Fotografie
- markk
Re: Fotografie
3e en de 4e vind ik erg mooi / stoer. Andere doen me niet zoveel.
Mark.
Mark.
- KW
1 doet mij ook niks eigenlijk, maar 2, 3 en 4 zien er goed en profi uit 
-
MartijnS
Bedankt voor de reacties 
Grappig, 1 vind ik juist de mooiste. Beetje Tour de France achtig plaatje met dat koolzaad, a la http://inapcache.boston.com/universal/s ... b/bp22.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen dan iets minder mooi
Grappig, 1 vind ik juist de mooiste. Beetje Tour de France achtig plaatje met dat koolzaad, a la http://inapcache.boston.com/universal/s ... b/bp22.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen dan iets minder mooi
-
allen
Dan vind ik jouw foto zelfs beter want het is me te krap op boven de hoofden op de door jou gelinkte foto.
- Michele
Om precies te zijn een A6GCS "Monofaro" (vanwege de centraal geplaatste koplamp. In het oorspronkelijke was dat de enige koplamp).Joy schreef:Mooi ding inderdaad. Het is een Maserati A6 GCS van 1948.allen schreef:Thnx Xave.
Thnx Frank. Type Maserati moet zo niet te moeilijk zijn om op te sporen.
- Michele
Paar plaatjes gemaakt op Spa gisteren om de manual 500mm f/4 P verder uit te proberen voordat ik 'm aanstaand weekend voor het echie nodig heb. Manual focus dwingt je anders te denken dan AF.
Linkjes van facebook.

Linkjes van facebook.

- SnakeMind
1 en 4 vind ik helemaal geweldig, 2 en 3 zijn voor mijn aangezicht naar de verkeerde kant scheef. Verder wel heerlijk retestrak 
-
Xave30
Ik ben het met SnakeMind eens. Prachtig Michele.
@ MartijnS -

@ MartijnS -
-
allen
Bij mij is het in alle drie de gevallen gewoon 'te scheef'. Onderste foto vind ik prachtig.
- Robin Hartog
Vind #2 en #4 echt schitterend!
Even een vraagje.. Iemand hier wellicht interesse in een zeer nette Canon EOS 7D, kitlens (18-55), 50 f/1.8 en EF70-200mm f/4L, 430EX II flitser + mooie tas?
Waarschijnlijk ga ik het weg doen.
Even een vraagje.. Iemand hier wellicht interesse in een zeer nette Canon EOS 7D, kitlens (18-55), 50 f/1.8 en EF70-200mm f/4L, 430EX II flitser + mooie tas?
- KW
Ik ben er toenstraks maar weer achter gekomen hoe krachtig Lightroom kan zijn.
Normaal ben ik erg terughoudend met ruisonderdrukking omdat dat details wegneemt, maar in sommige gevallen waar die details er toch niet zijn kan wat extremere settings een best leuk resultaat geven
Het gaat in dit geval niet om het showen van de foto (die ik vanmiddag vanuit de tuin gemaakt heb), maar om het verschil tussen origineel en in Lightroom bewerkt.
100% crop origineel, 500mm, 1/500s, f10, ISO-100

Na Lightroom

Klikken voor groot.
Normaal ben ik erg terughoudend met ruisonderdrukking omdat dat details wegneemt, maar in sommige gevallen waar die details er toch niet zijn kan wat extremere settings een best leuk resultaat geven
Het gaat in dit geval niet om het showen van de foto (die ik vanmiddag vanuit de tuin gemaakt heb), maar om het verschil tussen origineel en in Lightroom bewerkt.
100% crop origineel, 500mm, 1/500s, f10, ISO-100
Na Lightroom
Klikken voor groot.
- frankv
KW, je originele foto is zeker een paar stops onderbelicht. Logisch lijkt me dan dat als je dat corrigeert, hij er beter uit komt te zien. De bewerkte versie is wat je van een goede foto verwacht. Hoeveel stops heb je er bij moeten doen om hem goed te krijgen? Afgezien van kleur en contrast aanpassingen? En hij is op ISO100 gemaakt, maar er zit idd best veel ruis in, hoe kan dat?
Ken je "expose to the right"? Dat is beter dan een foto onderbelichten en achteraf opkrikken. De engine in de camera is specifiek getuned op de karakteristieken van de sensor, anders fotografeerden we allemaal wel op ISO 50 en pasten het achteraf aan. Ik zou dus denk ik de combinatie van diafragma, sluitertijd en ISO in elk geval 2 stops meer licht gegeven hebben. Dat zou dan 1/500 ISO400 en F8 geweest zijn. Maar beter nog 1/1000 ISO800 en F8 denk ik.
Ken je "expose to the right"? Dat is beter dan een foto onderbelichten en achteraf opkrikken. De engine in de camera is specifiek getuned op de karakteristieken van de sensor, anders fotografeerden we allemaal wel op ISO 50 en pasten het achteraf aan. Ik zou dus denk ik de combinatie van diafragma, sluitertijd en ISO in elk geval 2 stops meer licht gegeven hebben. Dat zou dan 1/500 ISO400 en F8 geweest zijn. Maar beter nog 1/1000 ISO800 en F8 denk ik.
- Michele
Mag ik de veronderstelling uiten dat het origineel niet 100% is maar een opgeblazen crop uit het origineel? Dat zou de hoeveelheid ruis verklaren: onderbelichte foto vergroten geeft ruis namelijk.
Overigens zijn hele volksstammen al overtuigd van de kwaliteiten van Lightroom, maar bedankt dat je je enthousiasme deelt ....

Overigens zijn hele volksstammen al overtuigd van de kwaliteiten van Lightroom, maar bedankt dat je je enthousiasme deelt ....
- KW
@frank: Ik weet dat het wat onderbelicht was. Maar dat maakt niet uit, het ging me er om dat je met Lightroom nog zoveel kan doen 
@michele: Nee dit is niet opgeblazen, dit is echt 100%. Zou niet weten waarom ik een foto groter zou maken?
@michele: Nee dit is niet opgeblazen, dit is echt 100%. Zou niet weten waarom ik een foto groter zou maken?
- frankv
Ik ben net een eindje wezen rijden. Misschien moet ik er vanavond nog wat aan werken, maar ik vond hem wel mooi zo. Ik houd van die look van de smalle achterkant van de 964 C2. Met de 993 en nieuwer is de achterkant alleen maar wijder geworden, maar mijn favoriet is deze maat:

A bit of dusty drivin' with the 911 by frnkvizr, on Flickr
A bit of dusty drivin' with the 911 by frnkvizr, on Flickr
- Robin Hartog
Heb je een RAW file van die foto, Frank?
- Robin Hartog
Ik vond hem namelijk wat te donker, dus even in Photoshop met de RAW file geklooid, thanks nog Frank. 

Overigens heb ik op de Game of Thrones expo in Amsterdam nog wel een leuke foto geknipt.

Overigens heb ik op de Game of Thrones expo in Amsterdam nog wel een leuke foto geknipt.

Laatst gewijzigd door Robin Hartog op 28 mei 2013, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Die van Robin is mooier, imho.
Foto is verder goed, alleen krap. Beetje panorama was mooier geweest!
Foto is verder goed, alleen krap. Beetje panorama was mooier geweest!
-
allen
Ik ga absoluut voor de Frankversie. Niets te donker en mooiere kleuren.
- Robin Hartog
Ha, ik kijk nu pas naar die kleuren, die van Frank zijn inderdaad veel mooier.allen schreef:Ik ga absoluut voor de Frankversie. Niets te donker en mooiere kleuren.
- frankv
Ik vind die van Robin ook mooi, al is die wel iets minder de werkelijkheid en iets meer interpretatie. Maar hij ziet er nog stoffiger uit.
Ik vind het shot trouwens fullscreen veel beter, zo klein zie je het stof toch niet echt zitten, dus klik hier voor fullscreen:
http://www.flickr.com/photos/frnkvizr/8 ... /lightbox/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind het shot trouwens fullscreen veel beter, zo klein zie je het stof toch niet echt zitten, dus klik hier voor fullscreen:
http://www.flickr.com/photos/frnkvizr/8 ... /lightbox/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Xave30
Fullscreen is idd beter 
- Sander
Die PEN camera is goed héRobin Hartog schreef:Vind #2 en #4 echt schitterend!![]()
Verkoop je het alleen als set of ook los ?
- Robin Hartog
Ja, haha.Sander schreef:Die PEN camera is goed héRobin Hartog schreef:Vind #2 en #4 echt schitterend!![]()
Verkoop je het alleen als set of ook los ?
Ik twijfel nog steeds of ik het écht weg wil doen, maar als ik het weg doe dan liefst wel als set ja.
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Welke Pen heb je?