E-PM1.maarten22 schreef:Welke Pen heb je?
Fotografie
- Robin Hartog
Re: Fotografie
-
allen
Worstel ook nog altijd met hetzelfde probleem als Robin. Probleem met de 5DII is dat ik hem toch erg groot vind om onopvallend te kunnen fotograferen. Om maar een voorbeeld te geven van twee 35mm lenzen. Met zonnekap is het verschil in formaat helemaal dramatisch.

Dslr houden, betekent voor mij overigens dat ik de 35mm L dan wel zou inruilen op eentje van Zeiss. Voor velen wellicht een onbegrijpelijke keuze, maar ik geef autofocus er graag voor op.
Dslr houden, betekent voor mij overigens dat ik de 35mm L dan wel zou inruilen op eentje van Zeiss. Voor velen wellicht een onbegrijpelijke keuze, maar ik geef autofocus er graag voor op.
- Robin Hartog
De 5DII is nog idd iets groter dan de 7D, maar dat vind ik eerder een voordeel; houdt lekker vast.
Het grotere probleem is eerder de lenzen die je er voor 'nodig hebt'.
Ik zou dan een 35mm, 85mm en een 24-70 willen. Tsja.. Dan ga je wel behoorlijk prijzig haha.
Ik zou dan een 35mm, 85mm en een 24-70 willen. Tsja.. Dan ga je wel behoorlijk prijzig haha.
- Michele
Ok, maar als ik 'm download en met Opanda open voor de exif, zie ik meer lucht om de kist heen dan er hier op de foto staat. Opanda lijkt dus aan te geven dat er oorspronkelijk meer op de plaat stond dan je hier nu plakt. Dan ga ik er vanuit dat wat ik nu zie hier op het forum een opgeblazen crop is als er zoveel ruis inzit.KW schreef: @michele: Nee dit is niet opgeblazen, dit is echt 100%. Zou niet weten waarom ik een foto groter zou maken?
Overigens: heb je de foto zo uit het raam geschoten en ben je even het kozijn vergeten? Anders is de donkere waas rechts niet helemaal te verklaren.
- Bijlagen
-
- airliner-2.jpg (341.63 KiB) 1004 keer bekeken
- frankv
Het kan toch een 100% crop zijn? Niet opgeblazen maar gewoon gecropped in 500x500 ofzo, of wat het formaat ook was?
Ik vind dat KW hem wel mooi gecorrigeerd heeft trouwens, ik zou haast denken dat de versie met alle ruis niet de basis geweest kan zijn van de opgepoetste versie. Maar blijkbaar kan het.
Ik vind dat KW hem wel mooi gecorrigeerd heeft trouwens, ik zou haast denken dat de versie met alle ruis niet de basis geweest kan zijn van de opgepoetste versie. Maar blijkbaar kan het.
-
allen
Nou Robin, laat ik nu net een 5DII met batterygrip en 35mm L lens voor je hebben...
Serieus gezien, zijn lenzen nooit zo'n probleem voor me. Je hoeft ze niet in 1 keer aan te schaffen en een goede lens behoudt z'n waarde.
In jouw "wensenlijstje" zou zie ik overigens geen toegevoegde waarde in de 35mm lens wanneer je een 24-70 hebt.
Ideale situatie voor mezelf: 28, 35, 50.
Serieus gezien, zijn lenzen nooit zo'n probleem voor me. Je hoeft ze niet in 1 keer aan te schaffen en een goede lens behoudt z'n waarde.
In jouw "wensenlijstje" zou zie ik overigens geen toegevoegde waarde in de 35mm lens wanneer je een 24-70 hebt.
Ideale situatie voor mezelf: 28, 35, 50.
- Robin Hartog
Ruilen tegen mijn set, Allen? 
35 vind ik gewoon een heerlijk bereik + lichtsterk, 24-70 voor op vakanties of gewoon als walkaround.
35 vind ik gewoon een heerlijk bereik + lichtsterk, 24-70 voor op vakanties of gewoon als walkaround.
- dvh
Ik wil eigenlijk alleen nog maar lichtsterk..
Alles boven de 2.5 wordt vervelend...
Alles boven de 2.5 wordt vervelend...
-
allen
@Robin: Verkoop je set aan Sander en neem mijn set over.
Ben het met je eens hoor, wat betreft de 35mm. De 24-70 heeft mij op de een of andere manier nooit gepakt. Net als de 70-200 heeft die het veld geruimd. Wil nu alleen nog maar spullen hebben die ik echt gebruik. De rest kan ik desgewenst huren.
Als iemand nog een lensbaby set zoekt...
Ben het met je eens hoor, wat betreft de 35mm. De 24-70 heeft mij op de een of andere manier nooit gepakt. Net als de 70-200 heeft die het veld geruimd. Wil nu alleen nog maar spullen hebben die ik echt gebruik. De rest kan ik desgewenst huren.
Als iemand nog een lensbaby set zoekt...
- KW
Je weet toch wel wat 100% crop betekent? Dat betekent dat er alleen gecropt is en niks vergroot of verkleind. Als ik zeg 100% crop dan betekent dat dat er niks vergroot of verkleind is. Vergeet niet dat een D3200 sensor 24 MP heeft heMichele schreef:Ok, maar als ik 'm download en met Opanda open voor de exif, zie ik meer lucht om de kist heen dan er hier op de foto staat. Opanda lijkt dus aan te geven dat er oorspronkelijk meer op de plaat stond dan je hier nu plakt.
Maargoed, als je het niet gelooft, hier heb je het onbewerkte ongecropte origineel dat zo uit de camera kwam
Rare redenatie. en volgens mij heb ik toch al vaak genoeg aangegeven dat die D3200 een ruiskoning is.Dan ga ik er vanuit dat wat ik nu zie hier op het forum een opgeblazen crop is als er zoveel ruis inzit.
Daarbij kwam de zon nog amper boven de horizon uit, erg laag dus, weinig intensiteit meer, kun je ook zien aan de schaduw onder de staartvleugel.
Die waas rechts is de dakgoot ja, had amper een paar sec om te schieten voor hij buiten beeld verdween, dus zowiezo geen kans gehad om instellingen te veranderen en het nog es te proberen. Vind het al meevallen datie er uberhaupt scherp op staatOverigens: heb je de foto zo uit het raam geschoten en ben je even het kozijn vergeten? Anders is de donkere waas rechts niet helemaal te verklaren.
Maar ben niks vergeten overigens, het maakt helemaal niet uit dat daar een donkere waas zit, die crop je er hoe dan ook toch af (althans ik wel
Daarom postte ik het ook, was er nogal verbaas over, en dat met alleen wat schuifjes in Lightroomfrankv schreef:Ik vind dat KW hem wel mooi gecorrigeerd heeft trouwens, ik zou haast denken dat de versie met alle ruis niet de basis geweest kan zijn van de opgepoetste versie. Maar blijkbaar kan het.
Laatst gewijzigd door KW op 30 mei 2013, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- jaydee
Schitterende foto, Frank!frankv schreef:Ik ben net een eindje wezen rijden. Misschien moet ik er vanavond nog wat aan werken, maar ik vond hem wel mooi zo. Ik houd van die look van de smalle achterkant van de 964 C2. Met de 993 en nieuwer is de achterkant alleen maar wijder geworden, maar mijn favoriet is deze maat:
A bit of dusty drivin' with the 911 by frnkvizr, on Flickr
Heb je die op de Eemmeerdijk gemaakt?
- Robin Hartog
@Allen; dat zat dan ook weer niet in de planning, maar een PB'tje met een prijs mag altijd.... 
- Michele
Heeft niks te maken met wel of niet geloven, maar ik heb even over het woordje crop heengelezen zo vlak boven de foto.KW schreef:Je weet toch wel wat 100% crop betekent? Dat betekent dat er alleen gecropt is en niks vergroot of verkleind. Als ik zeg 100% crop dan betekent dat dat er niks vergroot of verkleind is. Vergeet niet dat een D3200 sensor 24 MP heeft he
Maargoed, als je het niet gelooft, hier heb je het onbewerkte ongecropte origineel dat zo uit de camera kwam
Op zich niet, als je een foto gaat vergroten krijg je vanzelf ruis. Dus is het niet gek dat als je een beroerd vliegtuigplaatje ziet qua ruis, ik er van uitga dat ie opgeblazen is.Dan ga ik er vanuit dat wat ik nu zie hier op het forum een opgeblazen crop is als er zoveel ruis inzit.Rare redenatie [...].
Laatst gewijzigd door Michele op 30 mei 2013, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- KW
Haha ok, foutje kan gebeurenMichele schreef:Heeft niks te maken met wel of niet geloven, maar ik heb even over het woordje crop heengelezen zo vlak boven de foto.
-
allen
Die gaan wel heel ver...
telegraaf schreef:Zweden verbiedt privéfotografie
STOCKHOLM -
Zweden verbiedt vanaf 1 juli alle fotografie of film in de privésfeer, ook als de beelden op straat, in de tuin of bijvoorbeeld tijdens verjaardagsfeestjes thuis worden gemaakt. Er mogen alleen nog zulke plaatjes worden gemaakt als de mensen in de foto of video vooraf toestemming hebben gegeven. Dat bevestigde de Zweedse regering donderdag nadat het wetsvoorstel hiervoor door het parlement was bekrachtigd.
- KW
Wtf dat slaat toch helemaal nergens optelegraaf schreef:Zweden verbiedt privéfotografie
STOCKHOLM -
Zweden verbiedt vanaf 1 juli alle fotografie of film in de privésfeer, ook als de beelden op straat, in de tuin of bijvoorbeeld tijdens verjaardagsfeestjes thuis worden gemaakt. Er mogen alleen nog zulke plaatjes worden gemaakt als de mensen in de foto of video vooraf toestemming hebben gegeven. Dat bevestigde de Zweedse regering donderdag nadat het wetsvoorstel hiervoor door het parlement was bekrachtigd.
-
TLRS
Het is in elk geval geen halve maatregel.
- KW
Echt compleet van de pot geruktNU.nl schreef: Fotografiewet
De Zweedse regering wil met de nieuwe fotografiewet voorkomen dat het privéleven van haar burgers zomaar met iedereen wordt gedeeld via bijvoorbeeld internetdiensten als Twitter, Facebook en YouTube. Ook het visueel vastleggen en publiceren van pesterijen op straat valt onder de wet.
Op Zweedse scholen geldt al langer een fotografie- en filmverbod van mensen, vooral om de privacy van de kinderen te beschermen. Daar mogen ouders bijvoorbeeld ook het kerstspel van hun kinderen niet in beeld vastleggen als de schooldirecteur vreest dat er ook anderen op het materiaal terechtkomen.
Voor het overtreden van de wet kan de rechter per geval een boete of gevangenisstraf van maximaal 2 jaar opleggen.
-
Rupie
Vind het niet zo gek met social media tegenwoordig.
-
allen
Overigens schijnt het alweer compleet overtrokken te zijn. Het stiekeme is alleen verboden. 
- KW
Het stiekeme (voyeur in feite) is volgens mij altijd al verboden geweest?
- Michele
Nee hoor. in NL mag je op straat (openbare ruimte) alles en iedereen knippen, ook als je het stiekem doet. Dat mensen dat niet leuk vinden is iets anders, maar het mag wel. Publiceren is een ander verhaal.
- KW
Hmm ok.
In other news: leuk nieuws!
http://nutech.nl/gadgets/3489156/nieuwe ... liger.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In other news: leuk nieuws!
http://nutech.nl/gadgets/3489156/nieuwe ... liger.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- MartijnGizmo
Vwb die wet in Zweden, enkele tweets van journalist Chris Klomp, een stukje duiding:
Kan me vergissen. Maar is die nieuwe 'fotowet' in Zweden niet gewoon exact gelijk aan ons portretrecht? #dtv
De wet in NL is heel helder. Voor publicatie foto moet je altijd toestemming hebben. En publiceren is al 'aan een ander laten zien' #fotowet
Uitzondering is journalistieke foto waarbij persoon 'opgaat in de massa' of als publicatie zwaar maatschappelijk belang dient #fotowet
De Zweedse wet is dus: niet heimelijk fotograferen van situaties in de privé-sfeer die schadelijk kunnen zijn. Exit hype.
Ik kreeg ooit bij het consternatiebureau te horen dat ik geen foto's mocht maken in verband met aanwezigheid andere kinderen.
Hier de tekst van de Zweedse wet. Nederlandse media te slordig: http://t.co/QXUef3x53J" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel boeiend. Die nieuwe Zweedse wet. Anders dan vroeger is een ieder nu publicist door Twitter en Facebook en dergelijke