horloges topic
Lastig, ik vind 'm mooier met Romeinse cijfers, maar 44mm vind ik te groot voor Romeins. Aan de andere kant is de wijzerplaat te leeg icm Arabisch cijfers.
- dvh
Ik heb ook een nieuw klokkie gekocht
Via het internet nog wel...
Een jong gebruikte duiker.
Nee, geen sub.. centenkwestie (
)
Pics will follow..

Via het internet nog wel...
Een jong gebruikte duiker.
Nee, geen sub.. centenkwestie (

Pics will follow..
Laatst gewijzigd door dvh op 31 mei 2013, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineBram
- Robertdj
Tijdens 1 van mijn (tegenwoordig veel te lang durende) Ebay zoektochten liep ik tegen een ato-chron uurwerk van Junghans aan. Een mechanisch uurwerk, maar elektrisch aangedreven. Wel een apart stukje techniek.
Deze zomer ga ik me 's wat meer verdiepen in de werking van mechanische uurwerken, misschien een paar kapotte klokjes kopen voor een prikkie en lekker uit elkaar slopen en kijken wat erin zit (net als vroegah) Blijft toch fascinerend!
Na 1,5 jaar indoctrineren is het zover, mijn vriendin wil eindelijk een horloge! Deze vindt ze wel mooi, dus die gaat besteld worden. Als het haar bevalt ga ik wel op zoek naar een leuke vintage ofzo.
Oja, ze is mijn tegenpool qua materialisme, anders had ik wel in een andere prijs/kwaliteitsklasse gezocht
Deze zomer ga ik me 's wat meer verdiepen in de werking van mechanische uurwerken, misschien een paar kapotte klokjes kopen voor een prikkie en lekker uit elkaar slopen en kijken wat erin zit (net als vroegah) Blijft toch fascinerend!
Na 1,5 jaar indoctrineren is het zover, mijn vriendin wil eindelijk een horloge! Deze vindt ze wel mooi, dus die gaat besteld worden. Als het haar bevalt ga ik wel op zoek naar een leuke vintage ofzo.
Oja, ze is mijn tegenpool qua materialisme, anders had ik wel in een andere prijs/kwaliteitsklasse gezocht

- Macboy
Horloge openen en lekker slopen is idd leukste wat er is 

- dvh

-
OnlineDownforce Hans
Nou Maccie, er zijn nog heel veel andere nog leukere dingen hoor.........jammer dat je daar niet van op de hoogte bent.......Macboy schreef:Horloge openen en lekker slopen is idd leukste wat er is

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
LOL
Bulova Accutron:

Bulova Accutron:
- Robertdj
Je zou zo redacteur bij nu.nl kunnen wordenMacboy schreef:Horloge openen en lekker slopen is idd leukste wat er is

Nog iets aparts, een houten uurwerk

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -wood.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tourbillon

- dvh
Iemand nog opzoek naar een goedkope Breitling ?

http://www.dezinvanluxe.nl/forum/10/19582" onclick="window.open(this.href);return false;
375,-
http://www.dezinvanluxe.nl/forum/10/19582" onclick="window.open(this.href);return false;
375,-

-
OnlineBram
Aangezien 2 Seiko's 5 automatic dragen niet gaat en ik niet steeds de tijd en datum goed wil zetten, gezocht voor een simpele, goedkope watchwinder.
Deze gevonden:
http://www.conrad.de/ce/de/product/6716 ... er-2-Uhren

Kost 5 tientjes, gratis verzenden. Draait 1 uur, dan 3 uur pauze. Behoorlijk geruisloos, kan 2 kanten opdraaien.
Kortom, prima ding voor het geld, tenzij die volgende week de geest geeft
Deze gevonden:
http://www.conrad.de/ce/de/product/6716 ... er-2-Uhren
Kost 5 tientjes, gratis verzenden. Draait 1 uur, dan 3 uur pauze. Behoorlijk geruisloos, kan 2 kanten opdraaien.
Kortom, prima ding voor het geld, tenzij die volgende week de geest geeft

-
OnlineDownforce Hans
Toch knap van je Bram dat jij als nitwit gelijk kan zien dat het een goed ding is

-
OnlineBram
Respect the skilzz dude 

- Luco
Hij is toe aan een nieuwe brilDownforce Hans schreef:Toch knap van je Bram dat jij als nitwit gelijk kan zien dat het een goed ding is![]()

- RVV
Is het dan geen bril? 

- Robertdj
Hier nog niet echt voorbijgekomen, het merk Junkers. Een Duits merk (al vraag ik me af hoe Duits het werkelijk is) met keuze tussen Miyota, Poljot en ETA uurwerken. Klokkies met een leuke klassieke uitstraling, van 250,- (Miyota) tot 2000,-. Helaas ook hier en daar een "homage".
Miyota 82S5 automaat, 250,-

Poljot 3105 handopwinder, 400,-

ETA Valjoux 7753, 2000,-

Al met al lijken het leuke klokkies voor de centen
Miyota 82S5 automaat, 250,-
Poljot 3105 handopwinder, 400,-
ETA Valjoux 7753, 2000,-
Al met al lijken het leuke klokkies voor de centen

- Robin
Als je 'n sport/duikklokje hebt is 't lekker spartelen met dat ding om je pols, maar met 'n niet zijnde Nautilus/Aquanaut Patek in 't goud met leren band datzelfde doen vind ik een beetje

Hier staan nog meer prachtplaatjes:
http://www.r-l-x.de/forum/showthread.ph ... ren-Thread" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staan nog meer prachtplaatjes:
http://www.r-l-x.de/forum/showthread.ph ... ren-Thread" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Daar word zo'n ding toch waterdicht voor gemaakt?! 

- Robin
Dit type Patek is niet voor dit soort acties geschikt. Hij zal '3atm' zijn, maar dat kan funest zijn met dit soort ongein. Ding heeft 3 'kronen' dus nog minder waterdicht. Vragen om moeilijkheden wat mij betreft.
Het crocolederen bandje (ex gouden sluiting, dus 2 lapjes leer) zit denk ik op 700/800,- euro, maar ik denk duurder....
Dat gaat zo naar de Filistijnen
Het crocolederen bandje (ex gouden sluiting, dus 2 lapjes leer) zit denk ik op 700/800,- euro, maar ik denk duurder....
-
Hmm das mooi klote dan ja......Robin schreef:Dit type Patek is niet voor dit soort acties geschikt. Hij zal '3atm' zijn, maar dat kan funest zijn met dit soort ongein. Ding heeft 3 'kronen' dus nog minder waterdicht. Vragen om moeilijkheden wat mij betreft.
Een duikertje kost dan ook de wereld niet meer, als je zulke klokken draagt!
- Robin Hartog
Iets zegt mij inderdaad dat hem het niet zoveel kan boeien... Wel zonde van zo'n PP.ErikS schreef:Hmm das mooi klote dan ja......Robin schreef:Dit type Patek is niet voor dit soort acties geschikt. Hij zal '3atm' zijn, maar dat kan funest zijn met dit soort ongein. Ding heeft 3 'kronen' dus nog minder waterdicht. Vragen om moeilijkheden wat mij betreft.
Een duikertje kost dan ook de wereld niet meer, als je zulke klokken draagt!
- Robin
Volgens mij is 't de Ref 5270R. In witgoud kost ie 133k euro dacht ik....In rosegoud gaat d'r een UPje bij of af...
-
OnlineBram
- Robin Hartog
Come again?Robin schreef:Volgens mij is 't de Ref 5270R. In witgoud kost ie 133k euro dacht ik....In rosegoud gaat d'r een UPje bij of af...