VGZ stuurt aanmaning over premie van 3 jaar geleden?!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roy RS

VGZ stuurt aanmaning over premie van 3 jaar geleden?!

Bericht door Roy RS » 30 mei 2013, 12:14

Ik heb toch wat aan mijn broek nu...

Ik kreeg een aanmaning van VGZ, wat op zich knap is want die incasseren zelf, maar tot mijn verbazing stond er 2009 :D op.

Ik heb gebeld en ze geven aan dat hun systeem tot voor kort betalingen zonder kenmerk willekeurig toekende aan bepaalde accounts en dat er dus wellicht zodoende een betaling van 88 euro op mijn polis is gekomen en ze zelf daarom maar 30 euro geïncasseerd hebben ipv de 120 die het moest zijn.

Nu vind ik dat iedereen recht heeft op wat hem toekomt, maar als ik erover nadenk, ik mag zakelijk niet factureren in het verleden en ik mag bij VGZ geen declaraties doen die ik vergeten ben in 2012, laat staan 2009, moet ik dan zo flexibel zijn en dit maar gewoon voldoen.

Moet ik dit dan eigenlijk wel betalen? Ik kan in het internetbankieren niet eens zover terug kijken om het te controleren. En hoeveel maningen zullen er dan nog volgen hierna? Aan de telefoon zegt die mevrouw "nou ik denk geen of niet veel, want ik zie hier geen achtergestelde betalingen..." Nee duh, als ik vorige week gebeld had waren er ook geen achtergestelde betalingen, maar nu heb ik toch een maning aan mijn broek.

Ben benieuwd wat jullie denken en of dit logisch is zoals dit gaat.

nogmaals, het gaat me niet om de 88 euro, maar om het principe.

Walter

Re: VGZ stuurt aanmaning over premie van 3 jaar geleden?!

Bericht door Walter » 30 mei 2013, 12:31

.
Laatst gewijzigd door Walter op 24 jan 2017, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

dvh

Bericht door dvh » 30 mei 2013, 14:26

Bij VGZ is het een grote puinhoop.
Ik heb veel bedrijvigheid met de VGZ (zakelijk).
Sommige declaraties die ik in 2010/2011 heb ingediend worden nu pas verwerkt.

Als ze dan afgewezen worden (om wat voor reden dan ook) moet ik mijn klanten gaan reclameren voor een claim uit 2010.. Bijv.

Daar scoor je natuurlijk geen punten mee. Echter. Ik kan er ook niks aan doen en wil toch graag mijn centen met terugwerkende kracht.

Maar goed.
Het punt is.
Ja het kan.. En het is legitiem. Het is alleen niet netjes.

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2013, 15:11

Inderdaad, ik heb gezeik gehad met de energieleverancier, schreven ineens niks meer af, terwijl alles automatisch liep.
Moest mooi dokken, ze wilden ook rente hebben, ja dat ging dus niet door, maar wat geleverd is moet je betalen, al is het zeker niet netjes.
Je bent zelf namelijk ook verplicht je betalingen te controleren.

Om ze te zieken kan je wel een afbetalingsregeling voorstellen :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 30 mei 2013, 16:28

Luco,

Rente daar hebben ze gewoon recht op. Als het geld bij jou op je rekening gestaan heeft dan vang jij er namelijk ook rente over, of die mogelijkheid had je in elk geval.

Zelfde als de belastingdienst, als je achteraf nog geld terug krijgt dan krijg je daar ook netjes rente bij vergoed.

Heeft niks met inhalig zijn te maken, maar simpelweg je transactie abritragevrij maken. Nou zal het met een energierekening wel loslopen maar bij grote financiele transacties zit die rentecomponent er altijd bij verwerkt. Het heft simpelweg jou voordeel op en hun nadeel.

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2013, 16:33

Bert, ik had een machtiging ingevuld voor automatische betaling.
Als ze dan jaren gewoon afschrijven en ineens stoppen met incasseren is dat niet mijn fout, ik had ook beter mijn administratie na moeten kijken, maar ga ervanuit als je dat automatisch hebt geregeld en het al jaren goed gaat ze ook gewoon af blijven schrijven, na 2 jaar kwamen ze er pas achter en wilden ze ineens het totaalbedrag plus rente :shock:

Ja toedeliedoki, u heeft geleverd, maar ook u bent in gebreke gebleven, dan kan je niet alles zomaar vorderen inclusief rente, wilt u dat wel dan doet u dat maar via de gerechtelijke weg.
En of er toen ineens wel dingen mogelijk waren.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 30 mei 2013, 16:38

Hoe is dit bij jou afgewerkt? Ik denk dat ik er nog een mailtje/klacht aan waag en dan gewoon betaal, ik zie het in deze een beetje als hobby om lastig te doen, vooral omdat ik gewoon vind dat ze het op de verkeerde manier aanpakken. Als ze me nu gebeld hadden en de situatie uitgelegd hadden enz enz, nee ik krijg ipv een factuur direct een aanmaning.

Ik betaal zakelijk alles direct bij factuur ontvangst en prive geef ik jan en alleman een machtiging, ik wil altijd alles zo snel mogelijk betaald hebben en bij niemand schuld, dan weet ik wat ik heb. Het stoort me dan enorm als ergens aanmaning boven staat alsof ik bewust niet betaald heb...

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2013, 16:48

Nou het ging om een behoorlijk bedrag (ruim 12k) en had geen zin om het van de spaarrekening te halen, dus uiteindelijk na een hoop gezever hebben we een maandelijks bedrag afgesproken dat automatisch geïncasseerd zou worden en nog korting bedongen en geen rente betalen.

Maar uiteindelijk heb je een hoop gezever omdat die sukkels niet af hebben geschreven, maar de wet is dat als er een dienst is geleverd dat je moet betalen, ergens wel terecht, maar aan de andere kant had ik niks verkeerd gedaan, ja de administratie niet elke maand gecontroleerd, maar dat deed ik prive nooit, alles gaat automatisch, juist omdat ik geen zin heb het elke maand te moeten controleren.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 mei 2013, 16:53

:duh: 12k voor 2 jaar energie?!?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 30 mei 2013, 16:59

Je zou zeggen dat je dat dan toch weer wel zou moeten zien ondanks het niet controleren van de administratie :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2013, 17:01

Yeps, gas en licht, grote ongeisoleerde boerderij Arthur, daarom snap je misschien mijn reactie in dat andere topic.
Inmiddels is het verbruik wel wat gezakt vanwege isolatie en omdat we nu in de werkplaats niet meer elektrisch verwarmen en energiezuinige armaturen hebben, maar we betaalden ruim 533 euro voorschot, en aangezien energie alleen maar duurder wordt is ondanks dat we nu minder gebruiken het maandbedrag niet gezakt, want den haag doet er elk jaar gewoon weer een stukje belasting bij.

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2013, 17:04

Bram schreef:Je zou zeggen dat je dat dan toch weer wel zou moeten zien ondanks het niet controleren van de administratie :mrgreen:
Nee Bram, alles ging automatisch en is misgegaan bij hun toen we hier gingen wonen, al onze lasten werden anders dus viel het me niet op, hypo ipv huur, andere verzekeringen enz enz enz, tuurlijk had ik het ook beter moeten controleren, maar als er zoveel wijzigt in korte tijd en je druk bent met andere dingen, zoals verbouwen/racen/werken enz enz , ja dan wil er wel eens wat bij inschieten.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 30 mei 2013, 17:13

Nou ja, laat ik het dan anders zeggen, gezien mijn inkomen zou ik die 12K wel opmerken :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2013, 17:19

Bram schreef:Nou ja, laat ik het dan anders zeggen, gezien mijn inkomen zou ik die 12K wel opmerken :mrgreen:
Ja hehe, ik ook, maar als je net verhuist bent, en alles duurder wordt, hypo, verzekering, (energievoorschot) en allerlei andere dingen dan weet je dat je meer naar je priverekening moet storten, dat deed ik dus ook.
Als je dan ziet dat er inderdaad gemiddeld veel meer af gaat dan denk je dat alles goed zit.

RVV

Bericht door RVV » 30 mei 2013, 17:21

Arthur schreef::duh: 12k voor 2 jaar energie?!?

Ja 24 uur per dag op DF kost wat aan stroom :kikker:

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2013, 17:23

RVV schreef:
Arthur schreef::duh: 12k voor 2 jaar energie?!?

Ja 24 uur per dag op DF kost wat aan stroom :kikker:
:tong: :tong:

Plaats reactie